Threenager

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
novella
:: cèrvol
Entrades: 583
Membre des de: dg. oct. 14, 2012 1:16 pm
Ubicació: Girona

Threenager

EntradaAutor: novella » dg. gen. 24, 2016 5:10 pm

La primera vegada que vaig veure aquesta paraula va ser en un blog americà. Després vaig llegir més coses sobre el tema, i ara convisc amb un autèntic "threenager". Un autèntic adolescent de 3 anys.
A vegades no sé si visc amb el meu fill o amb Dr. Jeckyll i mr.hyde. Que tant aviat és el meu nen dolç, alegre, educat, encantador...Com es transforma en un ésser desconegut per mi, rebel, cridaner, dèspota, exigent... Buf! Esgotador.
I les rebequeries... Diria que hem arribat a nivell expert. Bé, ell hi ha arribat, que jo segueixo tan perduda com sempre.
Rebequeries per tot, perquè el desperto, perquè no li he fet el dinar que volia, perquè li he fet el dinar que volia però no li he posat el plat del color que volia... Tot es susceptible de desencadenar la tragèdia.
L'arribada de la seva germana, fa 6 mesos, també és un plus. Ara vol tot el dia que l'agafi a coll, especialment si estic donant el pit o tinc la nena a coll.
Si la nena vol dormir crida, si vol fer teta la molesta. S'indigna si he d'anar al wc. No calla en tot el dia i s'enfada si el seu pare i jo intentem xerrar entre nosaltres. A vegades, quan s'enfada o es frustra em vol picar. Sap q no està bé i no em vol fer mal, i pica fluix, però la intenció ja em posa de mal humor. Li costa deu i ajuda demanar perdó.
Tinc la sensació de passar mig dia enfadada amb ell. Què se n'ha fet del meu nadó? El meu nen encantador?
Tothom diu q és una fase, que passarà. Que cal afrontar-la amb paciència i amor. Bé, el meu amor per ell és infinit, això no és cap problema. La paciència... La paciència a vegades si que
se m'acaba.
Espero que aquesta fase acabi aviat!!

Algú més convivint amb threenagers???
Imatge
Imatge
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1359
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Threenager

EntradaAutor: shyla » dg. gen. 24, 2016 9:38 pm

El meu fill igual! 3 anys i 10 mesos. Sobretot desde l'arribada del germanet tambe. Hi ha copa que ho gestionem millor que d'altres...i es que et posen a prova i et porten al limit. Tu no sempre estas igual. Potser no has dormit gens o no t'has pogut ni rentar la cara i ell exigint i exigint...aixx algún día ja no ho faran oi?... Anims!
Imatge Imatge
iole
:: rateta
:: rateta
Entrades: 169
Membre des de: dj. set. 11, 2014 1:47 pm

EntradaAutor: iole » dg. gen. 24, 2016 10:03 pm

El meu s ha passat mig cap de setmana castigat, el gran 3 anys i 7 mesos, el petit 22 dies... Espero k sigui una fase!!!
turuleta
:: gosset
Entrades: 432
Membre des de: dv. maig 24, 2013 12:33 pm

EntradaAutor: turuleta » dg. gen. 24, 2016 10:06 pm

Al meu encara no li ha nascut el germanet.dema fa els 3 anys.pero tb es dur moooolt dur.especialment pq es comporta pitjor amb mi que amb ningu altre...i es dur aguantar la paciencia.i quan la perdo.molt mes sovint del q hauria de ser.em sento fatal
Imatge
Imatge
Mara17
:: dragona
Entrades: 4356
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

EntradaAutor: Mara17 » dl. gen. 25, 2016 6:01 pm

Jo en tinc dos, d'aquests. I fan torns. Sempre hi ha algú de guàrdia! Hahaha!
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Ninus
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 55
Membre des de: dj. set. 17, 2015 6:12 pm

EntradaAutor: Ninus » dt. gen. 26, 2016 2:37 pm

Bones! Em consola saber que hi ha més gent com jo!
Tinc una nena de 3 anys i mig i un nen de quasi 1 any i mig!
La nena està terrible! Plora, pega, insulta, no fa cas... Tot el dia sel passa plorant!
Res li sembla bé! Si li dones el plat petit, vol el gran, si li dius que es vesteixi no ho fa... Ens pega, al cole m'han dit que no fa cas...
No podem més!
De fer començarem teràpia psicològica perquè algú de fora ens assessori amb el que ens podem equivocar. Estem desesperats!
sarins
Entrades: 445
Membre des de: dc. gen. 25, 2012 3:33 pm

EntradaAutor: sarins » dt. gen. 26, 2016 9:41 pm

Ahhh se'n diu aixi???? Jo deia que el meu es alta demanda pero veig que tb encaixa amb treenager... es esgotador.
Jo dema començo una terapia en un centre de psicomotricitat.. no se si m'anira millor a mi o a ell jajaja espero q funcioni..
Ah i el meu no te germanets
Panxus de PRIMAVERA--->Duna81-Sarins :-()) -Boop-CRIS86 :-())-Witchy :-()) -Judy* :-()) -Lexi-clarivcl :-())

grafi-sarins: http://www.fertilityfriend.com/home/3d29d2
jllt
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 326
Membre des de: ds. feb. 04, 2012 9:03 pm
Ubicació: Pirineu

