Dits a la boca

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
tulina
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 81
Membre des de: dt. set. 03, 2013 1:45 pm

Dits a la boca

EntradaAutor: tulina » dg. set. 24, 2017 9:04 pm

La meva petita de 3anys fa uns dies que es posa els dits a la boca. Sembla que ho fa com per relaxar-se, potser inici de cole... A algú li ha passat? Què faig? Li dic que se'ls tregui, es clar...però hi torna, i crec que a vegades de forma inconscient
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Dits a la boca

EntradaAutor: Anna Maria » dg. set. 24, 2017 9:42 pm

Bones guapa!
A veure, ja saps que les coses dels nens fan de mal aconsellar, perquè cada nen és un món... Jo t'explico el que m'ha funcionat a mi. L'Isaac va començar a mossegar-se les ungles, ja fa temps, des de que va començar a tenir dentetes a davant em sembla... doncs jo em vaig mossegar molt la llengua i no li deia res quan ho feia. Quan tocava tallar-li les ungles, de mans i peus, li deia: "Ostres, no puc tallar les ungles de les mans perquè no en tens, en canvi les dels peus sí..." I quan veia que tenia a la boca un tros d'ungla li deia que li donés a la mama que li faria mal de panxeta. Però mai li vaig dir que no es mossegués les ungles (almenys no ho recordo). Un dia, sense adonar-me'n quasi, a l'hora de tallar les ungles vaig veure que en tenia, i li vaig reforçar positivament: "Ohhhh! mira, no s'ha mossegat les ungles l'Isaac, quin nen més gran!" I bé, ara no és que no ho faci mai, però no és tot el dia com abans.
No sé si era una etapa i va coincidir, també t'ho dic, però sempre havia sentit a dir que era millor no posar-hi molt èmfasi en que ho estava fent, pel tema de que si li prestem atenció ho farà més i tal.... T'haig de dir que l'Isaac és un nen força nerviut, i suposo que es relaxava així, i ara potser té més rabietes en comptes de mossegar-se les ungles, jejejeje
Potser trobaria el moment, quan té les mans seques, de dir-ne alguna cosa positiva tipus "oh, que bé, quines mans més guapes que no estan estovades per la saliva" o "mira, com que tens les mans seques em pots ajudar a ..."
No sé si t'he ajudat o t'he embolicat més!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Dits a la boca

EntradaAutor: charito » dg. set. 24, 2017 11:15 pm

El que aconsellen els pediatres es ignorar-ho, no li diguis res perque encara li crees mes ansietat. Deixa-ho i si veus que li dura li preguntes a la pedi a veure. Seran nervis.

El meu es va mossegar les ungles vora 3 anys i al final el any passat sense mes ho va deixar de fer :-)
tulina
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 81
Membre des de: dt. set. 03, 2013 1:45 pm

Re: Dits a la boca

EntradaAutor: tulina » dt. oct. 03, 2017 2:48 pm

Gràcies!!! Sí, està nervioseta. Fa això dels dits, i com una tos nerviosa....

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::