Estic espantada per l'escola bressol

Canvia el seu entorn: professores i amics.

magrana
:: pantera
Entrades: 826
Membre des de: dv. maig 11, 2007 2:17 pm
Contacta:

Estic espantada per l'escola bressol

EntradaAutor: magrana » dg. juny 14, 2009 1:20 pm

Hola, noies (i nois):

no sabia com titular aquest post. Us explico: la meva filla començarà a anar a l'escola bressol al setembre, quan tindrà 20 mesos. Fins ara ha estat a casa amb mi, però també s'han ocupat d'ella a vegades els avis o el pare quan pot. Vull dir que no només ha estat amb mi, també d'altres persones la cuiden quan cal.
Al setembre em reincorporo a la feina.
No puc deixar de donar voltes al cap: em fa por que no estigui bé a l'escola bressol, tinc por que pateixi, que s'ho passi malament...

I per això m'agradaria saber com us ha anat a vosaltres, si els vostres fills hi van contents, si teniu bones experiències amb les escoles bressol...

Moltes gràcies per l'ajuda una altra vegada!
Imatge
mireiafor
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

Re: Estic espantada per l'escola bressol

EntradaAutor: mireiafor » dg. juny 14, 2009 2:34 pm

Els dubtes que pateixes són totalment normals i els hem passat totes més d'hora o més tard. La teva filla i tu heu tingut la sort d'estar juntes molt de temps, però els canvis no tenen perquè ser per a pitjor. Ara la nena començarà una nova etapa que potser li costarà una mica però tindrà unes grans recompenses: estar envoltada de nens de la seva edat, començar a relacionar-se dintre d'un entorn amb pautes i normes (no t'espantis, en aquesta edat són molt suaus i senzilles)... El que és vital és que tu li transmetis tranquilitat i un sentiment molt positiu d'enfrontar les coses noves com una gran aventura que encara que ens costi ens portarà moltes satisfaccions!!

Estigues tranquila i relaxa't, però sobre tot recorda que el teu estat d'ànim serà el model que ella seguirà: si en fas un drama o tens por ella també en tindrà i si li has ensenyat a menjar, estimar i tantes altres coses que ensenyem les mares, segur que la podràs ensenyar a ser una nena amb ganes de descobrir i explorar el món que més tard o més d'hora hàurà de conéixer :camio:
Imatge

Imatge
danu79
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1134
Membre des de: dl. juny 26, 2006 5:30 pm

EntradaAutor: danu79 » dg. juny 14, 2009 2:59 pm

Suposo que és normal el que et passa i totes hem patit per això. El meu cas és semblant al teu ja que en Biel va començar amb 19 mesos i fins llavirs havia estat amb avis i amb nosaltres. Nosaltres teniem pensat portar-li només l'últim any (o sigui amb 31 mesos) però vam veure que quan estava amb altres nens ds'ho passava molt bé i que a casa a vegades s'agobiava quan no li deixavem tocar algunes coses. Vam pensar doncs que unes horetes a l'escola on tot està molt pensat per ells li aniria bé. Aixñi que vam pauntar-lo i vam decidir que només seria als matins de 9 a 12.
A l'escola Bressol ens van dir que segur que plorarien i que era bo que ho fessin ja que volia dir que s'adonaven del que passava. Sobretot el que t'han dit: que et vegi molt convençuda a tu i parlan'hi molt positivament! Ens van recomanar que els portessim a peu i que no ens els haguessin d'arrencar del coll ja que per ell és molt més dur sentir que "t'arrenquen dels braços del pare o la mare".

Va arribar el primer dia i com que feien adaptació va haver-hi d'anar de 3 a 5. Jo sóc mestra i era a l'escola revent nens de P3 (que molts també ploraven). Estava impacient esperant el missatge del meu home: "L'he deixat tranquil però a hores d'ara ja deu plorar, la classe era un drama!!!" Quan em va arribar se'm van negar els ulls i no parava d'imaginar-me'l... les alters mestres em deien va tranquila. Però és inevitable!
A les 5 la sorpresa!!! No havia plorat gens. Va fer una adaptació genial però... per Nadal li va sortir. Plorava quan no veia la mestra. No la deixava per res i fins i tot algun cop havia vomitat de tant plorar.
Vull dir amb això que tots ho treuen a un moment o altre.

Perdona pel rotllo! Però és que em porta tants records... i m'agradaria ajudar-te.

Ara et puc dir que n'estem SUPER contetnts i ens Biel més! Des del gener que hi va tot el dia (9 a 12 i de 3 a 5) perquè el veiem tant feliç. Si està malalt no passa un o dos dies que demani per la mestra...
Ja veuràs que us anirà molt i motl bé!
nuriayderek
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. oct. 17, 2007 11:03 pm
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: nuriayderek » dg. juny 14, 2009 3:31 pm

el primers dies son molt dolents, jo quan el deixava m'havia d'aguantar les ganes de plorar, si t'ho pots permetre (pels horaris) allarga l'adaptació tot el que puguis, si pots porta'l aquest estiu a una ludoteca perque es vagi acostumant més a poc a poc.
La guarderia on el porto jo es ludoteca i desde l'agost el vaig anar portant unes horetes, al principi bé després va començar a plorar i em quedava a fora a punt de plorar jo també i l'anava controlant desde fora si el veia content el deixava més estona si portava una estona plorant entrava a buscar-lo, ja et dic nosaltres vam allargar molt l'adaptació, jo a l'estiu no treballo per les tardes i els matins el cuidava la iaia, al principi el vaig portar mitjà hora cada tarde, després una hora i així vam anar augmentant fins l'octubre que haviem de fer l'horari normal i ara segons el dia i el que estigui fent quan el va a buscar la iaia plora perque no vol sortir.
El més habitual esque els primers dies plori, nosaltres ho vam pasar molt malament es despertava de nit i tot plorant i pensem que era per la guarderia i deixar-lo així per les mares es durisim pero al final els hi acaba agradant, fan amics i fins i tot al ser ludoteca de vegades el portem a una altra hora que no sigui guarderia perque ho demana ell
Imatge
carpe diem
:: dinosaure
Entrades: 14540
Membre des de: dc. abr. 30, 2008 9:01 pm
Contacta:

EntradaAutor: carpe diem » dg. juny 14, 2009 5:11 pm

Hola magrana!
El meu Pau també començarà la guarde aquest setembre.Tindra just els 2 anys!! Fins ara,des que va néixer no ens hem separat mai.Només estones curtetes quan no m'ha pogut acompanyar algun lloc,per lo demés sempre esta amb mi.

Aixi que comparteixo amb tu les mateixes pors i em temo que jo també ho passaré malament i sobretot se'm farà extrany no estar amb ell...

En fi,totes awuestes coses,que són ben normals,pero crec que ja tenen una edat per comença a espavilar-se i no dependre tant de nosaltres...No tinguis por,hi hem de passar,ja ens ho trobarem! :ok:
Imatge

Imatge

Imatge
magrana
Entrades: 826
Membre des de: dv. maig 11, 2007 2:17 pm
Contacta:

EntradaAutor: magrana » dg. juny 14, 2009 8:45 pm

Noies, gràcies per explicar-me tantes coses. M'heu ajudat molt a fer-me una idea de com pot anar tot plegat. A la família tenim gent molt anti guarderies (bé, sobretot la iaia, que la voldria cuidar ella i no entén perquè li hem de dur; però ella no pot córrer ni tampoc seure a terra... Té alguns problemes de salut)i a mi em fa sentir mala mare... Jo crec que a la meva filla li agradarà. I pel que veig als vostres fills els hi ha acabat agradant i fins i tot ho troben a faltar.
Igual que el fill de la danu79, la meva filla es deleix molt dels altres nens i s'agobia quan a casa li vaig prenent coses que no pot tocar. El dia que van fer portes obertes a la guarderia va al·lucinar amb totes les coses que hi havia... I ara, tant sovint com puc, anem a passejar fins a l'escola bressol on anirà i li ensenyo el pati on sovint hi ha nens i nenes jugant, i ens els mirem una bona estona. Intento explicar-li que ella anirà allà, encara que em penso que no ho acaba d'entendre (ho entendrà quan hi vagi, suposo).
M'apunto algunes bones idees que m'heu donat: transmetre-li tranquil·litat davant d'aquesta nova etapa, allargar tant com calgui l'adaptació, portar-la a peu (no ho hagués pensat mai, però és cert, és molt menys violent)...
Em penso que l'adaptació serà tant per ella com per mi. Saber que els primers dies hi va una horeta o dues em donarà tranqui·litat a mi també.

A veure com anirà tot. Esperem que bé, oi, GES?

GRÀCIES! : lasito :
Imatge
llumer
:: dofí
Entrades: 3140
Membre des de: dv. feb. 09, 2007 6:20 pm
Ubicació: el vallès occidental

EntradaAutor: llumer » dg. juny 14, 2009 9:08 pm

hola noies! A mi em va anar molt bé (bé, a la maeva filla!!!) no ha plorat MAI!!!!
Crec que el mes important es que els pares i els familiars directes no ho vegin con un tràngol. Ha de ser una cosa natural, i heu d'estar convencuts i transmetre-li aquesta confiacça.
La meva filla va començar al setembre de l'any passat (amb 14 mesos), pero jo em vaig passar mesos abans passant per davant del pati de l'escola bresol i observant el pati i les joguines i pintant-li ben xulo.
A la seva escola, el primer dia van amb els pares 1 horeta i juguen alla. i el segon dia... era nomes 1 hora sola, pero li vaig haver de demanar que em fes un peto. Ella ja marxava a jugar....
Crec que cada nen es un mon, i potser si en tingues un altre, amb el mateix preludi... ploraria, pero... heu d'estar segurs que heu triat la millor opcio i que li fara bé, i parlar-l idel cole com un lloc fantastic on s'ho passara super bé, on hi haura altres nens per jugar i intentar que per ella sigui un lloc fantastic on anira!!!!
La meva filla també li marxava la vista darrera d'altres nens abans d'anar al cole....
Jo penso que portar un bebe amb 4 mesos a la guarde... ha de ser per necessitat, pero a partir de l'any... s'ho passen molt bé, aprenen i maduren!
Tranquil.la, ja veuras com hi anira igual de contenta que la meva filla!!!! jej
carpe diem
:: dinosaure
Entrades: 14540
Membre des de: dc. abr. 30, 2008 9:01 pm
Contacta:

EntradaAutor: carpe diem » dg. juny 14, 2009 9:09 pm

I tant que sí magrana! :ok:

Jo també hi vaig alguna vegada passejant fins a la guarde!! i li explico que allà hi fara amics i també mirem el pati o-o:) . A més just a fora hi ha un parc i aprofitem per estar-hi una estona,aixi ens familiaritzem amb el lloc :r) .

Intento explicar-li que li agradarà i que coneixera nens i nenes i diu que si,que vol anar "al cole",ja veurem al Setembre,segur que més d'un dia voldra tornar enrere,pero amb els dies li agradara! segur!!

Anims!!! : lasito :
Imatge

Imatge

Imatge
llumer
Entrades: 3140
Membre des de: dv. feb. 09, 2007 6:20 pm
Ubicació: el vallès occidental

EntradaAutor: llumer » dg. juny 14, 2009 9:29 pm

Doncs la meva filla nomes ha plorat 1 dia al deixar-la en tot el curs fa un parell de mesos (i vem deduir que era pq havia dormit poc i aquell dia hagues preferit quedar-se al llit...) i a principi de curs algun dia al recollir-la a les 12 (pq els altres ploraven i se li encomanava).
ella hi va super contenta, i al mati es lleva feliç i quan li dius "anem al cole" ja es posa nerviosa de contenta....
Ella també va estar amb iaies el primer any, i despres al setembre quan va començar el cole, hi va de 8 a 12.
Jo també li portaria tot el dia, pero com que m'agradaria que menges a casa la cosa es complica. Ella dina a la 1 i molts dies dorm de 2 a 5. Llavors penso que portar-la al cole a les 3... li trencaria la migdiada, i no la vull deixar a dinar al cole cada dia pq no ho farem ni a l'escola segurament.... penso que si es per necessitat es acceptable, pero que si tens combinacio perque pugui a nar a dinar a casa... millor!
Jo dino de tupper cada dia a la feina, i se el que trobo a faltar dinar a casa....
Apa, un dilema mes!

Torna a “De l'escola bressol a la educació infantil.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::