Com heu preparat als vostres fills per l'entrada a l'escola?

Canvia el seu entorn: professores i amics.

Clara13
:: gosset
Entrades: 431
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Com heu preparat als vostres fills per l'entrada a l'escola?

EntradaAutor: Clara13 » dt. oct. 18, 2016 6:43 am

Hola!

Fa dies que em volta pel cap aquesta pregunta. Com es prepara a un fill per l'entrada a l'escola? Quines reaccions han tingut els vostres petits? Tinc un peque de 26 mesos i l'any que ve ja farà P3 (encara no m'ho puc creure, hehe!). M'agradaria saber quan els heu començat a parlar del tema, i si malgrat els vostres esforços han plorat molt els primers dies o al periode d'adaptació.

Sento una barreja entre emoció i tristesa perque veig que creix molt ràpid...

:love:
Ire1987
:: papallona
Entrades: 139
Membre des de: dl. set. 21, 2015 10:12 pm

Re: Com heu preparat als vostres fills per l'entrada a l'escola?

EntradaAutor: Ire1987 » dt. oct. 18, 2016 8:18 am

Bon dia bonica,
Jo encara no sóc mare, estic embarassada de 11 setmanes, però si no la coneixes t'aconsello un blog on parla de tot relacionat amb la criança i parla de les adaptacions escolars. T'ho recomano, jo l'he conegut fa poc i la veritat m'agrada molt, ella sobretot està enfocada en la criança respectuosa. Espero que t'ajudi.
http://www.miriamtirado.com/es/

Una abraçada
Jo 29 ell 28
Fiv a iM factor masculí. Beta positiva a la segona transfer.
Repòs relatiu desde la setmana 5 per hemàtoma.
Actualment setmana 24
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1354
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

EntradaAutor: shyla » dt. oct. 18, 2016 8:51 am

No cal avançar-te gaire perqué a aquesta edat el concepte del temps no el tenen assumit. Quan ploren a l'adaptacio generalment es perqué es queden en un espai que no coneixen amb gent tambe desconeguda i normalment sense la seva figura adulta de referencia. Tant fa si li has explicat molt, un cop estigui sol allá, encara que hi hagi altres nens plorara si aixo li crea angoixa, mes encara si la resta de nens están igual. Diferent es si tens la.opcio de fer una adaptacio progresiva, que tu puguis estar a la classe el temps que necessiteu, pero malauradament no es el mes habitual.
Imatge Imatge
mercesf30
:: rateta
:: rateta
Entrades: 167
Membre des de: dj. maig 05, 2016 12:39 pm

EntradaAutor: mercesf30 » dt. oct. 18, 2016 10:27 am

Hola Clara13! Entenc pel que dius que el teu fill no va a la llar? Jo no em plantejaria pas comentar-li res ara, és sens dubte massa aviat, falten gairebé 11 mesos pel nou curs escolar! Arribat el moment, jo li parlaria de l'escola com un lloc on s'ho passarà molt bé, aprendrà moltes coses noves i podrà jugar amb nens com ho fa al parc (o on sigui que aneu a que interactui amb altres nens). Si tries una escola respectuosa, els nens de seguida hi van contents :) El meu té la mateixa edat que el teu, per tant no et puc dir res d'adaptació a P3, però la llar li encanta >.-<:
Clara13

EntradaAutor: Clara13 » dt. oct. 18, 2016 10:51 am

Gràcies noies!

No, no va a llar d'infants, per això preguntava, tot i que conec alguna mare que el seu nen no hi ha anat i no ha plorat gens i a la inversa.

Merci pels consells!
jaruma
:: pantera
Entrades: 863
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

EntradaAutor: jaruma » dt. oct. 18, 2016 1:44 pm

Hola! M'ha fet gràcia llegir-te perquè jo estic igual :r) La gent em diu "si falta un any!!" i jo ja m'angoixo i vull començar a preparar-lo (i a preparar-me!).

De moment tinc la immensa sort de, si podem entrar a l'escola on vull, conèixer una nena que anirà a la mateixa classe. El "pla" és quedar sovint per tal que ja siguin amics quan comencin. També, quan quedi menys, ens anirem acostant a l'escola de tant en tant, a jugar al parc del davant, etc.

