I si no entro en cap del col.legis de la meva zona de proxim

Canvia el seu entorn: professores i amics.

evawin
:: rateta
:: rateta
Entrades: 178
Membre des de: dc. ago. 12, 2009 9:32 pm

I si no entro en cap del col.legis de la meva zona de proxim

EntradaAutor: evawin » dt. gen. 17, 2012 11:06 pm

Hola noies-nois,
com tots, estic nerviosa per saber com funcionarà aquest any la pre-inscripció a P3 a Barcelona. La meva angúnia és saber que passa, si no obtinc plaça en cap dels col.legis que he posat en la pre-inscripció. La meva idea és apuntar al petit a alguna escola pública de la meva zona, però que passa si no entro a la primera opció i després tampoc tinc plaça a les següents? M'enviaran a un altre barri? O a l'altra punta de Barcelona? Algú sap com funciona normalment això? Gràcies!
Imatge
juliaipau
:: formigueta
Entrades: 60
Membre des de: dl. oct. 25, 2010 1:55 pm

Re: I si no entro en cap del col.legis de la meva zona de proxim

EntradaAutor: juliaipau » dc. gen. 18, 2012 6:00 am

Nosaltres l'any passat no vam entrar a primera opció, però com que tothom ja està col.locat ens van donar la tercera. Has de triar molt bé les que poses sense dubtar perquè pot ser molt segur que entris en alguna d'elles.
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dc. gen. 18, 2012 9:42 am

A nosaltres també és un tema que ens preocupa, perquè cada opció representarà un canvi de municipi. Esperem que pugui entrar a la primera opció, que serà el cole del poble del costat i penso que tindrem punts perquè el meu home hi treballa, però també ens han dit que és un cole molt demandat, així que no sé com anirà tot plegat...
heaven25baby
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2050
Membre des de: dc. abr. 30, 2008 10:48 am
Contacta:

EntradaAutor: heaven25baby » dj. gen. 19, 2012 2:36 am

Jo l'any passat també tenia molta por però al final com hi havia molts nens a Badalona, gairebé totes les escoles van obrir una 3ª linea i vam poder optar per la 1ª opció. :ok:
Imatge
Imatge

ImatgeImatge
minerva.77
:: zebra
Entrades: 1337
Membre des de: dg. maig 18, 2008 3:51 pm
Ubicació: En la piña debajo del mar

EntradaAutor: minerva.77 » ds. gen. 21, 2012 3:38 pm

I que passa si només ens interessen dues escoles i cap d´elles està a la nostra zona ? si només possem aquestes dues opcions i no ens toca plaça a cap de les dues (son subvencinades) ens quedem sense escola o que fan? nosaltres a prop només tenim dues pero igualment altres que ens queden una mica més lluny tampoc son a la nostra zona, son a l´altra zona que suposadament no ens pertany.Les escoles que ens pertanyen a nosaltres estan bastant lluny, no sé com han fet la separació de zones a Mataró pero està molt malament.
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
ptitgat
:: peixet
Entrades: 299
Membre des de: dj. març 24, 2011 3:49 pm

EntradaAutor: ptitgat » dv. gen. 27, 2012 11:02 am

Minerva: et recomano que posis les 5 opcions, sinó és que tens clar que la portaràs en una privada. Pensa que si no entra a cap de lesteves opcions entrarà a una escola on quedin places, sigui quina sigui, així que si la tercera i quarta opció són escoles que "t'agraden" encara que et quedin lluny no te la jugues tan...

I a Mataró la separació per àrees es va fer dividint Mataró en dos perquè el centre quedés dividit en dos i els barris no quedessin apartats, així evitar que hi haguessin massifiacions a les escoles de barri de nens immigrants i amb pocs recursos. El centre queda dividit i és cert que depenent de quina zona del centre visquis per exemple tens unes opcions més bones que l'altra...
minerva.77

EntradaAutor: minerva.77 » dv. gen. 27, 2012 1:27 pm

Si Ptitgat, hem ampliat les opcions que teniem. La que mes m´agrada es una, pero igualment crec que de moment posarem 4 que tinc més a prop (que en realitat 2 no ens queden a prop pero si que ens pertanyen per zona).

