Quan li pregunto i no em contesta...

Rabietes, gelos, egoisme..

formiguetes
:: papallona
:: papallona
Entrades: 113
Membre des de: dj. set. 17, 2015 9:25 pm

Quan li pregunto i no em contesta...

EntradaAutor: formiguetes » dg. set. 11, 2016 7:57 pm

Hola mares, a veure si em podeu aconsellar... Ara fa uns dies que acabem de treure-li el bolquer (27 mesos). El fet és que tot i que generalment ella va dient que té pipí i caca, també hi ha algunes vegades que no avisa (bé per mandra, bé per distracció, etc...) i aleshores se li escapa i s'ho fa al damunt.. és per això que sovint li anem preguntant "Tens pipí/caca?", i si en té doncs a vegades diu que sí, però molt sovint reacciona girant-se i marxant, o fent veure que no ens ha sentit, o canvia de tema, marxa i s'amaga... no ens contesta! Al principi pensavem que ho feia sense voler, però de seguida hem vist que no, que és una reacció conscient, i no sabem què fer ni com reaccionar. Jo algun dia perdo la paciència i em molesta molt que no ens contesti, i m'hi enfado... perquè penso que si no té ganes d'anar al lavabo doncs que digui que no i punt, però que com a mínim ens contesti!!
Per altra banda, quan fa alguna cosa malament i li volem dir, s'escapa corrents per no sentir-ho, o es tapa la cara... Com hauriem de raccionar?? A mi m'agrada dir-li les coses mirant-la, i no pas cridant per casa. Però clar, si ella s'escapa i no ens vol escoltar... Què farieu? Ella després ve com si res, i quan li torno a treure el tema, en plan "Abans allò que has fet..." doncs es torna a escapar!! Jo no vull fer com si res quan es porta malament li volem fer veure, sense crits,i dir-li que allò que ha fet no ha estat bé.. no¿?

Gràcies!
Avatar de l’usuari
[Marieta]
:: granota
:: granota
Entrades: 216
Membre des de: dj. maig 10, 2012 6:30 pm

Re: Quan li pregunto i no em contesta...

EntradaAutor: [Marieta] » dg. set. 11, 2016 10:48 pm

Si no vol sentir el que li has de dir probablement és perquè ja sap què li diràs :D
Posa conseqüències, explicali quines seran, i que no calgui que li diguis res quan faci coses que heu acordat que no toquen: que les accions i els fets parlin, simplement succeeixin.

Pot valer?
formiguetes
:: papallona
:: papallona
Entrades: 113
Membre des de: dj. set. 17, 2015 9:25 pm

Re: Quan li pregunto i no em contesta...

EntradaAutor: formiguetes » dl. set. 12, 2016 9:24 am

Ja, però en el cas del bolquer, quines conseqüències...? Simplement volem que ens respongui si té ganes de fer pìpí o no, més que res per evitar que s'ho faci al damunt, ja que encara no ho té del tot consolidat.... Sí que vam pensar de no preguntar-li més, i si se li escapava doncs dir-li que no està bé, que ens ha d'avisar....

I per la resta, quan es porta malament i li volem fer saber, doncs ella com que ho sap que no ha fet bé doncs no vol sentir-ho! :-:) . Això vol dir que és orgullosa?? ai...quin caràcter que està treient!! :-D . Ara que hi penso, fa uns dies va pegar al meu home, i aleshores en el moment de dir-li que estava enfadat, que allò no es feia, etc., ella s'escapava i no ho volia sentir. Aleshores vam esperar a que ella vingués, i quan tornava fent com si res (ho feia a consciència com dient a veure si se'ls oblida...jeje), doncs tornavem a provar de dir-li, i li deiem "Ara el papa està enfadat, quan vulguis escoltar-nos ja vindràs, t'esperem aquí al menjador". A final va funcionar! Però no sé si vam fer bé....
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: Quan li pregunto i no em contesta...

EntradaAutor: Maria V. » dt. set. 13, 2016 4:50 pm

No pot ser que no puguis córrer tan de pressa com ella, tan petita. Em sembla que la pots agafar en braços, amorosament però fort, que tens més força tu que ella, i posar la cara de manera que no pugui esquivar la teva mirada, i dir-li el que fa el cas, no enfadada sinó somrient però dolguda perquè quan li parles no et mira. Fer-li entendre que et dol que quan li parles no et faci cas. És petita però ja ho pot començar a entendre una mica. Perquè segur que, quan ella et parla, si tu li giressis la cara o te n'anessis per no sentir-la, a ella li doldria.
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: Quan li pregunto i no em contesta...

EntradaAutor: Maria V. » dt. set. 13, 2016 4:58 pm

No cregueu que té mal caràcter. És molt petita i si no li ho dieu no ho sap, que us dol, aquesta conducta seva. I si li ho dieu potser tampoc no ho entendrà, de moment. Però si no n'hi deixeu passar ni una (sense enfadar-vos, només tristos) acabarà veient que us disgusta i ja no ho farà. Estigueu segurs que us estima i no vol fer res que us dolgui, però li costa d'entendre que us sàpiga greu que faci el que ella té ganes de fer. (De fet no és fàcil d'entendre; com que l'estimeu, espontàniament pensa que sempre estareu contents si es dóna a si mateixa tots els gustos, inclòs el de cagar-se a les calces. Ella no entén que anar cagat allunya la gent, per exemple. I tan petita, això encara no ho pot entendre.)
És clar que, si us pega, és lògic que li feu cara d'enfadats. Però més tristos que enfadats, perquè el que us dol no és el dolor físic del cop, sinó la tristesa perquè us ha volgut fer mal. (D'altra banda, si al parc pegués a algun altre nen, no li ho podríeu pas deixar passar, oi? Però el que us sabria greu seria que no es comportés com cal. Pel bé d'ella, perquè l'estimeu; és així encara que de moment no ho entengui.)

Torna a “El desenvolupament emocional”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::