Nens baixets

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
Avatar de l’usuari
Jurdi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1517
Membre des de: dl. març 16, 2009 11:25 am
Ubicació: Manresa
Contacta:

Re: Nens baixets

EntradaAutor: Jurdi » dl. juny 01, 2015 11:19 am

Crec que el Percentil genètic es mira amb l'alçada dels pares,es a dir,quan sigui gran quan hauria de medir en relació a l'alçada dels dos pares (la talla diana),es mesura amb una fórmula.

L'Oriol té 4 anys i està al percentil 3 de pes (14 kg ) i em sembla que no arribava al percentil 3 d'alçada (feia uns 98 cm).

Alerta amb les gràfiques,no us capfiqueu,amb aquests anys he pogut comprovar que hi han moltes gràfiques en el món médic,en unes poden estar a percentil 3 i altres poden no arribar.
Imatge
Avatar de l’usuari
melela
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 553
Membre des de: dc. ago. 12, 2009 12:30 pm
Ubicació: Sant Cugat

Re: Nens baixets

EntradaAutor: melela » dl. juny 01, 2015 11:29 am

Moltes gràcies per aclarir el meu dubte, Jurdi, i sort amb el teu nen! :-()-)
Imatge
Imatge
botafoc
:: papallona
:: papallona
Entrades: 133
Membre des de: dv. abr. 17, 2015 8:58 pm

Re: Nens baixets

EntradaAutor: botafoc » dj. juny 04, 2015 6:56 am

melela..hi ha una formula per saber hipoteticament quan medirá un fill basat en la altura del pare i la mare.La pots trobar per internet,jo no me la se.De totes formes...si el teu peke ha entrat en percentils...encara que sigui un p3 (i teoricament li toqués un p70)la hormona ja no li ficarien.
botafoc
:: papallona
:: papallona
Entrades: 133
Membre des de: dv. abr. 17, 2015 8:58 pm

Re: Nens baixets

EntradaAutor: botafoc » dj. juny 04, 2015 6:59 am

Acabo d'escriure i no se m'ha publicat!!!el percentil genetic melela te'l pot dir endocrino basant-se en les talles del pare i la mare...De totes formes....si la teva peke ha entrat en percentils..encara qu3 sigui un p3...i li toqués un p60..no li posarien la hormona.
Avatar de l’usuari
melela
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 553
Membre des de: dc. ago. 12, 2009 12:30 pm
Ubicació: Sant Cugat

Re: Nens baixets

EntradaAutor: melela » dj. juny 04, 2015 10:04 am

Gràcies Botafoc! La meva filla va entrar en percentils durant el 1r any de vida i ara amb 5,5 anys ronda al percentil 25.

A més, el pare és alt (1,84) però jo faig només 1,53, o sigui que encara que desconec el seu percentil genètic, segurament estarà dins d'aquestes dues mides i no m'amoïno gens. Gràcies pel suport!
Imatge
Imatge
botafoc
:: papallona
:: papallona
Entrades: 133
Membre des de: dv. abr. 17, 2015 8:58 pm

Re: Nens baixets

EntradaAutor: botafoc » dj. juny 04, 2015 7:43 pm

percentil 25 està genial!!
tardibelle
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 58
Membre des de: dv. set. 09, 2011 7:36 pm

Re: Nens baixets

EntradaAutor: tardibelle » dc. abr. 20, 2016 8:33 am

Hola noies,
He trobat aquest post antic, pero com que toco el tema de prop.
Jo tambe tinc dues nenes que els faig control de pes i aixecada cada sis mesos.
La gran acaba de fer set anys i la l.altre dia vam anar a la pediatra a fer control i ens va demanar una radiografia del canell. Ja en n.haviem fet una altra fa dos anys.
Ara d.aqui sis mesos tornarem a control de pes i axecada i segons vegi ens demanara analitiques.
Als sis anys la pediatra em va parlar de l'hormona de creixement pero que no es punxava fins al 8 anys
Jo la veig sana ara li costa molt de menjar.
La petita de monent nomes porta control de pes i axecada cada sis mesos pero radigrafies de canell no n.hem fet cap.
Tant una com l.altra es mouen en un percentil 10 de pes i axecada, Alguna mare mes com jo?
botafoc
:: papallona
:: papallona
Entrades: 133
Membre des de: dv. abr. 17, 2015 8:58 pm

Re: Nens baixets

EntradaAutor: botafoc » dc. abr. 20, 2016 6:07 pm

hola! un percentil 10 és totalment normal...
on li fan els controls de pes i talla? endocrino o CAP?
Quan medeixen les teves pekes?

El meu no entra en percentils...i seguim amb endocrino...ell va ser un CIR i la hormona en CIRs es comença a partir dels 4 anys...No havia sentit maique es comences als 8 i en nenes!! Ho veig massa tard..però he anat a varis endocrins..tots de la SS i sembla com si cada professional tingués el seu propi protocol....en general estic molt descontenta d'aquesta especialitats de metges....o dels quem'ha tocat!!!
si necessites algo m'ho pots preguntar.




="tardibelle"]Hola noies,
He trobat aquest post antic, pero com que toco el tema de prop.
Jo tambe tinc dues nenes que els faig control de pes i aixecada cada sis mesos.
La gran acaba de fer set anys i la l.altre dia vam anar a la pediatra a fer control i ens va demanar una radiografia del canell. Ja en n.haviem fet una altra fa dos anys.
Ara d.aqui sis mesos tornarem a control de pes i axecada i segons vegi ens demanara analitiques.
Als sis anys la pediatra em va parlar de l'hormona de creixement pero que no es punxava fins al 8 anys
Jo la veig sana ara li costa molt de menjar.
La petita de monent nomes porta control de pes i axecada cada sis mesos pero radigrafies de canell no n.hem fet cap.
Tant una com l.altra es mouen en un percentil 10 de pes i axecada, Alguna mare mes com jo?[/quote]
tardibelle
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 58
Membre des de: dv. set. 09, 2011 7:36 pm

Re: Nens baixets

EntradaAutor: tardibelle » dj. abr. 21, 2016 11:14 am

La gran te 7 anys acabats de fer i fa 113cm i la petita 3 anys i 7 mesos i medeix 93cm. Vaig a la pediatra mai m.ha derivat a l.endocri
tardibelle
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 58
Membre des de: dv. set. 09, 2011 7:36 pm

Re: Nens baixets

EntradaAutor: tardibelle » dj. abr. 21, 2016 11:21 am

Per cert la gran va neixer a la setmana quaranta amb 47 cm i 2,580kg una mini nena. No sortia ni a la grafica l.unic que la pediatra del cap sempre l.ha anat controlant mes sovint per tema pes i axecada i la petita va neix a la setmana 41 amb 50 cm i 3,550kg estava a un percentil 50 i va baixar a un percentil 10 pero fa temps que esta aqui i la la controla nomes la pediatra del cap
botafoc
:: papallona
:: papallona
Entrades: 133
Membre des de: dv. abr. 17, 2015 8:58 pm

Re: Nens baixets

EntradaAutor: botafoc » dg. abr. 24, 2016 8:32 pm

hola tardibelle
Perquè et facis una idea el meu fill de 4 anys i 2 mesos també medeix 93. I és nen.
el pes en néixer és " estadistic" vull dir que influeixen moltes coses...no només la talla dels pares.
Després cada nen agafa el seu carril genetic.
Potser la teva nena va neixer grandeta...i després el p10 és el que li toca per genetica...no ho se eh!!! Està bé que et controlin el pes i talla al CAP. Si tens mútua pots demanar consulta a endocrino...a la Ss es deriva quan no entren en percentils o quan ha fet una baixada i hi ha algo patologic....però jo crec que si es va mantenint a un p10 no te la derivaran....podries insistir....a vere si hi ha sort.
En quan a la gran...et van diagnosticar CIR a l'embaràs? no enttrava en percentils en neixer?. crec que comencen als 2500 gr...però no ho recordo segur....
Bueno, en resum jo a la teva peke la veig molt bé però si tu, que ets la seva mare, veus algo que no va ve...insisteix al CAP....i que et derivin ...


quote="tardibelle"]Per cert la gran va neixer a la setmana quaranta amb 47 cm i 2,580kg una mini nena. No sortia ni a la grafica l.unic que la pediatra del cap sempre l.ha anat controlant mes sovint per tema pes i axecada i la petita va neix a la setmana 41 amb 50 cm i 3,550kg estava a un percentil 50 i va baixar a un percentil 10 pero fa temps que esta aqui i la la controla nomes la pediatra del cap[/quote]
Teranyina
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dl. oct. 29, 2012 2:12 pm

Re: Nens baixets

EntradaAutor: Teranyina » dj. juny 02, 2016 2:55 pm

Hola,

no sé si aquest post és massa antic però m'he posat a buscar i volia comentar alguna cosa.

No sé com aneu ara de talles. El meu petit té 2 anys i mig i pesa 10,300 g i medeix 81 cm. És talla baixa baixa...estem ja desesperats perquè no entenem com és que no hi ha manera que creixi. El meu marit i jo no som uns gegants però tampoc petits (1,68 i 1,74 respectivament). De fet portem dess de fa dos anys molts problemes; naixement amb displàsia de maluc, hipotonia, llavors va venir el retard global de desenvolupament...i a sobre problemes de creixement. Li han fet moltes analítiques incloent estudi genètic i no li troben res. L'hormona del creixement està bé les dues vegades que li han mirat però em pregunto a quina edat és correcte consultar un endocrí. Algú ho sap? De moment estem marejats entre neuropediatres, CDIAPS, gastroenteròloga, traumatòleg, oftalmòloga...ell és petit però sembla que té un problema de maduresa i ara a més estarà un any més a l'escola bressol, retardant l'entrada a P3.