EntradaAutor: jllt » dc. gen. 27, 2016 9:53 pm

Doncs nosaltres hem passat per la fase threenager, fournager, fivenager, sixnager i ara ja amb el nen estem en la sevenager, i la nena a punt d'entrar a la sixnager :-o00m Ai no sé, tot són fases. Passen unes temporades més tranquil·les i altres més revolucionats, però tenen uns caràcters forts tots dos, de manera que el xou a casa està gairebé sempre assegurat. Sempre tinc la confiança que a mesura que aniran creixent i raonant serem capaços de gestionar-ho milor però... van passant els anys i ja no sé què pensar... :-eh_::
Mara17
Entrades: 4356
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

EntradaAutor: Mara17 » dc. gen. 27, 2016 10:09 pm

Jllt, m'has fet riure molt. Gràcies.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
novella

EntradaAutor: novella » dt. feb. 02, 2016 9:03 pm

Molt bona jllt!! jo ja he vist que més em val canviar el xip si no vull estar tot el dia de morros. És que a vegades em costa acceptar que pugui ser tan dolç i tendre i de cop es pugui convertir en un petit monstre.
I lo difícil és sentir q estic fent algo bé i que realment l'estic educant, vaja, que em frustro quan penso que no li arriba el missatge. Perquè ara hem passat al punt que demana perdó com si res, del plan jo la lio i després ja demano perdó. I tots contents.
Ah! I a l'escola que és tan bon nen! Com q és tímid, el caràcter el guarda x casa!!
Imatge
Imatge
Laurasg
:: papallona
:: papallona
Entrades: 131
Membre des de: dl. oct. 08, 2012 1:17 pm

EntradaAutor: Laurasg » dl. abr. 11, 2016 6:27 am

Se'n diu així? Gràcies per posar-li nom! Jo porto uns dies desesperada... Potser un solet o un monstre. A vegades tinc por de no estar-hi fent prou bé.
Ell és fill únic de moment i quan fa aquestes coses em plantejo que hi segueixi sent per tota la vida (jeje).

Així que tots estem igual...
June
:: granota
:: granota
Entrades: 223
Membre des de: dl. maig 28, 2012 11:55 am
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: June » dg. oct. 02, 2016 5:22 pm

Anava a obrir fil però, com sempre m'ha passat al SocPetit, algú ja hi havia passat.
En el meu cas no hi ha germans petits....ha estat arran de començar l'escola "de grans". I com algú ha dit per aquí, estem en el punt en que demanem perdó com xurros però anem a la nostra, no fem cas ni per casualitat, tot és "No" d'entrada...i hi ha dies que no estic per gaires orgues....En fi...que la paciència s'esgota i perdo els papers amb més facilitat que no pas voldria. Estic veient que el nen sembla que funciona millor quan estàs al punt d'enfadar-te amb ell. Però jo no em vull passar les hores i el cap de setmana fent de sargent primer (ni el meu home tampoc, que estem tots dos iguals).
Ens funciona molt bé això de "Si no saps ser educat com una persona, no farem [introduÏr aquí cosa divertida que li agradi]" però quan cal fer-ho, aleshores tots de morros, i tot el cap de setmana perdut. Estic una mica desbordada... :-o00m
jaruma
:: pantera
Entrades: 882
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

EntradaAutor: jaruma » ds. maig 06, 2017 5:39 am

El meu fill farà 3 anys el mes que ve, i també està impossible :-:) Fa tot el que li dius que no faci, tot el que sap que no està bé: cridar, llençar coses a terra, llençar rotllos de paper al wc, treure's les sabates enmig del carrer, picar... no sé, de tot! I et diu que ell és dolent. Si li dius "vols que m'enfadi?" et contesta que sí, que vol que estem enfadats.

Jo sóc molt de tenir molta paciència, i em passa que quan estic molt cansada, enlloc d'empipar-me i perdre els papers, li acabo consentint les coses i ignorant-lo. I ara sí que ja tinc aquella sensació contínua de no estar fent bé les coses. Ahir vam quedar amb una amiga i em va dir "sempre li dius que sí a tot??" i tota l'estona em llençava el missatge que no l'estic educant. Val a dir que ella no té fills i no sap gaire de nens, però em va fer sentir malament.

Ai, en fi, és difícil!! ?-)
novella

EntradaAutor: novella » dj. maig 11, 2017 9:45 am

jaruma ha escrit:El meu fill farà 3 anys el mes que ve, i també està impossible :-:) Fa tot el que li dius que no faci, tot el que sap que no està bé: cridar, llençar coses a terra, llençar rotllos de paper al wc, treure's les sabates enmig del carrer, picar... no sé, de tot! I et diu que ell és dolent. Si li dius "vols que m'enfadi?" et contesta que sí, que vol que estem enfadats.

