Farta de sentir que tinc una nena malcriada, serà veritat? Consells si us plau!!!

Rabietes, gelos, egoisme..

Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Farta de sentir que tinc una nena malcriada, serà veritat? Consells si us plau!!!

EntradaAutor: Jomateixa82 » dt. set. 06, 2016 12:24 am

Hola!!

Com ja he comentat en algun altre post amb la meva parella em optat per la criança respectuosa (dorm amb nosaltres, hem fet molts "braços",...) tot i que hi ha dies i èpoques molt i molt dures.

Portem unes setmanes amb unes rabietes i uns crits inaguantables (la majoria de vegades no plora, crida com una histèrica, em consta que se la sent des d'un tros lluny del carrer tot i que nosaltres siguem dins de casa...) i jo he acabat perdent els papers i cridant-li també més d'una vegada perquè sinò no reacciona; si li parlo sèria i alt però sense cridar ni tan sols em sent perquè la seva histèria ho supera tot :ufs: No em sento gens orgullosa d'aquests moments, em frustra i em fa sentir mala mare. El seu pare també acaba perdent els papers moltes vegades i podem arribar a semblar una família de bojos :ufs: :ufs: Sort que després de la tempesta arriba la calma i amb pocs minuts (o no tan pocs, depén del dia) ella es comporta com si no hagués passat res i fa un somriure que fa que s'oblidi la mala estona però no la culpabilitat. És una nena que ja des de ben petita ha demostrat un fort caràcter i mal geni, podríem dir que és explosiva, una petita bomba, pot passar de ser la més carinyosa a cridar com boja en qüestió de segons.

Total, ha començat a demostrar el seu caràcter també fòra de casa, fins i tot per petites cosetes. Si li crides l'atenció per qualsevol cosa, per exemple quan juga, et reboteix la joguina contra teva, o si estàs a prop directament et pica! Com no, els comentaris no es fan esperar. El meu home comença a dir que la nena és una mal criada, que està massa amb mi, massa pit, massa depenent,... que quan jo augmenti la jornada laboral "plorarà molt, però ja n'aprendrà" :ufs: Són comentaris que fa després de la tempesta, se l'estima amb bogeria i ell ho passa fatal veient-la plorar però els comentaris de tothom passen factura...

A banda veig les mirades de gent propera, desaprovant l'actitud de la nena (té 13 mesos!! les rabietes són normals, o no?), directament no em diuen res però amb la comunicació no verbal es diu molt... Tinc la sensació que consideren que "sóc massa tova i em té manipulada". La meva pròpia mare em diu que l'hem de marcar molt bé o se'ns "pujarà a sobre", sense cridar però posant-nos molt serios. La veritat és que no sé què fer, perquè ja ho he provat i no sé com més hauria d'actuar...

Ara no aguanta a la trona més de 10 minuts, i si volem que mengi l'hem de deixar còrrer pel menjador i oferir-li mentre juga. Això no sé si és correcte del tot, tenim una stokke sense "bandeja" perquè estigui a taula amb nosaltres i aprengui els rituals de menjar i si ho saltem durant gaire temps no sé si serà contraproduent.

Per dormir es desvetlla sovint i la única solució és pit, si l'agafa el pare poques vegades es torna a adormir. Això penso que és normal perquè el pit li dóna seguretat i tranquil·litat, però també dubto ja...

I per acabar-ho d'adobar, no va a la llar d'infants perquè mentre treballem els dos la meva mare se la pot quedar fins que plega el meu home (jo faig horari de tardes, ell horari partit) i molta gent de l'entorn creu que seria positiu que hi anés perquè "es socialitzaria". Però jo quan la veuria si als matins va a la llar? quan anem a passejar i veu altres nens sempre és la primera en buscar contacte i últimament també està molt més sociable amb els adults! Dient que es socialitzaria volen dir que aprendria normes que jo no seré capaç d'ensenyar-li??? Ja estic començant a muntar-me pel·lícules amb els comentaris i les cares de la gent.

Total, començo a agobiar-me i desesperar-me: està realment mimada/malcriada? amb 13 mesos ja ens manipula o és simplement qüestió de caràcter i que encara no té habilitats per controlar impulsos? ho estem fent bé? Com li marco límits sense haver d'arribar a cridar si essent tan explosiva no atén a raons?

Em veig trucant a la "super-nani" aquella de la tv d'aquí 4 dies, o pitjor encara a l'"Hermano mayor" d'aquí uns anys :-o00m

Consells si us plau!!!!
Avatar de l’usuari
mimi82
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1532
Membre des de: dl. ago. 08, 2011 6:06 pm
Ubicació: Lleida

Re: Farta de sentir que tinc una nena malcriada, serà veritat? Consells si us plau!!!

EntradaAutor: mimi82 » dt. set. 06, 2016 6:35 am

Uooo, jo no se que dir-te pero em quedo pq jo tambe tinc una nena de quasi 13 mesos "emmarada" total, segons em diu tothom pq quan hi soc jo no vol anar amb ningú mes, si algú la vol agafar plora, i constantment em diuen que estic criant un monstre i tambe em fan dubtar...
Per cert, nosaltres hem despopat de nit i hem passat de despertar cada 30 minuts a dormir d'una tirada o com a molt 2 despertars que normalment solucionem amb una mica d'aigua, i ha set súper fàcil i sense quasi plors, si vols t'explico com va ser!
Molts ànims i estic convençuda que no som males mares!
Tenim ganes de tu, petit@...Maig 2011
4 IA's :ufs: 2na transfer, 2na FIV desembre 2014 :ok:
12/08/2015 --> Benviguda princesa!!!!
**BessonadaPacte de panxu: crisàlide :-()) ,mimi , isa31**

Imatge
noviachuky
:: dinosaure
Entrades: 7535
Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm

Re: Farta de sentir que tinc una nena malcriada, serà veritat? Consells si us plau!!!

EntradaAutor: noviachuky » dt. set. 06, 2016 8:23 am

La meva humil opinió, a aquesta edat és època de rabietes, mostrar el caràcter i veure quins limits tenen, encara són "petits"

El meu fill petit està apunt de fer els 4 anys i encara li surten de tant en quant aquests "remalassus" per tant paciència (si, ja ho sé és mooooooooooooooolt dur) però tot passarà ja ho veureu.

Ànims

AH SI! Jo també he cridat algun cop quan estic desesperada, és completament NORMAL, no som perfectes, però quan el nen/nena faci aquestes rabietes el meu consell és respirar i abraçar-lo/la, dir-li que si estan enfadats plorin però que la mama/papa està aquí per ajudar-te. A vegades és fa dificil però es provar noies.

Petons
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Farta de sentir que tinc una nena malcriada, serà veritat? Consells si us plau!!!

EntradaAutor: charito » dt. set. 06, 2016 10:11 am

Tot i que es normal que comencin a tenir rabietes, si com dius tu es una nena amb caracter, l'heu de marcar. Normes clares, no es pica i no es crida ni es llencen coses.

Es diferent el que expliques que perd el control i te una rabieta, que normalment no controlen i es molt dificil parlar amb ells. Sense perdre els papers el mes efectiu tot i que no sempre es consegueix, es ignorarla i esperar que es calmi, i obviament que no aconsegueixi el que vol. Alguns nens volen que els abracis i altres no volen ni que els toquis, ja veureu que es el que millor us funciona.

Per altra banda si quan ella crida o fa comportaments que no voleu permetre com picar li feu cas i esteu negociant i intentant convencerla, esteu fent un reforç negatiu.

La meva filla es tambe molt explosiva i quan crida i parla malament, te dos anys i mig, li dic que no l'entenc res quan crida i repetint-li varios cops, "ostres mira es que si crides no entenc res" i segueixo fent el que feia, ho pillen que no vegis.

El que si heu de tallar rapid es Ara no aguanta a la trona més de 10 minuts, i si volem que mengi l'hem de deixar còrrer pel menjador i oferir-li mentre juga. Ni de conya.... aquest es un exemple de que us esta imposant les seves normes i ha de ser a l'inreves. No es persegueix als nens per casa amb el menjar, es seu a taula i si en 10 min ha menjat doncs que marxi i si no es que no tenia gana.

Si esta amb els avis doncs realment ells no els imposen normes aixi que solen fer bastant els que dona la gana i es normal, els avis no estan per educar ni criar.

Preguntes si amb 13 mesos us manipula, i el cert es que tots els nens manipulen, vaja tots els essers vius, ara ella vol unes coses i fara el que cregui per aconseguirles i donat que encara no te unes normes socials adquirides del que es correcte i el que no i que es l'altruisme i pensar en els altres, compartir i totes aquestes coses, doncs fa el que pot per una nena tan petita que es plorar i cridar.... esta en les vostres mans ensenyar-li fins on pot arribar i que es el correcte.

Es cansat i aburrit si, i us queden molts anys... aixi que feu el millor que pogueu i anims!!!! ;-)))
Boniqueta
:: peixet
:: peixet
Entrades: 269
Membre des de: dl. gen. 14, 2013 9:38 am

Re: Farta de sentir que tinc una nena malcriada, serà veritat? Consells si us plau!!!

EntradaAutor: Boniqueta » dt. set. 06, 2016 12:29 pm

Estic molt d'acord am la charito i també aplico moltes coses de les que ha dit. La meva ara té 3 anys i també és una nena molt explosiva i amb molt de caràcter. La hem marcat força en el sentit que no hem deixat que se'ns pugi a l'esquena i hem hagut de sentir crítiques sobretot dels avis dient-nos que ens estàvem passant i que tampoc n'hi havia per tant. Però saps què? que ara agraïm haver-la marcat. Està clar que sempre s'ha de fer des del respecte, des de l'estima i explicant-li en tot moment el perquè estem enfadats amb ella o el perquè no li deixem fer segons quines coses.
Ara ja entén les coses de sobres i sap perfectament quan actua bé i quan no. Sap que quan plora i crida nosaltres no l'entenem i que ens ha de dir les coses de manera calmada. I el millor de tot és que sap gestionar ella sola les rabietes i inclús les ha arribat a frenar perquè en sap les conseqüències. Moltes vegades canvia la rabieta per seure al sofà o va a la seva habitació, si estem a casa, i s'estirà al llit. Quan està més tranquil·la et ve a buscar i et fa un petó. I t'explica el perquè s'ha enfadat.
Però per arribar fins aquest punt hem passat per tot un procés que moltes vegades ens ha acabat la paciència. Ara estem molt contents de la nostra nena i tot i que té molt de caràcter sap com gestionar-lo. I una cosa no treu l'altre....té molt de caràcter però és super carinyosa. Ah i nosaltres també hem tingut una criança respectuosa, de fet encara dorm amb nosaltres. Es pot ser respectuós amb el teu fill, però has de fer entendre al teu fill que ell també ha de ser respectuós amb tu.

Ànims tot són etapes.
Imatge
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Farta de sentir que tinc una nena malcriada, serà veritat? Consells si us plau!!!

EntradaAutor: Jomateixa82 » dt. set. 06, 2016 1:59 pm

Moltes gràcies guapes per les vostres respostes i consells.

Jo crec que ja l'anem marcant en les coses bàsiques com no tirar objectrs, picar (a vegades es pica a ella mateixa), etc. Ens falta marcar-la amb el tema menjar, havia pensat que millor que mengi i que ja aprendrà les normes més endavant, però potser i és millor deixar-la baixar i que simplement no mengi i més tard donar pit o alguna coseta x esperar al següent àpat.

De totes maneres sóc conscient que he de canviar conductes meves per no arribar a perdre els papers però quan es posa així us asseguro que és molt difícil no acabar cridant també. Molts dies acabo amb mal de cap real i ganes de plorar fins que acabo explotant. Vaig mentalitzar-se i contant fins a 10, 20, 30... Però a vegades és tan tossuda i persistent en la seva rabieta que crido de desesperació. Sé que és el pitjor que es pot fer perquè és donar-li l'exemple que cridant prima la llei del més fort i no és el que vull que aprengui...

Aix, a veure si poc a poc jo ho gestiono millor i si ella començes a parlar i dir què li molesta tant o almenys entengués més el que li dic quan intento raonar-hi ja seria fantàstic.

Gràcies de nou!!
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: Farta de sentir que tinc una nena malcriada, serà veritat? Consells si us plau!!!

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dt. set. 06, 2016 2:07 pm

Totalment en contra de la Charito i de la Boniqueta.

No controlen ni manipulen, i mai se'ls ha d'ignorar.
Tot just estan aprenent. Té 13 mesos, no significa que sempre sigui així. A més, què no és bo que de gran sigui una persona amb caràcter i sàpiga que vol? Doncs si ara apren que ha d'estar callada i que la seva opinió no és important, li tallaren les ales. Mira en positiu la seva conducta.

Les rabietes son una etapa del comportament normal d'una criatura. És una afirmació de les seves preferències. Que pica? Dir-li que no es pica, de manera seria. I repetir, repetir, repetir. Oferir alternatives (la meva mossegava i li vam fer que mossegués una altra cosa, un coixí, el sofà... De seguida va deixar de fer-ho).
Moltes rabietes vénen quan estan cansats o amb gana. Vigila aquests moments i tindràs més de mitja feina feta. No sempre et podràs avançar però de ben segur disminuiran.
Deixa-la decidir si aquest és el problema (donant poques alternatives, tipus els pantalons blaus o els verds).
Quan estigui en plena rabieta no podràs raonar amb ella, però si fer-li saber que estas allà per quan et necessiti ("estima'm quan menys ho mereixi perque és quan més ho necessito"). A vegades una forta abraçada els tranquilitza. I parla sempre del que sent, posa-li nom... Serà més fàcil per quan comenci a parlar i comunicar-se de ple.
L'amor no malcria. La teta no malcria. El collit tampoc. I respectar-la com a persona que és menys encara.
Ah! I que ara necessiti moure's no significa que de gran no sapiga estar quiet per menjar. És una etapa (i a l'edat aue té, sovint fan un paron de creixement i de menjar, és totalment normal i no és preocupant).
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Farta de sentir que tinc una nena malcriada, serà veritat? Consells si us plau!!!

EntradaAutor: Clara13 » dt. set. 06, 2016 2:49 pm

Estic al 100% amb Petitprincep.

No s'ha d'ignorar als nens. Estan en una fase d'aprenentatge on requeriran de la teva paciència més que mai. Si és llavors quan els ignores, com creus que es sentiran? Quin missatge estan rebent? Personalment et recomano lectures com ara la Rosa Jové, "Ni rabietas ni conflictos", no he llegit res més coherent en tota la meva vida. Bàsicament les rabietes s'afronten aportant comprensió, educant i oferint alternatives. Sé que és difícil i que un no sempre esta d'humor per aguantar empipades dels peques, però ignorar-los agrava la situació a la llarga perque el teu fill el que aprén és a no confiar en tu.

Si només té 13 mesos en primer lloc és encara bastant petita. Cal marcar límits i anar recordant el que no es pot fer, però per exemple és ben normal que vagin de la trona a mig dinar, el meu té 25 mesos i encara ho fa. Quan sigui més gran se li demanarà que s'esperi, de moment considero que es com donar-se cops contra una paret, esbarallar-se i acabar tots emprenyats. El meu fill, com et comento, té 25 mesos i esta en plena fase de rabietes, té també un caràcter molt fort però de seguida li passen i ve a fer-me una abraçada, sense que mai l'hagi ignorat ni escridassat.

I bueno a part d'això sempre trobaràs gent que critica. Jo encara dono pit a demanda, així que imagina't. Ànims, ja veuràs com tot va a millor, són etapes dures però passen.

Pd: Petitprincep impossible explicar-ho millor

:ok:
Clara13 l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. set. 06, 2016 3:22 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Avatar de l’usuari
arwen81
:: gosset
:: gosset
Entrades: 442
Membre des de: dv. abr. 26, 2013 5:32 pm

Re: Farta de sentir que tinc una nena malcriada, serà veritat? Consells si us plau!!!

EntradaAutor: arwen81 » dt. set. 06, 2016 3:02 pm

Totalment d'acord amb la Petitprincep i amb la Clara13 i això que sóc psicòloga, treballo amb nens i sovint he de sentir moltes barbaritats sobre la criança respectuosa per part de companyes de professió.
Jo tinc una filla de 30 mesos amb molt de caràcter i quan l'he de marcar perquè pot prendre mal, fer que prengui mal algú, etc....ho faig però sempre amb afecte i des del respecte.
Els nens petits no manipulen ni ens prenen el pèl però està clar que van construint la seva personalitat i si tenen geni el treuen....per això estem els pares, per ajudar-los i acompanyar-los en el procés. :ok:
2FIV juny'13:5 folis,5 madurs,4 fecunden,2 embris (A-B).Beta+.Sou 2!Setm 11 un angelet marxa al cel.
Fb'14 neix la nostra preciosa nena.
Ds'14:embaràs natural!Setm 14, ets una nena marxes al cel.La nostra Llum.
3FIV des'15: 1 foli,1 madur,no fecunda.
Abril'16:embaràs natural!queda't!

Imatge

Imatge
Imatge
arlet78
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 86
Membre des de: dt. gen. 08, 2013 8:37 am

Re: Farta de sentir que tinc una nena malcriada, serà veritat? Consells si us plau!!!

EntradaAutor: arlet78 » dt. set. 06, 2016 3:23 pm

Jomateixa i Mimi no canvieu abosolutament res del que esteu fent. Per favor, que té 13 mesos, rabietes, picar...etcc és normal, encara no parlen, necessiten expressar-se d'alguna manera, proven, experimenten..com et diuen llegeix la Rosa Jové.

No saps els farts de riure que em faig ara que el meu té 4 anys amb tots els que em comentaven que el meu fill estava malcriat que si em prenia el pèl, vaja, exactament el que et diuen a tu..Fins els 2,5 anys aproximadament va ser com tu dius, plorant cada dos per tres, tot el dia amb mi, ell sí que anava a la guarderia i quan tornava a casa m'expressava tota la seva fustració pq el deixava allà. Ara que té 4 anys quan els altres piquen, criden i insulten ( fan el que els han ensenyat) el meu és super bo, continua amb caràcter, però si li raones les coses les entén, vaja un sol. I els altres nens ni t'explico, encara els poden dominar pq són petits però quan siguin més grans no sé pas com s'ho faran...

Els nens aprenen per imitiació, és una cosa que desconneixia abans de ser mare i que te'n vas adonant amb el temps. Per cert, davant les rabietes a mi el que més em funcionava era la distracció, tot i que a vegades no és fàcil distreure, és el que més funciona, dirli una vegada o dos que el que ha fet no està bé i seguidament intentar distreure'l jugant.

Respecte el menjar jo també he hagut de perseguir molt el meu, ara té 13 mesos i no entén que ha d'estar a taula, vol moure's, però ho acaben entenen. El meu no s'ha quedat mai a la guarderia a dinar i menjar perfectament, li encanta dinar i sopar amb nosaltres i si mentres em de jugar amb els clicks fent veure que estem en un restaurant, ho fem i ell s'ho passa teta!!!

Ànims, molta paciència i veuràs que tot passa, la teva nena serà un reflexe de tu i n'estaràs molt orgullosa!!!
Boniqueta
:: peixet
:: peixet
Entrades: 269
Membre des de: dl. gen. 14, 2013 9:38 am

Re: Farta de sentir que tinc una nena malcriada, serà veritat? Consells si us plau!!!

EntradaAutor: Boniqueta » dt. set. 06, 2016 3:52 pm

Em sembla que no s'ha entès el que he dit....si que la hem marcat i ho seguim fent però, tal com he dit, escoltant-la, estimant-la i amb respecte. Aixi ella ha après i està aprenent el que està bé i el que no i en cap moment li hem tallat les ales! Al contrari!!
Imatge
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Farta de sentir que tinc una nena malcriada, serà veritat? Consells si us plau!!!

EntradaAutor: Jomateixa82 » dt. set. 06, 2016 5:29 pm

Veig que he escrit alguna resposta que no s'ha publicat... No sé si serà perquè escric des del mòbil. En fi, avui amb més calma hi he estat pensant i el problema en realitat el tinc jo crec...

Jo també he pensat sempre que és positiu que tingui les idees clares, i que vegi que el que li passa, pensa, sent, és important pels que estem al seu costat. Penso que la frase que he llegit alguna vegada que diu que els nens no són difícils, sino que el difícil és ser nen a la societat actual és veritat...

Crec k el problema és que jo vaig cansada, de la feina a casa per estar amb ella (cosa que per altre banda m'encanta), veig la feina domèstica que he de fer... I les coses se n'acumulen... Segurament m'hauria de reservar una estona un o dos cops a la setmana per mi sola per 'descarregar' o 'desconectar' emocions negatives es i estrés i així almenys no els descarregarà en moments de frustració amb la nena i les seves rabietes...

Total que tinc molta feina a fer... Per començar llegire el llibre que dieu de la Rosa Jovè, vaig llegir 'dormir són làgrimas' i està molt bé també. A veure si aprenc estratègies i me'n surto millor.

Gràcies de nou a totes, ja us anirè explicant com anem d'aqui un temps...
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Farta de sentir que tinc una nena malcriada, serà veritat? Consells si us plau!!!

EntradaAutor: charito » dc. set. 07, 2016 7:59 am

Jomateixa, no et sentis malament si en algun moment perds els papers, primer de tot tingues tolerancia amb tu mateixa, ets una persona, no de pedra, una dona sotmesa a molta pressió i encara que no es el desitjable es del mes normal del mon trobar que explotes. Jo m'hi he trobat molts cops, perque desesperes i et supera. Aixi que fes el que puguis per evitar-ho pero si tens un mal dia, perdona't, demà ja ho faras millor :-o00m

I pels altres comentaris, que consti que no he dit ignorar les rabietes sino els mals comportaments. Les rabietes son incontrolables i s'han d'acompanyar perque el nen tambe ho passa malament, el meu fill volia que l'abracin fort, la meva filla si la toques entra en colera, pero estic al seu costat i quan es mig calma l'abraço..... cada nen es diferent. Els mals comportaments controlats pel nen, picar, insultar, cridar, llençar coses, busquen la nostra reacció i si els prestem mes atenció de la justa per dir que no es fa, es un reforç negatiu. Aixo es aixi.
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Farta de sentir que tinc una nena malcriada, serà veritat? Consells si us plau!!!

EntradaAutor: charito » dc. set. 07, 2016 8:25 am

Et recomano aquest article, per mi ho clava:

http://clubdemalasmadres.com/nadie-ama- ... s-tampoco/
Avatar de l’usuari
Twix
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2194
Membre des de: ds. ago. 28, 2010 11:51 am

Re: Farta de sentir que tinc una nena malcriada, serà veritat? Consells si us plau!!!

EntradaAutor: Twix » dj. set. 08, 2016 10:21 am

Jomateixa,

Estic força d'acord amb el que diuen la Petitprincep, Clara, Arlet i algunes més... jo tampoc sóc partidària d'ignorar ni rabietes ni malcomportaments.

No sé si coneixes la Miriam Tirado, té un blog "A flor de pell" i penja bastants vídeos, a mi m'estan servint de molt.
També et recomano el llibre de la Rosa Jové "Ni rabietas ni conflictos", i ara m'estic llegint "M'agrada la família que m'ha tocat", de la Carme Thió.
I precisament ara m'han passat aquest enllaç: http://www.familiaspositivas.com/diferencias-entre-poner-un-castigo-y-hacer-cumplir-los-limites/


Això que dius de buscar una estona per a tu t'asseguro que va molt bé! Jo ho vaig fer el curs passat, un dia a la setmana me n'anava a fer zumba durant una hora, i t'asseguro que desconnectes un munt i després tornes molt més tranquil·la i amb més paciència/aguante o com li vulguis dir.

I tema menjar, la meva (26 mesos) odia la trona, mai li ha agradat, suposo que s'hi troba massa tancada.. doncs vam comprar una taula i una cadira de la seva mida i mengem allà, va i bé, perquè no sap estar-se quieta, però realment no és un tema que m'importi massa. Que m'agradaria que s'assegués i mengés fins que s'ho acabés tot? Sí, clar! Però té just dos anys i necessita moviment i no estar lligada a una cadira. Al cap i a la fi va menjant, doncs ja està! Si fos un altre tema, potser em posaria més ferma, però aquest no el considero tan transcendental.

Ànims!
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Farta de sentir que tinc una nena malcriada, serà veritat? Consells si us plau!!!

EntradaAutor: Clara13 » dj. set. 08, 2016 3:34 pm

Twix ha escrit:Jomateixa,

Estic força d'acord amb el que diuen la Petitprincep, Clara, Arlet i algunes més... jo tampoc sóc partidària d'ignorar ni rabietes ni malcomportaments.

No sé si coneixes la Miriam Tirado, té un blog "A flor de pell" i penja bastants vídeos, a mi m'estan servint de molt.
També et recomano el llibre de la Rosa Jové "Ni rabietas ni conflictos", i ara m'estic llegint "M'agrada la família que m'ha tocat", de la Carme Thió.
I precisament ara m'han passat aquest enllaç: http://www.familiaspositivas.com/diferencias-entre-poner-un-castigo-y-hacer-cumplir-los-limites/


Això que dius de buscar una estona per a tu t'asseguro que va molt bé! Jo ho vaig fer el curs passat, un dia a la setmana me n'anava a fer zumba durant una hora, i t'asseguro que desconnectes un munt i després tornes molt més tranquil·la i amb més paciència/aguante o com li vulguis dir.

I tema menjar, la meva (26 mesos) odia la trona, mai li ha agradat, suposo que s'hi troba massa tancada.. doncs vam comprar una taula i una cadira de la seva mida i mengem allà, va i bé, perquè no sap estar-se quieta, però realment no és un tema que m'importi massa. Que m'agradaria que s'assegués i mengés fins que s'ho acabés tot? Sí, clar! Però té just dos anys i necessita moviment i no estar lligada a una cadira. Al cap i a la fi va menjant, doncs ja està! Si fos un altre tema, potser em posaria més ferma, però aquest no el considero tan transcendental.

Ànims!



Excel.lent article Twix!
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Farta de sentir que tinc una nena malcriada, serà veritat? Consells si us plau!!!

EntradaAutor: jaruma » dj. set. 08, 2016 9:03 pm

Jomateixa, em sembla bona idea això de buscar un moment per tu mateixa. A banda del caràcter que pugui tenir la nena (que tenir caràcter és positiu, jo crec), ells noten com estem. Això que dius dels crits, si tant tu com el teu home us poseu tan nerviosos (normal, per altra banda) no ajudeu que es calmi. Jo et recomano que, precisament quan crida, intentis respirar fons, i no vulguis fer-la callar parlant-li ni cridant-li, perquè no t'escolta en aquell moment. Prova a fer-li abraçadrs, a distreure-la, canviar-la d'escenari, etc. Però tu tan tranquil.la com puguis, i així ella podrà calmar-se abans. I un cop calmada és quan jo crec que va bé explicar què ha passat. "T'has enfadat perquè volies això, però no podia ser per tal raó. La propera vegada que passi això, enlloc de cridar podem fer tal cosa", etc.

Trobo que és molt petitona encara. Està clar que quan pica o fa una cosa malament se li ha de dir, però amb el pas dels mesos van entenent millor les coses, i que ara llenci les joguines no vol dir que d'aquí dos anys sigui una nena conflictiva. Ha de veure que no està bé, que li doneu alternatives quan n'hi hagi, petò ja està, no cal preocupar-se.

I sobre el dinar... nosaltres també ho vam fer un temps, això de donar-li mentre feia voltes pel menjador. Però jo no m'hi sentia còmode, i vaig optar per intentar distreure'l mentre és a taula. Un cop baixa, ja ens oblidem del menjar.

El meu tampoc no va a llar d'infants, i el cuida la meva mare, que crec que va rebre el premi a la iaia més malcriadora de Catalunya :r) I bé! Amb 26 mesos és cert que ja sap que a ca la iaia pot tenir un comportament que a casa ni se li acut. Però tampoc et parlo de coses massa serioses. Insisteix més, dóna ordres, no recull... només a casa la iaia, això sí.

Sobre si la criança respectuosa els fa malcriats, a mi també m'ho insinuen. Però he conegut nens criats a base de mètode Estivill, racó de pensar i demés, que muntaven unes rabietes monumentals, i no als 13 mesos si no també força més tard. Amb això no vull dir que un tipus de criança porti un comportament pitjor. Només que l'afecte i el contacte, la paciència, etc.són positius, i en cap cas porten per sí sols a la "malcriança".

I una última cosa: et recomano que parlis molt del tema amb el teu home, per tal que no sigui un motiu de discussió, i aneu els dos més o menys "a la par". Si no cada cop que la mena tingui rabieta, patiràs també per com reaccionarà després ell, per si no ho estàs fent bé als seus ulls, etc. I això és un rotllo, per experiència t'ho dic! A veure si vol llegir ell també a la Rosa Jové, per exemple.

Molts ànims! Tot són etapes!

Torna a “El desenvolupament emocional”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::