ESCOLES AMBIENTS/PROJECTES

Canvia el seu entorn: professores i amics.

mond
:: rateta
:: rateta
Entrades: 156
Membre des de: dv. maig 08, 2015 12:55 pm

ESCOLES AMBIENTS/PROJECTES

EntradaAutor: mond » dc. maig 25, 2016 11:46 am

Bon dia, algú em podria explicar la diferència entre l'ensenyament per porjectes i l'ensenyament per ambients?

gràcies,
||*||
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: ESCOLES AMBIENTS/PROJECTES

EntradaAutor: Essuca » dc. maig 25, 2016 12:02 pm

Són bastant diferents, els projectes es basen en un tema escollit pels infants (alerta aquí, que hi ha escoles que diuen que treballen per projectes peró imposen els temes, i el metode perd el sentit) i a partir d'aquí, que volen saber d'allo investiguen i acaben amb les conclusions de les seves própies preguntes. Per resoldre-les hi ha moltes maneres: investigar, busca info, experimentar... es basa molt en el treball cooperatiu.


Pel que fa els ambients, són espais pensats per desenvolupar les diferents capacitats (alguns parlen de les 7 inteligencies), per exemple el motriu, el lector, l'artístic... aquests espais tenen material que permet treballar aquests aspectes. Per a que es faci correctament ha de ser de lliure circulació (algunes escoles parlen d'ambients pero fan grups imposats i marquen qué han de fer i quanta estona han d'estar a cada espai i llavors per la base del model), ja que la idea és que els nens escullen que els motiva, a quin espai anar i que fer en aquest. La idea és aprofitar el moment en que el nen està motivat per un tema pq. L'aprengui i no amb um horari o ritme imposat. És més individual, i no es marquen grups de nens per treballar, sovint es barregen edats.

Pel que jo veig, descartan escoles vives o actives, els ambients ela posen a infantil principalment i els projectes a primaria (pero es podria aplicar tot a totes les edats).
Essuca l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. maig 25, 2016 4:23 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
mond
:: rateta
:: rateta
Entrades: 156
Membre des de: dv. maig 08, 2015 12:55 pm

Re: ESCOLES AMBIENTS/PROJECTES

EntradaAutor: mond » dc. maig 25, 2016 3:29 pm

Moltes gràcies per l'explicació! Coneixes les escoles de Poblenou?
||*||
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: ESCOLES AMBIENTS/PROJECTES

EntradaAutor: Essuca » dc. maig 25, 2016 4:25 pm

mond ha escrit:Moltes gràcies per l'explicació! Coneixes les escoles de Poblenou?


No ho sento, sóc de Sants.

I dic això d'alerta, perquè jo he fet 6 portes obertes aquest any i m'he trobat que en algunes deien fem tal cosa (que està de moda i queda bé), pero si rasques veus que no ho fan bé, o que una cosa bàsica de la metodologia no la compleixen... i clar surt pensant mira aqui hi ha molts projecteso hi ha ambients... i fent un parell de preguntes veus que en realitat fan veure que fan. Una llàstima, perquè després queden com igualats amb els que realment si que apliquen la metodologia correctament. Peró noe t puc ajudar amb les del poblenou.
wana
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dv. jul. 02, 2010 1:38 pm

Re: ESCOLES AMBIENTS/PROJECTES

EntradaAutor: wana » dl. feb. 20, 2017 1:30 pm

Hola Mond,
Sé que a l'escola Asunción, a la Rambla, estàn treballant per ambients a P3, P4 i P5. Porto al meu fill i estem tots super contents.
:ok:

Torna a “De l'escola bressol a la educació infantil.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::