Intervenció EAP per repetir P2

Rabietes, gelos, egoisme..

deguar
Entrades: 4
Membre des de: dv. març 04, 2016 4:09 am

Intervenció EAP per repetir P2

EntradaAutor: deguar » dv. març 04, 2016 4:43 am

Hola a tothom,

La raó per la qual he decidit preguntar en auest fòrum és per una sèrie de dubtes sobre la possibilitat i consequències de repetir P2 a una llar d'infants. La psicóloga que col.labora a la llar d'infants de la meva filla ens a dir que creia convenient que repetís P2 perquè no la veu preparada per començar P3 i un professional de l'EAP ha demanat el nostre consentiment per observar-la a la llar i fer una entrevista amb nosaltres.

La meva filla va néixer a finals d'any, té 27 mesos, el seu desenvolupament psicomotriu ha estat normal, es comunica amb gestos i de manera no verbal, respon al seu nom i interactua amb nosaltres de forma no verbal. Si bé té un vocabulari relativament ample i quan veu colors, números, objectes... els assenyala espontàniament i en diu el nom, en canvi si li fem preguntes sobre els mateixos objectes, no ens respòn, no manté comunicació verbal amb nosaltres. Diu una o dues frases en negatiu per dir que no vol més en relació al menjar o que no vol dormir, i alguna frase feta que ens ha sentit dir peró no lliga dues paraules i no manté un mínim diàleg. També ens diuen que no està interessada a participar a les activitats de la llar i no es relaciona gaire amb els altres nens.

No tinc gaire clar el que suposa que l'EAP intervingui en aquest moment i quines consequêncies podria tenir que repetís o que hi hagués una retenció a P2. Sé que la decisió final depèn de nosaltres però sigui quina sigui la nostra decisió, em preocupa l'impacte de la intervenció d'aquest organisme i també penso que de moment és una mica prematur prendre cap decisió quan encara falten sis mesos per començar l'escola.
Agraïria aportacions d' experiències de pares o professionals que tinguin coneixement d'aquest tema.

Gràcies
Avatar de l’usuari
princesa_ballarina
:: pantera
:: pantera
Entrades: 858
Membre des de: ds. ago. 28, 2010 3:55 pm

Re: Intervenció EAP per repetir P2

EntradaAutor: princesa_ballarina » dv. març 04, 2016 8:41 am

Deguar, has provat de demanar una segona opinió?

Jo, d'entrada, ho veig agosserat i alarmista repetir un P2. T'explico:
- L'Educació Infantil és una etapa NO obligatòria. És a dir, podria estar fins els 6 anys a casa i no passaria res (com en moooolt països). Per tant, imagina't que no l'haguessis dut a la llar, la nena l'hauries matriculat a P3, oi? I un cop allà, escolaritzada, haurien anat veient i valorant la teva nena (si, també l'EAP), en cas de veure "algo extrany".
- L'EAP també pot derivar-la al CDIAP perquè allà la tractin (si es que té algun diagnòstic o valoració). Els diagnostics s'acostumen a donar molt més tard, quan tenen uns 6-7 anys (parlo de TDAH, TEA,...).
- Jo vaig tenir a l'aula (p5) una nena amb un retard general del desenvolupament i, parlant amb EAP, pares, mestra EE,... vam decidir que el millor era que repetís P5, perquè el 1er no el seguiria (lectoescriptura,matemàtiques,...). Aleshores si que és més problemàtic que no segueixi el ritme.
- Hem de partir de la base que fins els 6 anys els nens han de jugar!!, que mica en mica es sociabilitzen (uns més ràpid que altres),... ((Vaig tenir una nena que P3 i P4 estava aïllada del grup, no escoltava,... semblava autista... a P5 li van posar apareix d'audició i ara és una altra!!...)).

Per tant, jo no veig el motiu per fer-la repetir, tot i tenir algun tipus de trastorn.
Crea'n, regals personalitzats. http://creanregals.blogspot.com.es/


Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: Intervenció EAP per repetir P2

EntradaAutor: Maria V. » dv. març 04, 2016 12:52 pm

I si, com en el cas que explica Princesa_ballarina, tingués algun problema d'audició? Si és lleu, només ho detecta l'otorrino, però aleshores com més aviat s'hi posa remei, millor. Jo sí que demanaria una segona opinió ara, però potser privadament. Aquí, al socpetit, he vist escrits de mares que han anat al CDIAP i no n'estan gens contentes; deu dependre de quin especialista et toca.
camdem
:: puça
:: puça
Entrades: 33
Membre des de: dt. gen. 14, 2014 8:50 pm

Re: Intervenció EAP per repetir P2

EntradaAutor: camdem » dv. març 04, 2016 1:49 pm

Hola
Jo si que Crec que pot ser beneficios per alguns nens fer una retencio a P 2. Hi ha nens que necesiten un curs mes per poder madurar ( nens de desembre, prematurs..son un exemple) .
Començar un p 3 sense uns mínims pot suposar per l'infant un stres que no cal...

El que no em quedar clar es que t'ho hagi proposat la psicóloga del centre...suposo que han fet derivacio a CDIAP ....
A veure que et diuen al CDIAP
Ja se que hi ha mares que no están contentes amb el CDIAP, s'han de queixar perque es un servei public que paguem entre tots...jo continuo creient que fan una molt bona feina..
baldufeta05
:: papallona
:: papallona
Entrades: 119
Membre des de: dg. des. 22, 2013 3:30 pm

Re: Intervenció EAP per repetir P2

EntradaAutor: baldufeta05 » dv. març 04, 2016 3:19 pm

Hola deguar,
jo et contestaré des del punt de vista d'educadora infantil a una escola bressol. Porto molts anys treballant en aquest món i també et puc dir que hem tramitat la retenció d'infants a un P2, com dius tu, alguna vegada.
Mira, sempre que ho hem fet ha estat en infants que ja portaven temps amb tractament al CDIAP, sigui el trastorn que sigui eh. Per tant, el treball sempre ha estat paral·lel escola i CDIAP, i quan dic escola em refereixo a la tutora d'aquell nen o nena i la psicopedagoga del centre. La figura de l'EAP apareix el primer trimmestre o ben iniciat el segon per poder fer una bona valoració i seguiment d'aquell infant. Amb aquesta persona és amb la que es decideix què seria millor per el nen/a i evidentment la família és qui té la última paraula esclar.
D'impacte no en té cap ni un, és simplement un pur tràmit. Una persona com una altra que l'únic que fa és passar una estona del matí a la classe per observar i prendre nota, res més.

Com et diuen molt bé, l'etapa d'educació infantil no és obligatòria, no. Però sí que és veritat que quan més aviat es pugui detectar algun tipus de trastorn o el que sigui millor, no? A vegades la preocupació apareix des de casa, a vegades des de l'escola bressol. Però sigui com sigui, la derivació es fa des de l'escola cap al CDIAP, així ho alleugereixen més ;-)))
Beneficis de la retenció? Més maduració, més capacitat de socialitzar-se, més treball i preparació abans de començar a un P·3.

No ho sé Deguar, jo parlaria i concertaria una bona entrevista amb la tutora de la teva filla juntament amb la psicopedagoga del centre. T'han de poder explicar què hi veuen i què no i quina és la feina d'elles i la de l'EAP.Sí que és veritat que quan hem fet retencions es tractaven de casos com possibles autismes... Per això et dic que has de saber amb exactitud què és el que observen des de l'escola.

Tot plegat és complicat, sí...
deguar
Entrades: 4
Membre des de: dv. març 04, 2016 4:09 am

Re: Intervenció EAP per repetir P2

EntradaAutor: deguar » dv. març 04, 2016 10:28 pm

Hola,

Moltes gràcies per totes les respostes, m'ajuda molt sentir les diverses experiències i opinions. No em vaig explicar amb precisió, quan vaig dir psicològa que col.labora amb el centre em refereixo a la psicològa del Cdiap, que ha observat a la meva filla alguns dies des de principi de curs. Va ser cap a finals de l'any passat, després que complís dos any, quan es va començar a parlar de un possible problema de llenguatge i de maduració, però la nena mai ha fet cap tractament al cdiap.

L'entrevista amb la tutora ja la vam tenir, però realment no ens va comentar res d'això, només ens va preguntar diverses qüestions sobre el desenvolupament i comportament de la nena i ens va dir que estava avançant positivament. Jo tenia les meves sospites perquè a finals d'any la tutora havia comentat en una ocasió que la nena no estava preparada per P3, la qual cosa em va sorprendre perquè vaig pensar que era una mica aviat per dir això quan faltaven gairebé 10 mesos pel començament del curs següent. Però, com ja dic , a l'entrevista no ens va comentar res de la repetició, això ens ho va dir la psicóloga del cdiap en una altra reunió.

Jo esperava que a la reunió amb la psicòloga també parlaríem d'aspectes concrets del desenvolupament de la nena però en realitat la cosa es va centrar més que res en la conveniència de la repetició, i el motiu venia a ser una retràs maduratitu, i que la nena es veuria sobrepassada a P3, que seria massa per a ella. No es va parlar de cap trastorn en concret.

La mateixa psicòloga va dir que la situació era dubtosa i tota la pressa vé pel tema que la preinscripció escolar començarà en unes poques setmanes. Jo tinc la sensació que tot està anant massa ràpid, que de repent una persona de l'EAP vindrà un dia mitja hora a observar a la nena i amb això i una entrevista amb nosaltres s'haurà d'arribar a una conclusió abans que comenci la preinscripció. Ha estat després de consentir que intervenís l'EAP que me n'he adonat que en realitat m'havien quedat molts dubtes sobre el procès i que significarà. També ens van proposar tenir unes sessions al cdiap per estimular-la.

Per una banda em preocupa que com han dit Camdem i Baldufeta05, la nena pugui necessitar més temps per no poder seguir el ritme a una classe de p3, però per altra banda estic molt d'acord amb Princesa_ballarina quan diu que aquests primers anys d'escola haurien de ser bàsicament per jugar, i que sembla una mica alarmista repetir un p2, encara que suposo que depèn de les escoles perquè algunes que hem vist ni tan sols tenen un període d'adaptació amd reduccio d'horari pròpiament dit, sinó que comencen a tot gas desde el principi.
No havia considerat el tema del'audició que diuen Princesa-ballarina i Maria V. A la nena li van fer una prova rutinària poc després de néixer que va sortir normal, peró no sé si això es suficient per descartar algun problema.

Gràcies a tothom
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: Intervenció EAP per repetir P2

EntradaAutor: Maria V. » ds. març 05, 2016 12:17 pm

Els problemes lleus d'audició tinc entès que no es detecten quan fa poc que la criatura ha nascut, però sí que poden afectar els progressos en el llenguatge. No és que no aprenguin de parlar, però els costa més que als altres. Una visita a un otòleg infantil no fa cap mal i si la nena està perfecta, doncs millor. Només és una opinió, no soc metge ni mestra, però jo l'hi duria.
deguar
Entrades: 4
Membre des de: dv. març 04, 2016 4:09 am

Re: Intervenció EAP per repetir P2

EntradaAutor: deguar » dg. març 06, 2016 7:13 am

Maria, moltes gràcies pel consell, crec que téns raó, no ho havíem pensat i realment crec que val la pena anar a un otòleg per assegurar-nos que no hi hagi cap problema d'audició.
deguar
Entrades: 4
Membre des de: dv. març 04, 2016 4:09 am

Re: Intervenció EAP per repetir P2

EntradaAutor: deguar » dc. març 30, 2016 9:26 am

Hola a tothom,

Vaig obrir aquest post fa unes setmanes perque estavem en la situació de decidir si la meva filla fa una retenció a p2 o passa a p3. Després de diverses consultes amb professionals, tenim opinions divergents, per una banda ens diuen que seria beneficiós que passés a p3 perquè allà tot està més estructurat i li aniria bé tenir aquestes instruccions per saber que ha de fer en cada moment, per altra banda ens han dit també que és encara inmadura per p3. Encara que té bastant vocabulari i diu paraules per demanar coses que necessita i entèn moltes ordres, encara no lliga paraules per parlar, observa molt tot el que fan els altres nens a la llar i fins i tot els somriu, però costa molt que participi en activitats i en general no vol relacionar-se amb altres nens, se li ha d'insistir molt perqué s'hi acosti i si estic jo present animant-la encara s'apropa i interactua una mica, peró costa molt.