Alguna idea? M'agradaria rebre opinions...:-)

Gràcies!
Avatar de l’usuari
Jurdi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1517
Membre des de: dl. març 16, 2009 11:25 am
Ubicació: Manresa
Contacta:

Re: Nens baixets

EntradaAutor: Jurdi » dc. juny 22, 2016 9:23 pm

Hola noies!!!
Porto molt molt temps sense escriure,tan que Oriol d'aqui pocs dies fara 6 anys.
Doncs be amb aquest temps us dic que desde el mes de febrer d'aquest any ja entrem a percentils tant de pes com d'alçada,ha crescut 12 cm en l'ultim any,com diu l'endocrina ja es un nen normal i si tot va be a la propera revisio ens donen alta.
A veure,continua sent baixet pero ja no hi ha tanta diferencia amb els de la classe.
Com ho hem fet doncs?
Oriol sempre havia roncat moltissim,tenia veu nasal (com el mic) i seempre tenia mocs,amb tots aquests simptomes el otorrino el va operara de carnots.
Amb aixo no vull dir que els nens cir tinguin tots carnots i que potser hauria crescut igual sense operar-lo pero tingueu en compte que la hormona de creixement se segrega durant la nit i ell no descansava gens be.
Tb tinc una altre filla que esta fent el mateix creixement que l'Oriol,la peque va neixer a les 41+5 i va pesar 2 580 i ella sempre ha entrat a percentils.
Crec sincerament que hi han nens que fan el canvi mes tard que altres i com em va dir el meu ginecoleg i amic,tranquila no he vist cap nen cir baixet de gran,creixen el que els hi toca geneticament mes tard o mes d'hora.
Aqui us deixo la meva experiencia,espero que us serveixi.
Petons boniques.
Imatge
elisendamoreno
Entrades: 2
Membre des de: dc. jul. 11, 2018 7:59 am

Re: Nens baixets

EntradaAutor: elisendamoreno » dc. jul. 11, 2018 9:00 am

Hola, bon dia!
El meu fill de 4 anys començara el tractament de l’hormona de creixement en breu. M’agradaria saber si algu te l experiencia de com explicar a un nen petit que cada dia li haurem de fer una punxada a la panxa.
El meu fill te un retard del desenvolupament, on mes es nota es amb el pes i la mida, ja que esta totalemt fora de la grafica tan de pes com d’alçada (11kg i 95cm) un petit retard del llenguatge que a base de molta logopedia esta bastant superat i un caracter RIGID que fa que tingui unes conducted una mica disruptives amb els canvis i les coses noves.
Avatar de l’usuari
Saris
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 502
Membre des de: dc. gen. 15, 2014 10:27 am

Re: Nens baixets

EntradaAutor: Saris » dc. jul. 25, 2018 6:36 am

Jo us explico la meva experiència. El meu fill ha estat sempre sobre el percentil 3. Ara està a punt de fer 4 anys i no se què medeix, perquè no tinc mesura des dels 3,5, que crec que media 87 cm. Com veieu, crec que més baixet del qeu esteu comentant.

Als 2 anys ja em van derivar a endocrí, vam fer analítiques i radiografia al canyell.

Segueix igual de baixet, ha fet p3 i els seus comanys li arriben a treure un cap.

Però té l'edat òssia un any i algo endarrerida, amb la qual cosa, mentre vagi creixent a la mitja, la endocrina no està preocupada (no deixem de fer controls, però).

Al setembre tenim la revisió dels 4 anys, a veure....

Ens seguim llegint!
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
sika
:: peixet
:: peixet
Entrades: 261
Membre des de: dc. ago. 27, 2014 7:45 pm
Ubicació: Terrassa

Re: Nens baixets

EntradaAutor: sika » dl. ago. 13, 2018 2:48 pm

Hola noies!

M'afegeixo al fil, ja que també tinc una mininena. :)

L'Arlet va nèixer quan jo estava de 38 setmanes; 46cm i 2.400kg de pes. Sempre ha estat petitona, a l'embaràs ja s'ho miraven bé, sempre em deien que venia petita. Va nèixer petita i continua petitona, però molt juganera, enèrgica i feliç.

Ara, amb 3 anys, pesa 12kg i medeix 93cm. El pediatra sempre li ha mirat tot amb lupa, i tot i que durant un temps ens deia que estava a un percentil molt baix (p3), ara diu que està més tranquil doncs veu que la seva tendencia de creixement és bona (lenta, però bona). Tot i així, se la miren molt però a dia d'avui descarten qualsevol problema de creixement.

Els pares som baixets (1,64 els dos), i justament, la meva neboda, també és molt petitona, i al cole algún nen ja s'ha ficat amb ella per l'estatura... :ufs:

Molts ànims, noies!

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::