Adaptació a la llar d'infants

Canvia el seu entorn: professores i amics.

Avatar de l’usuari
nadona
:: puça
:: puça
Entrades: 34
Membre des de: dv. maig 23, 2008 10:29 pm

Adaptació a la llar d'infants

EntradaAutor: nadona » dc. set. 03, 2008 7:59 pm

Quan dura el procés d'adaptació a la llar?
Només portem 3 dies i això és un infern. El nen es passa tota l'estona plorant i les mestres m'han dit que no juga ni participa de res.
Diuen que és normal, però veig que hi ha altres nens de la seva edat que sí que juguen i estan contents.
De moment només el deixem 2 hores i de fet l'hem apuntat per què hi vagi de 9 a 12, però la veritat és que no ho veiem gens clar.
Si us plau, que s'acabi ja l'adaptació.
Avatar de l’usuari
galarina
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1900
Membre des de: dj. nov. 01, 2007 4:01 pm
Ubicació: Osona

...

EntradaAutor: galarina » dc. set. 03, 2008 8:09 pm

doncs depèn molt de cada nen, hi ha nens que s'adapten abans que altres. No comparis! cada nen té el seu propi ritme i necessita un temps diferent. Només et puc dir que el nostre gran va tardar 1 mes i mig a voler-se posar la bata, i potser un parell de setmanes a esmorzar, fer pipí i treure's la maleta... feia una pena!!
La Bet de moment segueix el seu camí, tot i que una mica més light. PErò ens han dit que tampoc es mou del costat de la porta... :ufs:
Imatge
Aquest és el post d'en Marc:
viewtopic.php?f=36&t=4521

Imatge

Aquest és el post de la Bet:
viewtopic.php?t=4492
Avatar de l’usuari
nadona
:: puça
:: puça
Entrades: 34
Membre des de: dv. maig 23, 2008 10:29 pm

EntradaAutor: nadona » dc. set. 03, 2008 9:01 pm

El Pau demà-passat farà 17 mesos.
Veure'l patir és el pitjor que mai m'ha passat.
Em poso al seu lloc i ha de ser tan difícil per ell.
Avatar de l’usuari
sharey
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1338
Membre des de: dc. nov. 16, 2005 11:07 am

EntradaAutor: sharey » dc. set. 03, 2008 9:02 pm

l'alex va comensar dimarts i es va quedar super content , pero avui sa fet un fart de plorar hi ha una nena que plora les 3h que esta alla pobreta fa molta pena pero si an de acustumar
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
galarina
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1900
Membre des de: dj. nov. 01, 2007 4:01 pm
Ubicació: Osona

...

EntradaAutor: galarina » dj. set. 04, 2008 1:53 pm

És una situació molt difícil tant per l'infant com per la mare. Crec que vaig plorar cada dia quan vam deixar en Marc per primer cop a la llar, i reconec que l'hagués tret a l'endemà mateix. Però no ho vam fer, i a poc a poc s'hi va anar acostumant... i nosaltres tb! En Marc tenia 2 anys i ho va passar fatal. Jo crec més que va amb el caràcter de cada nen que no pas amb l'edat.
Sóc mestra d'educació infantil i durant molts anys he fet P3, i és un període dur el de l'adaptació.
Imatge
Aquest és el post d'en Marc:
viewtopic.php?f=36&t=4521

Imatge

Aquest és el post de la Bet:
viewtopic.php?t=4492
Avatar de l’usuari
nadona
:: puça
:: puça
Entrades: 34
Membre des de: dv. maig 23, 2008 10:29 pm

EntradaAutor: nadona » dv. set. 05, 2008 4:54 pm

Gràcies per explicar-me les vostres experiències.
Tan de bo que pugués quedar-me'l jo tot el dia, no sabeu quants cops he pensat que es vivia millor abans quan les mares no treballaven i es quedaven a casa criant els seus angelets.
Però he de reballar a la força, no hi ha més remei.
Avui sembla que no ha plorat tant i ja permet a les mestres que l'agafin i el consolin. s'enganxa al seu osito tota l'estona i no el deixa per res. Ixò sí, per la tarda me la fa pagar, s'enfada amb mi per tonteries i li costa molt adormir-se. Jo no paro de fer-li mimos.
Teniu raó amb el tema del vincle, portem una època que fins i tot a casa no es vol separa de mi, quan em dutxo es queda allà davant de la mampara esperant que acabi o l'altre dia escombrava amb ell a bracets.
Ja us aniré explicant com avancem.
Gràcies
Avatar de l’usuari
pitina
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3261
Membre des de: dc. gen. 03, 2007 10:19 am
Contacta:

EntradaAutor: pitina » dg. set. 14, 2008 7:38 pm

L'Àleix comença demà, a veure que tal li va!!!!!
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
PYM
:: lleona
:: lleona
Entrades: 964
Membre des de: dl. abr. 17, 2006 7:28 pm

EntradaAutor: PYM » dl. set. 15, 2008 1:47 pm

MUAAAAAAAAAAAAAAA!!!
La Paula va começar divendres de 9.30 a 11.30 i la vaig deixar plorant i la vaig recollir plorant tot i que la profesora em va dir que no va plorar tota l'estona, que anava plorant a ratitos!!
Avui segon dia tb a plorat, sort que es poqueta estona. Ai!!! pobreta!! em fa una peneta... suposo q será questió de dies oi??
Imatge


Imatge
Avatar de l’usuari
nadona
:: puça
:: puça
Entrades: 34
Membre des de: dv. maig 23, 2008 10:29 pm

EntradaAutor: nadona » dl. set. 15, 2008 2:48 pm

Sembla que poc a poc tot va anant millor.
Quan el deixo encara plora i molt, amb un sentiment pobret. Però ja comença a jugar i les mestres m'han dit que s'ho passa bé.
Avatar de l’usuari
PYM
:: lleona
:: lleona
Entrades: 964
Membre des de: dl. abr. 17, 2006 7:28 pm

EntradaAutor: PYM » dj. set. 18, 2008 1:52 pm

Segueixen plorant els vostres nens quan els deixeu??Paula porta 5 dies de 9.30 a 11.30 i encara plora. Quant pot durar aixo?? quina peneta!!
Imatge


Imatge
Avatar de l’usuari
ariadna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2483
Membre des de: dj. ago. 31, 2006 3:38 pm

EntradaAutor: ariadna » dj. set. 18, 2008 2:05 pm

hola!!
buf... veig que és normal el que li passa al meu nebot.
va començar la guarde dilluns, de 9 a 12 i noi.. ho està passant fatal!! està súper rebel, li fa cops de puny a les parets i tot!! de lo enrabiat que està..
ahir fins i tot van trucar a la meva sogra perquè l'anés a buscar pq havia fet caca 3 cops!! està super nerviós...
ara té 19 mesos
¿voleu dir que trigarà molt en adaptar-se??
i el més important, ¿què fer??? està clar, que trigui més o menys al final s'adaptarà... però ¿es pot fer alguna cosa per pal·liar-li una mica aquest mal tràngol???
jo veient això, tinc clar que intentaré dur el meu futur fill abans a la guarde.. penso que quan son una mica més petits s'adapten millor... no sé ehh (em fa aquest efecte) i no puc permetre'm deixar de treballar per cuidar-me'n jo! :-((
2010 & 2016
Avatar de l’usuari
nadona
:: puça
:: puça
Entrades: 34
Membre des de: dv. maig 23, 2008 10:29 pm

EntradaAutor: nadona » dj. set. 18, 2008 7:54 pm

Suposo molt que depèn de cada nen, però hi ha gent que m'ha dit que els seus fills han trigat un mes, d'altres m'han dit que un parell de setmanes i alguns que fins i tot un curs.
Sap greu veure'ls patir.
Suposo que per pal·liar el seu patiment el millor és donar-los molt de carinyo i estar molt per ells.
Avatar de l’usuari
DALMI
:: granota
:: granota
Entrades: 213
Membre des de: dl. set. 03, 2007 9:04 am

EntradaAutor: DALMI » dt. set. 23, 2008 3:42 pm

Avui hem començat nosaltres!!

Hem fet una horeta i sembla que prou bé. S'hi ha quedat entre distret i encuriosit i no ha plorat al marxar el seu pare. L'ha anat a buscar la meva sogra estava plorant però es veu que portava poc rato. A veure demà que tal, es veu que el segon dia és pitjor perquè ja saben de què va, ja us aniré explicant....
G. 07/06/2007
A. 30/03/2010
M. 17/04/2014
Avatar de l’usuari
nadona
:: puça
:: puça
Entrades: 34
Membre des de: dv. maig 23, 2008 10:29 pm

EntradaAutor: nadona » dt. set. 23, 2008 7:28 pm

Sí, per nosaltres el pitjor dia va ser el tercer, suposo, que ja sabia que allò de quedar-se sense els pares anava en sèrio.
Avatar de l’usuari
alexsilvia
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 62
Membre des de: dj. set. 04, 2008 8:59 am
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: alexsilvia » dc. set. 24, 2008 9:03 am

Exacte! per nosaltres igual, el tercer dia va ser el mes dur... :plora: pero a partir de llavors hi va haver una millora...encara que s´hi queda plorant es veu que només es cosa de uns minuts...després es distreu i es posa a jugar... :camio:
Imatge
Imatge
MAMIMARGA
Entrades: 4
Membre des de: dl. set. 29, 2008 4:16 pm

EntradaAutor: MAMIMARGA » dl. set. 29, 2008 4:29 pm

Nosaltres em començat avui, amb 28 mesos que te, no s´ha separat de mi......ufffff, encara que estava seria em estat 40 minuts i al final ja anava jugant aixó si aseguda a sobre meu....i al marxar m´han dit que dilluns vinent s´ha de quedar tota sola 2 hores.....
Avatar de l’usuari
nuneta
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3867
Membre des de: dv. set. 26, 2008 1:17 pm

EntradaAutor: nuneta » dl. oct. 06, 2008 2:31 pm

hola a totes!!! :pandi:

Sóc educadora infantil i he estat treballant a escola bressol 5 anys, i ara faig reforç a p3 ( escola pública ). Encara no sóc mare, però com he viscut i patit moltes vegades l'adaptació del pekes, tant a la guarde com a p3...quan sigui jo la q el deixa allà, amb akella noia i tot de nens plorant...tot i sabent q és normal, q és un procés...seré jo la q marxi plorant!!!!

No us preocupeu, q ja sé q és dificil no fer-ho...però és un canvi gegant això de comencar l'escola:
un espai nou
gent nova ( q no són de l'àmbit familiar, ni els papis, ni els yayos ni els cosins )
horaris nous i diferents, rutines noves, ect.

Ja és normal q el seu caracter canvii els 1rs dies: q no dormin a la nit, q estiguin neguitosos, q no mengin igual de bé q sempre, q us facin marrandes i ni us mirin a la cara ( és la seva manera de cridar l'atenció i dir-vos q no estan d'acord en q els deixeu allà, en aquell lloc q no és casa seva i q li és extrany...), ect.

Heu de pensar en positiu. Una vegada s'adaptin a tot ( q és una feinada!!!intenteu posar-vos en el seu lloc...), dp no voldran marxar, de veritat!!!! tot i q, cada nen és un món. Jo he tingut nens q ni el 1r dia van plorar, i d'altres q han plorat TOT el curs...i no només a l'entrada, si no, a estones durant tot el dia...

Molts ànims a totes, i penseu q l'escola bressol els hi va molt bé per relacionar-se amb altres infants, per adquirir els hàbits q contiuaran fent servir a p3 i al llarg de la seva vida...i q aprendran a descubrir més món encara!!!!
petons per totes, mamis xules!!!!
Avatar de l’usuari
DALMI
:: granota
:: granota
Entrades: 213
Membre des de: dl. set. 03, 2007 9:04 am

EntradaAutor: DALMI » dt. oct. 07, 2008 2:57 pm

Nosaltres anem molt bé!!

La setmana passada ja va deixar de plorar mentre estava allà i només plora quan el deixem. Aquesta setmana ja ha començat a fer les 3 horetes. Plora quan el deixem i la última mitja hora, però plora de son perquè està acostumat a dormir al matí i li han tret la migdiada!!
G. 07/06/2007
A. 30/03/2010
M. 17/04/2014
Avatar de l’usuari
Bimba24
:: puça
:: puça
Entrades: 11
Membre des de: dj. oct. 16, 2008 1:31 pm

EntradaAutor: Bimba24 » dv. oct. 17, 2008 12:18 pm

Hola nenes, jo sòc mestra d'escola bressol pública. Ladaptació dura el depenent de cada infant. Normalment és un mes o així, però sempre depèn de l'infant.

Els lactants, que és el grup que m'ha tocat aquest any gairebé sembla que no se n'adonin, però són bastant conscients que els deixen, encara que no ho veuen com un abandó.

A partir dels 8 mesos trobem el que anomenen l'Angoixa dels 8 mesos, és quan més que mai pensen que els deixen abandonats, ja que no veuen als seus familiars. poc a poc van sent més conscients que els deixen, però que al cap de poques hores els venen a buscar.

Per això és taaaaaaaaaan important l'adaptació, portar-los poca estona els primers dies, que estiguin contents 30 minutets i que marxin amb aquella sensació d'alegria i no de l'angoixa d'haver-se estar 3 hores a l'escola plorant desconlsolats( al dia seguent encara ho recorden i el aquell record els mata)!!!

A partir de 1-2 i 2-3 (no és P1 ni P2, els P volen dir Parvulari), els infants són conscients del tot de que marxen els pares, però ja raonen i és més senzill parlar i fer-los entendre.

Mamis, si us plau, esteu a favor de l'adaptació, els vostres fills us ho agraïran i vosaltres nostareu que de manera més ràpida s'acostumen a l'escola!! P

Ahhhh, please, no dieu guarderia.....nosaltres no guardem els nens, sinó que els estimem i els ajudema crèixer!!!!
Un petonàs al nas
Avatar de l’usuari
PYM
:: lleona
:: lleona
Entrades: 964
Membre des de: dl. abr. 17, 2006 7:28 pm

EntradaAutor: PYM » dj. oct. 23, 2008 10:44 am

Doncs nosaltres vam començar la guarde plorant tots els dies al deixarla. Quan ja plorava poquet va i es posa malalta (virus panxa) una setmana sense guarde. Quan va tornar aquest dimarts jo em pensava que ploraria y res de res li diu adeu a la iaia y li tira petons i es queda molt contenta! no m'ho puc creure!!espero que duri i no sigui un "espejismo"
Imatge


Imatge

Torna a “De l'escola bressol a la educació infantil.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::