Mutisme Selectiu

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
TwinMum79
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dg. feb. 11, 2018 5:00 pm

Mutisme Selectiu

EntradaAutor: TwinMum79 » dg. feb. 11, 2018 5:27 pm

Hola a tothom,

Tinc una nena de 6 anys que ara farà un parell d'anys ens van dir que tenia mutisme selectiu. Des d'aleshores estem en constant contacte amb l'escola, mestres, psicòloga, etc per a tractar de sortir d'aquest pou.
El mutisme selectiu és considerat un trastorn d'ansietat infantil, caracteritzat per la manca de la parla en determinats contextos socials i/o amb determinades persones. En el nostre cas és obvi desde els 3 anys. La meva filla no parla a l'escola desde P3, ni és capaç de fer-ho amb la majoria dels membres més propers a la família.
Durant tot aquest temps hem pogut comprovar la manca de coneixement d'aquest tema per part del nostre entorn en general. Hem trobat però molta més informació a nivell estranger que el que podem trobar aquí.
Volia obrir un fòrum/fil per cercar persones que puguin estar o es puguin trobar dins la mateixa situació. L'objectiu és poder crear un grup de suport i compartir experiències, maneres d'ajudar, etc.
Si coneixes/eu algú en aquesta situació si us plau compartiu.

Gràcies,
TwinMum79
arlet78
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 86
Membre des de: dt. gen. 08, 2013 8:37 am

Re: Mutisme Selectiu

EntradaAutor: arlet78 » dl. feb. 12, 2018 7:21 pm

Hola twinmum!!
jo et puc parlar des de la meva experiència personal.
Precisament l,altre dia fent neteja per casa mons pares, vaig trobar els informes del cole de quan era petita i més o menys deien el que tu comentes, sense donar-lhi cap nom pq fa molts anys, venia a dir això, que a cole no parlava absolutament res. Jo sempre m,he considerat molt tímida però no era conscient q fos algu tan heavy. Si que recordo passarho molt malament a l,escola i agafarme a les cames de la meva mare pq no hi volia anar, però tot era timidesa i inseguretat.
T,explico tot això pq potser és això el que li passa a la teva filla i també per tranquilizarte. Aquesta timidesa se m,ha anat passant amb els anys, i ara, tot i que continuo sent reservada, no tinc cap mena de problema, i fins i tot faig xerrades en auditoris plens de persones.

O sigui que no et preocupis, segurament la teva filla s,anirà obrint amb els anys i ho acabareu superant!!!!
TwinMum79
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dg. feb. 11, 2018 5:00 pm

Re: Mutisme Selectiu

EntradaAutor: TwinMum79 » dg. feb. 18, 2018 5:52 pm

Hola Arlet78!

Gràcies per la teva resposta. De fet el que comentes és ben curiós perquè ens estem trobant amb adults que ho han patit, quan, com bé dius, no tenia el nom que té ara.

Cal diferenciar-ho d'una timidesa extrema, perquè la timidesa no bloqueja de la mateixa manera que ho fa el mutisme selectiu.

Espero poder trobar més persones, pares i mares, que ho estiguin patint, perquè com bé dius, a l'escola és on més pateixen aquestes criatures.

M'agrada veure que parles en auditoris... bona senyal !!

TwinMum79
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Mutisme Selectiu

EntradaAutor: Mara17 » dl. feb. 19, 2018 10:19 am

Ostres, el meu fill gran a P3 va deixar de parlar amb les mestres. Amb els nens sí que hi parla(va), però amb les mestres, no. No ha estat fins a P5 que ara parla una miiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiica amb la que té ara. Entenc que això no és el que comentes, tampoc, perquè tot i ser un fet evident, potser no arriba al grau que comentes. Ara ja ho havíem normalitzat, o entès que és algo que ell necessita que sigui així, però potser podem fer alguna cosa que se'ns escapa. En tot cas, em quedo per aquí! :ok:
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
MaríaJesúsRodríguez
Entrades: 2
Membre des de: dj. feb. 27, 2020 8:33 pm

Re: Mutisme Selectiu

EntradaAutor: MaríaJesúsRodríguez » dj. feb. 27, 2020 8:54 pm

Hola!!

Ara ja veig que ha passat més de dos any d'aquest missatge...justament em trobo en la mateixa situació que vosaltres fa dos anys. Tinc una nena de 6 anys que fa mutisme selectiu a l'escola. Hem intentat buscar ajuda, psicòlegs però fins ara no hem trobat cap lloc que ens puguin ajudar. Com molt bé dius hi ha molta manca d'informació i ni nosaltres, ni mestres ni els psicòlegs que he trobat sabem què fer. Em trobo una mica perduda. M'agradaria saber en quin punt esteu ara i poder compartir opinions, idees etc...
TwinMum79
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dg. feb. 11, 2018 5:00 pm

Re: Mutisme Selectiu

EntradaAutor: TwinMum79 » dj. feb. 27, 2020 9:08 pm

Bon vespre Maria Jesus,

Nosaltres estem amb psicòloga i treballant el tema també amb l'escola. Ens va prou bé però queda molt de camí.
Ens posem en contacte en privat si vols i ens donem més detalls.

Twinmum79
bolilola
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dl. abr. 20, 2020 6:26 pm

Re: Mutisme Selectiu

EntradaAutor: bolilola » dt. maig 05, 2020 1:39 am

és bo saber que tenim aquest suport, jo particularment no tinc aquest cas, però a l'saber d'algú ho recomanaré
Ariadna79
Entrades: 1
Membre des de: dg. abr. 03, 2022 10:27 pm

Re: Mutisme Selectiu

EntradaAutor: Ariadna79 » dg. abr. 03, 2022 10:33 pm

Hola,
Estic buscant informació sobre mutisme selectiu perquè tenim un nen de 6 anys que no parla a l’escola des que va entrar a P3, i he trobat aquest fòrum.
Si alguna de vosaltres pot contactar amb mi us ho agraïria molt, anem molt perduts!

Mil gràcies!
Avatar de l’usuari
mvillpa
:: granota
:: granota
Entrades: 243
Membre des de: dv. set. 13, 2013 5:18 pm

Re: Mutisme Selectiu

EntradaAutor: mvillpa » dl. nov. 07, 2022 5:38 pm

Hola. Jo tinc una filla que va el CDIAP ara te 2 anys i mig i tambe creuen que te mutisme en general ja que no parla gaire ni a casa i a l’escola no hi va pq esta amb els avis q la cuiden molt bé i estan molt per ella llegint contes pintant… ara la primera recomanació es q l’apuntem a la guarderia. Si algu esta en el mateix i hem vol explicar q fan i si es positiu ja anar a la guarderia o no… penso q ara anar a la guarderia quan tindra adaptacio seran festes d nadal i entre algun virus i tot ja sera setembre q comença l’escola.

Gràcies

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::