P0, P1 i P2.

Canvia el seu entorn: professores i amics.

Mmarta
:: granota
Entrades: 204
Membre des de: dv. jul. 31, 2009 5:45 pm

P0, P1 i P2.

EntradaAutor: Mmarta » dj. jul. 08, 2010 10:15 am

Hola!
ja fa temps que llegeixo a molts posts les expressions P0. P1 i P2. Com que sóc mestra d'ed. infantil, m'agradaria explicar l'origen d'aquests termes (que no m'agraden gaire i us explico el perquè)
L'educació infantil és una etapa que està dividida en dos cicles: Escola bressol o Llar d'Infants i el Parvulari. Els dos cicles estan a la vegada subdividits per cursos/edats. A l'Escola Bressol o Llar d'Infants es divideix en lactants, caminants i grans o bé en grup d'1 any, grup de 2 anys i grup de 3 anys. El Parvulari també es divideix en tres cursos P (de Parvulari)3, P4 i P5.
Així doncs, la "P" que posem davant del 0, l'1 i el 2 correspon a Parvulari, cosa que no és certa, ja que els grups d'un any, dos anys i tres anys pertànyen a l'Escola Bressol... potser el més correcte seria dir B (de Bressol)0, B1 i B2??? no ho sé...
Perquè ha passat això?? doncs perquè dir P0, P1 i P2 queda més de cole, més de grans.. sembla que l'escola bressol és més "important" d'aquesta manera si els nens van a grups que "sonen" com els dels grans.
I com que sóc una gran defensora de l'escola bressol i de la seva identitat pròpia, no m'agrada que se'ns "mengin" els de parvulari (al que estimo molt, eh?) Cada cosa al seu temps i al seu lloc.
Bé, us he deixat anar un "rollasu", però es que feia dies que em rondava pel cap.
Petonets!
sandrajuli
:: pantera
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

Re: P0, P1 i P2.

EntradaAutor: sandrajuli » dj. jul. 08, 2010 10:46 am

Trobo bé dir les coses pel seu nom, però de vegades potser es diu per simplificar o per dir-ne d'alguna manera, ja que com bé dius, no té nom concret...
Et puc preguntar com és que ets una gran defensora de l'Escola Bressol? Només per curiositat i per sentir opinions diferents a la meva eh...
Imatge
Ginger
:: girafa
Entrades: 2246
Membre des de: dv. maig 22, 2009 11:11 am

EntradaAutor: Ginger » dj. jul. 08, 2010 10:51 am

Ostres, Mmarta,

Quan he vist el títol del post, hi he entrat precisament per explicar això q tu dius.
Tens tota la raó i ja era hora de deixar-ho clar!!! :ok: :ok:
És fort pq hi ha mestres q tb van servir aquestes designacions de manera incorrecta.

>.-<: >.-<:
Imatge

Imatge
ña
:: lleona
Entrades: 974
Membre des de: ds. maig 10, 2008 10:40 pm

EntradaAutor: ña » dj. jul. 08, 2010 11:25 am

Ei, que jo aixo no ho sabia!!!!! Sempre es bo fer aclaracions i dir les coses pel seu nom, tot i que si algu li agrada l'altre denominacio (sent concient de que esta malament) doncs que ho segueixi fent aixi. Es com dir-li al xument pipa, o al bibero bibi o bibe, guau i no gos, miuau i no gat...... d'exemples n'hi ha molts, pero si algu l'utilitza, que sapiga que ho diu malament. (Sempre de bon rotllo, eh???).
ImatgeImatgeImatge
juliet
:: zebra
Entrades: 1145
Membre des de: dc. març 04, 2009 2:02 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: juliet » dj. jul. 08, 2010 2:26 pm

Estic d'acord, a cada cosa se li ha de donar el seu nom, però potser aquest és més desconegut perquè no "té nom" fixat, però jo també sóc de les que prefereixo tenir-ne informació i dir a casa cosa pel seu nom...a casa el biberó és biberó (que no bibe), el xumet és xumet (que no pipa), i la carn és carn (que no chicha)....
Mmarta, jo també tinc la mateixa pregunta que la Sandrajuli
Imatge
Imatge
trea
:: conillet
Entrades: 358
Membre des de: dv. març 28, 2008 1:06 pm

EntradaAutor: trea » dj. jul. 08, 2010 2:30 pm

Molt bé Mmarta!!!
Jo també soc d'Escola Bressol, i tampoc m'agrada gens aquesta manera d'anomenar els grups.
Imatge

Imatge
trea

EntradaAutor: trea » dj. jul. 08, 2010 2:33 pm

Perdoneu, però pipa està ben dit per dir xumet
Imatge

Imatge
llumer
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3140
Membre des de: dv. feb. 09, 2007 6:20 pm
Ubicació: el vallès occidental

EntradaAutor: llumer » dj. jul. 08, 2010 2:41 pm

gracies per l'explicacio, esta molt be saber-ho... de fet, l'escola on anira la meva filla a P3, tenen una escola bressol (que no es on ha anat la meva filla aquests 2 anys...) i ells mateixos anomenen els grups de l'escola bressol com a P1 i P2!!!! :ufs: :ufs:
a l'escola bressol municipal on ha anat ella hi ha la clase de petits (1 any pero nascuts de juliol a desembre), la de mitjans (1 any pero de gener a juny) i 2 de grans que son els de 2 a 3 anys)!

ah, i a casa si que parlem de la pipa (enlloc de xumet, pero no del tete ni res aixi), del bibi enlloc de bibero, pero mai de la chicha pel tall, ni del guau o del miau!!!!!!
juliet

EntradaAutor: juliet » dj. jul. 08, 2010 2:48 pm

trea, jo pensava que no, on surt que és correcte? bé sentir-ho a dir si que ho he sentit però em pensava que també era una d'aquelles "adaptacions" que es fan pels nens
Imatge
Imatge
trea

EntradaAutor: trea » dj. jul. 08, 2010 3:38 pm

Quan he llegit les vostres respostes, que deieu això del xumet enlloc de la pipa, ho he buscat al diccionari de l'enciclopedia catalana, i surt com a correcte.

Nosaltres també som de pipa enlloc de xumet, per això ho he buscat.
Imatge

Imatge
ña
Entrades: 974
Membre des de: ds. maig 10, 2008 10:40 pm

EntradaAutor: ña » dj. jul. 08, 2010 7:24 pm

Home, el concepte pipa jo ho coneixia com l'estri per fumar, pero aquesta en lloc de xumet no. Doncs au, una cosa menys per dir malament, veus???? Alguna paraula mes que se'n escapi????
ImatgeImatgeImatge
tombarella
Entrades: 2036
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm

EntradaAutor: tombarella » dv. jul. 09, 2010 12:08 am

Moltes gràcies per l'explicació! No hi havia reflexionat. Però està clar que s'ha acabat això de dir P0 (que tampoc és que em sonés massa bé... era una mena de P-no-res... :-:) ) i ara ja diré que la meva petitona passa del grup de lactants al de caminants. :ok:
Imatge Imatge

||*||
Mmarta
Entrades: 204
Membre des de: dv. jul. 31, 2009 5:45 pm

EntradaAutor: Mmarta » ds. jul. 10, 2010 10:06 am

[/quote]
sandrajuli ha escrit:Et puc preguntar com és que ets una gran defensora de l'Escola Bressol? Només per curiositat i per sentir opinions diferents a la meva eh...

