ESCOLES A GRANOLLERS: PUBLICA O CONCERTADA??? AJUDAAAAA!!!

Canvia el seu entorn: professores i amics.

MamadeEmma
:: poltre
Entrades: 610
Membre des de: dl. gen. 14, 2008 1:15 am
Ubicació: Granollers

ESCOLES A GRANOLLERS: PUBLICA O CONCERTADA??? AJUDAAAAA!!!

EntradaAutor: MamadeEmma » dl. set. 15, 2008 10:29 pm

Avui m'han dit que a l'abril es fan les pre-inscripcions per l'escola i que he d'escollir tres. Doncs quina menjada de tarro que m'estic donant...mare meva...

Resulta que a Granollers n'hi han 11 escoles públiques i 6 concertades...i jo no conec cap, ni tampoc se com funcionen les escoles concertades...

El que tinc clar es que no portaré a l'Emma a l'escola que tinc al costat de casa pq TOTS els nens son extrangers.
M'agradaria que la meva peke vagi a una pública...pero el fet de que a les privades fan secundaria m'ho fa repensar...

Aquí van les meves preguntes:

1. Quina diferència hi ha entre un CEIP i una escola municipal?

2. Totes les escoles concertades son religioses?

3. Com funciona una escola concertada? Quant s'ha de pagar mes o menys al mes?

AJUDEU-ME SI US PLAU...ESTIC MOLT AGOBIADA AMB EL TEMA...GRACIEEEES!!!!
ImatgeImatge

ImatgeImatge
Rosanna
:: zebra
Entrades: 1039
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 7:42 am

EntradaAutor: Rosanna » dt. set. 16, 2008 9:08 am

Hola mamadeemma!

bé, a la pública només pagues el material anual un cop l'any (normalment), pots informar-te del funcionament de cada centre si ho preguntes al centre, ja que n'hi ha que funcionen com cooperatives... a vegaes a la quota de material hi ha incloses les sortides del curs, però això depènc de cada centre.

A la privada, per molt que siui concertada pagues cada mes un tant considerable...però depèn de cada centre.

Jo conec vàries escoles de Granollers, no les conec totes, però et recomano les següents... Granullarius, Salvador Espriu de públiques.. i la municipal tampoc està gens malament.

La diferència entr la pública i la de l'ajuntament que jo sàpiga és que qui paga és l'ajuntament o el departament d'ensenyament..

No sé si t'ajudo gaire... has de tenir present la proximitat de casa teva i si vols saber el funcionament de cada escola que t'agradi demana l'ideari del centre.

Personalment no sóc gaire partidària de les concertades, però és molt personal aquesta opinió, pq cobren del departament i dels pares... i els continguts a treballar són per tots els mateixos.
ARNAU I ARAN[album][/album]
Guita
:: girafa
Entrades: 2349
Membre des de: dt. abr. 03, 2007 11:21 am
Ubicació: Baix Montseny
Contacta:

EntradaAutor: Guita » dt. set. 16, 2008 9:10 am

Un CEIP és una escola pública.
Les escoles concertades fan més hores a la setmana que les públiques i són aquestes hores de més el que es paga al rebut. Depèn dels cursos van des de 50 a 100 euros, depèn del mes i de l'escola (elles poden jugar amb els preus, dintre un límit)
No totes les escoles concertades són religioses. Aqui a Sant Celoni, de 3 que n'hi ha, 2 sí ho són i 1 no.
Vés a l'ajuntament, a la oficina municipal d'escolarització i allà t'explicaran com funcionen les escoles, i totes aquestes preguntes te les resoldran molt millor que jo. Ah i sobretot et diran a quina zona estàs i quines escoles et pertoquen i a partir d'això... és sort que et toqui la que tu vulguis. Va per punts i per sorteig i és una p... però no sempre toca el que un vol.
Oleguer - 13/06/1998
Octavi - 28/12/2007
Rosanna
Entrades: 1039
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 7:42 am

EntradaAutor: Rosanna » dt. set. 16, 2008 1:24 pm

Perdona Helena però desde l'any passat l'escola pública fa la sisena hora.. és a dir fem les mateixes hores que la concertada o la privada. ;-)
ARNAU I ARAN[album][/album]
onadal
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 95
Membre des de: dv. juny 06, 2008 12:46 pm
Contacta:

EntradaAutor: onadal » dc. set. 17, 2008 7:50 am

Jo conec bastant be Granollers i et recomano la Salvador Espriu i la Mestres Muntanya. Les dues son publiques i conec gent que hi ha portat els nens i d'altre que hi ha treballat i me n'han parlat molt be.
Suposo que depen de la zona on visquis et poden tocar o no.
galarina
Entrades: 1900
Membre des de: dj. nov. 01, 2007 4:01 pm
Ubicació: Osona

...

EntradaAutor: galarina » dc. set. 17, 2008 10:13 am

jo tinc una amiga que treballa a la privada concertada de Granollers, però per més que ho intento no recordo el nom... si el recordo ja te'l poso. :ok:
Imatge
Aquest és el post d'en Marc:
viewtopic.php?f=36&t=4521

Imatge

Aquest és el post de la Bet:
viewtopic.php?t=4492
MamadeEmma

EntradaAutor: MamadeEmma » dj. set. 18, 2008 9:17 am

aiiiiiiiiix moltes gràcies noies!!!

Crec q de primera posaré la Granullarius, de segona la Salvador Espriu i de tercera estic entre la Mestres Muntanya i la Ferrer i Guardia.

Mira que es complicat tot aixó...abans les mares escollien l'escola del costat de casa i apa...ara t'ho mires TOT.

