limits 18 mesos

Rabietes, gelos, egoisme..

tulina
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 81
Membre des de: dt. set. 03, 2013 1:45 pm

limits 18 mesos

EntradaAutor: tulina » ds. març 19, 2016 10:39 pm

Alguna idea per posar limits de forma respectuosa i com mostrar que no esta bé alguna cosa a una oetita de 18 mesos amb caràcter fort? Per exemple, ultimament em pica, i li dic que no m'agrada i que em poso trista si em pica perque em fa mal, i em torna a picar a veure que faig...i li dic "no piquis..." toca'm suau.... si em tifna a picar...com li puc deixar clar que això no?
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: limits 18 mesos

EntradaAutor: neuetes » dg. març 20, 2016 10:46 am

Jo crec que ja ho fas bé. No obstant, aixo de picar ho fan tots, es una fase. No ho fan pas amb la intenció de fer mal sinó com una demostracio d'afecte. Moltes vegades els adults mal interpretem.
Alesta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1034
Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm
Ubicació: Al peu del Montseny

Re: limits 18 mesos

EntradaAutor: Alesta » dg. març 20, 2016 11:02 am

tulina, jo crec que el que fas és correcte. També pots dir-li que si vol picar pot agafar un coixí i li mostres o donar-li altres alternatives. Potser li pots dir que no t'agrada que et piquin però que t'agrada molt que et facin abraçades i li'n fas tu una o que no t'agrada que et piquin però que a tu t'agrada molt picar al sofà i convidar-la a que ho provi...
Si pica perquè està enfadada està bé donar-li opcions alternatives per tal que tregui el seu ennuig (no és bo quedar-s'ho a dins!) de manera que no sigui molest ni per ella ni per ningú (aquí lo del sofà, el coixí... o el que se t'acudeixi)
Si pica per avorriment, com a part d'un joc, per demostrar afecte, etc, està bé donar-li alternatives menys agressives (abraçades, petons...) de manera que vegi i trobi altres maneres d'expressar allò que sent.

Hi ha molts nens que passen per aquesta fase (picar, mossegar, estirar cabells...) i poc a poc ho van deixant. L'estàs acompanyant bé, segueix així!!!!
tulina
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 81
Membre des de: dt. set. 03, 2013 1:45 pm

Re: limits 18 mesos

EntradaAutor: tulina » dg. març 20, 2016 11:17 am

Moltes gràcies!
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: limits 18 mesos

EntradaAutor: martina13 » dl. març 21, 2016 5:54 pm

neuetes ha escrit:Jo crec que ja ho fas bé. No obstant, aixo de picar ho fan tots, es una fase. No ho fan pas amb la intenció de fer mal sinó com una demostracio d'afecte. Moltes vegades els adults mal interpretem.


Perdoneu pero no entenc els vostres raonaments i justificacions.
Un nen si pega als pares es com a mostra dafecte??? Ho dieu en.serio????
Es a dir per aquesta regla de 3 un home quan pega a una dona deu ser perque lestima i es una fase que esta passant???
Per mi hiha 2 linies que ma filla no pot traspassar.no pot pegar ni contestar malament.i no ens ha fet falta donarli coixins.perque es.desfogui.
Jo noies ho sento.pero aixo de " respectem el ritme i les fases dels nens" em.sona a excusa per dir " genial com.k es una fase ja li.passara i aixi jo no he de fer res"
Un nen per molt k digieu no.pot entendre un raonament llarg de si mare esta trista perque lha pegat o si millor que pegui una altre cosa abans qie un esser huma.
Es a dir li estem dient al nen.k pot pegar coses pero no a les persones.. ??perque x mi aixo es dirli " tu pega al que vulguis desfogat pero no em donis a mi"!!!
Perque la.meva.pregunta es...si aquets nens que peguen o mosseguen ho fan pk es una fase...quan timguin posem...6 anys si ho continuen fent k fareu? Durlo al psicoleg pk es un nen agressiu???
Jo soc profe us puc dir k hiha moooolts nens fentre 8 i 14 anys k peguen als seus pares.
Pero com.han arribat fins aqui???? Com es possible k un pare es.deixi pegar?
Lluitem cada dia x eliminar la violencia de genere i no ens adonem k en el fons estem creant un altre tipus de violencia.
Jo ja us dic ma filla sap.perfectament k la ma no saixeca
Mho va fer una vegada i nomes am el.meu to.de veu nhi va haver prou perque mai mes ho tornes a fer.
Penseu realment si respectar el ritme dels nens pot incloure que et peguin.
a mi em sembla surrealista
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: limits 18 mesos