I quan quedi menys encara, vull anar-li explicant, comprar-li una motxilla que li faci il.lusió portar, llegir contes de l'escola... i el primer dia, si tinc la sort de poder portar-lo jo, espero estar molt positiva, però al mateix temps explicar-li que segurament es posarà trist o tindrà por, i que és normal, i que també s'ho passarà bé després.

Buf, només d'escriure-ho ja m'emociono. Però si no fa res que el portava a la motxilla i ni se'l veia! Com s'han fet tan grans de cop i volta?! : lasito :
garota
Entrades: 828
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

EntradaAutor: garota » dt. oct. 18, 2016 2:57 pm

Hola Clara!!

El meu peque ha començat P3 aquest setembre. ell tampoc havia anat a la llar, i ha tingut una molt bona adaptació. A la seva escola van fer una bona adaptació, ens van deixar estar a la classe i fer activitats i jocs amb ells els primers dos dies. El tercer dia es va quedar dues hores sol i el dijous i divendres les 3h del matí. Va plorar el dimecres, el dijous i divendres a l'entrar, i l'hora del pati tb li costava pobret...! Però ja el dilluns següent va entrar content i així seguim. Algun dia ha fet el ronso per entrar però després està genial i ens ho explica tot! Tantes coses que el dia de la reunió ja ho sabiem tot! Hahaha. El veig molt tranquil i segur, i m'encanta. Tema plors, els que venien de llar d'infants a la seva classe, han plorat exactament igual..... Així que el canvi és per a tots. Un espai gran, noves rutines.....
Preparació? No en vam fer massa. Sempre que s'havien d'anar a buscar papers o mirar llistes durant la preinscripció i tal, anava amb ell. Així l'espai ja li era familiar, i la conserge, i la directora que tb elsfa activitats a P3. Abans d'estiu li vam explicar que al setembre hi aniria, i ell n'era conscient "quan passin vacances i l'estiu aniré al cole" anava dient. Sempre li parlavem en positiu, de com i a quin cole anavem de petits.... I un cop es va acostar la data ja no ho deia tant ell pobre, ja s'ho veia a sobre. A mi em va atabalar molt la gent q s'han passat mesos recordant-li que aniria al cole, en moments q ell potser ni hi pensava, i això els crea angoixa, perque veuen que realment és algo molt important , que tanta gent en parli.....
En fi, no t'estressis ara i gaudeix de nen! Jo estic contenta de que hi vagi, això de que m'expliqui, em canti cançons... Em té enamorada! Però l'enyoro jjeje i enyoro el dia a dia amb ell! Ja euras com anirà genial! Espero que pogueu entrar a l'escola que voleu!
Socatchick
Entrades: 115
Membre des de: dc. jul. 31, 2013 1:22 am

EntradaAutor: Socatchick » dt. oct. 18, 2016 6:57 pm

Hola,

Fa poc una amiga mestra va escriure un post per al meu blog amb recomanacions per fer més fàcil l'entrada a l'escola.

Jo estic una mica igual que tu... la meva nena té 2a6m i justa fa 3 dies vam decidir que l'any vinent anirà a l'escola i encara no me n'he fet massa a la idea.

http://www.bitxitus.com/como-hacer-mas- ... a-al-cole/

Espero que et sigui d'ajuda.
En busca de la felicitat complerta!! :D

Imatge

30 Agost -- Avui hem sabut que existeixes!!
9 Desembre -- Ets una nena!!! Et direm ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge :)

Imatge

Un altre membre a la família!!
Imatge
Clara13

EntradaAutor: Clara13 » dc. oct. 19, 2016 8:27 am

Gràcies noies!

Si, costa fer-se'n a la idea, la veritat. Jaruma quina gràcia, sempre anem a la par perque els nostres petits tenen gairebé la mateixa edat.

Em miraré els enllaços que heu passat.

Merci altra vegada!
Shasha
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 98
Membre des de: dv. feb. 26, 2016 10:01 pm

EntradaAutor: Shasha » dc. oct. 19, 2016 2:55 pm

Hola! La meva filla també entrarà a P3 l'any que ve, però aquest any hem començat en una escoleta lliure amb un proces d' adaptació a la mida de la nena. Jo en cap moment l'he preparat per al cole però si que l'avia li va comprar un conte de "la berta va al cole" que li agrada molt i ha estat tot l'estiu demanant que volia anar al cole.

Torna a “De l'escola bressol a la educació infantil.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: