Al parc

Rabietes, gelos, egoisme..

jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Al parc

EntradaAutor: jaruma » dl. març 28, 2016 3:42 pm

Hola,

M'interessaria saber com us comporteu vosaltres al parc. El meu fill té 21 mesos, i no sé mai fins quin punt intervenir. Per exemple, si porta joguines i les hi agafen, jo hauria d'anar al nen en qüestió i demanar que la torni? O dir-li al meu fill que les demani? (em refereixo a una joguina amb la que estigui jugant, si no les compartim). O si el meu fill vol una joguina d'un nen amb la que no estan jugant, li dic al meu fill que la demani? La demano jo? Li deixo que l'agafi directament?

Segur que són preguntes una mica tontes, però al parc em sento una mica perduda. Sé com gestionar el comportament del meu fill, però no sé què fer davant el mal comportament dels altres. A banda que és molt tímid (com jo), i sento que no l'ajudo gaire a agafar confiança. Sempre estic molt pendent que no molesti a ningú, que respecti tothom, etc. però després es troba que altres no el respecten, i no li dono solucions. És com si li ensenyés que ell no té dret a certes coses però els altres sí.

Aish, no sé, com ho feu vosaltres?
rundi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 460
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 10:04 am

Re: Al parc

EntradaAutor: rundi » dl. març 28, 2016 4:20 pm

És un món el parc. Jo en el cas que li agafin una joguina que està fent servir, en el moment li dic a l'altre nen: "perdona és que ara l'estem fent servir". Quan l'altre nen pregunta si pot agafar el juguet li pregunto al meu fill.
Quan és el meu que agafa alguna cosa, si per exemple és una galleda o pala el faig quedar allà a jugar-hi i sino li faig tornar al cap de poca estona. Bicis, patinets... d'altres nens no li deixo agafar.
turuleta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 432
Membre des de: dv. maig 24, 2013 12:33 pm

Re: Al parc

EntradaAutor: turuleta » dl. març 28, 2016 4:42 pm

Per mi tb es molt incomode...jo no obligo al meu fill a deixar les joguines.i quan un nen li agafa ell es queixa.quan li falten paraulesli explico jo al nen...i ells comencen q sha de compartir...cosa amb la q no coincudeixo..i hi han hagut pares q se mhan indignat i tot!
Si ell vol la jofguina dun nen li faig demanar.si li falten paraules la demano jo.i si el nen no els la deixa no lagafo...encara q la mare comenci q sha de compartir...jo li explico al meu fill q laltre nen no vol i q ho respectem com jo el respecto quan no vol deixar les jiguines.i si li deixen per voluntat propia donem les gracies i li faig veure a laran q ell esta content pq un nen li ha deixat una joguina q es seva...
Tb the de dir q moltes vegades marxo desesperada del parc...sbt si esta enfase dw nooooo es meuuuu nooooooo...es dur mantenirte en aquesta posicio quan les mares sindignen la veritat...pero em sembla el mes respectuos i el q major aprenentatge proporciona...
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Sumsi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 9:58 am

Re: Al parc

EntradaAutor: Sumsi » dt. març 29, 2016 7:17 am

Jeje cert és tot un món. Nosaltres fem si ell porta joguets i altres nens volen jugar o agafar faig que li preguntin a ell o jo li pregunto si ho vol deixar, si no ho vol deixar li dic a l'altre nen/nena que no es pot perquè l'estem fent servir. Tema compartir si el meu fill no vol no insisteixo, ja que són les seves coses i per ell és lo més valuós. Si vol algun patinet, bici que no es seu demano permís al nen i als pares i si no es pot li explico i l'enfadamenta del meu fill clar. Ara és una època complicada del és meu. Ànims és per escriure un llibre de vegades jajaja
Imatge
petipe
:: granota
:: granota
Entrades: 241
Membre des de: dj. set. 27, 2012 11:10 am

Re: Al parc

EntradaAutor: petipe » dc. març 30, 2016 11:33 am

Jaruma has de fer el que tu pensis que és millor.

Jo tenia molt inculcat això del compartir i a la meva filla l'ensenyava a compartir les joguines, especialment si no les feia servir. Però com que he vist, que la tendència és la contrària, "respectar els desitjos del nen" doncs ara faig el mateix perquè a mi m'ha dolgut que la meva filla que, ja de base és generosa de mena, deixés gairebé sempre les joguines i després els nens no li deixin a ella. Així, que faig el mateix que les companyes "és que no t'ho vol deixar i és d'ella".

I sí, el parc pot ser font de molta indignació. És un aprenentatge més, que jo, com a mare he hagut de fer. Paciència.
Per exemple, els nens que monopolitzen els gronxadors i els pares no els diuen en cap moment que hi ha més nens esperant, ho trobo d'un egoisme impressionant
I una vegada un nen va tirar amb molt mala folla contra el terra el patinet que la meva filla li havia deixat i la resposta de la mare, que ni tan sols va fer el gest de recollir-lo, va ser "és que està cansat". Ni perdó, ni dir-li al nen res de si estava mal fet llençar el patinet d'aquella manera. Senzillament, pobret, està cansat. I parlo d'un nen de 4 - 5 anys.
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Al parc

EntradaAutor: jaruma » ds. abr. 02, 2016 1:54 pm

Buf, gràcies noies per les respostes! Com a mínim veig que no sóc l'única que s'altera al parc, creia que era pel meu caràcter!

Això del mal comportament i els pares que no diguin res... buf! és el que pitjor porto. Sóc professora i em sé "entendre" amb els nens quan cal, però amb els adults no.

On visc hi ha una nena que ens la trobem sovint als parcs/biblioteca. Per sort és una mica més gran que el meu fill i no tendeixen a jugar junts. A la biblioteca agafa tots els peluixos que troba i se'ls posa al costat, i si algun nen li vol agafar un es posa a cridar, els pica, etc. Resposta de la mare: "ja se'ls ha fet seus, eh?". Al parc, si algun nen se li acosta i ella creu que vol prendre-li alguna cosa, li estira dels cabells, el pica... Resposta de la mare: " No, si al final es faran amics...". Em deixa blanca cada cop que la sento.

La veritat és que la majoria no són així, però quan ens trobem un nen així, amb un pare així, no sé com reaccionar.

Jo de moment li diré al meu fill que demani les coses, i que les comparteixi quan no les fa servir, i el "protegiré" dels nens agressius, però quan sigui més gran ja veurem com ho fem.

Torna a “El desenvolupament emocional”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::