Nou Calendari Escolar i "setmana blanca" al març.
Re: Nou Calendari Escolar i "setmana blanca" al març.
nini8852 ha escrit:S'ha d'aprofitar més el temps i sé que això no depen dels mestres, sinó d'aquest país de pandereta, ja que sóc conscient qu això no només és dir, ale, que es quedin més dies a classe. Sé que hi ha moltes més coses al darrera, però si ens volem equiparar als paísos més desenvolupats del món en auqestes aspectes, s'ha de començar pel principi, no posant 1 setmana d'aquí i traient-la d'allà.
Jo no deixo a la meva filla al pàrking, això em sona molt malament i em sap greu, jo la deixo a un lloc on li ensenyen coses i quantes més en pugui aprendre millor.
Perdoneu si dic que al comentari "s'ha d'aprofitar més el temps" per mi aprofitar-lo és que els nens estiguin més amb els seus pares, i no pretendre que passin més temps a l'escola. I no parlo per "benefici" de les vancances dels mestres, parlo pel BENEFICI dels vostres fills i els nostres alumnes.
I si parleu d'equiparar-nos a d'altres països, no oblideu que tenen les mateixes vacances però repartides de manera diferent
brunadenit ha escrit:Sobre si serà bona o no la setmana... ja sé que els mestres desconfieu dels pedagogs, perquè no estan al peu del canó i vosaltres sou els que xafeu la realitat, però voleu dir que això no té més a veure amb aquests professionals que amb vosaltres? Dic jo que per això estudien, oi?
Ni els mestres ni els professors desconfiem dels pedagogs, hi treballem plegats. A tots els centres hi ha pedagogs i són de molta ajuda. El que passa és que aquells senyors i senyores que treballen en un despatx pensant com millorar el nivell educatiu dels nostres alumnes (per exemple canviant el calendari escolar) no ho són de pedagogs. Molts són polítics i estan en aquest departament com podrien estar al d'agricultura i pesca.
No sé quants diners li costarà al departament assumir o subvencionar algunes de les activitats que faran els alumnes aquesta setmana blanca, però segur que faria molt més favor destinant-la a més recursos humans a les escoles i baixant ratios de grup.
- brunadenit
- :: zebra

- Entrades: 1361
- Membre des de: dg. abr. 11, 2010 7:46 pm
Molta sort a tots, als mestres i als pares! Avui és el primer dia, i per sort no fa calor. Espero que els nens no notin el canvi de data, tot i que a més d'un se'ns han fet curtes les vacances, però se'ns hi farien sempre....
Rela, completament d'acord amb tu! De fet aquest és l'error de l'alliberament femení, treballar igual que els homes, en comptes de que els homes treballessin la meitat les dones hem passat a fer jornada complerta! De vegades les lluites socials ens ennubolen els ulls!
Que vagi molt bé el curs!
Salut!
Rela, completament d'acord amb tu! De fet aquest és l'error de l'alliberament femení, treballar igual que els homes, en comptes de que els homes treballessin la meitat les dones hem passat a fer jornada complerta! De vegades les lluites socials ens ennubolen els ulls!
Que vagi molt bé el curs!
Salut!
juliet ha escrit:nini8852 ha escrit:S'ha d'aprofitar més el temps i sé que això no depen dels mestres, sinó d'aquest país de pandereta, ja que sóc conscient qu això no només és dir, ale, que es quedin més dies a classe. Sé que hi ha moltes més coses al darrera, però si ens volem equiparar als paísos més desenvolupats del món en auqestes aspectes, s'ha de començar pel principi, no posant 1 setmana d'aquí i traient-la d'allà.
Jo no deixo a la meva filla al pàrking, això em sona molt malament i em sap greu, jo la deixo a un lloc on li ensenyen coses i quantes més en pugui aprendre millor.
Perdoneu si dic que al comentari "s'ha d'aprofitar més el temps" per mi aprofitar-lo és que els nens estiguin més amb els seus pares, i no pretendre que passin més temps a l'escola. I no parlo per "benefici" de les vancances dels mestres, parlo pel BENEFICI dels vostres fills i els nostres alumnes.
I si parleu d'equiparar-nos a d'altres països, no oblideu que tenen les mateixes vacances però repartides de manera diferent
Estic totalment d'acord amb tu Juliet, el temps l'hauria d'aprofitar amb mi i sóc jo la que també li he d'ensenyar valors, etc.... però jo, com la majoria de pares, hem de treballar i només tenim 30 dies de vacances l'any, per tant crec que és millor que estiguin més a l'escola aprenent coses que saben molt bé com ensenyar, que no pas en casals on veus que els monitors son nanos de 16 anys que allò si que és un parking perquè no saps que fer amb la canalla aquests dies.
