Por a la banyera

Rabietes, gelos, egoisme..

jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Por a la banyera

EntradaAutor: jaruma » dj. des. 22, 2016 10:15 pm

Hola,

Al meu fill mai li ha agradat banyar-se, sobretot li fa molta por esbandir els cabells. Però ho anava fent, passava estones jugant amb l'aigua, i per esbandir al final aconseguíem que tirés el cap enrera.

Però des de fa un mes, aproximadament, li fa pànic i no vol ni entrar. Es banya encara en una banyera petita que fico dins la gran. Com que em va dir que tenia por (té 30 mesos) vaig decidir posar la banyereta fora, a terra, sobre una tovallola. També omplir-la poquíssim i anar-hi tirant aigua un cop ja és a dins, i fins i tot li vaig comprar dues joguines per la banyera.

Amb l'excusa de les joguines, he aconseguit que s'hi fiqués tres cops (en un mes!). El cabell li rento amb una tovallola mullada, com puc. Però ara altre cop, ni juguines ni res, no vol entrar. Em deixa que el despulli sense queixar-se, però un cop toca entrar, es posa com boig, s'agafa on pot, i es nota que té molta por. I ja no sé què fer.

No vull, però sovint m'acabo enfadant, perquè és una feinada preparar-ho tot per després no poder banyar. Avui he respirat fons i li he dit que la gent s'ha de banyar, que no m'agrada no poder netejar-lo, i el pobre m'ha començat a fer petons i a dir-me "gràcies mama", suposo que volent dir "ho sento", i m'he sentit molt malament.

El cas és que no sé què fer. El netejo amb una tovallola mullada (la dutxa encara li fa més por), però net net no queda, i a sobres mentre el netejo (que ni frego ni res!) ell va cridant com si l'estés torturant.

No sé, a algú li ha passat? Teniu cap suggerència? De com ajudar-lo, i també de com netejar-lo en aquestes circumstàncies!

Un altre dubte que tinc és si li he de posar crema encara que no és banyi. Té pell atòpica i el metge va dir que n'hi posés cada dia, però clar, sense banyar-se no sé si serà pitjor.

Moltes gràcies!
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: Por a la banyera

EntradaAutor: kabbisa » dj. des. 22, 2016 10:26 pm

Jo em ficava a la banyera amb ell abraçat a mi... i poc a poc, s'anava habituant al "nou" medi.

De totes formes, la seva aversió no era tan exagerada...
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Por a la banyera

EntradaAutor: Jomateixa82 » dv. des. 23, 2016 12:02 am

Hola Jaruma,

La meva nena ha tingut èpoques que li ha encantat la banyera i altres que no la volia ni veure... i canvia sense que en detecti el motiu. Ara vol posar-se a la banyera, però dreta i agafant les joquines que té ajupint-se, no hi ha manera que hi vulgui seure. I quan li passo l'esponja i o li vull rentar el cabell és un drama altre cop... Té una relació ambivalent amb la banyera... El problema més gran és per esbandir els cabells... S'abraça a mi cridant i plorant, dreta, mig relliscant... un drama vaya....

Com que té èpoques que si li agrada no perdo l'esperança i aquest nadal tindrà de regal aquesta joguina:



Jo espero que li provoqui prou curiositat com per seure a l'aigua i que ho explori i li agradi,... És un submarí que agafa l'aigua de la banyera i surt per l'altre extrem de manera que és una dutxa que pot dirigir a l'altre part de la joguina i les peces es mouen. N'hi ha de semblants (de la mateixa marca i altres suposo que també) però el que em va sembla xulo d'aquest és que ella podrà dirigir el xorro on vulgui i fins i tot es podrà esbandir els cabells sola. La noia de la botiga em va dir que molts nens s'esbandien ells amb aquesta dutxa de joguina perquè no els hi fa por ja que surt amb poca pressió i és "divertida". Que consti que no li havia explicat res dels problemes que tenim a l'hora del bany... De fet vaig preguntar per aquesta joguina directament perquè va ser una opció que se'm va acudir a mi mateixa. Evidentment no quedarà tan ben esbandida com amb la dutxa "normal" ja que la joguina agafa l'aigua de la pròpia banyera on hi haurà sabó, però si ens estalviem drama em conformo... No sé si et semblarà bona idea... Si vols un cop ho hagi provat (no sé encara si li cagarà el tió o li portaràn els reis) et dic si té èxit o no... A imaginarium em va costar 29,90, a l'enllaç d'amazon veig que és més car, però deuen haver pujat el preu ara per les dates perquè estava igual o més barat...

Sort que tot són etapes, però entenc que si estàs en l'extrem d'haver de rentar-lo amb la tovallola ha de ser deseperant!!
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Por a la banyera

EntradaAutor: Clara13 » dv. des. 23, 2016 7:20 am

Hola Jaruma!

El meu patufet també ha tingut etapes així. Durant algunes setmanes no hi ha hagut manera de banyar-lo en condicions perque tenia molta por. Ara depèn del dia, alguns va bé i s'hi esta molta estona i d'altres fatal. A nosaltres ens va funcionar buscar coses que li agraden molt per jugar a la banyera, concretament llàpisos per pintar (la tinta marxa fàcilment) i un joc de cotxes, motos, camions etc magnètics. Haig de dir que el seu pare fa virgueries per distreu-re'l, però en principi ens funciona. No obstant hi ha dies que l'hem de dutxar entre els dos perque monta uns cristos increibles, plora i sembla molt espantat, sobretot quan li tirem l'aigua pel cap per escòrrer el sabó (que crec que és el motiu real pel qual s'acaben espantant tant).

Aviam si la cosa millora. Ànims!
rundi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 460
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 10:04 am

Re: Por a la banyera

EntradaAutor: rundi » dv. des. 23, 2016 10:13 pm

Hola guapa, Si el que li fa més por és esbandir els cabells, potser l'origen és que alguna vegada hagi entrat sabó als ulls o aigua a l'orella, potser fins i tot alguna vegada ha tingut otitis o alguna cosa i l'ha molestat especialment.
Potser pots intentar-ho posant-li unes ulleres de bucejar, d'aquestes grosses d'anar a la platja, per les orelles que se les tapi amb les mans o que se les tapi amb una tovallola d'aquestes petites.
Per distreure, potser també li pot fer gràcia un vaporizador (d'aquests d'ikea o del tiger), que li mullis al cap amb això i no amb la dutxa.
I parlar-ne molt, pobrets que ho passen fatal amb aquestes pots tan irracionals.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Por a la banyera

EntradaAutor: Anna Maria » ds. des. 24, 2016 10:48 am

Bones!
Doncs a part de la tossuderia característica dels 2 anys que és que en el moment de fer una cosa no la vol, amb l'Isaac el problema ha estat sempre el telèfon de dutxa. Vaig estar molt temps esbandint-lo amb un vas de plàstic, perquè era veure funcionar el telèfon de dutxa i posar-se a plorar i cridar. Jo penso que el primer dia que el vaig posar a la banyera gran després d'utilitzar la banyera del canviador vaig anar una mica ràpid, sense ensenyar-li poc a poc. Hi ha nens que no ho necessiten, això és com tot, però aquí m'ha demostrat que per si a cas les primeres vegades han de ser suaus (no és garantia que li agradi sempre, però les primeres experiències que siguin agradables). Ara li agrada perquè pot agafar-lo ell, però no és que siguin molt amics.
El que dieu de no voler-se asseure a la banyera també li passa últimament, només es vol dutxar i no vol quedar-se jugant uns minuts a la banyera després de netejar-lo. Podria provar de passar al plat de dutxa, però al lavabo de la banyera és on hi ha el canviador i com que portem bolquers em resulta més còmode. Jo diria que el fet de no voler-se quedar assegut és que l'aigua es refreda, perquè com que jugava amb uns aneguets, uns contes de plàstic i tal l'aigua se li arrofredava, i no li és agradable. Dic suposo, perquè ell encara no m'ho pot verbalitzar.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Por a la banyera

EntradaAutor: crunchi » ds. des. 24, 2016 10:54 am

Hola noies,
Nosaltres tenim uns amics que tenen un nen q ara ja té 6 anys, pero també va passar per aquesta etapa. Li van comprar juguetser la banyera, espumes i bombes de bany,i mica en mica va anar millorant... també ens van dir que a vegades el pare es banyava amb el nen (potser els caps de setmana, q es té mes temps). No ho se, potser és una opció, i aixi el nen veu q no passa res i s'acostuma.
Anims!!!!
Imatge

Imatge
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Por a la banyera

EntradaAutor: jaruma » ds. des. 24, 2016 1:53 pm

Moltes gràcies per les respostes i les suggerències! :ok:

Avui enlloc de la seva banyereta li he posat la gibrella que faig servir per portar la roba que s'ha d'estendre (sí, sí, per provar que no quedi...). El cas és que li ha fet gràcia, però de bones a primeres no ha entrat. Ha estat fent voltes amb les joguines, ficant un peu, treient-lo... I finalment ha entrat del tot!! >.-<:

No li he rentat el cabell per no espatllar-ho, però l'altre dia li vaig comprar això

https://www.amazon.es/gp/product/B01N8UUI2V/ref=oh_aui_detailpage_o09_s00?ie=UTF8&psc=

I jo crec que pot ser molt útil. Per si a algú li interessa, ho vaig comprar a amazon, i són diademes d'espuma eva. En teoria així l'aigua no els cau a la cara, però encara no ho he provat. De moment se l'ha posat per anar per casa :content:

No sé, anirem provant coses. El telèfon de la dutxa li fa por també, però sempre li he esbandit el cabell amb un gotet. De totes maneres m'apunto aquesta joguina, jomateixa82, perquè sembla que pot anar molt bé.

A veure si a poc a poc se li va passant la mania, pobret!
Avatar de l’usuari
Nubuis
:: tigre
:: tigre
Entrades: 756
Membre des de: dg. oct. 21, 2012 9:48 am

Re: Por a la banyera

EntradaAutor: Nubuis » ds. des. 24, 2016 2:35 pm

A la nostra filla tampoc li agrada el bany! i menys els cabells!!! El q fem és dutxar-la a coll del seu pare (asseguda a sobre seu)... i ens va millor!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Por a la banyera

EntradaAutor: Anna Maria » ds. des. 24, 2016 11:49 pm

Jaruma, m'apunto la idea per si algun dia la necessito.
He recordat que ma nebot gran, quan era petit li van aconseguir rentar els cabells amb ulleres de piscina, perquè amb totes les marques de xampú deia que li picaven els ulls.
Abraçades,
Anna maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Por a la banyera

EntradaAutor: Jomateixa82 » dg. gen. 01, 2017 1:24 am

Hola de nou i bon any!!

Finalment aquell joc li va cagar el tió! Ara que ja l'ha utilitzat més d'una vegada us puc donar una opinió, per si algú el vol valorar com a opció per demanar als reis a última hora!!

El joc és molt vistós i li crida molt l'atenció. Té les dues parts (submari + part que s'enganxa a la banyera on tirar l'aigua). Si que posa aigua on toca, però no molta estona, el 90% del temps juga amb la part de submarí sola!!! El primer dia va pillar de seguida com s'activava el xorro d'aigua i vam quedar tots remullats (ella, jo i el terra del bany) però s'ho va passar pipa!! Després ja no ho dirigeix tan a fora tot i que el risc d'acabar amb el terra mullat és elevat (a tenir en compte si això us pot arribar a molestar gaire). Ella sola, jugant, s'ha dirigit el xorro a la cara ("accidentalment", o mirant el telefon de la dutxa i apretant el botó) i primer es va espantar, però jo em vaig posar a riure i li vaig deixar que em mullés també a mi la cara i ja li va fer gràcia. A partir de llavors tots les vegades que li ha tornat a passar riu. Quan he volgut aprofitar per intentar esbandir-li el cap amb la dutxa de joguina ja ha deixat de fer-li gràcia. Potser amb el temps i una canya millorem, de moment si és accidental durant el joc ho tolera, quan hi ha intenció per esbandir es torça la cosa...

El que ha millorat segur són les ganes de banyar-se, ara ja no està dreta tota l'estona, de seguida s'asseu per poder jugar (per fi!! Així hi ha menys risc que rellisqui!!). Quan li esbandeixo el cap li molesta igual que abans, però de seguida es torna a distreure amb la joguina i no es forma cap drama, és una protesta/ensurt/disgust momentàni. Ara el drama més gran és fer-la sortir!!!! Des que té aquesta joguina que no vol sortir fins que la obligo perquè l'aigua ja se li ha quedat freda.

Resumint, jo l'aconsello si els nens no són massa amics de la banyera. No hi perdreu gaire (uns 30 euros) i hi podeu guanyar bastant, tot i que no se solucioni del tot el problema potser millora les coses. Espero que amb el temps no acabi perdent tot l'interés.

I sobre aquelles viseres de què parlàveu perquè no se'ls mullin els ulls què me'n dieu? L'heu rebut i provat ja? Jo també les havia valorat com opció, però és que és posar-li alguna cosa al cap (gorro, diademes, etc) i s'ho treu, així que de moment no m'he atrevit a comprar-ho.
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Por a la banyera

EntradaAutor: jaruma » dg. gen. 01, 2017 5:40 am

La visera se la posa per anar per casa, però un cop dins la banyera no la vol, de cap de les maneres, així que no la he pogut provar encara. El que faig és esbandir-li la part de darrera normal, i la part de davant amb una tivallola xopa, li vaig passant fins que no li queda escuma. De moment així ens en sortim.

La joguina pinta bé, crec que li compraré. No sé si li farà gaire gràcia mullar-se la cara accidentalment, però l'ajudarà a tenir ganes de banyar-se. Gràcies per explicar tan bé els pros i contres!

Torna a “El desenvolupament emocional”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::