L'àvia

Rabietes, gelos, egoisme..

GemmaMM
:: puça
:: puça
Entrades: 13
Membre des de: dt. juny 03, 2014 12:49 pm

L'àvia

EntradaAutor: GemmaMM » dv. juny 26, 2015 10:38 pm

Hola noies!
He estat buscant pel fòrum una mica de "tranquilitat" però no he trobat cap tema semblant al "problema" que tinc. Treballo 3 dies a la setmana, marxo a les 8 de casa i torno cap a les 6. La resta de dies sóc a casa amb el peque de 27 mesos. Quan vaig a treballar la meva mare ve a casa i es queda amb el nen, li dóna l'esmorzar, el porta a passejar i se'l queda fins quarts de 5 que el meu company el passa a recollir. Quan no treballo quedem amb la meva mare als matins per anar a esmorzar o a fer encàrrecs. Bé, després de la contextualització us explico: la qüestió és que tinc la sensació que prefereix a la meva mare més que a mi. Quan quedem als matins per esmorzar em diu que marxi que ell es queda amb la baba, si algún dia anem a sopar a casa seva no vol marxar i s'hi vol quedar a dormir, tinc la sensació que a ella li és més fàcil adormir-lo que a mi...
Si hi penso fredament, el més racional és que hi vulgui anar perquè s'ho passa bé amb ella i hi està a gust i jo me n'alegro molt de que estigui tant feliç i content amb la seva baba però segurament la inseguretat em fa pensar que la prefereix a ella perquè jo faig alguna cosa malament.
Vosaltres com ho veieu? Perdoneu pel rotllo però em va bé conèixer les vostres opinions i m'ajuda a tenir una altra visió de les coses.

Moltes gràcies!!
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: L'àvia

EntradaAutor: jaruma » dt. juny 30, 2015 9:37 pm

Hola!

A casa la meva mare hi viu més família, i tots, absolutament tots, quan arriba el meu fill fan festa, li ho permeten tot, hi juguen a tothora, etc. Per això, dic jo, ell adora anar-hi, i quan els dissabtes no hi anem m'ho demana (i té només un any! Però la paraula "laiaia" la diu perfectament.
I bé, allà molts cops no vol que l'agafi, no pren pit i passa de mi.

Fa un temps em sentia una mica "rara" al respecte, em feia sentir que a casa no estavem fent les coses bé. Ara veig que ell té un vincle amb mi diferent que amb l'àvia, que tenim complicitats, que s'alegra de marxar cap a casa, i ja no li dono importància. Però si per exemple anem a passejar amb la família, es posa contentíssim i fa el pallasso contínuament, mentre que amb mi i el pare es comporta normal.

Amb tot aquest rotllo vull dir que en part m'he sentit igual, però entenc que no és la mateixa relació, i m'alegro que pugui gaudir d'una família que li agrada tant. Penso que en part sí que són les nostres inseguretats. Però per molt bé que s'ho passin amb la iaia, la mama és la mama!
liilaa
Entrades: 3
Membre des de: dt. gen. 12, 2016 5:46 pm

Re: L'àvia

EntradaAutor: liilaa » dt. gen. 12, 2016 6:02 pm

Holaaa,
Bé, t'entenc molt. Tot i que jo no treballo, pero si que estic estudiant.
Jo cuido la meva filla i la deixo puntualment amb les iaies. La meva filla ha passat per una fase, als 20 mesos, en que preferia a la iaia. La meva mare té molta mà dreta amb els infants i està boja per la seva neta.
A mi se'm posava fatal el fet que plorés quan la iaia marxa i que no ho fes quan jo marxo. La meva inseguretat feia que em sentís inferior. La conducta de la meva mare no ajuda, ja que li encanta veure com la nena la prefereix a ella. TAmbé em desautoritzava molt.

Jo vaig pahir-ho de la següent manera: LA MARE DE LA NENA SÓC JO, i vaig començar a ser clara amb la meva mare sobre tot allò que no m'agrada i li vaig començar a dir clarament. De bones maneres es clar. Sent més clara vaig guanyar seguretat. Per sort, la nena també va canviar la seva conducta. També vaig posar una mica de distància i vaig començar a disfrutar de la nena amb el meu company, fent activitats noves i relaxant-nos amb els jocs.
Es genial que existeixin les iaies, i es genial que els petits tinguin con més vincles millor. Però, per a mi, és important superar les nostres inseguretats i trobar el nostre lloc i ser fermes. Som mares i les iaies són iaies. I si ens ajuden és el millor que pot passar, però no hem de deixar que ens treguin el nostre paper de mares.
Espero que la situació estigui millor.
Liilaa

Torna a “El desenvolupament emocional”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::