Nadons i "money money"

Per presentar-nos i parlar de tot alló que vulguis..
GuiRit
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: dl. oct. 24, 2016 10:52 pm

Nadons i "money money"

EntradaAutor: GuiRit » dv. març 24, 2017 7:54 am

Hola a tothom!

Estic embarassada de poquet però és lògic que ja comenci a pensar en tot el que envolta un embaràs i la maternitat/paternitat, suposo.

L'entrada d'avui és una mica "lletja" d'escriure però la veritat és que crec que és una cosa que tothom es planteja i fins i tot hi ha moltíssima gent que posposa la decisió de tenir fills pel moment econòmic que viu. Aquest no és el meu cas. Vam tenir un primer embaràs sense buscar-lo, el vam perdre, i ens va quedar ja el cuquet... així que vam continuar buscant sense pensar massa en les condicions materials.

El cas és que som relativament joves (26-28), amb feines estables però precàries (com la majoria, vaja...) i en fi, vivim en pis propi però sense excessos de cap tipus. A més jo estudio i això s'emporta bastants diners.

La qüestió, doncs, és que ja ens hem plantejat si haurem de renunciar a coses, a què, etcètera. Per això us vull preguntar als que sou pares i mares ja, què creieu que costa mantenir un nadó (ja sé que això és taaaant relatiu, i que hi ha gent que alleta i que no, i que hi ha gent que compra al Mercadona i altra al Corte Inglés, per dir algo) però ja m'enteneu, en termes generals. I em refereixo més aviat a quan el nadó ha nascut. Abans ja sé que ja hi ha moltes despeses però entenc que és més variable perquè hi ha molts regals, ajudes de la família, coses deixades, etcètera.

En fi: qui s'anima a fer una mena de llista per facilitar-nos la feina a les primerenques amb els números de la llar?!!!

Gràcies! :D
petipe
:: granota
:: granota
Entrades: 241
Membre des de: dj. set. 27, 2012 11:10 am

Re: Nadons i "money money"

EntradaAutor: petipe » dv. març 24, 2017 11:02 am

Tu ho has dit, és tot molt relatiu.

Jo crec que el més car de tot és la llar d'infants, si l'has de deixar. Però això també depèn de les hores, de si hi dina i sobretot de si és Barcelona o un poblet, els preus varien moltíssim. La gent que té "avis" i no tenen aquesta despesa ho noten molt.

Després, si has de pagar un cangur també s'endu molts diners.

El tema bolquers, que tothom sempre diu que es gasta tant, jo no el trobo tan car. Hi ha moltes ofertes. A més, jo sempre dic que quan no tens nens acostumes a sortir "molt" (restaurants, cine, festes...) i quan tens un nen el ritme disminueix, per tant el que gastes per una banda ho estalvies per l'altra.

Tema roba: et pots gastar una milionada o molt poc. Tot depèn de si t'agrada aprofitar roba o si t'agrada comprar-ho tot nou i segons a quina botiga. D'aquest tema, el realment car són les sabates, perquè no es poden "heretar" i són cares.

Una altra cosa bastant cara són les vacunes optatives. Solen costar de 80 a 100 euros i algunes són una dosi, d'altres, 2, d'altres 3... clar que ets lliure de no posar-les. I el mateix si tries mútua o només SS.

Després hi ha variables com si la criatura surt amb alguna al·lèrgia alimentària.

És molt difícil fer números concrets perquè hi ha moltíssimes variables i tant el vostre lloc, com l'estil de vida i circumstàncies personals (horaris laborals, família a prop, gustos, etc...) hi té molt a veure.
nina_85
:: puça
:: puça
Entrades: 16
Membre des de: dj. oct. 29, 2015 11:50 am

Re: Nadons i "money money"

EntradaAutor: nina_85 » dv. març 24, 2017 9:26 pm

Jo pensava que seria més gasto del que està essent (tinc una nena d'onze mesos). Pensa que moltes coses que deveu fer (sortir a sopar, cine...) les fareu amb molta menys freqüència (i segurament sense la sensació de "renúncia", el que et vindrà més de gust és estar amb el teu fill...).