EntradaAutor: charito » dl. març 21, 2016 6:13 pm

Molt d'acord Martina... em sembla molt fort que entengueu picar com una mostra d'afecte... picar algu es agredir i una mostra de dominacio, aqui i a la Xina popular!!!

Els meus fills tambe tenen clarissim que es una linea vermella. Ho van provar dos cops i t'asseguro que mai mes ho han provat cap dels dos. Amb un to de veu sec i cara molt seriosa se'ls diu No i punto. No es pega. No es admissible.

No em cap al cap com podeu dir que es una fase i se'ls passara... despres ens trobem el que ens trobem nens de 5 anys que no saben conviure ni tolerar la frustracio i son apartats pels seus mateixos companys.

I la logica de pegar el sofa encara menys..... una persona no pero una cosa si? Llençar coses pels aires es acceptable? I un animal? No es acceptable expressar la rabia amb cap agressio fisica a res. S'expressa parlant i explicant el que sentim i aixo es la nostra tasca, ensenyar-los a fer-ho. Sino els donem les eines que pretenem que aprenguin per inspiracio divina? De l'aire?
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: limits 18 mesos

EntradaAutor: martina13 » dl. març 21, 2016 6:18 pm

Res mes a dir charito logica pura!!!+
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: limits 18 mesos

EntradaAutor: shyla » dl. març 21, 2016 8:22 pm

Martina i Charito podrieu explicar com ho feu? Quines son les eones que els hi doneu als vostres fills?
Imatge Imatge
matrida
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 50
Membre des de: dv. ago. 17, 2007 7:41 pm

Re: limits 18 mesos

EntradaAutor: matrida » dl. març 21, 2016 9:27 pm

Jo també estic d acord. Pegar per mi és inadmissible, com tampoc els pego jo a ells. Amb altres coses puc ser més flexible o tolerant però pegar és una linea que no es pot traspassar. I no és fàcil però com moltes altres coses que té l educació
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: limits 18 mesos

EntradaAutor: martina13 » dl. març 21, 2016 10:33 pm

X mi es una questio de ser constant i coherent am absolutament tot el k fas am ells.i la autoritat i el respecte jo el transmeto tant senzillament am les rutines.i encara k em faci mandra, encara k la nena em digui no ho fem igualment.(aixo no vol dir i les rutines en moments determinats no puguin saltarse.simplement es una questio dequilibri i sentit comu)
Per mi kesta constancia forma part del sacrifici deducar a un fill.i per mi akesta constancia transmet 2 missatges:1) seguretat i ordre ( ma filla sap k sha de fer en tot moment)
2) autoritat /respecte.si els pares som constants i coherents en coses tan xorres com recollir un llibre o rentarse les dents cada dia, ma filla sap perfectament k si passa una dakestes linies "vermelles" hi haura una reaccio x part nostre.
X mi no posarli limits es ferli un flac favor al crio.
I a vegades una bona renyada a temps testalvia mooooolts problemes.pero una renyada k tu vegis am sentit, no parlo de cridarli pk hem perdut els nervis no no pk aki es quan ells saben k no els estas renyant de veritat.
Parlo de asseuret ala seva alçada i canviar el to de veu.
No cal res mes
Mireia80
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 82
Membre des de: dl. feb. 02, 2015 8:44 am

Re: limits 18 mesos

EntradaAutor: Mireia80 » dt. març 22, 2016 8:24 am

Totalment d'acord Martina i Charito! De vegades es defensa massa seguir el ritme del nen i la meva opinió és que després els nens fan el que volen. He vist bastantes mares rebent cops dels seus fills petits, que evidentment no fan mal, però la mare dient "això no es fa, no peguis a la mama" i el nen seguir amb les patadetes i la mare de nou " la mare es posa trista, no m'ho facis més si us plau" i el nen seguir i seguir... Evidentment estic en contra de qualsevol violència, només faltaria, però com diu la Martina, només amb el to de veu i si es fa ja des de la primera vegada es poden evitar moltes coses. Jo sempre he posat límits als meus fills, saben perfectament quan el que estan fent està ben fet o no. Això no vol dir que siguin perfectes i que mai es portin malament, però sí que són conscients de que si per exemple la nena li treu la joguina al nen, sap que això no es fa i només cridar-li l'atenció ja li torna, no sé si m'explico.
Alesta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1034
Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm
Ubicació: Al peu del Montseny

Re: limits 18 mesos

EntradaAutor: Alesta » dt. març 22, 2016 12:33 pm

No es tracta de "deixar que pegui" sinó de donar alternatives per tal de treure l'agressivitat. QUè feu vosaltres quan us enfadeu? Evidentment no pegueu! (o això se suposa...), però MAI se us escapa un crit? NI un insult? ni un me cago en...? I si no treieu aquest ennuig... com passeu la resta del dia? Esteu supercontentes i encantades de la vida amb el cabreig que porteu?
Del que es tracta és de donar eines als infants per tla que puguin gestionar els seus sentiments, tant els socialment acceptables (o" bons"...) com els socialment no acceptables (o "dolents"). Totes les persones ens enfadem, totes les persones ens emocionem, és part de la naturalessa de l'ésser humà i també dels animals (que no oblidem que també senten!) i com a persones que vivim en una societat hem de gestionar les nostres emocions. Els infants no en saben, ells simplement senten i expressen el que senten com els hi dóna la gana, però aquí estem els adults per ajudar-los a gestionar. Reprimir un sentiment l'única cosa que fa és guardar-lo per treure'l més endavant. Proveu-ho vosaltres mateixes la propera vegada que us enfadeu: no ho expresseu, no feu res, seguiu tan contentes i així unes quantes vegades de cabreig de debò, després mireu com us sentiu, com us trobeu, i el vostre estat anímic. I quan dic no feu res és no fer res, cap alternativa, ni tècniques de relaxació que hagis pogut aprendre ni explicar-li a algú altre el motiu del teu cabreig ni res, és a dir, no el treguis de cap de les maneres.
Als nens els podem ensenyar tècniques de relaxació però el primer que han de fer per poder relaxar-se és treure el que el fa nosa, sinó no atenen a raons. Són nens, són persones, però no són adults amb un bagatge de recursos a l'esquena per saber com calmar-se solets o si els dius que seguin en una cadira fins que es calmin o... Si seuen a la cadira s'acabaran calmant, però l'ennuig seguirà a dins i ja el treuran més endavant!
Les alternatives són importants. És necessari que l'energia positiva es mostri i a tothom li encanten els nens petoners o que abracen, però l'energia negativa existeix i és real, tots, absolutament tots, sentim ràbia, ira, ennuig... i cal gestionar aquestes emocions per tla que no ens facin mal a nosaltres ni als del nostre voltant. La nostra funció com a adults és ensenyar als nens a gestionar-les i cada edat té una manera diferent de fer-ho. A un nen de18 mesos no li pots demanar que t'expliqui com es sent i que segui i pensi el que fa ni res per l'estil, madurativament no té cap mena de sentit! El nen de 18 mesos ha d'aprendre que té uns límits, evidentment!!!!!! Però també cal que aprengui maneres adequades a la seva edat per gestionar els seus conflictes i emocions. Aixó no vol dir que si pega se l'hagi de deixar que segueixi fent.ho, però què guanyarem si no deixem que tregui la seva energia negativa? Doncs bé, mil vegades hem vist nens que peguen a tothom amb 3, 4 o 5 anys, que no tenen alternatives per quan s'enfaden, que la mà llarga va que vola (o les dents a mossegades o les patades...). Amb 18 mesos cal ensenyar a l'infant que aquests sentiments existeixen, però que no els pot treure fent mal a algun altre ésser viu ni trencant coses (per això un sofà o un coixí són bones opcions perquè no els trencarà ni es farà mal, no he dit pas un gerro o tirar-li un llibre pel cap al veí!!!!) i més endavant ja li podrem ensenyar que tampoc els ha de treure d'aquesta manera (o sí, que per això hi ha llocs on pots anar a llençar plats contra una paret!!! o destrossar cotxes o etc...) i donar-li alternatives més acceptades socialment com relaxar-se, respirar... però no amb 18 mesos!!!!
Respectar el ritme dels infants no vol dir deixar-los fer el que vulguin quan vulguin ni on vulguin, sinó posar uns límits coherents a l'edat de l'infant per ajudar-lo a créixer de manera equilibrada i que no arribi a ser un maltractador (com algunes heu apuntat). Cal conèixer les capacitats que els infants desenvolupen segons les seves edats i després revisar que l'infant en concret ha assolit una etapa concreta de desenvolupament abans de decidir què aplicar. Unes pautes generals poden servir per la majoria d'infants, però cal veure les individualitats per poder incidir en la base i posar els límits adhients.
Si un nen de 5 anys segueix pegant segurament no té res a veure amb el respecte dels ritmes, sinó en el fet de no haver fet res abans! Una cosa és no posar límits i l'altra és posar-los amb respecte, no confonguem les coses, que no cal castigar ni cridar ni fer el buit ni aparentar que som la persona més dolenta del món per tal que els nostres fills entenguin que no han de fer certes coses.
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: limits 18 mesos

