No vol esmorzar!

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
tineta14
:: granota
:: granota
Entrades: 239
Membre des de: dl. oct. 13, 2014 9:31 am

No vol esmorzar!

EntradaAutor: tineta14 » dc. set. 13, 2017 8:36 am

Hola, estic força angoixada amb el tema dels esmorzars...i és que portem dos dies d'escola i dos dies de drama pel matí... Ha començat P3, es lleva a les 7:15h, i té 30min per esmorzar. Fins les 10h i pico no menjen res a l'escola i jo no goso portar-la sense res a l'estómac. De fet no paro de sentir que és tan important que esmorzin bé a casa perquè rendeixin. L'esmorzar li vaig variant: en general menja un got de llet i una llesca de pa de motlle amb embotit (que treient-li les vores queda un quadradet minúscul...), un got de llet amb dos galetes, o una madalena... i avui li he donat un iogurt amb trossets de nous i poma, al principi semblava entusiasmada, perquè s'hi ha tirat una mica de colacao per damunt, però ha començat a fer bola... Jo m'he desesperat, no entenia com podia fer bola amb un iogurt i trossets de poma...!! Evidentment que li haig de donar jo, perquè sinó no esmorzaria MAI. Avui he perdut la paciència i l'he cridat molt...ella s'ha quedat teista.. i ara, és clar, tinc molts remordiments i em sento fatal ?-) . Però què puc fer? Li dóno poca cosa i amb temps! Vull dir que no és que l'apreti a esmorzar en 10 minuts... I tot és en poques quantitats..un iogurt amb 1/4 de poma no ho trobo tan exagerat. És una nena que menja de tot però amb poca gana, no és novetat. Però ara que ha començat l'escola no sé què fer... :(
giuletta
:: peixet
:: peixet
Entrades: 282
Membre des de: dj. juny 16, 2011 9:17 am

Re: No vol esmorzar!

EntradaAutor: giuletta » dc. set. 13, 2017 9:20 am

Hola tineta,

per si et serveix de consol, la meva nena durant tot el curs passat (p3) l'única cosa que vaig aconseguir que ingerís per esmorzar a casa va ser un got de llet. Cap a les 9:30 es menjava un mini entrepà a l'escola i així aguantava fins les 12:45. A mi també m'agoxava molt el tema però al final m'hi vaig acostumar, ja que la nena anava molt contenta i en cap moment em van dir que estigués cansada, malhumorada o afamada.

Aquest curs l'única cosa que estic aconseguint que es mengi a més del got de llet és UNA galeta o UNA torradeta petita... i és que a p4 fins les 10:30 que no esmorzen abans d'anar al pati... En fi, que no ens agobiem, paciència i ells ja aniran fent. També m'ha ajudat llegir alguns articles com aquest del Julio Basulto:

http://www.lactapp.es/blog/desayuno-infantil-julio-basulto/
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: No vol esmorzar!

EntradaAutor: crunchi » dc. set. 13, 2017 10:35 am

Hola, nosaltres encara no hem passat per aquesta etapa, però et volia comentar que potser tot això és passatger i no és més que un canvi que et fa la nena pq s'ha d'adaptar a aquesta nova rutina d'anar a cole. Potser està neguitosa i ho expressa amb l'esmorzar.
I també dir-te que jo mateixa quan era nena em vaig tirar anys esmorzant nomes un got de llet, perque no m'entrava res mes, i fins l'hora del pati no menjava l'entrepà. No està bé i jo era una mica mes gran, pero et vull dir amb aixo que si no menja es pq no té gana, no la forcis. Jo li deixaria alla, li oferiria el menjar, i si no vol doncs que no mengi. Sense crits pq no ho vegi com un castig. Jo crec que ja aprendrà a coneixer el seu cos i a veure que si no esmorza ara, fins X hores no tornarà a menjar i tindrà gana. No? Estic convençuda que és algo temporal, no t'engoixis massa, tot i que és comprensible que t'engoixis....però deu algo passatger, aixi que tranquila.
:-()-)
Imatge

Imatge
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: No vol esmorzar!

EntradaAutor: Beikost » dc. set. 13, 2017 2:43 pm

La nostra (18 mesos) encara fa pit i no esmorza res, no li interessa. I és curiós perquè al llarg del dia fa més preses però després té interès per la resta d'àpats i alguns veus que els agafa amb gana (quan s'acosta l'hora de sopar ja corre a seure a la trona) però en canvi és com si al matí no tingués gana. Lo curiós és que el meu home diu que ell tampoc no volia mai esmorzar, com la Crunchi, vaja. Deu anar a caràcters, doncs. I al final penses, ei, aquí davant té menjar, si no té gana, ja menjarà més tard, i si sí que en tenia, l'endemà ja s'espavilarà.
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: No vol esmorzar!

EntradaAutor: charito » dc. set. 13, 2017 3:00 pm

El meu fill te 7 anys i no ha esmorzat MAI!!!

Pero reconec que jo em llevo a les 7.15 i si em fas esmorzar se'm fa una bola que m'indigesta... esmorzo a les 8.30-9

Respecta el que t'esta transmetent, potser li costa obrir la gana i a les 10 devora l'esmorzar, que no es pas tan tard!!! I el tema de rendir jejeje a P3 ja em diras que ha de rendir.... relaxeu-vos i gaudiu aquesta estoneta, li plantes unes galetes si se les menja be sino ja menjara l'esmorzar.
tineta14
:: granota
:: granota
Entrades: 239
Membre des de: dl. oct. 13, 2014 9:31 am

Re: No vol esmorzar!

EntradaAutor: tineta14 » dc. set. 13, 2017 3:51 pm

Charito a rendir en aquest cas em refereixo a tenir energia per jugar, córrer, etc... El que passa és que penso que amb 3 anys no és conscient que si no esmorza a casa, després, abans de l'hora d'esmorzar de l'escola, pot tenir gana i aleshores s'haurà d'esperar... Quan són més grandets ja tenen més consciència, és clar... però ara no. En fi, suposo que amb el got de llet i una galeta ja és algo..i a l'escola ja esmorzarà el pa i la fruita ?-) . Faré la prova!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: No vol esmorzar!

EntradaAutor: Anna Maria » dc. set. 13, 2017 9:55 pm

Bones!
Jo vull aportar el meu granet d'arena. L'Isaac és molt menjador, i tot i que a vegades té ganes de jugar i haig de fer que torni a la taula on mengem, per dinar i sopar crec que menja força. Però per esmorzar es veu mig got de llet i dues galetes maria com a molt, i hi ha bastants dies que no es beu la llet. O si es veu la llet, el iogurt de mig matí no se'l menja, o potser les dues coses.
I a mi em passa igual. Jo esmorzo un vas de cafè amb llet i unes quantes galetes, per esmorzar no tinc gaire gana. I a mig matí em va venint, i sempre haig de menjar alguna cosa. En canvi a la nit sempre menjaria més del que menjo, com li passa a ma fill. De fet, de joveneta sempre era més de nit que de matí, el meu bioritme em marcava això. I el meu fill igual, vaig veient.
Potser també és que s'ha d'adaptar al nou curs i tal, però jo apostaria més per el "bioritme". Posa-li un bon esmorzar de mig matí a veure que et diuen les mestres o que vas veient que menja.
Molts ànims!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
rundi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 460
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 10:04 am

Re: No vol esmorzar!

EntradaAutor: rundi » dc. set. 13, 2017 10:02 pm

Hola!
Jo et voldria transmetre tranquil.litat. Cap nen passaria gana expressament i som molts els qui recent desperts no tenim gens de gana.
Molts nutricionistes, inclòs en Basulto, asseguren que malgrat la moto que ens han venut tota la vida, esmorzar no és taaaan important, no més almenys que cap altre àpat, i que no cal menjar si un no té gana...
Sé que et preocupa que passi gana, però si en passés esmorzaria.
Trobo que és més important oferir menjar de qualitat (fruita, pà del de veritat amb tomàquet, fruits secs si en menja, un iogurt natural amb fruita fresca...) que passar pena fer fer-li menjar galetes, que no deixen de ser brioxeria.
Molts ànims i paciència! :)
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: No vol esmorzar!

EntradaAutor: Jomateixa82 » dc. set. 13, 2017 11:28 pm

Hola Tineta14,

La meva nena començarà a l'octubre a la LLar, per temes personals no li portem abans. Serà la primera vegada que vagi a "escola" i ara fa uns horaris molt diferents... Hem començat a avançar la hora de despertar a les 9:15h (abans solien ser les 10h) i al migdia ja es mor de son!!!! A part, com et passa a tu la meva filla és d'esmorzar poc, i menjar alguna cosa a mig matí. Doncs bé, a l'octubre el seu pare comença a treballar a les 8h i per tant cap a dos quarts de vuit ja seràn fòra perquè serà ell qui la dugui a la Llar (treballa gairebé al costat, a mi em suposaria 25 minuts de camí expressament), i la deixarà a casa la iaia perquè la porti a la Llar a les 9h. Jo espero que esmorzi quan arribi a casa la iaia, haurem de parlar de quines coses donar-li perquè sigui tot sà (però crec que aquest aspecte el farà bé). El que em va indignar bastant a l'entrevista de principis de mes és que els vaig comentar el problema de no menjar a l'hora d'esmorzar i sí a mig matí i em van dir que allà no donaven esmorzar, que menges a casa la iaia perquè després, fins l'hora de dinar res de res!!! I se suposa que l'esmorzar el proporciono jo, allà només li han de deixar agafar!!! :ufs: :ufs:

En principi farà de 9h a 12h i llavors l'aniré a buscar jo, aixó vol dir que dinarà a la una si l'he pogut deixar fet! Em veig havent de portar algú perquè mengi pel camí i llavors trencant-li la gana... Si menja a quarts de 9 mitja paciència, però sinò serà un drama!!

A la Llar em van dir que s'havien plantejat proporcionar esmorzar en comptes de berenar (els hi donen elles) però que havien decidit que no per temes organitzatius o no sé; i el més fort és que eren conscients que molts nens (sobretot de 1 a 2 anys van dir) arriben al migdia malhumorats i irritables probablement per tenir gana! Com pot ser doncs que no deixin que facin un mos (repeteixo, ja el posaré jo cada dia a la maleta) durant 5 minuts? Seria tranquil·litat per tothom! Mentre posen bolquers o acompanyen a orinals, jo que sé! I no puc posar-m'hi massa ferruca perquè familiars molt directes treballen al centre i seria un percal :ufs: (motiu pel qual tampoc vam mirar altres Llars...).

Ningú més s'hi ha trobat que no els donin esmorzar a mig matí? Allà dinen aviat, a les 12h, però vaya,... Trobo que és un tema prou important perquè siguin una mica flexibles no? Us hi posarieu més series o s'acabarà adaptant i esmorzant més?
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: No vol esmorzar!

EntradaAutor: charito » dj. set. 14, 2017 7:40 am

Jomateixa82 ha escrit:Hola Tineta14,

La meva nena començarà a l'octubre a la LLar, per temes personals no li portem abans. Serà la primera vegada que vagi a "escola" i ara fa uns horaris molt diferents... Hem començat a avançar la hora de despertar a les 9:15h (abans solien ser les 10h) i al migdia ja es mor de son!!!! A part, com et passa a tu la meva filla és d'esmorzar poc, i menjar alguna cosa a mig matí. Doncs bé, a l'octubre el seu pare comença a treballar a les 8h i per tant cap a dos quarts de vuit ja seràn fòra perquè serà ell qui la dugui a la Llar (treballa gairebé al costat, a mi em suposaria 25 minuts de camí expressament), i la deixarà a casa la iaia perquè la porti a la Llar a les 9h. Jo espero que esmorzi quan arribi a casa la iaia, haurem de parlar de quines coses donar-li perquè sigui tot sà (però crec que aquest aspecte el farà bé). El que em va indignar bastant a l'entrevista de principis de mes és que els vaig comentar el problema de no menjar a l'hora d'esmorzar i sí a mig matí i em van dir que allà no donaven esmorzar, que menges a casa la iaia perquè després, fins l'hora de dinar res de res!!! I se suposa que l'esmorzar el proporciono jo, allà només li han de deixar agafar!!! :ufs: :ufs:

En principi farà de 9h a 12h i llavors l'aniré a buscar jo, aixó vol dir que dinarà a la una si l'he pogut deixar fet! Em veig havent de portar algú perquè mengi pel camí i llavors trencant-li la gana... Si menja a quarts de 9 mitja paciència, però sinò serà un drama!!

A la Llar em van dir que s'havien plantejat proporcionar esmorzar en comptes de berenar (els hi donen elles) però que havien decidit que no per temes organitzatius o no sé; i el més fort és que eren conscients que molts nens (sobretot de 1 a 2 anys van dir) arriben al migdia malhumorats i irritables probablement per tenir gana! Com pot ser doncs que no deixin que facin un mos (repeteixo, ja el posaré jo cada dia a la maleta) durant 5 minuts? Seria tranquil·litat per tothom! Mentre posen bolquers o acompanyen a orinals, jo que sé! I no puc posar-m'hi massa ferruca perquè familiars molt directes treballen al centre i seria un percal :ufs: (motiu pel qual tampoc vam mirar altres Llars...).

Ningú més s'hi ha trobat que no els donin esmorzar a mig matí? Allà dinen aviat, a les 12h, però vaya,... Trobo que és un tema prou important perquè siguin una mica flexibles no? Us hi posarieu més series o s'acabarà adaptant i esmorzant més?


A cap llar donen esmorzar... pensa que en 3 hores no els dona massa temps a fer gana i que molts no dinarien si mengen a mig mati. A mes que entre que es situen ja son les 10, surten una estoneta al pati tornen els canvien, etc no els dona massa temps a fer gaire res que son les 12. No t'amoinis si a totes les llars es fa aixi es que no es pas tan problema sino ja organitzarien alguna cosa!
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: No vol esmorzar!

EntradaAutor: jaruma » dj. set. 14, 2017 9:07 pm

Jo he treballat a vàries llars, i en algunes no esmorzaven, però en altres els donaven esmorzar de 8:30 a 9:00, i una o dues galetes abans de sortir al pati. Dinen molt aviat (a les 12 ja estan dinant, a les 11:45 ja s'estan preparant), però vaja, jo també penso que seria millor ser més flexible a aquestes edats. En tot cas, s'acabarà acostumant, no pateixis.

I sobre esmorzar abans dels cole, el meu per sort és d'esmorzar, com jo. Crec que va per tipus de persona, com t'han dit, i si ella és d'esmorzar poc de bon matí, penso que en realitat deu ser perquè el seu cos no ho necessita. A mig matí ja menjarà bé. No pateixis, i millor prendre's el matí amb calma per arribar a escola contenta. Hi ha molts nens que prenen un got de llet només, i arriben bé a mig matí.

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::