Nena introvertida i CDIAP

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
gusiluz
:: conillet
:: conillet
Entrades: 375
Membre des de: dt. juny 25, 2013 11:39 am

Nena introvertida i CDIAP

EntradaAutor: gusiluz » dl. abr. 03, 2017 1:33 pm

Hola,

Som pares d'una nena que ha fet els 3 anys. Mai ha estat una nena molt extrovertida, però ja fa temps que ens comença a preocupar perque veiem que li costa molt relacionar-se amb altres nens (amb adults també), quan anem al parc no juga si no som amb ella constantment, si ens asseiem al banc ve amb nosaltres i s'ha acabt el joc. Quan se li acosta un nen es queda com bloquejada...Veus els altres jugant feliços i la nostra s'arracona ella sola. No és que sigui solitària, perque creiem que en té ganes però no s'atreveix. A vegades ella mateixa em diu que vol que quedem amb una amiga meva que té un nen de la seva edat, però quan arriba el moment és bloqueja i no juga amb ell.

La seva mestra de l'escola bressol també ens ho ha comentat, i finalment hem decidit demanar hora al CDIAP (Manresa).

La meva consulta és si algú li ha portat per problemes d'aquest tipus i si l'han pogut ajudar, o si heu anat a algún psicòleg, o altre lloc que li hagi anat bé.

Agraïria molt les vostres experiències, estem molt preocupats.
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Nena introvertida i CDIAP

EntradaAutor: jaruma » dl. abr. 03, 2017 9:50 pm

El meu nen és força introvertit també, però mai ho he vist com una anomalia, suposo que perquè jo també ho sóc. Al parc es mira els nens de lluny, i tot just ara (2 anys i 9 mesos) comença a jugar una mica amb els fills de les amigues.

Cada cas és diferent, està clar, però jo no m'amoïnaria, penso que a poc a poc ho van superant. El pitjor (ho dic pel record que tinc de la meva infància) és que t'insisteixin a ser com no ets.

Ànims i sort!
Avatar de l’usuari
jllt
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 326
Membre des de: ds. feb. 04, 2012 9:03 pm
Ubicació: Pirineu

Re: Nena introvertida i CDIAP

EntradaAutor: jllt » dt. abr. 04, 2017 7:15 pm

Ostres, fa de mal dir, però amb 3 anys jo no m'hi capficaria encara gaire.
El nostre fill quan va començar P3 també era molt tancat, sempre s'entretenia sol, li costava molt obrir-se i jugar o relacionar-se amb els altres companys, la seva mestra m'ho havia comentat però ella mateixa no li donava importància... i en canvi a P4, i especialment a P5, va fer un canvi al cent per cent. Penso que cada criatura té la seva personailtat i ha d'anar al seu ritme. No tots han de ser per força simpàtics, riallers, extrovertits i sociables. El meu fill ara té 8 anys i si una cosa m'encanta d'ell és que no li fa por anar a la seva i investigar noves aventures tot sol. Quan en té ganes va amb tota la colla i quan no li ve de gust es pot estar sol i entretingut amb les seves dèries, igual de content. Penso que val la pena donar temps als nostres fills perquè vagin madurant al seu ritme, i convèncer-nos que no tots han de ser iguals.
Ànims.
gusiluz
:: conillet
:: conillet
Entrades: 375
Membre des de: dt. juny 25, 2013 11:39 am

Re: Nena introvertida i CDIAP

EntradaAutor: gusiluz » dt. abr. 04, 2017 10:06 pm

Hola,

Com ja he dit no és que no tingui ganes de jugar amb altres, és que no gosa. Se li veu per quan parla dels altres nens, com els mira...
Després li preguntes: Que volies jugar amb tal? Que volies pintar? I et diu que si, però quan ja ha passat. el problema és que es bloqueja i no s'atreveix. I no vull que sigui el que no és, al contrari, vull que faci tot el que tingui ganes de fer sense cohibir-se, sense pors... perque no és que no vulgui fer coses o jugar amb segons qui, se li veu que en té ganes però no ho fa.
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: Nena introvertida i CDIAP

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dc. abr. 05, 2017 6:52 am

Jo porto a la meva al CDIAP per tema emocional. Té 3,5 anys i ansietat. En una de les visites, amb la neuropediatra, em va dir una cosa que crec et pot anar bé. Més o menys deia que allò important, és que el que els hi passa, no els limiti. A la meva, l'ansietat la limita. La limita de gaudir, ho passa malament, es fa mal. Pensa si la teva també se sent limitada en el seu dia a dia.
No passa res per anar al CDIAP, no és quelcom dolent.
Encara no se si ens anirà bé les visites, tot just hem acabat la valoració i comencarem el procés on ens donaran pautes d'actuació.
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Nena introvertida i CDIAP

EntradaAutor: jaruma » dc. abr. 05, 2017 9:06 pm

No em vaig explicar bé, no volia dir que vosaltres volgueu que sigui diferent. Em referia a la gent que recordo de quan era petita. Els típics del "que se t'ha menjat la llengua el gat?", O un professor que s'enfadava amb mi perquè no m'atrevia a parlar-li.

Jo al meu quan no s'atreveix a jugar amv algú, a casa li pregunto si li feia vergonya, i em diu que sí. Jo li dic que a mi també em passa de vegades, i que el proper cop.ja ho farà.

Hi ha nivells i nivells d'introversió, i si ella ho passa malament segur que al CEDIAP os ajuden a gestionar-ho.

Molts ànims!
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Nena introvertida i CDIAP

EntradaAutor: crunchi » dc. abr. 05, 2017 10:06 pm

Jo volia aportar el meu granet de sorra amb la meva propia experiencia. Jo soc filla unica, no sé si això és una de les causes o va ser cosa del meu caracter, però jo tambe era molt timida i no jugava amb nens desconeguts. Be, de fet no recordo anar al parc a jugar (avui dia és impensable, no?), estava a casa els meus avis amb les meves cosines (som de la mateixa edat les 3) o a a casa meva o a la guarderia. Allà si tenia els meus amiguets i jugavem be. Però quan deuria tenir uns 10anys (o mes!!) recordo quan que anava amb els meus pares al Saló de l'infancia o anavem al poble a estiuejar, i el meu pare em deia "crunchi ves a jugar amb aquelles nenes" i jo no volia anar. Era la tipica nena que si ma mare no es banyava amb mi a la piscina, jo no entrava sola a l'aigua. Em quedava amb ella a la tovallola dient-li "va mama anem a l'aigua". Que plasta!!! XD i potser ja tenia 10 anys eh? Que ja era grandeta...!!!
He sigut aixi fins els 16 anys, al entrar al institut i canviar d'aires. Ara que tinc 32 anys penso, ostres, com erets crunchi!!!! pq ja no soc aixi, tot i que vaig molt a la meva, no tinc cap problema en estar sola ni tinc por q la soledat, és més, ja m'agrada de tant en quan estar sola i no tenir plans. Però soc oberta i faig amistats relativament rapid. Aixi que no ho sé, 3 anyets em sembla tan normal ser timid o no voler jugar amb els altres nens, que jo no la portaria a cap lloc. Crec que totes les persones anem madurant amb els anys, poc a poc. A mi per exemple treballar de cara al public m'ha ajudat molt, i encara avui dia m'ajuda a ser mes oberta, a tenir mes seguretat, menys vergonya (els cops que me de tragar la vergonya!!!), etc.
Estic molt d'acord amb jaruma o jllt per exemple.
Imatge

Imatge
gusiluz
:: conillet
:: conillet
Entrades: 375
Membre des de: dt. juny 25, 2013 11:39 am

Re: Nena introvertida i CDIAP

EntradaAutor: gusiluz » dv. abr. 07, 2017 3:06 pm

PetitPrincep79 ha escrit:Jo porto a la meva al CDIAP per tema emocional. Té 3,5 anys i ansietat. En una de les visites, amb la neuropediatra, em va dir una cosa que crec et pot anar bé. Més o menys deia que allò important, és que el que els hi passa, no els limiti. A la meva, l'ansietat la limita. La limita de gaudir, ho passa malament, es fa mal. Pensa si la teva també se sent limitada en el seu dia a dia.
No passa res per anar al CDIAP, no és quelcom dolent.
Encara no se si ens anirà bé les visites, tot just hem acabat la valoració i comencarem el procés on ens donaran pautes d'actuació.



Hola,

Doncs com dius, si que la limita. La limita de fer moltes coses que veus que té ganes de fer, i que a més expressa que vol fer. Però arribat el moment es queda com bloquejada i la veus passar-ho malament. A vegades està jugant i se li acosta un nen, i deixa de fer el que feia, fa una cara com si tingués por. Un cop ha passat , ja a casa, si li demanes et diu que si que volia jugar, o que volia pintar, etc, i la veig frustrada de no haver-ho fet. Tenim hora per d'aquí dues setmanes per la valoració, a veure què ens diuen.

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::