-Roba per la criatura, els primers 6 mesos els tindràs pràcticament coberts amb el que et regalin i si et deixen coses encara millor (jo vaig arribar a recuperar coses de quan jo vaig néixer! i a més, amb la gràcia que em feia a mi i als meus pares que portés robeta meva...). Jo prefereixo tenir poca roba i fer més rentadores, la veritat. Fa pena que la roba se'ls faci petita i estigui nova.

-Sabates pensa que fins que no camini no en necessita, la gent s'entossudeix en fer-los anar calçats: un dia amb "converse", un altre dia amb unes sabatetes mones... fa poc vaig veure una foto a instagram d'una noia que posava en una renglera els 15 parells de sabates que va tenir la seva criatura durant el primer any... em vaig quedar a quadres. Nosaltres l'hem fet anar amb mitjons (normals o quan gatejava mitjons d'aquests que s'adhereixen una mica) fins ara que comença a caminar.

-Sabons, cremetes... Te'n regalaran! nosaltres vam comprar un sabó de farmàcia bo d'1 litre amb tota la il·lusió del món (i pensant que ens arruïnariem cada vegada que haguessim de comprar-ne...) i resulta que després de quasi un any, tot just ara s'està acabant! jo crec que tenim sabó amb el que ens van regalar i veient el que dura fins que tingui mínim 2 o 3 anys.

-Bolquers com diu la companya, enterar-te'n d'ofertes, comprar-los per internet... provar diferents marques...

-També va bé enterar-te'n de "canastretes" i coses que regalin, p ex Caprabo, o altres que regalen 4 xorrades però si ho vas acumulant tot...

El principal gasto és el cangur si el necessites o la llar d'infants, encara que si és pública el gasto baixa substancialment. Amb una altra cosa que he notat que gastem més, sobretot des de que ella menja sòlids, és amb el menjar: verdura, fruita, carn, peix... però bé, almenys a mi amb això no em reca gastar!

Segur que us en sortireu la mar de bé!


-
nina_85
:: puça
:: puça
Entrades: 16
Membre des de: dj. oct. 29, 2015 11:50 am

Re: Nadons i "money money"

EntradaAutor: nina_85 » dv. març 24, 2017 9:30 pm

Ah! i et diria que no us deixeu entabanar amb tot el que a les botigues de nadons et diguin que necessitaràs... ni amb "mobles" específicament per nadons...

I respecte lo de les vacunes, jo conec gent que quan els pregunten què volen de regal diuen una dosi de tal vacuna!
GuiRit
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: dl. oct. 24, 2016 10:52 pm

Re: Nadons i "money money"

EntradaAutor: GuiRit » dv. març 24, 2017 11:55 pm

Oh, moltes gràcies! Segur que us penseu que dieu coses molt evidents però ja heu dit més d'una idea que m'apunto perquè fins que no et trobes amb l'experiència no les saps! A veure si hi ha més opinions!
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Nadons i "money money"

EntradaAutor: garota » ds. març 25, 2017 9:35 am

Jo opino.com les companyes. Tenim un nen de quasi 4 anys i d'aquí un mes naixerà el segon. Jo ara no treballo, i vivim prefectament amb el sou del meu marit, que no us penseu pas que és res de l'altre món! I fem força coses extres la veritat, clar que, no dinem aa grans restaurants quan sortim jaaja
El meu fill gran va a l'escola pública, com que dina a casa o amb la iaiameva algun dia no fa menjador ni.permanències ni extraescolars, ja que.per sort el puc portar i recollir cada dia, i el que ens.costa anualment són 70e d'excursions i 60 aprox de material. Res més.
Roba, doncs tirem molt de zara, xandall al.cole.sempre i algun texà pel.finde i.poc més. Les sabates cert q són carilles i cada pocs.mesos, xo vaja, uns.30 e ens costen les Nike i genial. De petit no.en.portava.
Amb el menjar és el .que.més.gastem, pq tirem molt de mercat x les coses fresques, xo ja.ens.agrada així.
El petit heredarà moltes coses pobrete jejeej així que.poquíssim gasto. Bolquers, ofertes, el gran va fera pit 25 mesos, zero.gasto llet en pols.
Vacunes.extres, al gran li vam posar una que ara ja entra. Rotavirus no pq no.ha.anat aa la guarde, varicela de moment tampoc, i la bexsero no q fer...
Tenim cotxet, portanadons, bressol ikea enganxat al nostre llit, trona ikea , banyereta ikea, orinal ikea... jajaja la.seva habitació tota ikea x quatre duros....
Ja veus que. Es pot fer de.més.i.de menys!
I no ens estem de fer rutes a l'estiu amunt.i avall x europa, i de sortir, fer algun cine o teatre o sopar els.dos d tant en tant.....
Avatar de l’usuari
Vanessa83
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 334
Membre des de: dl. set. 15, 2014 6:46 pm

Re: Nadons i "money money"

EntradaAutor: Vanessa83 » ds. març 25, 2017 3:38 pm

Que dir que no t'hagin dit ja....totalment d'acord en tot!! La meva sitacio es bastant pastada a la de la garota: tinc un nen que ha fet els 4 anys fa poc i en 9 setmanes naixera la seva germana, no treballo i tambe vivim tots del sou del me home (que es professor, no es pas n alto ejecutivo que cobri un paston).

Tema sabates estic d'acord amb lo que t'han dit, sobreto amb lo de que fins que caminen no necesiten pas sabates, encara que fa ilusio posarli a vegades. Nomes afegir que jo tiro molt de decathlon: sabates bones a bon preu, lo que no son sabates d'anar mudats es clar. Si agafes les sabates mes basiques pots tenir sabates per 10/15 euros facilment (que no cal que et durin tota la vida, sino amb sort "la temporada" i punt) jo sempre les hi he canviat perque se li qeden petites, no per destrossarles i aixo qe el meu fill es molt fisic i no para quiet.

Tambe crec que el gasto mes gran es el tema guarderia/cangur, seguit de un canvi en la compra que tirem mes de productes frescos i menys precuinats i demes....pero despres també t'adones que lo precuinat a la llarga surt car tambe eh!! I si saps comprar no gastes tant, jo compro fruits i verdures al mercat dels diumenges del poble i si vas a ultima hora no trobes tanta varietat (queda lo que queda) i queda lo mes lleig visualment (que no es pas mes dolent ni molt menys!!! pero ja se sap que la gent s'estima mes la poma perfecta i ven vermelleta i brillant que la que es es deforme i brilla menys) i et trobes les coses tiradisimes de preu en comparacio a primera hora ;)

Totalment d'acord amb no fer ni puto cas de es noies de les tendes de bebes que en la majoria de casos et volen endosar mil coses innecesaries, no vol dir que lo que et venen no sigui util, pero en la majoria de casos es prescindible. Despres coses a valorar....un escuchabebes, per a mi ha estat molt util xq visc a una casa i quan estem a un pis i ell dormint al altre em va molt be, pero potser en altres circumtancies no es util, una altre cosa es que jo per exemple tinc un sencillet que nomes es audio, si compres un de video per veure imatge el preu es dispara moltisim....per a mi es un gasto prescindible, pero potser hi ha gent que veure el bebe en video li deixa mes tranquil....

Tema roba: la roba es queda petita rapidisim!!!!!! Sobretot al inici, pero moooolt mooooolt rapid ehh, aixi que tambe quanta menys en compris millor, i et dic lo mateix que amb les sabates, han de tenir una minima qualitat es clar, no es plan de que al bebe li deixi la pell feta un nyap, pero bueno tota la roba de bebe acostuma a ser de coto i amb aixo ja esta bé. No cal que sigui roba de primerisima suposada qualitata per a que li dri tota la vida...ja qe amb sort al inici li durara na setmana. Mira, com a curiositat, l'altre dia rentava la roba per a la nena i tinc un fotimer de bodys, pues la majoria comprats a llocs varis pero sense marca estan perfectes, en canvi tots els que tenia del bennetton (tots sense excepcio) que estic segura que van ser molt mes cars que la resta nomes per ser bennetton, estan com tacats de groc (es ve que aixo amb la roba que esta guardada molt de temps pot passar, pero m'ha fet gracia que de tots els que estan aixi siguin els mes cars).