I jo no puc deixar de treballar ni agafar-me les vacances quan vull ni fer jornada reduida, ja vaig aconseguir canviar l'horari per poder sortir a les 5 i recollir jo mateixa a la nena a la guarderia i així poder almenys entrar 5 minuts a la seva escola, parlar amb les seves educadores i estar tota la tarda amb ella, però és que més no puc fer....
Però per descomptat que el millor és que hi estigués jo sempre amb ella cada dia, ja li dic al meu nino que es busqui una feina on cobri una millonada i ens mantingui!!! jeje
Però mentre això no pugui ser, crec que el govern hauria de mirar més la realitat i ajudar a les families en aquest sentit.
També vaig llegir el comentari de que abans els avis no tenien problema per guardar la canalla i jo crec 2 coses: 1- No en tenen cap obligació i 2- Ara els avis son més grans que abans ja que tenim fills més tard i, almenys els meus pares, si els hi deixés la meva filla 1 setmana, els hauriem d'enterrar com aquell qui diu.
Salut!!!!!
Jo ja he donat la meva opinió a aquest post sobre la setmana blanca. Ara vé....aquesta tendència a victimitzar d'alguns mestres no m'agrada gens! Ja vaig dir que cada feina és com és, cada professional se sap lo seu, les coses bones i les dolentes, i els mestres iguals! No es pot comparar.....ni entenc a que ve que expliquis amb detalls cadascuna de les teves tasques i menys amb aquesta mala llet, amb perdó. Serà que hi ha molta gent que s'ha posat amb la teva feina, perque sino, no ho entenc....![]()
Tens raó isa, estava molt de mala llet, perquè sempre surt el mateix tema i precisament jo no dic que la meva feina sigui un sacrifici, al contrari, m'encanta i la faig de gust, només que fa ràbia sentir únicament com la gent menysté la nostra feina només perquè tenim més vacances que ells. TOTES les feines tenen els seus pros i els seus contres i ja sé que hi ha infinitat de feines mooooolt dures i que la meva no ho és. Però, enten-me, sempre sentir el mateix comentari amb rin-tin-tin, agobia. Explicar detalladament el dia a dia, era per explicar que també tenim contres, res més. Perdó si he ofès a algú.
Sita81, t'aplaudeixo
no ho has pogut expressar millor.Re: Nou Calendari Escolar i "setmana blanca" al març.
d
laucob l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. gen. 17, 2026 6:47 am, en total s’ha editat 1 vegada.
d
laucob l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. gen. 17, 2026 6:47 am, en total s’ha editat 1 vegada.
ara m'he vist...
al minut 15 parlo una mica..
http://www.tv3.cat/videos/3082610
i aquí al minut 10:30
http://www.tv3.cat/videos/3082650
al minut 15 parlo una mica..
http://www.tv3.cat/videos/3082610
i aquí al minut 10:30
http://www.tv3.cat/videos/3082650
He vist els vídeos. Molts comentaris molt encertats, d'altres força coixos. Ara no tinc temps de més, només la impressió a "grosso modo"
A veure, la Susanna aquesta pel meu punt de vista s'ha cobert de glòria... típic i tòpic tot el que diu, verbalitza la gran quantitat de mites i rumors que corren per la societat. De la gran majoria de frases en podria obrir un debat. Toni, no la podries convidar?
D'altra banda vull que quedi clar que quan vaig parlar del parking-escola no volia dir "tots els pares es pensen que l'escola és un pàrking". Sé que molts i molts pares, però moltíssims saben com d'important és l'educació, a casa, a l'escola i a tot arreu. I parlo de coneixements, d'hàbits, de valors... I molts d'aquests pares s'han trobat que no poden atendre als seus fills com creuen que han de fer perquè estem dins d'un engranatge que ens porta a treballar per substistir però alhora volem viure i no només "sobreviure", i volem gaudir de la vida familiar i donar als nostres nens el millor, però pensem que per això també em de treballar, etc... total, que "necessitem" l'escola més per poder anar a treballar que per a educar.
S'ha parlat per aquí del tema de l'anglès. La meva experiència i coneixements és que amb 25 nens i 1, 2 o 3 dies a la setmana ja pots començar als 5 mesos, als 5 anys o als 15, fer els projectes que vulguis i omplir la classe de paraules en anglès, que els nens no aprenen a parlar. El tema àrees en anglès no és cert que TOTS els mestres s'ho hagin trobat, ja que el departament sí que oferia a tots els centres que formalitzessin el projecte formació i "ajuts" per tirar-ho endavant. Bé, les formacions mai són com voldríem, però existir, existeixen. Ara bé, també depèn del nostre compromís i professionalitat preparar-nos millor o pitjor o dur-ho a terme d'una manera o d'una altra.
