Castigat a l'escoleta
Castigat a l'escoleta
Bon dia! Sé que hi ha algunes mares que sou mestres o tècniques d'Educació infantil i us volia fer una consulta. Tinc una amiga amb un nen de 22 mesos que està farta de l'educadora: cada cop que va ella a recollir-lo (al pare no li diu res) li diu que el nen està fatal, que a veure què li ensenyen a cada, que això no pot ser... Total, que la pobraanava aguantant però divendres li va dir que l'havia tret de classe perquè havia empès una nena. El nostre nen de 30 mesos juga sovint amb ell i a vegades s'empenyen per una joguina o així, però res exagerat i després segueixen bé.
Ara la meva amiga té una reunió dia 4/04 amb el psicopedagog del centre, que aquesta setmana anirà a observar el comportament del nen a classe.
Vosaltres havíeu vist mai aquest comportament en una educadora? Les "queixes" sobre el nen, a més, són públiques, davant els altres pares que recullen les seves criatures.
Ara la meva amiga té una reunió dia 4/04 amb el psicopedagog del centre, que aquesta setmana anirà a observar el comportament del nen a classe.
Vosaltres havíeu vist mai aquest comportament en una educadora? Les "queixes" sobre el nen, a més, són públiques, davant els altres pares que recullen les seves criatures.
- PetitPrincep79
- :: girafa
- Entrades: 2004
- Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm
Re: Castigat a l'escoleta
És totalment normal que les criatures empaitin, fins i tot que mosseguin! Però clar, porten molta feina, moltes vegades de separar, explicar i fer veure que això no es fa. Però continua essent un comportament normal.
L'educadora no ho està fent bé, ni en castigar (per favor!) ni en dir públicament com és el nen (existeix un efecte anomenat Pigmalió o autoprofecia cumplida que com a educadors i pares hem d'evitar).
L'educadora no ho està fent bé, ni en castigar (per favor!) ni en dir públicament com és el nen (existeix un efecte anomenat Pigmalió o autoprofecia cumplida que com a educadors i pares hem d'evitar).
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9
http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/
Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/
Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
Re: Castigat a l'escoleta
Ostres! A l'escola bressol no ens deien mai quin nen havia estat... Si la teva criatura sortia amb una "mossegada" o esgarrapada, t'explicaven com havia anat el tema però mai deien qui havia estat... Després, parlant al parc amb els pares i pel que explicaven els nens, acabaves sabent qui eren els nens amb tendència a pegar / mossegar... però mai ho vam saber per les mestres!!
I si realment l'educadora veu un problema tan gran enel comportament d'aquest nen, que demani entrevista amb els pares per parlar-ho en privat, però això de fer comentaris dia sí i dia també i davant de la resta... ho veig molt malament! Si em passés això, la que demanaria l'entrevista amb la mestra o amb la direcció de l'escoleta seria jo!!!
I si realment l'educadora veu un problema tan gran enel comportament d'aquest nen, que demani entrevista amb els pares per parlar-ho en privat, però això de fer comentaris dia sí i dia també i davant de la resta... ho veig molt malament! Si em passés això, la que demanaria l'entrevista amb la mestra o amb la direcció de l'escoleta seria jo!!!
- Anna Maria
- :: girafa
- Entrades: 2123
- Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
- Ubicació: Lleida
Re: Castigat a l'escoleta
Bones!
fer fora un nen de classe és un càstig, però el càstig, si s'aplica i no discutiré si és adequat o no perquè això és un altre tema, ha de servir perquè el nen entengui que ha fet una cosa malament. Un nen d'escoleta no sé pas si relacionarà el fet de sortir de classe amb allò que ha fet malament. és perfectament normal les empentes i les mossegades, ara bé, s'han d'intentar corregir segons el meu punt de vista, que siguin normals no vol dir que siguin correctes. Normalment serveix el racó de pensar, s'agafa el que ha mossegat/empentat/etc i la víctima i se li fa fer un petó, se li explica (les vegades que convinguin) amb un to tranquil que allò no es fa, que fan mal, etc. Però sense nervis i crits, una actitud així pot fer l'efecte contrari, pensem que hi ha nens que veuen en aquestes accions una possibilitat per cridar l'atenció i ser escoltats, ells no saben la diferència entre el que està bé i el que està malament i els hi hem d'anar ensenyant, tant pares com educadors. No sé si m'he explicat bé.
