Mares soles. Com us ho feu?

Per presentar-nos i parlar de tot alló que vulguis..
Oide
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dl. oct. 12, 2015 9:53 pm

Mares soles. Com us ho feu?

EntradaAutor: Oide » dl. oct. 12, 2015 10:03 pm

Hola a totes,
Tinc 39 anys i m'estic plantejant ser mare jo sola. Em fa il.lusió tenir un petit, formar una família, però veig molt complicat compaginar els horaris de feina amb la maternitat ja que he de matxar molt molt d'hora o tornar tard, depenent del torn que em posin. No tinc gaire ajuda familiar i tot i tenir un sou força correcte, crec que pagar cangur moltes hores o cangur i guarderia puja bastant. Sabeu alternatives de confiança i assequibles? Jo vaig mirant de resoldre el tema feina però he de pensar en opcions per si no puc.

Moltes gràcies per aquest espai, sou una gran companyia i ajuda.
pesol
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2106
Membre des de: dl. juny 29, 2009 3:15 pm

Re: Mares soles. Com us ho feu?

EntradaAutor: pesol » dt. oct. 13, 2015 7:46 am

Hola i benvinguda al SocPetit!

has pensat en reduir-te la jornada laboral quan tinguis la criatura? Al reduir-te la jornada (mínm 1/8) tens la possiblitat d'escollir l'horari, si està dins el teu horari. Per tant, si fas torns (matí-tarda-nit) pots escollir un horari dins d'aquest, per exemple: només matí. D'aquesta manera podries tirar "només" d'escola bressol i t'estalviaries el cangur. Sí que és cert que llavors redueixes els ingressos (1/8, que és menys perquè et baixa l'IRPF). Busca info per internet, potser aquest link et pot ajudar, perquè hi ha "lletra petita" en això de triar l'horari.

http://www.dialogolaboral.com/la-concre ... rda-legal/

Sort!
petipe
:: granota
Entrades: 217
Membre des de: dj. set. 27, 2012 11:10 am

EntradaAutor: petipe » dt. oct. 13, 2015 10:07 am

Hola Oide,

hi ha llars d'infants que tenen horaris molt amplis, no totes, però algunes sí, hauries de mirar-ho. L'altra opció, és si coneixes algú que et doni confiança i que tingui hores lliures (alguna veïna o coneguda que sigui mestressa de casa, per exemple) i que puguis pactar un "bon preu". També hi ha cangurs que si tenen una regularitat o hores fixes "t'arreglen" el preu i ja no surt com una cangur puntual.

Evidentment, la millor opció és que tu puguis passar el màxim d'hores amb la criatura.
cosma_shiva
:: formigueta
Entrades: 50
Membre des de: dv. jul. 11, 2014 12:02 pm

EntradaAutor: cosma_shiva » dt. oct. 13, 2015 10:48 am

Jo soc mare soltera i realment per mi una jornada a temps complet no es possible. Treballo a temps parcial 20 hores setmanals i tot i aixi m'és dificil de conciliar. Mira la possibilitat de que tu puguis treballar a temps parcial.
Oide

EntradaAutor: Oide » dt. oct. 13, 2015 10:56 am

cosma_shiva ha escrit:Jo soc mare soltera i realment per mi una jornada a temps complet no es possible. Treballo a temps parcial 20 hores setmanals i tot i aixi m'és dificil de conciliar. Mira la possibilitat de que tu puguis treballar a temps parcial.

