Trucs perquè no es posi els dits a la boca?

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Trucs perquè no es posi els dits a la boca?

EntradaAutor: Anna Maria » dv. maig 24, 2019 11:12 am

Bones,
no sabia ben bé com titular aquest post, disculpeu. Doncs ma fill té costum de posar-se els dits a la boca. Abans es mossegava les ungles, ara ja no ho fa però fa exploracions al nas i es menja els mocs, i quan està més aviat quiet sempre està amb els dits a la boca. No és el polze en posició xumet, no té cap dit en especial ni cap posició especial. A més, agafa cada tant cucs al cul, oxiürs, que ve d'això precisament.
Jo he intentat dir-li que el castigaré, li he raonat que recordi quan té cucs al cul que li piquen a la nit i no el deixen dormir, he fet veure que no ho veia per a veure si ho deixava de fer... I res. Estava pensant que potser és que com que és un nen una mica nerviós sempre ha de fer una cosa amb les mans i per això se les posa a la boca. I aquí ve la meva pregunta... Coneixeu algun objecte que pogués anar manipulant? O potser l'acabaria mossegant també?
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Nicoleta
:: papallona
:: papallona
Entrades: 109
Membre des de: ds. feb. 08, 2014 9:56 pm

Re: Trucs perquè no es posi els dits a la boca?

EntradaAutor: Nicoleta » dv. maig 24, 2019 12:18 pm

Hola Anna Maria,

el meu també ho fa una mica...i quan no són els dits és la màniga del jersei, o els cordills de la jaqueta... miro d'anar-li dient que millor que no ho faci, que és brut i es pot posar malalt, etc. però costa. És cert que quan està entretingut no ho fa. Per això, al cotxe per exemple, que és quan s'avorreix, s'emporta un peluix o alguna cosa que no sigui perillosa i que l'entretingui una mica. O cantem... la qüestió és que quan està avorrit i no té res a mà per jugar.
Potser pots fer això de portar un peluix, un cotxe (si aneu pel carrer...), un ninot... sempre serà millor si juga una estona, encara que després potser ho mossegui :I A veure si algú té alguna altra solució!
Una abraçada
:-) :camio: <:-<
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Trucs perquè no es posi els dits a la boca?

EntradaAutor: Anna Maria » dv. maig 24, 2019 5:33 pm

Gràcies Nicoleta!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Ganga
:: conillet
:: conillet
Entrades: 383
Membre des de: dv. nov. 18, 2011 8:47 am

Re: Trucs perquè no es posi els dits a la boca?

EntradaAutor: Ganga » dv. maig 24, 2019 9:45 pm

Bones!
És complicat treure aquestes "manies" jo aconsellaria tallar ungles ben arran i cada dia de dutxa que les fregui amb un raspallet d'ungles. I quan no li toqui dutxa amb el raspall i sabó sota la pica.
Sobretot quan surtin de l'escola tenir tovalloletes o aigua a mà o líquid perquè es netegin abans de berenar...i així després del parc etc etc.
Evidentment evitar que es rasqui el culet ja que és així com es propaga l'ou...i rentar-se bé.
I per dur a la mà ...doncs jo li dóno molt la mà quan anem pel carrer, de seguida el netejo el berenar i li porto els cromos, patinet..algo que vulgui fer...i ja no li dic mà fora sinó que li trec jo...al final sen cansa..la posa jo trec...i veu que ha de parar...és inconscient i els hi costa.
L'any passat el meu en va agafar , l'únic de casa...i aquest any sent extremadament pulcre amb neteja..tot i que ja ho sóc bastant eh.. :-D doncs no n'ha tingut.
Jo també li deia que el "castigaria" i clar ell a plorar i mans a la boca.. ?-) i clar no avançavem ni li veia sentit a la història...així que vaig canviar de xip...explicar-li també amb contes les consequències de mans brutes a la boca...
No sé és feina de formigueta...
Com els nens o nenes que es mosseguen ungles, es llepen el cavell, es mengen els mocs ( inclús davant dels pares..) ?-) , mànigues molles...no sé la solució màgica jo. Paciència i insistència i pedagogia al nivell del nen.
El rei de la casa 7anys i mig!
El nostre príncep quasi 6!
La patufa quasi 3!
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Trucs perquè no es posi els dits a la boca?

EntradaAutor: jaruma » ds. maig 25, 2019 2:35 pm

Hola!

El meu ho fa, el que més em molesta i no sé com parar-ho és que es mengi els mocs :ufs: Mossegar-se les ungles ho va fer un temps, i a mi em va funcionar subornar-lo. Li vaig dir que quan jo veiés que tenia les ungles prou llargues per poder-les tallar, li compraria un ou Kinder. Li va costar, s'esforçava però se les menjava inconscientment. Va haver un moment que només es mossegava una ungla, així que el vaig premiar igualment, i ara ja no se les mossega! >.-<: Però perquè deixi de menjar-se els mocs o de ficar-se els dits a la boca no he trobat solució. Confio que a mida que es vagi fent gran deixarà de fer-ho. Jo li vaig dient, però no em fa cas :-:)
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Trucs perquè no es posi els dits a la boca?

EntradaAutor: Anna Maria » ds. maig 25, 2019 11:10 pm

Gràcies!
Ostres Ganga, ja veig doncs que no sóc l'única que fa això de les tovalloletes abans de berenar a la plaça! Si més no, m'has fet sentir bé perquè clar, jo veig que els altres nens agafen el berenar i se'n van a jugar mentre berenen, i l'Isaac amb la tovalloleta i tal,... que bé, també et diré que prefereixo que mengi primer i vagi a jugar després, però és la sensació de sempre fer al revés que fan els altres :-:)
Cert Jaruma, això dels mocs... és ben bé un vici, perquè l'Isaac ha arribat a tenir pupes al nas per haver estat tota l'estona venga i dale...
També crec que o bé hi ha nens que en tenen i no ho diuen els de casa seva, o no els hi pica a la nit (que no sé si pot passar) o bé que ma fill és propens també a tenir cucs, com un altre nen agafarà altres coses.
Paciència doncs, gràcies de nou!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Trucs perquè no es posi els dits a la boca?

EntradaAutor: crunchi » dg. maig 26, 2019 6:43 pm

El meu també ho fa, però té 22 mesos. No sé si el teu és mes gran, em sona que si...

No sé ben bé perque ho fa el meu, sembla que hi faci quan està avorrit, però no et sé dir. De moment no li dono gaire importància perque ho fa de tan en quan. No magrada clar perque son bacteries a la boca, però també crec que no em puc obsessionar.... intento rentar-li les mans sovint amb aigua i sabó, però molts cops no puc. Lo de les tovalloletes em fa mania, penso que porten molta merda també. E fi, és complicat.

De moment li repeteixo el No mil cops, però res, paciencia i constancia. Em quedaré per aqui per si la mania no li marxa.

Ta de bo amb el tempa els vostres ho deixin de fer noies :-()-)
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Trucs perquè no es posi els dits a la boca?

EntradaAutor: Anna Maria » dl. maig 27, 2019 8:40 am

Gràcies!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
aspi
:: puça
:: puça
Entrades: 29
Membre des de: dj. abr. 07, 2016 8:14 pm

Re: Trucs perquè no es posi els dits a la boca?

EntradaAutor: aspi » ds. jul. 27, 2019 10:15 pm

EL meu de quasi 5 anys es mossega molt les ungles, de fet fa mesos que no li puc tallar, també té molta mania de llepar coses, en plan joguines, el mando de la tv si la està mirant embobat, tipics cordons de dessuadora…

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::