Edito per dir que l'escarni públic a mi em fa feredat, en qualsevol edat que tingui la persona que és acusada. Explicar en veu alta davant d'altres persones el que ha fet algú ho trobo fatal. L'educadora havia de fer un apart amb la mare, o parlar a la classe quan ja hagués sortit tothom, convocar-la a una tutoria, etc. però davant de tothom no serveix per eliminar la conducta, només ridiculitzes.
abraçades,
Anna Maria
fer fora un nen de classe és un càstig, però el càstig, si s'aplica i no discutiré si és adequat o no perquè això és un altre tema, ha de servir perquè el nen entengui que ha fet una cosa malament. Un nen d'escoleta no sé pas si relacionarà el fet de sortir de classe amb allò que ha fet malament. és perfectament normal les empentes i les mossegades, ara bé, s'han d'intentar corregir segons el meu punt de vista, que siguin normals no vol dir que siguin correctes. Normalment serveix el racó de pensar, s'agafa el que ha mossegat/empentat/etc i la víctima i se li fa fer un petó, se li explica (les vegades que convinguin) amb un to tranquil que allò no es fa, que fan mal, etc. Però sense nervis i crits, una actitud així pot fer l'efecte contrari, pensem que hi ha nens que veuen en aquestes accions una possibilitat per cridar l'atenció i ser escoltats, ells no saben la diferència entre el que està bé i el que està malament i els hi hem d'anar ensenyant, tant pares com educadors. No sé si m'he explicat bé.
Edito per dir que l'escarni públic a mi em fa feredat, en qualsevol edat que tingui la persona que és acusada. Explicar en veu alta davant d'altres persones el que ha fet algú ho trobo fatal. L'educadora havia de fer un apart amb la mare, o parlar a la classe quan ja hagués sortit tothom, convocar-la a una tutoria, etc. però davant de tothom no serveix per eliminar la conducta, només ridiculitzes.
abraçades,
Anna Maria
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Re: Castigat a l'escoleta
A mi també em sembla molt malament que comenti davant dels altres pares el que ha fet el nen. Em sembla molt poc professional, a banda de demostrar poca delicadesa en general.
I sobre treure'l de classe... tampoc és la millor opció. Sóc professora, i fins ben bé els 5 anys penso que no s'ha de fer fora de l'aula a cap nen, i fins i tot a aquestes edats només davant d'una actitud realment distorsionadora de la classe, perquè el mal comportament no afecti els demés, i perquè el nen s'adoni del que està fent. I res, uns minuts i després parlar amb ell. Per una empenta, i als 22 mesos, em sembla molt malament.
He treballat a llars d'imfants i de vegades realment et poses nerviosa i coses petites et poden semblar més grans, i reaccionar de manera desproporcionada perquè tens un nen empantant per tercera vegada, un altre que mossega, un que plora, etc. Però has de ser prou professional per respirar fons, o per corregir el que has fet si en algun moment renyes un nen de manera inadequada. Si l'educadora el fa fora de classe i a sobre després ho explica a la mare, és que ho considera adequat, i no ho és.
A part també està l'efecte Pigmalió que diu la Petit Príncep. És molt habitual (com a mínim en les llars d'infants on he treballat) etiquetar els nens el segon o tercer dia de classe. Aquest és un peça, amb aquest vigila que mossega, ja ho has tornat a fer? Sempre és el mateix!, etc. I això fa que cada nen agafi el seu rol i s'acomodin en el mal comportament.
En fi, que jo parlaria seriosament amb la professora.
I sobre treure'l de classe... tampoc és la millor opció. Sóc professora, i fins ben bé els 5 anys penso que no s'ha de fer fora de l'aula a cap nen, i fins i tot a aquestes edats només davant d'una actitud realment distorsionadora de la classe, perquè el mal comportament no afecti els demés, i perquè el nen s'adoni del que està fent. I res, uns minuts i després parlar amb ell. Per una empenta, i als 22 mesos, em sembla molt malament.
He treballat a llars d'imfants i de vegades realment et poses nerviosa i coses petites et poden semblar més grans, i reaccionar de manera desproporcionada perquè tens un nen empantant per tercera vegada, un altre que mossega, un que plora, etc. Però has de ser prou professional per respirar fons, o per corregir el que has fet si en algun moment renyes un nen de manera inadequada. Si l'educadora el fa fora de classe i a sobre després ho explica a la mare, és que ho considera adequat, i no ho és.
A part també està l'efecte Pigmalió que diu la Petit Príncep. És molt habitual (com a mínim en les llars d'infants on he treballat) etiquetar els nens el segon o tercer dia de classe. Aquest és un peça, amb aquest vigila que mossega, ja ho has tornat a fer? Sempre és el mateix!, etc. I això fa que cada nen agafi el seu rol i s'acomodin en el mal comportament.
En fi, que jo parlaria seriosament amb la professora.
Torna a “El desenvolupament emocional”
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |