Problemes al menjador escolar

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
Avatar de l’usuari
Sol1411
:: conillet
:: conillet
Entrades: 360
Membre des de: dt. gen. 24, 2012 6:13 pm

Problemes al menjador escolar

EntradaAutor: Sol1411 » dt. oct. 04, 2016 10:07 pm

Tinc una filla que acaba de començar p3 i, malauradament, ha de quedar-se al menjador escolar. No tenim cap altra alternativa.
El problema és que a l’escola no menja. Avui hem parlat amb la monitora del menjador i diu que no hi ha manera, que no vol ni tastar-ho per saber si li agrada o no. Com a màxim es menja els postres.
Li hem reduït l’esmorzar de mig matí a la mínima expressió, doncs l’excusa que deia al principi era que no tenia gana. Però res de res.
Surt de l’escola afamada, es passaria tota la tarda menjant i per sopar es menjaria la vaca sencera. Jo intento donar-li una mica més, però no en té prou.
Les avies em diuen que la culpa és meva per haver estat massa permissiva amb el tema menjar. I poder tenen raó, no l’he obligat mai a menjar rés que no volgués. Mai li han agradat els arrebossats i no l'he obligat, per exemple. A part d'això, porta una temporada bastant llepa-fils.

Però ella és molt sopera, li encanten els macarrons, i a l’escola ni ho ha tastat.

Començo a estar preocupada i m’agradaria saber experiències. Que heu fet? El seu pare té varies idees, però deixar-la sense berenar no crec que sigui l'adequada.

Gràcies
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Problemes al menjador escolar

EntradaAutor: charito » dc. oct. 05, 2016 7:27 am

Se per experiencia que es molt dificil no patir quan el teu fill no menja, es molt visceral, pero has de tenir paciencia, es la seva manera de protestar davant tantes novetats i no es deu sentir còmode encara, nomes portem tres setmanes de cole pobrets i es un canvi molt gran.

Dona-li marge fins Nadal, no l'agobiis, que esmorci be a casa per aguantar el matí, que bereni i sopi, i no li donis importancia, no es morira pas de gana i acabarà adaptant-se.
Avatar de l’usuari
Socatchick
:: papallona
:: papallona
Entrades: 115
Membre des de: dc. jul. 31, 2013 1:22 am

Re: Problemes al menjador escolar

EntradaAutor: Socatchick » dc. oct. 05, 2016 8:04 am

Jo et contesto des de l'altre costat. Jo menjava res i menys! I MAI havia pogut menjar res a l'escola, em feia molt fàtig i no sé perquè perquè el meu germà i cosines si que s'hi quedaven i n'estaven molt contents.

A casa sempre m'apretaven tots menys la meva mare. Vaig començar a menjar verdures (mongeta tendre) quan vaig tenir uns 25 anys i res més!

És realment molt dur que t'obliguin a menjar. Jo penso que has fet molt bé en respectar-la i no deixis que ningú et digui que has sigut massa permisiva. Cadascú posa els límits on vol, només faltaria!!

Amb el tema del menjador no et puc ajudar però espero que el meu comentari et pugui ajudar en alguna cosa :-()-)
En busca de la felicitat complerta!! :D

Imatge

30 Agost -- Avui hem sabut que existeixes!!
9 Desembre -- Ets una nena!!! Et direm ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge :)

Imatge

Un altre membre a la família!!
Imatge
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: Problemes al menjador escolar

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dc. oct. 05, 2016 10:05 am

Fas genial en no obligar-la, i a l'escola no l'hautien pas d'obligar (així ho marca el nou document de la generalitat i hi ha documents legals també per reclamar si ho fessin).
Que esmorzi, que bereni i sopi segons la seva gana i si al migdia no vol, no es morirà pas. Això su, evita productes industrials per a que mengi més (ja sigui bolleria etc) perque això desplaçaria els aliments importants (fruita, verdura, carn...).

Jo sóc mestre i alguna vegada he dinat en menjador escolar i entenc que no vulgui menjar!! No sé si serà el cas, però a mi se'm treia la gana de veure-ho i jo sóc de bon menjar.
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
pucpuc
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1394
Membre des de: dc. maig 21, 2008 6:51 pm
Ubicació: catalunya

Re: Problemes al menjador escolar

EntradaAutor: pucpuc » dc. oct. 05, 2016 10:10 am

I agafa una cangur i que mengi a casa?

Potser que no mengi no te res a veure amb el menjar, si no en pass masses hores a l'escola tan petita...
victòria
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 79
Membre des de: dl. març 09, 2015 11:17 am

Re: Problemes al menjador escolar

EntradaAutor: victòria » dc. oct. 05, 2016 10:49 am

Pobreta... Una mica de paciència, que acaba de començar l'escola i a tots els nens els costa. Alguns ploren al matí i a d'altres els costa menjar fins que no es senten prou segurs.