Hola a totes i moltes gràcies per les suggerències. Cosma_shiva, com t'ho fas econòmicament amb sou de mitja jornada? Jo no sé si amb reducció de jornada arribaria a finals de mes. Perdoneu, potser pregunto molt, però penso que hi ha d'haver opcions que desconeixo o que no m'he plantejat i estic buscant opcions "desesperadament" per poder-ho tirar endavant. Estic molt segura que hi ha gent que ho fa amb menys recursos que jo i vull aprendre'n. De nou, moltes gràcies, sou una gran ajuda.
Petxineta
Entrades: 24
Membre des de: dc. oct. 15, 2014 1:55 pm

EntradaAutor: Petxineta » dt. oct. 13, 2015 11:51 am

Hola!
Jo estic diborciada i tinc jo la custòdia, la nena va amb el seu pare cada 15 dies el finde, així que a la pràctica a la vida diària estic sola. Jo treballo a jornada completa i em trasllado 40km. Cal dir que tinc un bon horari, de 8 a 16h. Com ho faig? doncs als matins venen els meus pares, arreglen a la nena i la porten a l'escola. Als migdies 3 dies es queda a dinar a l'escola i 2 a casa els avis (per a no sobrecarregar avis) i a les tardes jo ja arribo per recollir-la a l'escola i ja fem la compra, recados, parc... . Els dies festius de l'escola o em demano festa o avis o ho convino amb amics.
Si et decideixes a fer el pas, sí la ajuda és necessaria ja sigui cangur, avis, amics, veins...però pensa que aquesta ajuda també et caldria si estiguéssis en parella.
Bé, espero haver ajudat i qualsevol cosa m'ho preguntes.

Una abraçada!!!!!!!!!!!
ginko biloba
:: rateta
:: rateta
Entrades: 192
Membre des de: ds. oct. 17, 2009 9:47 pm

EntradaAutor: ginko biloba » dt. oct. 13, 2015 12:18 pm

Una ajuda econòmica és buscar una au pair, que són noies estrangeres, que tu aculls a casa teva. Segons l'acord a que arribis, t'ajuden amb els nens, les feines de la casa, a canvi de allotjament, manutenció i un petit sou que pot anar de 200-400 euros el mes.
Oide

EntradaAutor: Oide » dt. oct. 13, 2015 7:49 pm

Hola,
moltes gràcies a totes. Vaig fent números i mirant opcions a veure si ho veig viable i m'hi poso. Sou una gran ajuda.
Una abraçada!
cosma_shiva
Entrades: 50
Membre des de: dv. jul. 11, 2014 12:02 pm

EntradaAutor: cosma_shiva » dc. oct. 14, 2015 8:46 am

Oide ha escrit:Hola a totes i moltes gràcies per les suggerències. Cosma_shiva, com t'ho fas econòmicament amb sou de mitja jornada? Jo no sé si amb reducció de jornada arribaria a finals de mes. Perdoneu, potser pregunto molt, però penso que hi ha d'haver opcions que desconeixo o que no m'he plantejat i estic buscant opcions "desesperadament" per poder-ho tirar endavant. Estic molt segura que hi ha gent que ho fa amb menys recursos que jo i vull aprendre'n. De nou, moltes gràcies, sou una gran ajuda.

Bones, doncs mho faig amb poc diners, comprant el minim i de segona ma, i valorant molt la sort que tinc de poder estar mes temps amb els nens. Igualment si treballo a temps complert pero li he de pagar tot a la cangur, no hi guanyo res...
petipe
Entrades: 217
Membre des de: dj. set. 27, 2012 11:10 am

EntradaAutor: petipe » dj. oct. 15, 2015 11:44 am

De tota manera, Oide, jo el que m'he trobat és que abans de tenir les criatures només tenia referències de la gent i tot era caríssim. Després vas trobant "alternatives". Per exemple, els casals tothom et diu "ui, caríssim, 150 - 200 euros/ setmana". Potser és el que predomina però també se'n troben per 75 o 100. I abans de que puguin anar a un casal, com m'ho faré, pensava? Doncs vaig descobrir que hi ha guarderies que te'ls agafen encara que sigui només a l'agost o per setmanes o dies.