Trobo aquest post molt interessant i em sento amb moltes coses a dir, però se m'ha acabat el temps.
A veure, la Susanna aquesta pel meu punt de vista s'ha cobert de glòria... típic i tòpic tot el que diu, verbalitza la gran quantitat de mites i rumors que corren per la societat. De la gran majoria de frases en podria obrir un debat. Toni, no la podries convidar?
D'altra banda vull que quedi clar que quan vaig parlar del parking-escola no volia dir "tots els pares es pensen que l'escola és un pàrking". Sé que molts i molts pares, però moltíssims saben com d'important és l'educació, a casa, a l'escola i a tot arreu. I parlo de coneixements, d'hàbits, de valors... I molts d'aquests pares s'han trobat que no poden atendre als seus fills com creuen que han de fer perquè estem dins d'un engranatge que ens porta a treballar per substistir però alhora volem viure i no només "sobreviure", i volem gaudir de la vida familiar i donar als nostres nens el millor, però pensem que per això també em de treballar, etc... total, que "necessitem" l'escola més per poder anar a treballar que per a educar.
S'ha parlat per aquí del tema de l'anglès. La meva experiència i coneixements és que amb 25 nens i 1, 2 o 3 dies a la setmana ja pots començar als 5 mesos, als 5 anys o als 15, fer els projectes que vulguis i omplir la classe de paraules en anglès, que els nens no aprenen a parlar. El tema àrees en anglès no és cert que TOTS els mestres s'ho hagin trobat, ja que el departament sí que oferia a tots els centres que formalitzessin el projecte formació i "ajuts" per tirar-ho endavant. Bé, les formacions mai són com voldríem, però existir, existeixen. Ara bé, també depèn del nostre compromís i professionalitat preparar-nos millor o pitjor o dur-ho a terme d'una manera o d'una altra.
Trobo aquest post molt interessant i em sento amb moltes coses a dir, però se m'ha acabat el temps.
Toni ha escrit:ah! pels mestres no pots negar que sou els únics que de veritat guanyeu una setmana de vacances..
Aixó serà pels que tinguin vacances, jo treballo a la concertada i haurè d'estar a l'escola. No serà setmana lectiva però haurè d'anar.
Mari Loli ha escrit:Toni ha escrit:ah! pels mestres no pots negar que sou els únics que de veritat guanyeu una setmana de vacances..
Aixó serà pels que tinguin vacances, jo treballo a la concertada i haurè d'estar a l'escola. No serà setmana lectiva però haurè d'anar.
jo tinc vacances però com hem dit ja molts vegades en aquest post, l'haurem de recuperar al juliol!!
smile! ;)
★ Glinda, Mara17 i Rela ★
★ Glinda, Mara17 i Rela ★
Julyet ha escrit:S'ha parlat per aquí del tema de l'anglès. La meva experiència i coneixements és que amb 25 nens i 1, 2 o 3 dies a la setmana ja pots començar als 5 mesos, als 5 anys o als 15, fer els projectes que vulguis i omplir la classe de paraules en anglès, que els nens no aprenen a parlar. El tema àrees en anglès no és cert que TOTS els mestres s'ho hagin trobat, ja que el departament sí que oferia a tots els centres que formalitzessin el projecte formació i "ajuts" per tirar-ho endavant. Bé, les formacions mai són com voldríem, però existir, existeixen. Ara bé, també depèn del nostre compromís i professionalitat preparar-nos millor o pitjor o dur-ho a terme d'una manera o d'una altra.
Julet porque piensas eso? mis hijos tienen 3h de ingles a la semana desde lo que se considera P1 y hombre el grande (7años) se empieza a defender y tiene una comprension lectora muy buena..la niña (3 años) tambien te empieza a decir frases.. cuando esta triste o contenta muchas veces compone las frases en ingles, colores, etc.. por lo cual supongo que cuando llege el momento si que sabran hablarlo no?
c
laucob l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. gen. 17, 2026 6:48 am, en total s’ha editat 1 vegada.
potrita, això no és una teoria a la que jo hagi arribat, eh? És el que he observat i vist reflectit en els estudis fets.
Una llengua s'aprèn fent-la servir, ni més ni menys. I quan hi ha una intenció més enllà de repetir paraules, frases i/o cançons. I a l'escola et trobes que:
- Hi ha nens que els hi és igual l'anglès, no li troben sentit (bé, a la gran majoria si les classes són divertides s'ho passen molt bé i els hi agrada fer anglès, però tampoc li troben cap utilitat). D'acord, molts arriba un dia que ho troben important, però porten tants anys fent anglès i senten que no són capaços de parlar (no coneixes a ningú que després de 15 anys estudiant anglès no es capaç de comunicar-se?).
- Tens 25 (bé, o 20 o 28...) nens als que els hi has de facilitar situacions comunicatives en un entorn sovint artificial. Els has d'ajudar (lògicament) i amb tots alhora és impossible, per tant per individuaitzar la teva atenció sempre has de trobar estratègies perquè facin alguna cosa "útil" (i la llengua escrita no s'acostuma a introduir fins els 8-9 anys, "pintant" poc anglès s'aprèn, fent activitats per parelles quan són molt petits cal pautar-ho força....). Hi ha maneres, eh? Però el que vinc a dir és que en grups tan normbrosos costa fer servir la llengua de manera espontània (i pautada) i l'aprenentatge significatiu és complicat. I ja no dic escoles amb problemàtiques afegides (que no són una minoria...).
- Per la meva experiència i pel que he observat fer àrees en anglès és força positius, ja que els nens utiltizen l'anglès per aprendre, per tant "aprenen una llengua fent-la servir". Però com deia la companya això no és "traduir" una classe, sinó adaptar tota la metodologia, preparar-te molt bé (preveure quin llenguatge necessiten els nens per entendre i posar tots els recursos per donar suport) i tenir molt clar que els objectius segueixen sent els de l'àrea. Però moltes escoles ho estan fent sense gaire planificació i acaben sortint classes bilíngües ("give me the aquarelles", "neteja the tables").
No dubto que els teus fills estiguin aprenent, a més igual en el seu centre és fa molt bé. Quan dic que molts adolescents que porten fent anglès des dels 3 anys són incapaços de parlar és perquè saben moltes paraules (i la meitat mal pronunciades), algunes regles gramaticals (que no entenen com aplicar-les) i no entenen a la gent que parla anglès.
Una llengua s'aprèn fent-la servir, ni més ni menys. I quan hi ha una intenció més enllà de repetir paraules, frases i/o cançons. I a l'escola et trobes que:
- Hi ha nens que els hi és igual l'anglès, no li troben sentit (bé, a la gran majoria si les classes són divertides s'ho passen molt bé i els hi agrada fer anglès, però tampoc li troben cap utilitat). D'acord, molts arriba un dia que ho troben important, però porten tants anys fent anglès i senten que no són capaços de parlar (no coneixes a ningú que després de 15 anys estudiant anglès no es capaç de comunicar-se?).
- Tens 25 (bé, o 20 o 28...) nens als que els hi has de facilitar situacions comunicatives en un entorn sovint artificial. Els has d'ajudar (lògicament) i amb tots alhora és impossible, per tant per individuaitzar la teva atenció sempre has de trobar estratègies perquè facin alguna cosa "útil" (i la llengua escrita no s'acostuma a introduir fins els 8-9 anys, "pintant" poc anglès s'aprèn, fent activitats per parelles quan són molt petits cal pautar-ho força....). Hi ha maneres, eh? Però el que vinc a dir és que en grups tan normbrosos costa fer servir la llengua de manera espontània (i pautada) i l'aprenentatge significatiu és complicat. I ja no dic escoles amb problemàtiques afegides (que no són una minoria...).
- Per la meva experiència i pel que he observat fer àrees en anglès és força positius, ja que els nens utiltizen l'anglès per aprendre, per tant "aprenen una llengua fent-la servir". Però com deia la companya això no és "traduir" una classe, sinó adaptar tota la metodologia, preparar-te molt bé (preveure quin llenguatge necessiten els nens per entendre i posar tots els recursos per donar suport) i tenir molt clar que els objectius segueixen sent els de l'àrea. Però moltes escoles ho estan fent sense gaire planificació i acaben sortint classes bilíngües ("give me the aquarelles", "neteja the tables").
No dubto que els teus fills estiguin aprenent, a més igual en el seu centre és fa molt bé. Quan dic que molts adolescents que porten fent anglès des dels 3 anys són incapaços de parlar és perquè saben moltes paraules (i la meitat mal pronunciades), algunes regles gramaticals (que no entenen com aplicar-les) i no entenen a la gent que parla anglès.
f
laucob l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. gen. 17, 2026 6:48 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Noies,
una cosa; sabeu qui escull la setmana festiva de febrer o març?
No sé si és l'escola o el servei territorial... Sabeu com va?
Gràcies...
Gràcies...
Ginger ha escrit:Noies,
Gràcies...
Si no ho recordo malament, ve marcat pel calendari d'ensenyament.
Ginger ha escrit:Noies,
Gràcies...
Crec que l´escull l´escola..
Mireu el que he trobat
http://www.elpais.com/articulo/sociedad ... usoc_3/Tes
f
Ho escull cada servei territorial. De fet diria que no coincideixen aquest any a Girona i a Barcelona. A Girona serà del del 28 de febrer al 4 de març.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |