Comprar, llogar, ciutat, platja... dilemes!

Per presentar-nos i parlar de tot alló que vulguis..
Avatar de l’usuari
melibea80
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 573
Membre des de: dv. oct. 19, 2012 9:11 am

Comprar, llogar, ciutat, platja... dilemes!

EntradaAutor: melibea80 » dt. feb. 21, 2017 3:24 pm

Hola!

Definitivament és un tema totalment personal i molt individual, no hi ha dos casos iguals com per aconsellar amb certesa, però us volia preguntar, a veure què en penseu:

Si tinguéssiu uns bons estalvis que ara mateix al banc no fan pràcticament res i visquéssiu de lloguer a una ciutat que no és la vostra natal i de la qual probablement marxareu en un periode no superior als 5 anys (per tant heu descartat comprar pis on esteu ara) i les vostres famílies viuen ambdues a una altra ciutat (la vostra ciutat natal, dels dos, que és la mateixa)... us plantejaríeu comprar un pis allà on teniu la família, tot i saber que de moment heu de seguir pagant lloguer on esteu?

El tema és que pagaríem lloguer i alhora hipoteca. Que no sé si podríem declarar de cap manera que el pis és un primer habitatge, ja que realment seria com un segon habitatge perquè només hi aniríem els caps de setmana que poguéssim, ponts, vacances...

Tinc en ment (el meu home no ho té tan clar) que en lloc de comprar exactament a la nostra ciutat podríem invertir en un pis a pocs kms però a la platja, perquè sempre seria més fàcil de llogar com a mínim a l'estiu (les quinzenes que no hi siguem) i es podria equipar per anar-hi també a l'hivern (tot i que és una zona una mica morta a l'hivern).

Ens ofegarà tanta despesa? Val la pena ara o esperem fins que tinguem clar on anem quan acabi aquesta etapa que encara tardarà uns anys més a tancar-se? És que tinc la sensació constant de que els preus estan pujant i pujant... i que ens anem fent grans i seguim de lloguer i no tenim res "propi" (és una forma clàssica de pensar, ja ho sé...).

Sóc un mar de dubtes...

PD Els preus "urbans" són molt més assequibles que els preus "costaners", però el pis "urbà" no ens serviria per passar les vacances (no hi aniríem tres setmanes allà a no fer res), mentre que l'altre es podria aprofitar per desconnectar (platja, piscina, sol, passejar, bici, excursions...) sempre que ho necessitem des de Pasqua fins a octubre, aproximadament, sempre que vulguem fer una mica d'escapada i quan tinguem vacances.

Gràcies!!
Avatar de l’usuari
VespresVerds
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

Re: Comprar, llogar, ciutat, platja... dilemes!

EntradaAutor: VespresVerds » dc. feb. 22, 2017 12:15 pm

Hola melibea

són decisions molt complicades i que acaben condicionant-se per moltes coses...
Jo també visc en una ciutat que no és la meva natal (ni de la meva parella) i ens queda poc perquè se'ns acabi el contracte de lloguer i tampoc tenim gaire clar què fer... Voldríem comprar, però no sabem on... Jo si pogués tirar cap on viuen mons pares ho faria amb els ulls tancats, però és Barcelona, i per la feina d'ell no ens va bé viure-hi i a més és súper cara... Així que de moment estem de lloguer pel maresme i amb intenció de comprar algo però no sabem on...
petipe
:: granota
:: granota
Entrades: 241
Membre des de: dj. set. 27, 2012 11:10 am

Re: Comprar, llogar, ciutat, platja... dilemes!

EntradaAutor: petipe » dt. març 07, 2017 2:19 pm

Doncs sí, és un tema molt complex.

Si penseu en vacances una opció seria comprar alguna cosa petiteta, tipus apartament a la costa, que us permeti anar-hi de vacances i a la vegada, que no sigui un càrrega massa gran econòmicament parlant. Alguna cosa que es pogués pagar "ràpidament" perquè, en general, mai tenim garantits els ingressos de per vida. També heu de mirar però, que en un futur la cosa sigui "vendible" per si heu de comprar habitatge allà on us instal·leu definitivament.

I si no, el més sensat és paciència. Mentre tingueu estalvis, sempre hi haurà l'opció de comprar, imagino. "Tenir per tenir" no té massa sentit. I "visto lo visto"... hi ha gent que ha comprat i després ha pogut vendre sense problemes però també hi ha molta gent que es veu lligada a allò que va comprar i que no se'n pot desfer i això sí que és un bon problema!

Ara tot torna a pujar però no a tot arreu. Barcelona sempre serà cara... cal mirar amb detall on voleu comprar ara (costa, etc...) i la zona on us voldreu instal·lar definitivament en un futur per intentar fer previsió de si són zones que poden arribar a pujar molt o es "mantindran" més o menys estables. No és el mateix un poblet de segons quina zona de Lleida (per dir un exemple) que Barcelona o rodalies.

Torna a “De tot una mica”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::