Jo sóc molt de tenir molta paciència, i em passa que quan estic molt cansada, enlloc d'empipar-me i perdre els papers, li acabo consentint les coses i ignorant-lo. I ara sí que ja tinc aquella sensació contínua de no estar fent bé les coses. Ahir vam quedar amb una amiga i em va dir "sempre li dius que sí a tot??" i tota l'estona em llençava el missatge que no l'estic educant. Val a dir que ella no té fills i no sap gaire de nens, però em va fer sentir malament.

Ai, en fi, és difícil!! ?-)

Jaruma! És una època difícil, i educar i criar un nen és la tasca més complicada del món!! Si et serveix de consol et diré que fa més d’un any que vaig obrir aquest fil i les coses amb el meu fill han canviat molt. Segueix essent un nen, i per tant, sovint busca el límit, però diria que ha baixat força la intensitat. O això o és que nosaltres també hem anat aprenent a gestionar-ho. Ep! I que això no vol dir que a vegades no em faci perdre els nervis! Però diria que ell està aprenent cert autocontrol (el que pot tenir un nen de 4 anys i mig eh! Tampoc ens flipem!) i jo també li he anat trobant el punt.

Cada nen és un món, i cada mama també, però si et pot servir mínimament d’orientació et diré que a mi el que m’ha funcionat és la tècnica de la gota malaia (que m’acabo d’inventar el nom eh..jeje). És a dir, repetir-li les coses moltes vegades. Tenir els límits molt clars i mantenir-los a muerte. És esgotador, ho sé, però al final ho acaben assimilant. No permetre sota cap concepte allò que considerem que no se li ha de permetre, però tampoc buscar conflicte per tot. I sobretot, no posar-me al seu nivell, intentant evitar crits i bronques desmesurades, prioritzar el diàleg i les conseqüències adequades a cada acte. Per exemple: ell va començar a demanar les coses a mala manera, amb crits i exigències. Un dia vaig seure amb ell i li vaig explicar que a tots ens agrada que ens tractin bé i que per aquest motiu, si no em demana les coses bé jo no li faré cas. Cada vegada que em demanava alguna cosa de qualsevol manera li recordava, amb molta calma, que sóc una persona i m’agrada que em tractin bé. I ja no li deia res mes. I així fins que demanava les coses educadament, amb un siusplau. No sé com però amb el temps i una canya hem aconseguit que les seves demandes hagin canviat del tot, i ara demana les coses sempre siusplau.

No t’enganyaré, no tinc solucions màgiques, i, siguem sinceres, el meu fill encara em treu de polleguera en moltes ocasions. Però penso que una de les claus està en sentir que millorar o empitjorar una situació sol estar a les nostres mans, així que ens hem d’empoderar, agafar aire, tenir paciència, i educar tan bé com puguem.

Ànim guapa! Segur que trobes la manera!
Imatge
Imatge
Aly84
:: conillet
Entrades: 391
Membre des de: dl. juny 13, 2011 3:10 pm

EntradaAutor: Aly84 » dj. maig 11, 2017 2:24 pm

Hola!

Jaruma, tot són èpoques, la meva nena té 5 anys, i ha passat períodes per tot, però sí que recordo l'etapa d'aprop dels 3 anys com més rebel i portar la contraria...

A mi em va anar bé llegir aquests llibres:
Aly84
Entrades: 391
Membre des de: dl. juny 13, 2011 3:10 pm

EntradaAutor: Aly84 » dj. maig 11, 2017 6:45 pm

Ara he vist que no havia enganxat el títol dels llibres :-:) aquí us els deixo

- ¡Lo quiero ahora! Como tratar la impaciencia, la frustración y las rabietas.

-¡Estoy furioso! Cómo tratar la cólera y la agresividad.

Amb explicacions, consells i jocs. De la pedagoga Hakie Baum
jaruma
Entrades: 882
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

EntradaAutor: jaruma » ds. maig 13, 2017 9:44 pm

Novella: m'ha fet riure això de la gota malaia :-D Me n'alegro que el teu fill estigui més calmat, jo pel que veig a la feina, crec que cap als 4-5 fan un canvi molt gran en aquest sentit. Amb el meu tinc el problema que els límits no els tinc clars ni jo, i sobretot que passa molt temps a casa l'àvia, i allà no sols tot és permès, sinó que tot fa riure. I buf, em rebenta :-:) Jo a casa li dic que les coses es demanen bé, em sol fer cas, i arriba allà i ho demana tot a crits, i li ho donen. I amb el pare tampoc no ens acabem de posar d'acord :-:)

De fet, tenint tot això en compte, encara es porta prou bé! En fi, moltes gràcies pels ànims! Ah! I des de fa unes setmanes, de cop i volta, ja dorm entre 5 i 7 hores seguides a la nit!! :p-)

Aly84: miraré si trobo els llibres a la biblioteca, o me'ls miraré online, gràcies! :ok:

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: