Deixar el pit als 4 anys

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Deixar el pit als 4 anys

EntradaAutor: jaruma » dg. maig 20, 2018 5:35 pm

Hola,

el meu fill aviat farà 4 anys, i des de fa temps intento que vagi deixant el pit, sense èxit. En part ho he allargat perquè em fa llàstima (sé que és irracional, però no tindré més fills, i ja mai més donaré el pit...), i perquè fins fa poc per ell era una cosa molt important. Si algun cop li deia que no, es posava a plorar, era com una necessitat per ell, un vincle molt fort.

Tot i això necessito deixar-ho pel meu bé (només pren d'un pit, aquest té eczemes, l'altre em molesta molt, i a sobre donar el pit em fa retenir pes, i ja estic en obesitat quasi nivell 2). Ara mateix només en pren per anar a dormir, i quan es desperta al matí. Si a mitja nit es desperta, en demana però enlloc de prendre'n apoia la cara al meu pit i segueix dormint. Per això jo crec que a poc a poc ho deixarà sol, però no sé com "a poc a poc" serà.

Per anar a dormir li he començat a dir que puc fer-li mimos enlloc de donar-li pit, o que ens podem abraçar, i així ens adormim. Però em diu que "primer mimos i després lleteta" :-D Penso que a poc a poc, potser l'aniré convencent i s'adormirà sense pit, però trigarà.

I la presa de bon matí sí que no sé com treure-la. Encara està mig adormit, i té gana. No vol abraçades, no vol res més que la seva llet de bon matí.

M'agradaria trobar la manera de que no demanés aquesta presa, i convènce'l perquè ho deixi, a poc a poc. No vull que sigui dur per ell, no vull que senti que li estic negant, vull que entengui que ja es va fent gran i que pot fer altres coses. No sé si m'explico.

Algú que ho hagi passat té suggerències? Maneres de que vagi oblidant-se del tema? Després em sabrà greu, però també m'he de cuidar a mi mateixa... Buf, jo crec que també nota que a mi em sap greu.

Doncs això, qualsevol idea serà benvinguda :-)
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Deixar el pit als 4 anys

EntradaAutor: Clara13 » dl. maig 21, 2018 9:01 am

Hola Jaruma!

Nosaltres també continuem donant pit, amb 3 anys i casi 10 mesos i tampoc sembla gens interessat en deixar-ho. Les preses s'han reduit bastant, clar, però en prèn sovint i per tant vaig produint llet.

Personalment no he volgut que deixés el pit en primer lloc per la relació tan intensa que s'estableix en aquell moment i també per que m'ha semblat la opció més saludable, tant física com mental per a ell.

Ara ja estem iniciant la fase de deslletament, en part per que ell ja em demana menys, però està sent molt progressiva i sense preses. A més, donar-li en pit quan ha estat malalt, per exemple, ha estat un efecte quasi miraculós. No diré que s'ha curat gràcies a això però des de luego ha ajudat moltíssim. A part que quan estan malalts no mengen res, en el nostre cas només pren pit, fet que em deixa prou tranquila.

A veure suggerències per deixar el pit si ell no està interessat doncs ben poques, hehe! Jo moltes vegades li dic quan em demana que s'ha d'esperar per que en aquell moment no puc i passada una estona se n'oblida, però vaja, no és una solució en si. Realment penso que si vols deixar de donar el pit doncs li has d'explicar que ara ja es va fent gran i que d'aqui poquet haurà de deixar de prendre llet. Sempre amb respecte i sense imposar preses. Conforme van creixent ho anirà entenent millor.

Venen un llibre que es diu La Teta Cansada, no sé si el coneixes. A algunes mares els ha servit per deixar el pit amb els seus fills. Jo la veritat és que de moment continuaré fins que vegi que la fase de deslletament ha arribat definitivament. Com tu bé dius és una època única i efimera que no tornarà mai més. Doncs a disfrutar-la!

:ok:
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Deixar el pit als 4 anys

EntradaAutor: crunchi » dl. maig 21, 2018 8:54 pm

Hola Jaruma, no et puc ajudar pq el meu nen només té 10 mesos i encara no tinc pensat deixar la LM, però entenc el que expliques, si. La lactancia és molt maca i epecial però és molt dura a la vegada i genera sentiments de tot tipus. El dia que arribi el destete del meu nen, no sé què pensaré.... aish ..
Molts ànims bonica!!! :-()-)
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Vannion
:: gosset
:: gosset
Entrades: 407
Membre des de: dj. gen. 14, 2016 9:52 am

Re: Deixar el pit als 4 anys

EntradaAutor: Vannion » dt. maig 22, 2018 1:49 am

Molt bones boniques!

No es el meu cas, pero vaig llegir una vegada una historia d'un destete, de la ''maretameva'' que explicava que es posava tirites als mugrons, i li deia que la teta tenia pupa.

Anims i sort en el que decideixis!
beren
:: rateta
:: rateta
Entrades: 154
Membre des de: dv. març 10, 2017 1:31 pm

Re: Deixar el pit als 4 anys

EntradaAutor: beren » dc. maig 23, 2018 7:20 am

Jo estic igual amb la meva que aviat farà 3 anys. Hem eliminat totes les preses tret de la d'adormir-se i algun dia al matí. Jo vaig seguint lo del no negar no oferir i hem arribat a aquest punt que crec que ja és més complicat.
Pel matí com sempre anem amb presa hi han dies que no hi ha temps, altres poc a poc ha deixat de demanar i ocasionalment demana però pren molt poc.
La de lanit ja és un altre tema, és la seva manera d'anar a dormir. També he provat mimos, conte, ... diu que si però primer pit. Suposo que aquesta toma té molta implicació afectiva i per això és tan difícil que la deixin.

Hi han contes per ajudar a que deixin el pit. Un és "la teta cansada", un altre "la festeta" i segur que hi han més. Jo encara no els he intentat fer sevir i no sé si funcionen però per provar no es perd res.
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Deixar el pit als 4 anys

EntradaAutor: jaruma » dv. juny 22, 2018 2:57 pm

Noies, moltes gràcies a totes, i disculpeu que hagi trigat tant a respondre! :-()-)

El meu fill va fer 4 anys fa poc, i setmanes abans li vaig anar dient que això de prendre pit era per nens petits, que ell ja s'estava fent gran... res, només perquè hi pensés. Resulta que el dia del seu aniversari estava malalt, i ja portava dies malalt amb febrícula. A la nit, quan "tocava" fer pit, va dir "ja no en vull, ja no, que ja tinc 4 anys". Però ho va dir com amb pena. I jo li vaig dir "si et ve de gust pots prendre'n, encara que tinguis 4 anys. Avui et trobes malament i et ve de gust, ja ho deixaràs quan estiguis bé". I apa, seguim amb la lleteta a tope :-o00m Però és que em sabia greu! I després d'aquell dia va tenir una regressió, i demanava lleteta cada dos per tres, quan ja no ho feia! I ara encara la demana sovint, però ja no tant. Ai, en fi. Ja arribarà el moment...

Em miraré els contes que em comentàveu, a veure si ajuden. Gràcies!
Avatar de l’usuari
bertian
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1919
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:26 am

Re: Deixar el pit als 4 anys

EntradaAutor: bertian » dc. feb. 06, 2019 12:03 pm

Uf! molt temps que no passava per aquí!!!
Mira, l'Èric té 4 anys fets al desembre i ho ha deixat ara potser fa un mes aprox. tot i que el què feia era ja molt residual.
No sé si t'ajudarà gaire el què en el meu cas ha funcionat, però el què ha fet és substituir fer teta per tocar-me una pica que tinc sortida al costat del pit.
Això sí, a vegades és un ionqui total de la piga, i si es desperta l'ha de tocar una estona per relaxar-se i tornar-se a adormir.
Vaig veient que cada cop ho necessita menys, així que crec que serà una conducta transitòria fins que aprengui a relaxar-se sense tenir tan contacte amb mi.
No sé, no hi ha alguna cosa així que li agradi? tocar-te el braç o els cabells, etc etc? potser podria ser un impàs i li ajudaria a deixar el pit.
Jo li deia, la teta ara no, però si vols et deixo tocar la piga, i a ell li ha anat bé...
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Deixar el pit als 4 anys

EntradaAutor: jaruma » dc. feb. 06, 2019 9:32 pm

Hola Bertian! Doncs a l'estiu em va començar a passar que quan ell prenia pit jo em posava dels nervis, em feia mal, i de seguida l'apartava. No m'havia passat mai, era com un instint. I vaig decidir que millor tallar-ho que no que ell notés com em molestava el contacte (que ja se'n va adonar, ja... però almenys durant poc temps).

A finals d'agost vam celebrar la festa de la lleteta (tot i que ell no la volia fer, perquè no volia deixar-ho, però es va anar convencent), i ja després d'aquell dia li vaig dir que ja s'havia acabat. I bé, posava cara de pena però de seguida se li passava, i després ja ho deia en broma.

Així que res, ja està "solucionat". Gràcies igualment pels consells! :-()-)
Avatar de l’usuari
boira75
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1029
Membre des de: dl. des. 28, 2009 5:13 pm

Re: Deixar el pit als 4 anys

EntradaAutor: boira75 » dg. set. 29, 2019 8:20 am

Feia molt temps que no passava per aquí!!quins records quan m'he conecta!!!el primer positiu,embaràs i post part. L'avortament i recuperació,el segon positiu i naixement de la meva nena,que ara ja té 4 anys....i estic en les mateixes.....no vol deixar el pit i a mi em sap molt greu però ho necessito ...com que ja fa temps del post imagino que ja ho heu aconseguit....algun truc? Com ho heu fet? El que no sabia és que les dificultats per baixar de pes tingués aquesta causa,ella només pren un pit....em podeu donar un cop de mà??moltes gràcies!!!!!
Boira


15/12/2010: TE positiu comença el viatge
19/08/11: neix la meva filla després d'un embaràs perfecte
13/02/14: TE positiu i avort espontani
juny 14: TE positiu i bioquímic
5/12/14: TE positiu

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::