Jo crec que la separació que han fet de Mataró no està ben feta. Han fet des de Rda Alfons XII i queda tot el centre en una part i l´altra part ja no es ni centre ni res, que es la part on jo visc. Llavors han deixat la majoria de les escoles que més agraden a tothom a la part del centre i la gent que vivim al meu barri per exemple si no tenim sort de que ens agafin a alguna escola de l´altra banda, tenim que anar a la part de dalt del poble, que ens queda bastant lluny. Tota la gent que viu a prop meu pensa lo mateix, els que vivim a aquesta part tenim menys escoles (sobretot subvencionades) i a més ens queden lluny.
Penso que així si que fan segregació de gent cap a unes determinades escoles. No m´agrada res com ho tenen muntat, la veritat. Per que jo per viure on visc (que no es la zona "bona" del centre) no puc accedir (o no em donen punts) als colegis del centre , si a mes es en aquella banda on son la majoria d´escoles concertades?
Imatge

Imatge
ptitgat

EntradaAutor: ptitgat » dv. gen. 27, 2012 1:35 pm

Gràcies per la info Minerva, jo creia que el tall era la Riera! Tot i així estic "a la zona bona"... i sí, és una putada com està repartit. Espero que tinguis sort!
minerva.77

EntradaAutor: minerva.77 » dv. gen. 27, 2012 2:23 pm

ptitgat ha escrit:Gràcies per la info Minerva, jo creia que el tall era la Riera! Tot i així estic "a la zona bona"... i sí, és una putada com està repartit. Espero que tinguis sort!

De res maca.
Tant de bo fos el tall a la Riera....
Llavors si que ho trobaria lógic, pero no es normal com ho han fet.
Lo de zona "bona" ho dic per que es el centre, no vull dir que la resta sigui dolenta, pero clar, queda molt poc repartit tot... Si mires un plànol i fas el tall a l´Alfons XII ja veus com queda...
Si tu vius a l´altra zona ho tens perfecte, tens bastant on trigar, i no et quedaràn lluny.

En fi, que a veure si tenim sort i ja està. :ok:
Imatge

Imatge
ptitgat

EntradaAutor: ptitgat » ds. gen. 28, 2012 8:28 am

Minerva, amb "zona bona" em refereixo al mateix, tinc més per triar en tots els sentits. :ok: Ara esperar que vagi bé i ens toqui el que volem
Mila
Entrades: 69
Membre des de: dl. nov. 17, 2008 9:07 am

EntradaAutor: Mila » ds. gen. 28, 2012 12:33 pm

Hola,

S'ha de tenir clar que el que preval amb les inscripcions són els punts que tens en la primera opció, el nº de sol.licituds per curs (no és el mateix que de 25 places l'hagin sol.licitat 27 o 40), i que totes les sol.licituds van a sorteig.

Dependrà molt del nº que tinguis i del nº que toqui. Si no has entrat en la primera opció, i tens un mal nº, sempre aniràs per sota dels altres per la resta d'opcions, si tens un bon nº podràs tenir millors opcions, sempre hi quan hi quedin places.

El que interessa a l'Administració és omplir places. Hi ha molta desinformació, i falta diàleg amb les pares que som els primers interessats. Un exemple, és l'enraderiment en informar de les portes obertes, de les places disponibles...

Si no s'entra en cap de les opcions, en principi no fan cap valoració individual, sempre depèn d'aquell any com ha quedat la situació, i per exemple tots aquells nens/es que han quedat fora d'una escola i no han entrat en cap altre opció, els recoloquen en escoles diferents (poden ser de la zona, de la zona contigua o d'una altra zona), en una escola que no s'hagi omplert perque és nova, obrin una 3º linea... però això depen molt de la situació de cada any...

No vol dir que si et posen en una altra escola no desitjada perque hi ha places i no has entrat a la que volies, sigui una mala escola.

Espero que us hagi ajudat.
minerva.77

EntradaAutor: minerva.77 » ds. gen. 28, 2012 2:08 pm

Merci per l´explicació Mila.

Jo tinc un dubte:
Si totes les opcions que posem per triar escola son d´escoles concertades, i no ens toca plaça en cap d´elles, dius que ens recolocaríen en escoles on quedin places lliures. Pero sería en una escola subvencionada també? o ens donaríen plaça en una pública? es que nosaltres no volem una pública...
Imatge

Imatge
Mila

EntradaAutor: Mila » ds. gen. 28, 2012 10:00 pm

Bé, si poses totes les opcions escoles concertades, intentaran agafar una plaça lliure d'alguna escola concertada, sempre hi quan n'hi quedi alguna amb plaça, tant pot ser de la teva zona com la d'una altra.

Per adelantar-te als aconteixements, pensa en alguna escola concertada o pública que cada any hi queden places, evidentment sempre hi ha sorpreses.
Núria
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 309
Membre des de: ds. gen. 10, 2009 2:18 pm

EntradaAutor: Núria » dg. gen. 29, 2012 7:52 pm

Mila, una pregunta ( q et veig molt posada en el tema) jijiji el num. de què parles, quin núm. és? El número d'ordre de matrícula? O el q sortegen és el número aquest?
Merciiiii
Mila

EntradaAutor: Mila » dg. gen. 29, 2012 9:00 pm

El tema del nº és només pels qui hagin d'anar a sorteig ja que hi hagi més solicituds que places a l'escola en qüestió: Cada sol.licitud del total de Catalunya té un nº. No vol dir que si vas el primer dia tindràs el 1 i si vas l'ultim el 100, ja que el nº que et donen surt quan introdueixen totes les dades al Departament Educació i l'ordinador va donant nº, crec que funciona així.

Hi ha un dia que es fa un sorteig, on surt un nº escollit que se li diu NUMERO DE TALL. A partir d'aquest NUMERO DE TALL es comença a comptar.

Per exemple si tens el nº 500, i hi ha 1.000 sol.licituds, i el nº de tall és el 501, es comença a partir del nº 501-502.....1000 i llavors 1-2-3... fins el 500 que seria l'ultim. Si el nº de tall que sortís fos el 300, en tindries 200 nº per davant teu. No sé si m'explico.

També, afecta, com ja he dit, les solicituds de cada centre (si de 25 hi ha 40 solicituds per estadística tens més risc de quedar fora que si n'hi ha 27 i si a sobre d'aquests 40 hi ha 20 germans 20 solicituds hauran d'anar a sorteig només per 5 places), i els punts (els germans amb 40 punts ja entren segur, el problema es amb la majoria que té 30 punts).

Un altre exemple: si de 25 places, hi ha 27 solicituds, 15 són germans amb 40 punts es a dir no van a sorteig, la resta, 12 solicituds hauran d'anar a sorteig i 2 es quedaran fora.

Durant el procès de preinscripció (2 setmanes) pots trucar a l'escola i et van informant de quantes sol.licituds hi ha llavors, si et convé, l'ultim dia pots fer un canvi.

Si com he dit anteriorment, un cop surt el nº de tall i tens un nº dolent, hauràs d'anar amb aquest nº dolent tot el procès d'adjudicació de plaça. Per tant aquest sistema de preinscripcions a vegades pot resultar força injust.