Helena...no puc escollir una escola que no sigui al meu barri? Aixó hauria de ser lliure no? si a mi no m'agrada l'escola q tinc al costat de casa no puc portar la nena a una altre???? ?-)
ImatgeImatge

ImatgeImatge
Guita
Entrades: 2349
Membre des de: dt. abr. 03, 2007 11:21 am
Ubicació: Baix Montseny
Contacta:

EntradaAutor: Guita » dv. set. 19, 2008 11:44 am

si Granollers està dividida en zones (que suposo que si) et tocarà al teu barri. Aqui a Sant Celoni hi ha gent que viu aqui davant la meva escola i han d'anar just a l'altra punta de poble. I a sobre demanen concertada i els posen a la pública. No ho dic despectivament eh? només que si es vol una opció has de tenir molta sort perquè et toqui. és molt injust.
Oleguer - 13/06/1998
Octavi - 28/12/2007
pucpuc
Entrades: 1394
Membre des de: dc. maig 21, 2008 6:51 pm
Ubicació: catalunya

EntradaAutor: pucpuc » dl. set. 22, 2008 7:10 pm

hola mamadeemma

et poso un enellaç que hi ha informacio de totes les escoles de granollers per si et pot ajudar:

http://www.granollers.cat/AjGra/GRA_Arc ... scoles.pdf
arale74
Entrades: 2
Membre des de: dj. març 05, 2009 7:14 pm

Re: ESCOLES A GRANOLLERS: PUBLICA O CONCERTADA??? AJUDAAAAA!!!

EntradaAutor: arale74 » dj. març 05, 2009 9:01 pm

Hola Mamaemma,

sobre la concertada, si tens que fer ús del servei de guardería, activitats extraescolars, dinar,... m'han comentat que et surt sobre uns 300€
L'escola Pía la setmana propera el dimarts farà una xerrada al vespre i el dissabte 14 és jornada de portes obertes.
Cervetó, tens que concertar una visita perquè t'informin de tarifes, funcionament...i el dissabte 21 fan la jornada de portes obertes.

De la pública suposo que deu d'estar al caure la jornada de portes obertes, però encara no ho he vist en lloc.

Espero que aquest any, no hi hagin els problemes de l'any passat, que 52 nens en el sorteig es van quedar sense plaça. I sé d'un cas en concret, que es va quedar fora de les llistes i la Generalita el va asignar al Jardí, però el centre els deia que no tenien plaça per l'Arnau. Al final van optar per portar-lo a Canovelles, perquè amb tanta discussió els feia por que no el poguessin matricular a cap centre.

Creuem els dits perquè ens toqui el centre escollit.
MamadeEmma

EntradaAutor: MamadeEmma » dg. març 22, 2009 1:24 pm

moltes gràcies a totes...tenia aquest post una mica oblidat i ara que estem amb les jornades de portes obertes tornen els meus dubtes...el que tenim clar es que l'Emma anirà a una escola publica.

1-Quantes sol·licituds es poden fer? es a dir...m'agraden 4 escoles, puc fer sol·licitud a les 4? Es pot posar un ordre (la que mes ens agrada i la que menys)??

2-Algú coneix el CEIP Ferrer i Guàrdia? M'agrada molt aquest col·legi pq es petit, només tenen una clase per cada curs. M'agrada així pq com l'Emma es molt sensible, suposo que tindrà menys problemes a l'hora de l'adaptació...no es el mateix veure's de cop en un col·legi enooorme amb 300 nens, que anar a un cole petit amb 100...no? un cole petit es el que mes s'asembla a la seva llar...es molt mes familiar, just el que l'Emma necessita, a més m'han dit que si porto una carta del CDIAP em podrien donar una de les places reservades per nens d'educació especial. Peeeero, veig que als altres col·legis fan moltes coses, no se com explicar-ho...els métodes d'ensenyament son diferents...aquest es veu mes normalet...o igual es que les altres escoles es saben vendre molt be...no se...tinc un lio al cap... :-:)
ImatgeImatge

ImatgeImatge
Didac
:: granota
:: granota
Entrades: 211
Membre des de: dt. feb. 24, 2009 9:40 am

EntradaAutor: Didac » dl. març 23, 2009 12:53 pm

MOLT IMPORTANT!!!!!
nomes pots fer una preinscripcio!!!! si en fas mes de una les declararan invalides i et quedaras la última en la asignació de places. El que s'ha de fer es fer la preinscripció al cole que mes t'agrada y indicar al full les altres opcions en ordre de prioritat, pero sempre posar com a primera el cole on entreges el full.

Respecte a metodologies jo també vaig de crani. Cada escola explica els trets als que hi dona mes importancia hi acabes una mica perdut. Jo el que hi fet es apuntar-m'hi uns quants punst (metodologia per ensenyar a lleguir i a escriure, com enfoquen el tema de treure el xumet si es necesari i altres coses) i preguntar-los a totes les escoles que m'interesaven. així podia fer una comparativa (molt básica) dels seus metodes.

Si nomes et guies pel que te expliquen cada un va a la seva i no tens massa per comparar.... tot que si et confeso la veritat al final acabem com tothom tres o cuatre coles per escollir i ni la mes minima ideia de com decidir-nos. :globus:
Imatge
Imatge
MamadeEmma

EntradaAutor: MamadeEmma » dl. març 23, 2009 7:38 pm

Moltes gràcies Didac, has resolt molts dels meus dubtes!!! Pel que dius es fa igual que quan demanes escola bressol...has de fer la sol·licitud a un col·legi i posar per ordre els tres que mes t'agraden...

Doncs res...em sembla que ja m'he decidit...el ferrer i guardia de granollers, el salvador llobet i el salvador espriu...a veure que toca...

Petons i molta sort a tots els que esteu buscant escola!!!
ImatgeImatge

ImatgeImatge

Torna a “De l'escola bressol a la educació infantil.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::