De cop tartamudeja

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
misaka
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dl. nov. 16, 2015 7:42 pm

De cop tartamudeja

EntradaAutor: misaka » dv. ago. 02, 2019 8:39 am

Bon dia,

El meu fill té dos anys i 9 mesos, i parlava molt bé des dels 2 anys. Feia frases complexes, i s'expressava perfectament. De fet, a la llar d'infants sempre ens havien dit que amb la parla anava molt més avançat del que li correspondria. Fa una setmana, però, que ha començat a tartamudejar.

Al principi ens en vam adonar perquè quan ens explicava alguna cosa s'encallava a la primera paraula, i començava a repetir una sílaba: "ma-ma-ma-ma-mama!", o fins i tot a diverses paraules. I es frustrava i deia: "és que jo no sap parlar!".

Vam anar fent com si res, escoltant-lo i intentant no mostrar preocupació....però ha anat a pitjor! Ara no només tartamudeja, si no que com que sap que li costa expressar-se, gairebé no parla. Hem reculat, ara s'expressa assenyalant les coses, dient paraules soltes (quan fins ara feia unes frases llarguíssimes), i tartamudejant moltíssim, fins i tot per dir papa i mama. Però el que més em preocupa és que el veig tant frustrat, que evita parlar, no vol explicar res....

És un nen molt nerviós, i ha coincidit amb que fa mig any que va tenir una germaneta (que ara comença a fer més coses, i per tant, n'està una mica més gelós), que s'ha acabat l'escola bressol i estem trampejant aquests dies de no-vacances com podem (casalet, avis, etc), i que ha deixat el bolquer.

La pediatra ens va comentar que ens esperèssim a vacances, a veure si amb la tranquilitat d'estar tots quatre amb una rutina marcada tornava a parlar com abans....però és que estic una mica angoixada, perquè veig que cada dia que passa està pitjor. I el que més greu em sap és que ell se n'adona, i ha decidit no parlar....i era un nen que no callava!

No sé si algú ha passat per una situació semblant i em pot ajudar...mil gràcies per avançat! i disculpeu, que m'ha quedat una entrada molt llarga!
Avatar de l’usuari
sargantana7
:: puça
:: puça
Entrades: 31
Membre des de: dt. feb. 10, 2015 12:08 pm

Re: De cop tartamudeja

EntradaAutor: sargantana7 » ds. ago. 03, 2019 9:36 pm

Hola,
A la meva filla li va passar exactament el mateix als 2 anys, ella també estava molt avançada en la parla per la seva edat i quan va neixer la seva germana va començe a tartamudejar. En qüestió de pocs dies va passar d’enganxar- se en algunes paraules a quedar-se enganxada a cad frase, ens feia patir molt xq va arribar un moment q no li sortia l’aire al parlar i es posava vermella...s’emblava que s’ofegues i ella es frustrava molt xq no podia practicament parlar. La vem portar al pediatra xq ens semblava q allò ja no era normal. El pediatra ens v dir q li marxaria sol i q era un t’ema d’estres, q féssim com si res, q no li acabéssim mai les frases i li deixéssim temps d’ expressar-se com si no sentissim el tartamudeig, vem avisar a tota la familia i amics xq seguissin aquestes normes i ningú li fés cap comentari ...vem intentar que estigués en un entorn tranquil i seguir rutines altra vegada i al cap de dos mesos li va passar, ens va fer patir xq passaven les setmanes i no li veiem el final però ja han passat 4 anys d’allò i no li ha tornat a passar mai més.
sort!
Avatar de l’usuari
Sumsi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 9:58 am

Re: De cop tartamudeja

EntradaAutor: Sumsi » dg. ago. 04, 2019 5:42 pm

És completament normal, no li donis importància, és transitori. Se li passarà.

A nosaltres ens va passar, i em vaig preocupar perquè tinc antecendet familiar, però va ser una fase.

Si et preocupa molt consulta al /la pediatre, però serà transitori ja veuras :ok: .

Salut
Imatge
misaka
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dl. nov. 16, 2015 7:42 pm

Re: De cop tartamudeja

EntradaAutor: misaka » dl. ago. 05, 2019 10:12 am

Moltes gràcies per les respostes, noies! La veritat és que tranquilitza una mica llegir experiències similars...costa una mica de creure que l'estrés li pugui sortir per aquí, pobret...

Esperarem a veure com va a les vacances, que estarem tots 4 molt tranquils, i a veure si amb la rutina del setembre notem que millora.

Merci!!!

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::