Salut,
minerva.77

EntradaAutor: minerva.77 » dt. feb. 28, 2012 1:29 pm

Bueno, ja sabem quan comença el termini per les preinscripcions.
Pero tenim un problemilla: resulta que hem anat a veure 5 escoles concertades que eren les que mes o menys ens quedaven més a prop. D´aquestes 5 que hem vist, només ens agraden 3 i d´aquestes 3 només ens pertany per zona una... i per tant es la que tenim els 30 punts (i es la que ens agradaría molt portar a la Minerva). Aquesta escola no te moltes places i sembla que aurán moltes solicituds.
Que fem? que m´aconselleu? no se que posar en els cinc opcions que s´han d´omplir a l´imprés. Només tinc tres opcions per posar, i si no tinc plaça en cap no puc reclamar per no posar les 5 (aixó m´han dit). Pero es que no puc portar a la nena a les altres dues perque no ens agraden de cap manera... :ufs:
Habia pensat posar les dues opcions que ens faltan a l´atzar, encara que no hem anat a veure més escoles, pero i si després ens agafen en aquestes que no coneixem? i si no ens agraden?
Mare meva, quin rotllo us he posat... pero es que tinc un come come... que no m´ho trec del cap.

Que m´aconselleu? :globus:
Imatge

Imatge
mon
:: conillet
:: conillet
Entrades: 354
Membre des de: dl. juny 11, 2007 9:21 pm

EntradaAutor: mon » dv. març 02, 2012 10:33 pm

Ara Mataró han fet zona unica, pró també s'ha de valorar els 5 punts extres que es donen al fills d'ex-alumnes, a veure com va tot.....Molta sort a totes!!!!
Imatge
]
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
minerva.77

EntradaAutor: minerva.77 » dt. març 06, 2012 3:16 pm

Sí ara amb lo de la zona unica de Mataró está bé, pero igualment no ens decidim quines escoles posar. A totes les que ens agraden hi han molt poques places...
No sé, tinc por de quedar-nos fora de totes, i llavors que fem?
Imatge

Imatge
montsebd
Entrades: 63
Membre des de: dl. feb. 01, 2010 10:02 am
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: montsebd » dj. març 08, 2012 8:30 pm

Hola Minerva, l'altre dia a vaig anar a una reunió de l'escola on va la nena i ens van explicar tot el tema de la preinscripció.
Primer de tot ens van dir que només presentessim la preinscripció a una sola escola (tot i que sembla prou evident, es veu que hi ha gent que l'ha presentat a dues escoles i llavors no té validessa cap d'ella).
I també ens van recomanar, que si no teniem les opcions ben clares, no omplissim tot el formulari, m'explico, que si la primera opció la teniu claríssima, la segona i la tercera també i després teniu dubtes, que és millor omplir només aquestes tres i esperar.
Ens va explicar la directora del centre, que si tens mala sort i no entres en cap de les opcions triades, s'encarrega Ensenyament d'enviar-te a una escola, però que si a tu no et sembla bé aquella escola t'hi pots negar, i llavors comença una mena de negociació i et donen a elegir altres centres on quedin places per veure si te n'interessa algun (almenys així ens ho va explicar la directora).
I ens va tornar a repetir, que si no s'està segur del tot, no omplir les cinc opcions pensant que no et tocaran la quarta ó cinquena, perquè si et toquen i realment l'escola no t'agrada, llavors si que ja no et pots queixar perquè ho vas posar tu a la sol·licitud.
Espero haver-te ajudat.
Imatge
minerva.77

EntradaAutor: minerva.77 » dj. març 08, 2012 10:24 pm

Montsebd si que m´has ajudat.
Es que a nosaltres ens havien dit lo contrari, que si no ompliem les cinc opcions, després no tenim dret a queixar-nos si ens quedem sense escola, pero aixó, pero no haver posat totes les opcions.
Pero es que hi han dues que no ens agraden i si a sobre les possem i ens toca una d´aquestes...uf.

La primera opció la tenim molt clara, i la segona també. La tercera ens agrada també pero vaja, millor si entra a la primera. Encara que ara amb la zona única ho trobo més dificil que ens toqui la primera.

Merci maca.
Imatge

Imatge

Torna a “De l'escola bressol a la educació infantil.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::