EntradaAutor: charito » dt. març 22, 2016 2:10 pm

shyla ha escrit:Martina i Charito podrieu explicar com ho feu? Quines son les eones que els hi doneu als vostres fills?


Doncs em poso de genolls a la seva alçada, el miro als ulls, li agafo les mans amb les meves (sense fer força clar) i li dic amb cara molt i molt seriosa i poc a poc: No es pega. Ho emfatitzes amb el teu llenguatge corporal, negant amb el cap, el que se t'acudeixi, el que transmetem amb el cos i els gestos es molt important. Si el nen o nena ja sap dir que si o no, li repeteixes fins que digui no o vale o assenteixi amb el cap, aixo vol dir que t'estas comunicant amb ell.

Si t'enrolles en explicacions llargues amb un to de veu carinyos el nen o nena de 18 mesos no enten un borrall, nomes que li estas fent cas i parlant amablement. Repeteixo, com transmetem el que volem dir es mes important que les paraules que estem dient.

Una altra cosa es si el meu fill de 5 anys es baralla amb algu i s'emputgen per exemple, obviament hi haura una explicació, un exemple, una historia que li doni suport al que estic dient.
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: limits 18 mesos

EntradaAutor: charito » dt. març 22, 2016 2:21 pm

Alesta, jo no dic que reprimeixi el que sent, nomes que no puc permetre cap agressio a res, ni coses ni persones. Pot plorar, patalejar, cridar.... i pot ser comprensible, tot i aixo la meva tasca sera canalitzar-ho.
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: limits 18 mesos

EntradaAutor: neuetes » dt. març 22, 2016 4:26 pm

Bueeeeno, vaaaale, martina, ja veig que m'has mal llegit o mal interpretat o jo m'he expressat malament (el mes probable, sobretot amb el comentari sobre l'afecte, rellegit entenc la mala interpretacio) però... primer relaxa't! La teva manera d'escriure es massa brusca, sembla que estiguis enfadada amb tothom!
A més, d'aqui a lligar-ho tot amb que sigui un maltractador de gran? Ho dius en serio?. No em cap al cap pensar que un nen de 18 mesos, pegui per fer mal i que si no es corregeix amb fermesa autoritaria serà un nen maltractador. Tal i com diu la alesta, si pega en aquesta edat es per frustració, reprimir-la no serveix de res, al contrari. Amb un avis que aixo no es fa perquè fa mal pegar i oferir-li alternatives, ja es suficient en aquesta edat. Si parlessim de nens de cinc anys seria moooolt diferent.
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: limits 18 mesos