Al final acaba sent que et gastes lo que tens, si tens 10 euros gastes 10 euros i si en tens 10000 gastes 10000 ;) una s'acaba adaptant a lo que hi ha ;)
30/01/2013: Neix el nostre primer petit
09/2014: IA fallida
10/14: Trompes obstruides
12/2014: Fiv, no tenim embions
03/2015: Una trompa es desobstrueix
09/2015: IA fallida
12/2015: IA fallida
16/09/2016: IA +++++
02/06/2017: Per fi neix la petita de la casa
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Nadons i "money money"

EntradaAutor: garota » ds. març 25, 2017 6:20 pm

Molt d'acord amb, la.vanessa 83 amb lo dels.bodies jJaja recuperant-ne del gran, en.tinc de l'alcampo 100% cotó impecables!!!! Jiji m'ha fetfet gràcia.pq és cert. Com dic sempre, la.roba de marca ja no és el que era abans pq es fa a la xina, india.. etc com la roba de marques més bàsiques....
rundi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 460
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 10:04 am

Re: Nadons i "money money"

EntradaAutor: rundi » ds. març 25, 2017 10:57 pm

Hola!
Coincideixo! Les despeses més importants són vacunes, escoleta, ampliació d'horaris si la necessites (menjadors, extraescolars o cangurs) i sabates i bolquers.
De les poques coses que val mooooolt la pena no escatimar: la cadireta del cotxe (a contramarxa fins mínim els 4 anys, plis!), la resta de coses tant hi fa (hi ha qui es gasta un dineral amb el cotxet i total quan el nen fa l'any el passen a la maclaren)... Bressols, trones i banyeres poden ser d'Ikea i tant contents.
Disfruta l'embaràs i de l'etapa que comença, que és complicadament meravellosa :)
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Nadons i "money money"

EntradaAutor: jaruma » dj. març 30, 2017 7:00 am

Estic d'acord en tot el que t'han dit. El meu aviat farà 3 anys, i ara que hem deixat enrere els bolquers m'adono que seguim gastant molt més que abans de tenir-lo en supers i menjar en general. En gran part perquè no m'organitzo gens, però sobretot perquè quan èrem dos tot valia, però amb un fill vols comprar menjar de qualitat, etc. i acabes gastant més.
between
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 58
Membre des de: dt. oct. 11, 2016 5:04 pm

Re: Nadons i "money money"

EntradaAutor: between » dc. jul. 12, 2017 4:51 pm

Hola!

No et puc parlar de números perquè no tinc fills encara.
El que jo volia afegir és que consideris opcions de segona mà. A wallapop n'està ple de coses per nens: cotxets, hamaques, cadiretes, trones, cadira de senderisme, motxilla porta bebé, roba, sabates, joquines i també mobles.
Per aquí et comentaven de mobiliari d'ikea. Cert que és més barat que altres botigues però si vas sumant al final la cosa puja. El millor és que hi ha famílies que van comprar les mateixes coses a ikea, que estan en perfecte estat, i ara ho venen per wallapop per menys de la meitat del que val nou.
També comentar que hi ha gent que ven coses amb l'etiqueta penjant encara, i a preu de 2a mà.

Una altra cosa, la meva cosina té bessons, que ara tenen 8 anys, i a dia d'avui encara no els hi ha hagut de comprar roba. Tot del germà gran, de regals i sobretot de donacions d'altres mares del cole o amigues. Sabates també, de pell de marca i bona qualitat, amb poc ús.
I no és pobra eh.. vull dir que no és per caritat.

Tema bolquers, cremes, etc etc. et recomano per internet. Més barat que a Mercadona i portats a casa sense despeses d'enviament (per exemple, Amazon premium - la quota val 20 eur l'any). Si no ets premium (o prime, com en diuen ara), sí que es paga enviament)

En fi, pensa-hi. Jo quan tingui fills ho faré així. Amb el que rasqui d'aquí i d'allà podré pagar el que val una escola bressol a Barcelona! (públiques, 350eur aprox / privades ja tira cap a 450-500) -> segons referències del que m'han explicat)

I enhorabona per l'embaràs!

Torna a “De tot una mica”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::