Jo no sóc mare soltera i la meva situació és totalment diferent, però per la meva experiència, al final, quan en tens la necessitat, trobes solucions viables i fins i tot, solucions, que a priori haurien semblat impossibles. Que t'agradin més o menys, ja és un altre tema.
ems2012
:: lleona
Entrades: 966
Membre des de: dt. juny 26, 2012 11:09 am

EntradaAutor: ems2012 » dl. des. 21, 2015 4:45 pm

Quin post mes interessant!

Jo sóc mare separada des dels 3 mesos de la nena, tinc jo la custodia per tant tot el pes recau sobre mi.

Com t'han dit altres noies, el tema dels diners, es pot fer i desfer pq coses de segonamà en bon estat n'hi han moltes. Ara hi ha roba molt economica, i a l'escola bressol sent monoparental entraries segur!

Jo treballo 26h setmanals i tot i portar la nena a la llar d'infants de 9h a 17h necessito ajuda dels pares molts dies per recollirla fins que jo arribo per exemple...

Com a consell: has de ser força organitzat, resolutiu i valent pq sino es un caos... vull dir, no dormir, no poder-te arreglar, no poder sopar o dinar quan toca, rentadores a tot hora, carretejar la criatura a munt i avall tot aixo no pot ser un problema... les meves dutxes acostumen a ser per trossos pq no la vull deixar tanta estona sola, aixi q en 3 minuts estic llesta, m'entens? Tinc amigues que per elles aixo "no es vida"...
No sé si m'explico massa be... vull dir que no pots ser mandrosa si et vols posar a tenir un fill sola!
La banda xula, pots triar tu com vols educar al teu fill, tens un lligam molt especial, la satisfaccio de veure el q ets capaç de fer....

Espero haver-te ajudat!
Imatge
29/04/2013 -----> 1cm
29/05/2013 -----> 5.4 cm
26/06/2013 -----> 9.5 cm sembles una nena !!!
22/07/2013 -----> 20 cm Ets una Jana! 311gr. T'estimem !!!
26/09/2013 -----> 1400gr!!!Et bellugues molt i m'encanta!!!

★✿(¨`PACTE D'OMIFINERES: •••• Ems2012 :-())•••• Dafneta27 :-())••••Airenm :-())••••'¨)✿★
Oide

EntradaAutor: Oide » dg. feb. 07, 2016 5:05 pm

Hola a totes.
Ja fa uns mesos que us vaig plantejar la pregunta de com us ho fèieu. Continuo donant-hi voltes i tinc dies de tot. La veritat és que ara ja toca prendre una decisió sí o sí, perquè la tensió de no fer-ho és pitjor.

Us he de dir que llegir els vostres missatges anima i reconforta molt. Són pràctics, realistes però també aporten valentia. La veritat és que em sembla que l'única cosa que em reté és la por de no sortir-me'n, no poder tirar endavant i no poder oferir-li tot el que voldria, però suposo que, com dieu, quan cal, es troben solucions.

Si faig el pas, us informaré, i mentrestant, us aniré llegint.

Gràcies de tot cor.
VespresVerds
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 524
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

EntradaAutor: VespresVerds » dg. feb. 07, 2016 5:44 pm

Oide, molts ànims! Pensa que les pors hi són sempre (també en parella), i quan no tens una por en tens una altra... Així que endavant, segur que pots!
ada_bcn
Entrades: 913
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

EntradaAutor: ada_bcn » dv. ago. 04, 2017 5:27 pm

Hola, jo sóc mare soltera de 2 i treballo a casa... Així m'organitzo l'horari com puc. Els meus no van anar a l'escola fins els 2 anys, amb un de sol m'organitzava bé, amb dos he necessitat a la meva mare (i quan va començar escola bressol tmb pq l'altra anava a l'escola a l'altre punta de la ciutat i l'horari de recollida no era gens flexible)
ada_bcn
Entrades: 913
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

EntradaAutor: ada_bcn » dv. ago. 04, 2017 5:29 pm

Ai, acabo de veure que fa un munt de temps d'aquesta pregunta...

Torna a “De tot una mica”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: