Ens hem de preocupar? nen massa introvertit/tímid

Rabietes, gelos, egoisme..

Avatar de l’usuari
Bel1983
:: puça
:: puça
Entrades: 48
Membre des de: dc. abr. 17, 2013 3:17 pm

Ens hem de preocupar? nen massa introvertit/tímid

EntradaAutor: Bel1983 » dl. juny 06, 2016 9:39 am

Bones mares,

Tinc un nen de 27 mesos que desde els 8/10 mesos es mostra molt timid i introvertit amb la resta de gent que no sigui els pares / iaios.

No li agrada relacionar-se amb altres nens , ni de la seva mateixa edat, ni més petits ni més grans.
A la llar es un nen correcte, juga, participa en totes les activitats, no dona problemes, però amb els nens no té gaire relació.
Ja sé que amb 2 anys no interactuen molt entre ells, però crec que el martí ho fa menys que la resta a la seva edat.
Des dels 2 mesos que el portem a una homeópata perquè va nèixer molt rígid i amb els seus tractaments va millorar moltíssim. No sé si fer una altra visita això ho podrá millorar.
Nosaltres tenim bastanta familia i sempre veiem a un a un altre i ara tenim cosins i nevots més o menys de la seva edat i entre ells juguen, es busquen, corren, vaja tot el que fan els nens , però el Martí sempre esta a la mave falda o solament buscant el joc amb els adults (pares o iaios).
A la llar em diuen que o em preocupi, que el martí, es un nen tímid, però que si elles veiessin algun trastorn o conducta inusual que ens ho farien saber. Però jo no em quedo tranquil·la.
Com puc fer el meu fill li agradi estar amb altres nens?
Per posar un exemple d'aquest cap de setmana mateix:

Vam estar amb uns amics que tenen una nena de 12 mesos encara no.A la nena ni mirar-la a la cara!, doncs vam estar en un lloc on hi havia d'aquells castells infables per els menuts. No hi havia ningú, el martí va anar de cap ! s'ho passava pipa! , va ser entrar altres nens i comnçar a plorar com si li anès la vida! vam optar per sortir del castell per a què els altres nens puguessin jugar tranquils.
És normal?, a part NO LI AGRADA GENS COPARTIR!!. plora quan algun nen/a s'apropa.
fa uns dies que em diu de camí a la llar que ens nens NO que vol la iaia......

Nosaltres no el forçem a fer res que ell no vulgui fer. No el forçem a estar amb nens si no vol, a fer una activitat si veiem que no li agrada, etc.Mai he sigut possessiva amb ell, he deixat que l'agafi els amics, familia. Per això no entenc com pot ser que ell tingui aquestes reaccions en vers a la gent.

No sé si me liat i no m'he explicat amb claredat, però si alguna mare/pare està amb la mateixa situació que jo o sap com reaccionar en aquest cas, si us plau, explique les vostres experiències.

moltes gràcies!!!!
Albercoca
:: granota
:: granota
Entrades: 229
Membre des de: dl. març 19, 2012 3:13 pm

Re: Ens hem de preocupar? nen massa introvertit/tímid

EntradaAutor: Albercoca » dl. juny 06, 2016 12:01 pm

Hola Bel1983,

Penso que amb dos anys és petit i que encara pot fer molts canvis.
Per la meva experiència et diré que tinc un fill de 5 anys que quan tenia l'edat del teu feia el mateix, i de fet, encara ara prefereix jugar sol, s'atabala quan hi ha molts nens, i s'aparta quan veu que hi ha nens en el tobogán, inflables... A l'escola es relaciona amb els altres nens, però prefereix jugar amb un que ell considera el seu millor amic. Però no té problema de compartir l'espai i joguines amb els altres.
Jo vaig notar un canvi important dels dos als tres anys, que va començar a ser sociable amb els nens i a compartir, però tot i així, pel seu carácter tranquil i observador, no és com altres nens que es relacionen amb facilitat. Ell necessita anar a poc a poc, i si un nen li sembla massa atabalat prefereix no acostar-se.
No ens preocupem en excés, però reconec que com a tu he dubtat si era normal o no que fos així. M'agradaria que superés les dificultats socials que jo veig, però al mateix temps, ell és qui escull les amistats i amb qui vol jugar, i a mi em sembla bé i el respecto.
Jo et recomano que li deixis temps, perque la sociabilització és aproximadament als 3 anys, i cada nen té el seu ritme. I guiat una mica pel què et diuen a l'escola. I si Ho necessites consulta-Ho a un professional.
Molts ànims!
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Ens hem de preocupar? nen massa introvertit/tímid