EntradaAutor: martina13 » dt. març 22, 2016 5:42 pm

Crec neuetes k la que no has llegit be ets tu.i no es que estigui enfadada ejjeje es que trobo k pensar que un nen pot pegar pk estima es igual k quan um home ho fa a una dona
No he dit en cap moment k el nen k pegui als 5 anys sigui un maltractador.
Cadascu te la seva manera descriure i tot el k he dit es perfectament coherent pero passa k potser les veritats piquen
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: limits 18 mesos

EntradaAutor: neuetes » dt. març 22, 2016 7:45 pm

Martina, potser jo de cop i volta he perdut tota la comprensió lectora que la meva educació i els meus llargs anys de lectura m'han donat (segons tu) però has de reconèixer que la teva comparació és molt (no, massa!) exagerada. Parlem massa a la lleugera de violència de gènere.

I ja que et preocupa tant, t'explicaré perquè jo he vist "afecte" i perquè vaig dir que els adults malinterpretem. Si tornem a la consulta que ens fa la Tulina, ella diu que un cop la nena la pica i ella li diu que no, ella hi torna i ho fa una tercera vegada. Quan les meves nenes eren petites com la seva, també ho feien això de picar (com tots els nens) i recordo que quan jo els hi deia que no (que també en sé de "renyar", encara que no comparteixi els teus mètodes), ella em reia i hi tornava i a la que jo també la renyava, ella s'hi tornava. Total, que acabàvem rient i fent pessigolles (oferir alternativa: millor que el contacte físic sigui agradable (pessigolles) que no pas un cop). Per tant, per ella (les dues ho han fet, vaja) la primera picada era "frustració", la segona i la tercera era més aviat "mira, la mama s'ha posat seria, a veure si ho torna a fer?". És curiositat, res més i afecte, perquè a la segona picada, ella ja no es recordava de què estava frustrada, li fèia més gràcia les carotes de la mama. I recordem que estem parlant de nens de 18 mesos!

Desconec la vida familiar de la Tulina i la relació amb la seva filla, però de la manera que ho he llegit, he vist a les meves filles i al seu comportament. I perquè et quedis més tranquil·la, les meves filles no són nenes que ara que són més grans vagin estomacant al primer que troben perquè estan frustrades.

Veus, com no n'hi havia per tant? Potser em vaig mal expressar en el seu moment (mea culpa, estava al mòbil i no m'aclaro massa), però tu també dispares massa ràpid. Has insinuat que les meves paraules estaven fent apologia de la violència de gènere i per aquí no hi passo. És un tema massa seriós per fer aquests tipus d'afirmacions i hauries de pensar (i rellegir) el que escrius. I si ets professora encara més.

Per altra banda, jo encara estic intrigada (no d'aquest post sinó d'altres que ens hem trobat en aquesta santa casa), de com podeu veure malícia i mala intenció en nens tant petits. Les males conductes s'han de corregir, i tant! però de manera respectuosa amb el nen (des del meu punt de vista, es clar).

I per acabar, no vull tooooornar a debatre infinitament un altre cop amb tu i la charito sobre aquests temes de criança (us convido a un cafè si voleu, serà més amè), ja sabem què pensem cada una i tot és respectable, per tant, deixo el tema aquí.
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: limits 18 mesos

EntradaAutor: martina13 » dt. març 22, 2016 7:56 pm

Apologia ala violencia de genere??? Ejjejeje ok si tu ho dius...
pucpuc
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1394
Membre des de: dc. maig 21, 2008 6:51 pm
Ubicació: catalunya

Re: limits 18 mesos

EntradaAutor: pucpuc » dt. març 22, 2016 9:05 pm

Per cert Martina13, tema part, pots escriure normal, no com si estiguessis escrivint un wassap, costa seguir els teus arguments amb tans (k, pk, etc) gracies
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: limits 18 mesos

EntradaAutor: martina13 » dc. març 23, 2016 8:07 am

Pucpuc ja hose esk escric am el.mobil i am ma filla x sobre ejje faig el k puc no tinc mes temps

Torna a “El desenvolupament emocional”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::