A la meva filla també li costava molt el moment de dinar durant el primer curs d'escola. Ara ja fa quart de Primària i des de la perspectiva d'ara, totes les meves angoixes de P3 veig que eren una tonteria. Per això dic que paciència, és una etapa i ja passarà.

Jo també li donaria de menjar bé a l'esmorçar, el berenar i el sopar. Res de retallar-li el menjar perquè a l'escola tingui més gana! Si no menja no serà per falta de gana: serà per estrés, pena, desconfiança, ràbia... De mica en mica ella mateixa anirà agafant confiança al menjador i amb la monitora i ja veuràs com en unes setmanes la cosa s'ha normalitzat.

Ànims i moooolta tranquilitat. ;)
rundi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 460
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 10:04 am

Re: Problemes al menjador escolar

EntradaAutor: rundi » dc. oct. 05, 2016 9:11 pm

Hola!
Clar que sí, respecteu el seu procés i no li retallis ni esmorzar ni berenar, perqué no és pas falta de gana. Potser li fa vergonya, o ves a saber, jo de petita no anava mai al wc del cole, mai vol dir mai, fins els 10 anys potser i era ben bé que em feia fàstic. En el seu cas, menjar és una necessitat, quan s'adapti a la novetat ho farà.
Recolzeu-la i que no sigui el tema protagonista familiar, que sembli que li resteu importància, i passarà, segur!
Ànims i taps a les orelles pels comentaris dels altres...
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Problemes al menjador escolar

EntradaAutor: charito » dj. oct. 06, 2016 10:01 am

Afegiria que no cal fer particeps a segons qui, i aixi t'estalvies opinions desagradables. No cal que ho sapiguen tot i tot, fes el que creguis i guarda-ho per tu, o pel SP :-P
Avatar de l’usuari
nivalis
:: rateta
:: rateta
Entrades: 170
Membre des de: dj. des. 19, 2013 12:13 pm

Re: Problemes al menjador escolar

EntradaAutor: nivalis » dj. oct. 06, 2016 12:57 pm

Doncs jo vaig començar el curs amb el mateix problema i si que em va anar be retallar l'esmorzar. Em vaig adonar que dinen molt d'hora i si esmorzava a casa abans de sortir, i després al cole a mig matí, arribava a l'hora de dinar sense gana. Així que ho he ajustat i molt millor. Ha passat de no dinar quasi res a menjar-s'ho quasi tot.
Amb el berenar em passava el mateix, si berena massa ja no sopa, així que intento donar-li el que necessita, però sense passar-me.
I sobretot,, el que també t'han dit, treure de la dieta (i deixar-ho només per les ocasions especials) tot el tema bolleria, patates fregides, coses amb molt de sucre, ja que porten moltes calories i els treuen la gana de menjar coses que alimenten més. En el meu cas també li vaig treure els "petit suis", que portem molt de sucre i molta química en general, i amb tot això ara menja molt millor.
Avatar de l’usuari
Sol1411
:: conillet
:: conillet
Entrades: 360
Membre des de: dt. gen. 24, 2012 6:13 pm

Re: Problemes al menjador escolar

EntradaAutor: Sol1411 » dg. oct. 09, 2016 10:19 pm

Hola,
Moltes gràcies per les vostres paraules.
La veritat és que tothom em diu que el menjar és bo, i realment els què coneixem que es queden no tenen cap queixa. I les monitores són molt agradables, no els obliguen i intenten que estiguin agust.

Retallar-li l’esmorzar crec que va bé, esmorza a les 11h i a les 13h ja està dinant. I per suposat l’esmorzar que li donem no és industrial.

Aquests darrers dies ha començat a menjar la fruita dels postres i divendres gràcies al formatge ratllat es va menjar uns quants macarrons.

Suposo que haig de tenir més paciència i no preocupar-me en excés.
Esperem que s'acabi adaptant. :-o00m :ok:
Avatar de l’usuari
Jurdi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1517
Membre des de: dl. març 16, 2009 11:25 am
Ubicació: Manresa
Contacta:

Re: Problemes al menjador escolar

EntradaAutor: Jurdi » dt. oct. 18, 2016 8:36 pm

El meu fill quan va començar p-3 no menjava res de fet a p-2 simplement no dinava i es va passar tot l'any sense dinar,em vaig sentir de molts colors llavors.

Ell no havia provat ni l'arros ni macarrons,sempre menjava el mateix pollastre arrebossat amb patates,res mes.

A p-3 vaig moure cel i terra,cole nou,problemes per menjar.
Vaig parlar amb la responsable de menjador sobre aquest tema i el que va fer l'escola va ser els primers diea i anava la seva mestra de la classe,ella li obria la boca i li posava un gra d'arros,mig macarro i aixi va començar a menjar.

Ara fa 1 primaria i per fi menja de tot.
Anims!!!!
Imatge

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::