EntradaAutor: jaruma » dl. juny 06, 2016 12:36 pm

El meu fill fins els 22 mesos aproximadament també era molt tímid. A ell sí que l'atreien els nens, però de lluny. De cop i volta ha fet un canvi i va cap a ells, els parla, busca jugar, etc. Tot i això segueix sent més d'observar. Ell arriba al parc i observa. I si un nen li crida l'atenció el busca, i si no, els defuig. Els diu "no, nen, no!' i se'n va.

Jo de petita era exageradament tímida, i per això no em preocupo. Hi ha un factor hereditari, i ell ho porta mooooolt millor que jo a la seva edat. Pot ser que tu o el teu homr sigueu tímids, o ho fossiu de nens? Suposo que ja ho haureu pensat, però per si un cas.

A les llars d'infants veuen molts nens, moltíssims. I si bé les mestres no tenen molts cops les eines per saber exactament de què es tracta, sí que veuen fàcilment quan hi ha alguna cosa "estranya". T'ho dic perquè hi he treballat, i de tant en tant notaves que en algun nen hi havia alguna cosa que no era del tot "normal", tot i no saber què. Si et diuen que és un nen normal però tímid, jo m'ho creuria.

Crec que feu bé de no forçar-lo. Nosaltres quedàvem de vegades amb amics que tenen fills, però sense forçar-lo a jugar. Ara té 24 mesos i és com si haguès agafat confiança en ell mateix i per això li fan menys por algunes coses. Són canvis que van fent ells. Ah, i jo davant la gent intento evitar dir que és tímid. Dic que li costa una mica, que necessita el seu temps, que està cansat... penso que si dic que és tímid ell ho assumirà i cada cop li costarà més deixar de ser-ho.

Molts ànims!
arlet78
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 86
Membre des de: dt. gen. 08, 2013 8:37 am

Re: Ens hem de preocupar? nen massa introvertit/tímid

EntradaAutor: arlet78 » dl. juny 06, 2016 5:33 pm

Jo ho veig completament normal, mica en mica deixarà de ser-ho tant!!
Volem que facin les coses massa aviat, el meu fill fins els tres no va intereccionar amb els altres, i va cap als quatre i encara prefereix estar amb nosaltres, els adults, que amb els seus companys de classe!!
Cada nen és un món, i n,hi ha que s,obren abans i altres q no!! Lo important és no agobiar-se, el teu fill segur que és molt feliç amb els papis i els iaios!!!
Avatar de l’usuari
Bel1983
:: puça
:: puça
Entrades: 48
Membre des de: dc. abr. 17, 2013 3:17 pm

Re: Ens hem de preocupar? nen massa introvertit/tímid

EntradaAutor: Bel1983 » dl. juny 06, 2016 5:56 pm

moltes gràcies mares!

El meu home no tant, però jo de petita i adolescent era MOLT TIMIDA, i també penso que això pot infuir.

Em quedo tranquil·la en que es una cosa normal de la edat. Com tot, cada nen/a tè el seu procès i no he de preocupar-me, però la pressió familiar (sogre/a) cada vegada és més forta, ja que ells són superoberts/extrovertits/simpàtics/elsmillors en tot i veure que el seu net no fa el que es "normal" doncs no paren de fer comentaris que cada vegada et fan dubtar si ho estás fent bé o no amb el teu fill i arribes a pensar en que pot tenir algun tipus de transtorn.

Nosaltres continuarem com fins ara, escoltant les seves necessitas i anant sense pressions, encara que de vegades no ès fàcil.

PD: em podeu ajudar a enviar a la me.... a tots aquells que critiquen la teva manera de fer amb el teu fill? o tots aquells que diuen: aquest nen està tan "emadrat" que per això no sap estar amb ningú o aquest nen necesita unes vacances dels pares i se li pasaran aquestes històries.......

gràcies!!!!! :-()-)
Avatar de l’usuari
Inda
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 545
Membre des de: ds. gen. 08, 2011 11:02 pm

Re: Ens hem de preocupar? nen massa introvertit/tímid

EntradaAutor: Inda » dl. juny 06, 2016 6:30 pm

T'ajudo Bel1983 a fer la última proposta. Penso que sent mares se'ns omple el pot de paciència, però no només per al fills si no que sobretot per aquesta gent que es creu amb dret d'opinar.

El meu petit a la motxilla anàvem amb 2 anys "aquest nen no caminarà mai". Amb 3 anys feia pit "aquest nen està tant prim perquè no menja bé" Amb 4 anys dorm al meu costat "mai el treuràs del llit"

Ooommmm. Hi ha coses més importants que i flueixen en la manera de ser del nen. Jo això només trobo que influeix en la manera de relacionar-nos. El meu petit també "és un emmarat i no sap jugar sol". Doncs aquest dissabte nit a la festa del barri l'observàvem el pare i jo com s'apropava a infants més petits, s'ajupia per parlar-los a la seva alçada (això ho ha vist de fer-ho nosaltres amb ell!!!) i després sortien corrents un darrera de l'altre jugant a agafar-se. Estàvem gràtament sorpresos. Amb 4 anys ha arribat el seu moment de buscar jocs i nous companys de joc. Cadasqú al seu ritme!!
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
rundi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 460
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 10:04 am

Re: Ens hem de preocupar? nen massa introvertit/tímid

EntradaAutor: rundi » dl. juny 06, 2016 6:43 pm

Ai, passa mil! Hi ha molta gent que necessita ficar-se amb la teva vida i mai en té prou.
Jo tinc un nen que fa pit amb 3 anys i mig i he d'escoltar a la familia paterna criticar cada cop que hi anem.
El dia que el nen no fácil pit trobaran qualsevol altra cosa per ficar el nas.
No hi ha res a fer, creu-me. Jo els intento distreure amb altres temes, com si fossin canalla en plena rabieta.
Sí que ho passo malament, però en el sentit de sentir-me ofesa.
Ignora'ls i quan et diguin el que sigui somriu i canvia de tema
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Ens hem de preocupar? nen massa introvertit/tímid

EntradaAutor: jaruma » dl. juny 06, 2016 10:16 pm

Buf, és difícil. Jo per sort tinc els sogres lluny i els veiem un cop l'any, però l'últim cop ja deien que necessitava anar a la guarderia, que era raro per això, que ja era gran per prendre pit (tenia 18 mesos), etc. Jo sóc molt tímida i em costa discutir, i com que només els veig uns dies l'any i ja no molesten més, doncs somric o m'enric fins i tot, com si el que m'haguéssin dit fos una broma, i al final ho deixen estar (no m'aguanten! :-)).

Crec que el millor és passar totalment del tema, perquè no els faràs canviar d'opinió. El problema és quan la parella també opina com ells. En el meu cas el meu home opina una barreja del que diu la seva família i el que dic jo, i de vegades el sento i clar, dubto una mica. Però bé, paciència. El temps ja demostrarà que teníem tota la raó!
Avatar de l’usuari
marnevado
Entrades: 2
Membre des de: dv. jul. 10, 2015 1:02 pm

