Escoles a Vic
Escoles a Vic
Holaaa!
El meu petit al setembre ha de començar l'escola a Vic i no sabem res de cap. M'agradaria que em donguéssiu referències si en teniu.
Algú em pot dir alguna cosa de l'Andersen?
Moltes gràcies!
El meu petit al setembre ha de començar l'escola a Vic i no sabem res de cap. M'agradaria que em donguéssiu referències si en teniu.
Algú em pot dir alguna cosa de l'Andersen?
Moltes gràcies!

Re: Escoles a Vic
Hola, jo et puc donar referències de l'Escorial, que és on volem portar el Sergi el curs 13-14 ( encara li queda any i mig de escola bressol, fa P1 ara ... els meus dos nebots grans hi van i estan contents, i la meva germana que en això és molt exigent, també n'està molt contenta.
A quina escola bressol va l'eric ara?
A quina escola bressol va l'eric ara?
Re: Escoles a Vic
Hola guapes,
Jo també sóc de Vic i també vaig una mica perduda. La Júlia començarà aquest setembre i per proximitat tenim l'escorial. A mi m'agrada bastant però tampoc en tinc moltes referències. Sinó com a públic tinc el Guillem. A veure si fan aviat les portes obertes i els podem anar a veure.
Jo també sóc de Vic i també vaig una mica perduda. La Júlia començarà aquest setembre i per proximitat tenim l'escorial. A mi m'agrada bastant però tampoc en tinc moltes referències. Sinó com a públic tinc el Guillem. A veure si fan aviat les portes obertes i els podem anar a veure.
- Martineta26
- :: zebra

- Entrades: 1067
- Membre des de: dc. març 03, 2010 10:55 am
Re: Escoles a Vic
Hola guapes! Jo sóc mare i també mestra d'escola pública, tot i que no he treballat a les escoles de vic. Jo diria que el primer que heu de decidir és si voleu una escola pública o concertada, i després a partir d'aquí mirar les diferents opcions que hi ha. Jo personalment tinc molt clar que no portaré al meu fill a una escola concertada com l'Escorial, però bé això és personal.
Jo us puc dir que a l'Andersen treballen d'una manera diferent a altres escoles, es basen molt a fer-ho a través de projectes, em sembla fins i tot que no utilitzen llibres, si més no els més petitets. El que vull dir amb això és que no es passen el dia fent fitxes i fitxes sinó que treballen i aprenen d'una altra manera més pràctica.
El que millor podeu fer és anar a les jornades de portes obertes que s'organitzen, allà podeu veure l'escola i també molts dels treballs que realitzen els nens i parlar amb mestres.
A veure si hi ha alguna mare per aquí que porti els seus nens a vic i ens pugui explicar la seva experiència de primera mà.
Jo us puc dir que a l'Andersen treballen d'una manera diferent a altres escoles, es basen molt a fer-ho a través de projectes, em sembla fins i tot que no utilitzen llibres, si més no els més petitets. El que vull dir amb això és que no es passen el dia fent fitxes i fitxes sinó que treballen i aprenen d'una altra manera més pràctica.
El que millor podeu fer és anar a les jornades de portes obertes que s'organitzen, allà podeu veure l'escola i també molts dels treballs que realitzen els nens i parlar amb mestres.
A veure si hi ha alguna mare per aquí que porti els seus nens a vic i ens pugui explicar la seva experiència de primera mà.
Re: Escoles a Vic
Jo voto per l'andersen, hi vaig anar a pàrvuls (era mooolt petita però em recordo de moltes coses d'allà, coses molt xules) , i nebots també hi van ara
,
CRÒNICA:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=18535
La nostra princeseta va néixer el 5 d'octubre de 2010 a les 7:50h
MERCADILLO: https://picasaweb.google.com/105865966059035089930
Re: Escoles a Vic
Jo també sóc mestra però no he treballat mai a Vic. Per comentaris d'altres mestres, l'Andersen té molt bona fama i, Tal com diu la Martineta26, treballen per projectes. De les altres no en sé res de res.

Re: Escoles a Vic
Hola a totes!
Ramtir, és aquesta, la del Patí. És la que ens interessa.
Katt l'Escorial ja el vam anar a veure i és molt maco però el vaig veure massa gran i plè de gent. A més, el pati dels petits és al costat del camp dels grans i no em va agradar...tot i q ja et dic, molt maco i nou, almenys la zona dels pekes q es la q vaig veure. Però gràcies de totes maneres!