juliet ha escrit:Mmarta, jo també tinc la mateixa pregunta que la Sandrajuli

I tant! parlem-ne! m'encanta el debat! jeje (sempre de bon rotllo i amb respecte)
Doncs partim que sóc defensora de l'Escola Bressol, però no de l'escolarització obligatòria ni necessària del nens de 0 a 3 anys, m'explico, que els nens i nenes on millor estan és a casa amb els papes, però no sempre és possible; doncs, ja que han de separar-se de l'entor familiar, acollim a aquests nens a l'escola tal i com es mereixen: amb respecte i molta professionalitat. No comparteixo el fet que les famílies portin els nens petits a l'EB per fer-los més llestos o més espabilats ni- molt menys- preparar-los pel parvulari.
Sóc defensora de l'Escola Bressol com a part del sistema educatiu, de l'Escola Bressol educativa i no només assistencial, una EB de qualitat, a la que cal destinar més recursos econòmics dels que es destinen, doncs les primeres edats són les més importants, a la que cal disminuir les ràtios, dotar de més personal... i cada dia i poc apoc intento millorar això. Com? doncs formant-me, associant-me, compartint amb d'altres mestres...
seguim parlant...
Ginger
Entrades: 2246
Membre des de: dv. maig 22, 2009 11:11 am

EntradaAutor: Ginger » ds. jul. 10, 2010 10:23 am

Mmarta ha escrit:
sandrajuli ha escrit:Et puc preguntar com és que ets una gran defensora de l'Escola Bressol? Només per curiositat i per sentir opinions diferents a la meva eh...

juliet ha escrit:Mmarta, jo també tinc la mateixa pregunta que la Sandrajuli

I tant! parlem-ne! m'encanta el debat! jeje (sempre de bon rotllo i amb respecte)
Doncs partim que sóc defensora de l'Escola Bressol, però no de l'escolarització obligatòria ni necessària del nens de 0 a 3 anys, m'explico, que els nens i nenes on millor estan és a casa amb els papes, però no sempre és possible; doncs, ja que han de separar-se de l'entor familiar, acollim a aquests nens a l'escola tal i com es mereixen: amb respecte i molta professionalitat. No comparteixo el fet que les famílies portin els nens petits a l'EB per fer-los més llestos o més espabilats ni- molt menys- preparar-los pel parvulari.
Sóc defensora de l'Escola Bressol com a part del sistema educatiu, de l'Escola Bressol educativa i no només assistencial, una EB de qualitat, a la que cal destinar més recursos econòmics dels que es destinen, doncs les primeres edats són les més importants, a la que cal disminuir les ràtios, dotar de més personal... i cada dia i poc apoc intento millorar això. Com? doncs formant-me, associant-me, compartint amb d'altres mestres...
seguim parlant...[/quote]

>.-<:
Imatge

Imatge
sandrajuli
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » ds. jul. 10, 2010 3:44 pm

jeje, doncs no hi ha gaire debat per part meva... ja que penso que està molt bé el que dius... m'ho havia pres diferent tal com ho havies dit al principi i pensava que volies dir que era millor portar-los a l'escola bressol en comptes d'estar a casa... per tant: >.-<:
Imatge
juliet

EntradaAutor: juliet » dg. jul. 11, 2010 2:33 pm

Jo també havia sobreentès equivocadament, pel que expliques estic d'acord amb tu :ok: :ok:
Imatge
Imatge
Amal
Entrades: 2300
Membre des de: dl. ago. 17, 2009 9:34 am

EntradaAutor: Amal » dc. des. 22, 2010 2:03 am

Doncs jo aquests dies estic amb el procès de matriculació del meu petit a la llar d'infants i anomenen els nivells per P0, P1 i P2... fins i tot al timbre de l'escola ho diferencien així! No sabia pas que estava mal dit. De fet, la paraula pàrvul significa "nen" en llatí, per això pensava que era del tot correcte. El fet que a la segona etapa de l'educació infantil, el que anomenem pàrvuls, es digui així, és perquè són nens/pàrvuls de 2, 4 ó 5 anys.
Però ara ja sabent això diré que el meu nen anirà al grup de lactants :ok:

Torna a “De l'escola bressol a la educació infantil.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::