Rutines per dormir

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Rutines per dormir

EntradaAutor: jaruma » ds. juny 22, 2019 8:16 pm

El meu fill acaba de fer 5 anys i l'hora de dormir és una mica desesperant. Mai ha volgut fer migdiada, ni li ha agradat gens dormir (a part, que dorm fatal, és molt nerviós). Però fins fa poc acceptava que era l'hora de dormir, i anàvem tots dos al llit. Llegíem 3 contes, i després jo li cantava o comptava a poc a poc, i ell tard o d'hora s'adormia. Ara ha agafat el costum de posar-se a fer el tonto. Llegim els contes i ja està en plan "ara no m'adormiré" (movent-se, aixecant-se, etc). Després a l'hora de cantar igual, fa coses per fer-me enfadar, i jo em poso nerviosa i no ajudo gens. Hi ha vegades que em poso tan nerviosa (i ni jo sé per què m'emprenyo tant) que li acabo dient que se'n vagi al sofà i jo me'n vaig a la cuina a fer alguna cosa per distreure'm. I no m'agrada gens enfadar-me amb ell per això. Està clar que no ho fa bé, però també és cert que li costa dormir, i que d'alguna manera em posa a ptova.

En fi, que necessito idees per fer una nova rutina o alguna cosa que faciliti la relaxació. Banyar després de sopar no és viable perquè li agrada estar força estona jugant a l'aigua, i perquè tampoc no es banya cada dia. Posar música relaxant no li funciona, diu que és música trista i no es relaxa. Inventar contes li agrada tant que s'excita enlloc de relaxar-se, i els vol explicar ell enlloc de deixar-me a mi explicar-los. Massatges impossible, perquè està de broma, no para quiet. Anar a dormir amb el papa tampoc, perquè ho viu com un càstig, com si jo l'estés rebutjant per no adormir-se amb mi. No sé, teniu idees?

Val a dir que no li passa perquè el posi a dormir massa tard, ni massa aviat. Ho sé perquè he provat d'anar a dormir més aviat, més tard, i res. És un nen que a més sempre té son, perquè dorm malament i es desperta molt aviat, i des de les 11 del matí aprox. ja va amb aquell neguit dels nens quan tenen son, que no paren per no adormir-se.

En fi, un rotllo. Si algú s'hi ha trovat i em pot donar idees, li estaré molt agraïda.

Gràcies!
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Rutines per dormir

EntradaAutor: crunchi » dt. juny 25, 2019 10:52 am

Hola Jaruma,que tal?

Llegint el que comentes, mha vingut al cap un tros d'un llibre que vaig llegir no fa gaire, que es diu "Auxili rebequeria a la vista" de Janet Recasens, que diu que és important ensenyar a respirar als nens per relaxar-se. No sés i ho podries aplicar al teu nen a lhora de dormir... que aprengui a relaxar-se amb la respiració. Intento fer foto aviam si o pots llegir. També surt lo de l'ampolla antiestres, que suposo que ja coneixeras....

Aviam que et poden dir les companyes.
Anims
No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.
Imatge

Imatge
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Rutines per dormir

EntradaAutor: jaruma » dc. juny 26, 2019 3:23 pm

Hola Crunchi! Fa un temps li vaig ensenyar la respiració profunda dient-li que s'imaginés que la seva panxa era un globus, i ho feia prou bé. Però ara respira ràpidament, la imfla i desimfla ràpid per fer-me enfadar. De tota manera provarem de comptar mentre respirem, a veure si funciona.

I això de les ampolles (ho he buscat al Google!) les coneixia com a manualitat, no sabia que podien ajudar a calmar. Ho provarem també, gràcies!
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: Rutines per dormir

EntradaAutor: Maria V. » dl. jul. 01, 2019 10:08 am

Si ho entenc, el teu fill troba divertit veure't enfadada. Però als cinc anys un nen entén que estar enfadat és desagradable i que, si et fa enfadar algú que estimes, resulta dolorós.

Per començar, caldria que el nen admetés que això que fa està mal fet i prometés que no hi tornarà. Segurament caldria que la persona que s'encarregués de fer-lo reflexionar fos algú que el nen respecta i amb qui no s'atrevirà a fer el desentès (potser el pare, o la mestra, o un tiet, no ho sé). Potser es podria començar amb la típica pregunta "et sembla que està bé, tractar així la mare? T'agradaria que t'ho fessin a tu, si estiguessis cansat com està ella al vespre?" (Sense tolerar-li que fugi d'estudi.)

Després d'aconseguir la promesa, caldria que tu actuesis en conseqüència deixant-lo sol així que comenci a muntar-te el número. Si s'ho agafa com un càstig, doncs bé, això és el que es mereix.
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Rutines per dormir

EntradaAutor: jaruma » dj. jul. 11, 2019 7:09 am

En realitat no és tant un tema de mal comportament com de mala gestió dels nervis per les dues parts. Ell en general és un nen que sempre vol fer bé les coses, però quan veu que no se'n surt, llavors es posa nerviós i sí que comença a fer les coses malament volent. I a l'hora d'anar a dormir, com sap que no podrà adormir-se quan toca, ja hi va nerviós i amb l'actitud inadequada. Però aquests dies m'he adonat que en realitat no ho fa per fer-me enfadar, sinó perquè no sap com reaccionar davant el meu malhumor i els seus nervis, que no el deixen parar quiet ni un moment.

En tot cas, hem fet algun canvi en les rutines, i com a més ara va més relaxat per les vacances (i sobretot jo estic més relaxada) anar a dormir ja no és un suplici, i ha canviat totalment l'actitud.

Gràcies igualment!
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: Rutines per dormir

EntradaAutor: Maria V. » dg. jul. 14, 2019 3:45 pm

Si em vaig equivocar, o si el problema ja està resolt, doncs me n'alegro molt.

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::