Su4. Nosaltres l'any passat vam anar a veure els privats i no ens en va agradar cap...també teniem pensat el Guillem q m'havien dit q estava molt bé però últimament no en sento tant bones referències...però bueno, l'anirem a veure igualment perquè hem de posar una segona i tercera opció per si no entrem a la primera...
Martineta26 i Pilareta m'ha agradat molt el q heu dit, ens ha acabat de convèncer pq això q treballin sense llibres ho trobo molt bé. Sobretot de petits, ja tindran temps de treballar-hi més endavant. Moltíssimes gràcies!
Emanens com ja t'he dit pel privat, moltes gràcies per dir-me q la teva experiència personal et porta bons records. Estem decidits però tot i així donarem una ullada a les altres...
Mil gràcies a totes!
Per cert...algú sap com està el tema del tancament de l'escola de la Guixa per pocs nens? No sé com està aquesta, tot i q la tenim més lluny...
Ramtir, és aquesta, la del Patí. És la que ens interessa.
Katt l'Escorial ja el vam anar a veure i és molt maco però el vaig veure massa gran i plè de gent. A més, el pati dels petits és al costat del camp dels grans i no em va agradar...tot i q ja et dic, molt maco i nou, almenys la zona dels pekes q es la q vaig veure. Però gràcies de totes maneres!
Su4. Nosaltres l'any passat vam anar a veure els privats i no ens en va agradar cap...també teniem pensat el Guillem q m'havien dit q estava molt bé però últimament no en sento tant bones referències...però bueno, l'anirem a veure igualment perquè hem de posar una segona i tercera opció per si no entrem a la primera...
Martineta26 i Pilareta m'ha agradat molt el q heu dit, ens ha acabat de convèncer pq això q treballin sense llibres ho trobo molt bé. Sobretot de petits, ja tindran temps de treballar-hi més endavant. Moltíssimes gràcies!
Emanens com ja t'he dit pel privat, moltes gràcies per dir-me q la teva experiència personal et porta bons records. Estem decidits però tot i així donarem una ullada a les altres...
Mil gràcies a totes!
Per cert...algú sap com està el tema del tancament de l'escola de la Guixa per pocs nens? No sé com està aquesta, tot i q la tenim més lluny...
Re: Escoles a Vic
Hola. Pensa que si no et toca per zona a l'Andersen et serà complicat entrar-hi.
Si t'agraden les escoles amb projectes educatius innovadors t'aconselleria que et miressis la de St Eulàlia de Riuprimer.Treballen sense llibres, sense exàmens, sense notes...fins i tot sense horaris, i els resultats són bons. Conec una nena que ha estudiat allà i que ara ja està a l'institut i molt bé, ha arribat molt ben preparada.
Si t'agraden les escoles amb projectes educatius innovadors t'aconselleria que et miressis la de St Eulàlia de Riuprimer.Treballen sense llibres, sense exàmens, sense notes...fins i tot sense horaris, i els resultats són bons. Conec una nena que ha estudiat allà i que ara ja està a l'institut i molt bé, ha arribat molt ben preparada.
- Martineta26
- :: zebra

- Entrades: 1067
- Membre des de: dc. març 03, 2010 10:55 am
Re: Escoles a Vic
NURIUS ha escrit:Hola. Pensa que si no et toca per zona a l'Andersen et serà complicat entrar-hi.
Si t'agraden les escoles amb projectes educatius innovadors t'aconselleria que et miressis la de St Eulàlia de Riuprimer.Treballen sense llibres, sense exàmens, sense notes...fins i tot sense horaris, i els resultats són bons. Conec una nena que ha estudiat allà i que ara ja està a l'institut i molt bé, ha arribat molt ben preparada.
Per poder anar a l'escola de St. Eulàlia de Riuprimer cal estar empadronat allà perquè es trobaven amb això que molta gent de fora hi volia anar pel seu projecte educatiu.
Re: Escoles a Vic
Hola, jo sóc mare i de Vic, els nens els portem al Guillem, en tenim bones referències i a més a tocar de casa...els nens i van super contents i de moment veig que no hi ha cap problema.
De l'Andersen en parlen molt bé, però també hi ha pares que diuen que s´han trobat que quan són més grans han tingut problemes amb el tema de posar-se a estudiar (cada nen és un món)
Jo havia anat a l'Escorial i tot i que en tinc bon record, m´ho vaig passa bé i vaig aprendre, teniem molt clar que voliem una escola pública, i crec que ho hem encertat, que una escola ofereixi un ventall molt ampli d´activitats i demés no vol dir sempre que sigui una gran escola. Els mestres i els companys i la manera d´aprendre pel meu punt de vista són molt importants i no van sempre associats al prestigi del nom.
A Vic només hi ha districte únic, o sigui que és per tothom igual, la proximitat no hi fa rès.
Espero haver-te ajudat.
De l'Andersen en parlen molt bé, però també hi ha pares que diuen que s´han trobat que quan són més grans han tingut problemes amb el tema de posar-se a estudiar (cada nen és un món)
Jo havia anat a l'Escorial i tot i que en tinc bon record, m´ho vaig passa bé i vaig aprendre, teniem molt clar que voliem una escola pública, i crec que ho hem encertat, que una escola ofereixi un ventall molt ampli d´activitats i demés no vol dir sempre que sigui una gran escola. Els mestres i els companys i la manera d´aprendre pel meu punt de vista són molt importants i no van sempre associats al prestigi del nom.
A Vic només hi ha districte únic, o sigui que és per tothom igual, la proximitat no hi fa rès.
Espero haver-te ajudat.
Re: Escoles a Vic
GRàcies pels vostres comentaris,
Ostres ara encara estem més liats........Jo em pensava que tenia punts per proximitat......ja veig que ni això? Nosaltres estavem entre Escorial, és el que tenim al costa, el Guillem o l'Andersen. Ser que són molt diferents i que hi ha públics i privats però dels 3 me n'han parlat molt bé. De l'escorial em tira molt que fagin fins l'ESO, això que tant petits hagin de canviar no m'agrada gens. Si tens la sort de tenir nens que van bé segur que funcionen a tot arreu però si els costa una mica no ser si aquest canvi als 12 anys els beneficia molt.
Ai no se.......a veure si les portes obertes ens aclareixen alguna cosa......A més amb les retallades que hi ha no ser fins on aguantaran les públiques
Ostres ara encara estem més liats........Jo em pensava que tenia punts per proximitat......ja veig que ni això? Nosaltres estavem entre Escorial, és el que tenim al costa, el Guillem o l'Andersen. Ser que són molt diferents i que hi ha públics i privats però dels 3 me n'han parlat molt bé. De l'escorial em tira molt que fagin fins l'ESO, això que tant petits hagin de canviar no m'agrada gens. Si tens la sort de tenir nens que van bé segur que funcionen a tot arreu però si els costa una mica no ser si aquest canvi als 12 anys els beneficia molt.
Ai no se.......a veure si les portes obertes ens aclareixen alguna cosa......A més amb les retallades que hi ha no ser fins on aguantaran les públiques
Re: Escoles a Vic
Hola,
la meva filla ha començat P3 aquest any també al Guillem. Jo et recomano que vagis a totes les portes obertes i tu mateixa veuràs quina escola et fa més feeling.
Les que més ens van agradar van ser Andersen i Guillem (les dues públiques, en principi volíem una escola laica tot i que no era imperatiu), les vaig trobar molt similars, i vam omplir la preinscripció per proximitat, pensa que si els dos pares treballeu són molts anys d'anar a portar i a recollir.
Com ja t'ha dit la Seira tot Vic és zona única, i aquest any em sembla que quasi tothom va entrar en primera opció.
Al Guillem tampoc tenen llibres a preescolar, tot i que alguna fitxa sí que fan, però molt bàsic en plan dibuixar, enganxar coses...
Crec que cadascú té de referència l'escola que va anar de petit, en el meu cas, com que vivia en un poble petitó, per anar a l'institut havíem d'anar al poble del costat. Per mi aquest canvi, més que un problema, va ser molt enriquidor, canviar d'entorn, conéixer gent nova, fer nous amics... trobo que va ser un pas evolutiu molt positiu. Això va a gustos, però a mi sí que m'agrada que s'hagi de canviar de centre desprès de la primària, com a vivència personal em sembla més interessant que quedar-te a la "zona segura" o coneguda.
Tornant al tema, aneu a totes les portes obertes que pugueu i imagineu-vos al vostre fill en aquell entorn. L'escola us parlarà.
la meva filla ha començat P3 aquest any també al Guillem. Jo et recomano que vagis a totes les portes obertes i tu mateixa veuràs quina escola et fa més feeling.
Les que més ens van agradar van ser Andersen i Guillem (les dues públiques, en principi volíem una escola laica tot i que no era imperatiu), les vaig trobar molt similars, i vam omplir la preinscripció per proximitat, pensa que si els dos pares treballeu són molts anys d'anar a portar i a recollir.
Com ja t'ha dit la Seira tot Vic és zona única, i aquest any em sembla que quasi tothom va entrar en primera opció.
Al Guillem tampoc tenen llibres a preescolar, tot i que alguna fitxa sí que fan, però molt bàsic en plan dibuixar, enganxar coses...
Crec que cadascú té de referència l'escola que va anar de petit, en el meu cas, com que vivia en un poble petitó, per anar a l'institut havíem d'anar al poble del costat. Per mi aquest canvi, més que un problema, va ser molt enriquidor, canviar d'entorn, conéixer gent nova, fer nous amics... trobo que va ser un pas evolutiu molt positiu. Això va a gustos, però a mi sí que m'agrada que s'hagi de canviar de centre desprès de la primària, com a vivència personal em sembla més interessant que quedar-te a la "zona segura" o coneguda.
Tornant al tema, aneu a totes les portes obertes que pugueu i imagineu-vos al vostre fill en aquell entorn. L'escola us parlarà.
Re: Escoles a Vic
El tema institut també ens fa una mica de por, no et diré pas que no, si en comtes dels 12 s´hi anés als 14 ,com abans, m´agradaria més ,però en la meva època ja era molt normal anar a fer el BUP a l´institut i no n´em pas sortit mal parats , oi??? Sempre es pot fer el canvi a escola concertada als 12, pensa que ens queden anys, i tampoc sabem si amb el temps es pot canviar de ciutat, etc.
Re: Escoles a Vic
Una pregunta molt important per mi...algú sap el dia de jornada de portes obertes de les escoles de Vic?
És q tenim un viatge pendent a principis d març i ens fa por que coincideixi...
Gràcies
És q tenim un viatge pendent a principis d març i ens fa por que coincideixi...
Gràcies
Re: Escoles a Vic
Hola,
acabo de veure el post ara, i a aquestes alçades ja deveu estar molt decidides... les dates de portes obertes han sortit als mitjans de comunicació locals i comarcals...
per la meva experiència us diré que jo vaig estudiar al guillem i en tinc molt bon record, clar que era una altra època, vull dir que era una escola petita, d'una sola línia, però una escola innovadora. A l'Andersen hi he treballat de monitora i de vetlaldora, mentres estudiava, durant 4 anys i penso que és una escola que està mb, molt "progre", com es deia abans.
però esclar,com s'ha anat dient, Vic és zona única, per tant, poseu més d'una opció per si no entreu a la 1a!
pel que fa a l'escorial, jo no hi portaria els fills, és una opinió molt personal, però pel que conec del projecte educatiu, no m'agrada gens. En quan a l'espai, reconec que està mb, però clar, és el que tenen les monges, que econòmicament es poden permetre fer reformes quan ho necessiten!
( no em malinterpreteu, ho dic de bon rotllo!)
ja ens direu a on els heu apuntat!
acabo de veure el post ara, i a aquestes alçades ja deveu estar molt decidides... les dates de portes obertes han sortit als mitjans de comunicació locals i comarcals...
per la meva experiència us diré que jo vaig estudiar al guillem i en tinc molt bon record, clar que era una altra època, vull dir que era una escola petita, d'una sola línia, però una escola innovadora. A l'Andersen hi he treballat de monitora i de vetlaldora, mentres estudiava, durant 4 anys i penso que és una escola que està mb, molt "progre", com es deia abans.
però esclar,com s'ha anat dient, Vic és zona única, per tant, poseu més d'una opció per si no entreu a la 1a!
pel que fa a l'escorial, jo no hi portaria els fills, és una opinió molt personal, però pel que conec del projecte educatiu, no m'agrada gens. En quan a l'espai, reconec que està mb, però clar, és el que tenen les monges, que econòmicament es poden permetre fer reformes quan ho necessiten!
ja ens direu a on els heu apuntat!
Re: Escoles a Vic
Tinc 38 anys vaig anar a l'escola andersen, i es la millor escola i la millor educació, la forma que tenen aprenetatge es molt práctica, diferent, una calitat i valors humans molt arraigada, super feliç haver anat escola andersen les numeroses activitats extraescolares, teatro, cerámica, radio, fotografía, escalada i la dedicació dels mestres personalizada donc una nota de 10.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |





