Re: Ens hem de preocupar? nen massa introvertit/tímid

EntradaAutor: marnevado » dt. juny 07, 2016 2:23 pm

Hola, Està bé no preocupar-se en desmessura però t'aconsello que no et quedis amb el dubte. MAI
Si tu com a mare veus quelcom diferent el que has de fer és comentar al teu pediatre. Si ell no veu res destacable pero tu seguissis amoinada demana visita al CDIAP de la vostre zona.
en la meva experiencia personal, (no tenia nens amb qui comparar) em vaig fiar de la resposta de la profe guarde i vaig trigar un any més a demanar opinio professional... no va ser tard. Mai és tard. pero quan abans millor. Qualsevol cosa és primordial la detecció precoç.
Si no té cap trastorn millor encara! i deixaras de tenir la mosca a l'orella. Treu-te el dubte.
rundi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 460
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 10:04 am

Re: Ens hem de preocupar? nen massa introvertit/tímid

EntradaAutor: rundi » dt. juny 07, 2016 9:19 pm

Jo parlava de passar del que deies a la postdata de les opinions dels altres faltones del tipus nen emmarat o vacances de pares.
Del que et diguin mestres ben argumentat no eh!
Avatar de l’usuari
Bel1983
:: puça
:: puça
Entrades: 48
Membre des de: dc. abr. 17, 2013 3:17 pm

Re: Ens hem de preocupar? nen massa introvertit/tímid

EntradaAutor: Bel1983 » dc. juny 08, 2016 9:22 am

gràcies marones!!! :-()-) :-()-) :-()-)
tineta14
:: granota
:: granota
Entrades: 239
Membre des de: dl. oct. 13, 2014 9:31 am

Re: Ens hem de preocupar? nen massa introvertit/tímid

EntradaAutor: tineta14 » dc. juny 22, 2016 10:12 pm

Aiii Bel, com me'n he sentit d'identificada...! I aprofito aquest fil per explicar el nostre cas també... La nostra nena que ara acaba de fer els 2 anys també es mostra molt tímida amb els demés, sobretot amb la gent que no coneix, però d'una forma una mica exagerada trobi jo... des de fa mesos que si li duen alguna cosa sempre s'amaga tapant-se la cara o girant-se perquè no la mirin... Des de ben petita (5 mesos) que ja estranyava la gent que no coneixia, i plorava molt quan l'agafaven si no eren coneguts com ara nosaltres o els avis i tiets. Pero amb la familia que veu poc, encara ara li costa molt. Sempre és al principi, que no es mou del meu costat, i després mica en mica va agafant confiança, però aleshores ja hem de marxar...! :-D . I la gent sé que deu comentar i s'estranyen que es mostri tan introvertida...en canvi a casa és una altra nena: riu, fa pallassades, és simpàtica, activa...en fi... Jo la veritat és que ho passo força malament, no ho puc evitar..mira...i és que la veig tan esquerpa amb els demés! Bé, ja no sé com dir-ho, si esquerpa o tímida, introvertida, prudent... ?-) . Un exemple, si estem en una cafeteria i ella passeja per allí, no li agrada gens que se la mirin per dir-li cosetes com ara "hola guapa, etc", es tapa la cara i tot!! I si per exemple li cau un conte o alguna joguineta que porta, i veu que la miren, es tapa i ploriqueja, o s'estira panxa a terra... passa molt d'apuro!! Té molt sentit del ridícul. Però trobo que alhora és molt conscient de tot, jo crec que és molt sensible a tot el que passa al seu voltant: canvis, mirades, persones noves, etc. L'adaptació a la llar va costar moltíssim! I ella sí que mostra cert interès pels nens però també selecciona molt. Prefereix observar-los en la distància. A l'hora del pati com que també sortien els nens més grans de P2, ella no se sentia segura i s'ha passat la majoria dels dies jugant al costat de la mestra. Li costa compartir, però si el nen o nena que s'hi acosta es mostra tranquil, ella inclús vol donar-li la mà per anar amb ella. La mestra ens ha dit que és una nena que és molt observadora i que li agrada el joc tranquil, i que a aquestes edats encara els costa relacionar-se. En fi, no sé com hauríem d'actuar amb ella..?!

Torna a “El desenvolupament emocional”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::