Amb l'esforç que fem millora dia a dia poc a poc, peró tenim por que no s'adapti bé a P3, encara que per altra banda a la llar no vol anar, plora al quedar-se i no sembla gaire contenta allà. No sé si potser un canvi li convindria o pel contrari encara empitjoraria més la situació si es frustra perqué els altres nens van més avançats que ella.

També el fet de ser nascuda a finals d'any influeix, encara que no és una norma i hi ha nens de finals d'any més avançats, en general pel que he llegit sempre tenen més dificultats per ser els més petits i en el cas de la meva filla a això se suma al fet que va en aquests moment concret va més lenta que altres nens de la seva edat, així que tenim por que més endavant acabi repetint igualment i potser seria pitjor.

Estem en una situació de molts dubtes i amb molta pressió per la preinscripció escolar que ja ha començat. Si algú pot explicar més experiències sobre retencions a P2 i si ha sigut o no beneficiós ho agraïria molt

Gràcies
Teranyina
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dl. oct. 29, 2012 2:12 pm

Re: Intervenció EAP per repetir P2

EntradaAutor: Teranyina » dv. abr. 08, 2016 1:06 pm

Hola,, tot just acabo de llegir aquestes entrades perquè el tema m'és familiar.

Nosaltres estem embolicats en tot això també i estem esperant que els de l'EAP vagin a l'escola bressol per avaluar el nostre fill. Ara té 29 mesos. Ell porta al CDIAP dos anys perquè va dur un arnés ortopèdic 5 mesos i hi vam entrar recomanats pel tema de la motricitat. No va començar a caminar fins als 20 mesos. La cosa va anar "derivant" quan un any després ens van dir que li veien un retard global de desenvolupament. Portem un peregrinatge de proves genètiques, RMN al cap, analítiquees...estem ben marejats. Ara a sobre hem començat amb la psicòloga. Ell és nascut de novembre de 2013.
Per una banda ens sentim "acorralats" perquè creiem que tot s'ha portat a una exageració. Nosaltres no el veiem tant malament, ell va fent al seu ritme. No sabem si és millor que comeni P-3 amb alguna ajuda o bé repetir P-2. També creiem que els altres l'estimulen. Hem hagut de fer la preinscpirció per l'any vinent marcant la casella A de "necessitats especials" i ho estem paint perquè tot just estem en procés.
És molt dur veure que els altres nens van tirant endavant i el teu, vaja, sembla que no. Però clar, després d'estar a St Joan de Déu i veure altres panorames molt més tristos, la veritat és que estem contents. No li ajuda gaire el tenir un físic molt petit i no tenir ni percentil...(ditxosos percentils). Encara fa que sembli més poca cosa...
Tot i així aquest dimecres per fi un neuropediatra ens va dir que ell el veia bé i que veia exagerat tot el que se li havia arribat a mirar.

En fi, no sé si afegeixo més llenya. Nosaltres portem enllaçant una història rera una altra des del dia que va néixer, així que encara ho portem tant bonament com portem. Estic molt cansada del CDIAP perquè estem en un punt mort i ens fan anar com una pilota. A mi ara mateix em resulta una pèrdua de temps perquè només anem allà a que l'observin sense tenir cap "feedback".

Si voleu en parlem amb més detall!!

Ànims, ja sé que és molt dur...

Teranyina
Shasha
:: papallona
:: papallona
Entrades: 107
Membre des de: dv. feb. 26, 2016 10:01 pm

Re: Intervenció EAP per repetir P2

EntradaAutor: Shasha » dv. set. 09, 2016 12:11 am

Jo no tinc ni idea de retencions a p2 pero us heu plantejat en comptes de portarlos a p3 portarlos a una escoleta lliure que es fins als 6 anys es respecten els ritmes maduratius dels nens...
Al final que heu fet?

Torna a “El desenvolupament emocional”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::