Idees per organitzar-se amb els àpats

Per presentar-nos i parlar de tot alló que vulguis..
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Idees per organitzar-se amb els àpats

EntradaAutor: jaruma » dv. juny 23, 2017 8:29 pm

Hola,

Necessito ajuda amb els dinars i sopars. M'agradaria que em donéssiu idees de plats per cada dia (no molt llargs de fer), que es puguin congelar i quedin bé. I bé, en general,com ho feu? Compreu cada setmana? Congeleu molt? Com organitzeu després el congelador? (perquè sóc un desastre absolut i se m'oblida el que he congelat, i quan ho trobo fa tan temps que ho tinc que ho acabo llençant).

Idees de tot tipus per tal de poder tenir fet el dinar i el sopar cada dia, quan no tens temps de res, i que a sobres sigui tot saludable perquè també ho menjarà el meu fill de 3 anys, clar.

Gràcies!

Ah! Tinc la Thermomix, per si en teniu receptes.
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Idees per organitzar-se amb els àpats

EntradaAutor: crunchi » dg. juny 25, 2017 10:03 am

Hola! T'explico com ho fem nosaltres, aviam si et serveix com a idea. Aviso que m'he enrollat moltissim perdoneuuuuuuuu!!!!!

Nosaltres comprem setmanalment. Normalment hi va el meu marit a comprar.
El tema és que ara estic de baixa i tinc mes temps per cuinar i tal, però he de dir que quan treballo m'organitzo d'una altra manera... t'explico com és quan treballo pq crec que s'adequa més a tu, q tb treballes.
El meu secret és cuinar per 4, sempre que el plat ho permeti. Som dos, pero intento fer mes quantitat, així en tinc per avui i demà. Això no ho pots aplicar amb tots els plats (peix per exemple, un cop fregit per l'endemà ja ens fa mania), pero en alguns si i ajuda bastant. També has de tenir poques manies, no t'ha d'importar sopar i dinar el mateix, pero bueno, ma mare ja ho feia aixi, aixi que a casa meva ho hem copiat.
El meu marit dina i sopa a casa, jo depen (treballo per torns) aixi que hi ha vegades dino a casa i altres no (tupper). Segons com, jo cuino pel mati i ja deixo el sopar preparat, o cuino per la tarda o be, deixo el dinar de dema preparat. Intento sempre deixar-ho preparat, o almenys tenir el plat pensat i li dic al meu marit que el faci. Però la organització és basica. Arribar a casa i no saber que fer, poques vegades. També depen del dia m'he d'endur tupper per aixo em va be cuinar mes quantitats.
També és un valor afegit que el meu marit sap cuinar i li agrada, aixi que ens ho repartim prou be, segons el temps lliure que tenim. Si ell està lliure ho fa ell, i al revés.

Per exemple, si faig llenties, sopa (hivern), macarrons, verdura... sempre en faig pensant per avui sopar i demà dinar. Com veus no respecto massa allò de que per sopar no pots menjar llegums o no se que. :-D potser intento fer coses mes light o en mengem menos quantitat, pero sincerament si s'ha de sopar pasta, sopem pasta.

La carn i pollastre i peix i ous, el comprem fresc, pero segons ens organitzem, en congelem una part. Per exemple, comprem vedella, avui fem bistec amb patates per sopar, pero me'n guardo un pel congelador, per a finals de setmana picar el bistec congelat i fer macarrons. El peix el comprem sencer (posem per ex. 1 o 2 kg): en cuinem la part q ens menjarem avui i la resta la congelem per la setmana que ve, i amb el cap del peix el congelo, i el dia que vull el bulleixo al mateix moment i en fsg brou i puc fer fideua de peix o paella. Faig fideua o paella per 4 persones i tornem a tenir-ne per dos apats. Tenir mitja dotzena d'ous a la nevera crec que es basic tenir-ne setmanalment, en pots fer una bona truita de patates que tb en tenim per 1 o 2 apats, segons si es plat unic o no. El pollastre en fem 1 cop per setmana, i el mateix, si en compro molt doncs o be el faig tot i en tinc per dema, o be el congelo la part que no ens mengem avui i en tinc per la setmana que ve. El pollastre a vegades el faig a la planxa (es mes rapid), arrebossat o per fer fajitas... De tan en tan fem hamburgueses, piquem el bistec i ja tens un apat per un dissabte nit per exemple, que ens ve de gust algo aixi mes "marrano" jejeje. Divendres nit per sopar sempre fem pizza, comprem la base i la fem nosaltres. I diumenge sopar normalment pa amb embotit, o si ha sobrat truita, truita amb pa. Diumenge dinar generalment dinem amb els meus pares, un apat menos en el que pensar. Si tenim ganes de fer cuinetes, fem el dinar a casa nosaltres.
Puc fer estofat de vedella amb patates, o atun "encebollado".... plats mes elaborats pero que tambe en tinc per 2 apats.

Basics que considero que s'ha de tenir al rebost: llegums cuites en pot. És cert que estan mes bones si les cuines tu, pero si no tens temps, et treuen de molts apuros, i son sanes. Jo potser tinc 9 pots sempre, variats, per si acas. Les llenties per exemple, les faig amb atun o faig un empedrat de llenties, ceba tendre i atun. Mongetes blanques saltejades amb un all o empedrat amb ceba tendre i tomaquet. Els empedrats els pots fer avui a la nit, els poses en un tupper a la nevera, i ja en tens per dema dinar. Els cigrons els fas amb 3 minuts amb tomaquet Solis, o els tritures i fas hummus.
Els empedrats a l'estiu triumfen molt. L'amanida de pasta també (poses ceba tendre, pinya, atun, olives, blat....el que tinguis). La mayonesa la posem sempre a part, al moment que et menges la pasta, pq si et sobra amanida de pasta la poses en un tupper i per demà, pero la mayonesa ara a l'estiu ja saps.... Ensaladilla russa també és un plis i ve de gust a l'estiu.
Arròs, un altre basic. Pots fer arros bullit amb tomaquet, amanida d'arros, paella...
Tomaquet triturat, sempre en tinc per fer pasta. Fas un sofregit amb ceba, carn i el tomquet triturat, afegeixes pasta i ja esta.

Verdura: mongetes verdes amb patates, pesols amb patates, espinacs amb patates... pots tenir la verdura congelada i bullir-ho son 15 o 20 min. Menges sa i ja tens 1 o 2 apats. Ho pots triturar i tens puré.
També venen potets de fabes en conserva, amb oli... ho fas amb tires de bacon i ja tens un plat.

Basics a tenir al fruiter: cebes, patates, tomaquets, pebrots (van molt be per fer sofregits, donen molt de gust), alls... i fruita!!! Una sindria o un meló en tens per molts dies, platans, pressecs, etc. Una malla de taronges per fer sucs. Feuita de temporada en general que et vingui de gust. Nosaltres en mengem bastanta, 2 o 3 peces diaries per persona. Enciam, per fer amanida. Un tomaquet gros el fas com entrant amb mozzarella oli i oregan. Carbassó o alberginia, no son imprescindibles pero els pots cuinar de moltes maneres i et poden donar un toc com a complement (alberginia fregida, alberginia farcida amb carn....).

Basics congelador: tenir croquetes, bunyols o empanadilles... et poden treure d'un apuro per sopar, per exemple.

Pa Sempre tenir torrades o pa bimbo, per fer esmorzar o berenar o fer bikinis si un dia et convé per sopar. Comprem pa diariament, pero a vegades plegues tard i no et dona temps a passar per la fleca. Tenir galetes sempre també.

Basics nevera: iogurts, embotit, mantega, massa per fer pizza...

No sé, hi ha mil maneres de fer, nosaltres ho fem aixi i ens va prou be. Sobretot, tenir molt pensat que cuinaràs en tota la setmana (nosaltres com ja ho tenim controlat ja tenim la llista de la compra molt interioritzada), tenir organització a l'hora de comprar, saber quins basics necessites i quins complements (per exemple avui veig alvocats a la fruiteria, els compro i faig guacamole, és un plat extra que no faig normalment, un complement).
Edito per afegir que de plats i receptes n'hi ha moltes. Nosaltres uns plats que repetim cada setmana, i altres que van variant. Intenta trobar quins plats et surten mes be, tenen mes exit, us agraden mes.... i els vas repetint setmanalment. I altres plats ja veuras que en fas mes ocasionalment, pero també estan be per variar.

Aviam que et diuen les companyes. Anims!!!! :ok:
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: Idees per organitzar-se amb els àpats

EntradaAutor: capseta » dg. juny 25, 2017 11:55 am

Hola!!

La crunchi t'ha donat moltes idees i hi poso el meu graner de sorra:

Nosaltres una cosa que ens funciona molt és preparar tuppers per congelar. Ja tinc controlat que d'una olla exprés em surten uns 7 tuppers, i el que preparo normalment és:
Llenties (sense patata), amb verduretes i carn.
Carn "guisada", amb una mica d'oli saltejo algunes verdures (vaig variant) i carn, afegeixo caldo, vi blanc o una mica d'aigua i au.
Cocido de cigrons (versió light): cigrons, carbassa, ceba, carn (pot ser de la que vulguis, normalment hi poso porc o pollastre), i el punt no tant light és posar-hi alguna morcilla o xorisso talladets petits.
Saltejat de verdures: congelo les verdures a vegades ja amb el cous cous, quinoa, arros, pasta.... però normalment soles i després fer la pasta és un moment.
Col al vapor amb carn picada, en faig un dia i en guardo tuppers ja preparats.

Amb thermomix les quantitats que surten són menors, però si t'hi poses un dia pots preparar un munt de coses i apa, a congelar!

També va molt bé tenir carn d'aquesta rellena o fiambre fet per tu, el congeles i després amb un cop de calor i una amanida ja ho tens.


I a vegades faig el planning setmanal del que menjarem, però molts cops no, i el tema de tenir coses congelades preparades prèviament va de conya!
Entre setmana entre feina i tal a vegades no em dóna temps de cuinar o no em ve de gust i prefereixo dedicar una estona de tant en tant en preparar tuppers i així els tinc per quan no tingui temps.

Espero que també t'ajudin aquestes idees.
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: Idees per organitzar-se amb els àpats

EntradaAutor: Beikost » dg. juny 25, 2017 3:40 pm

Nosaltres fem bàsicament el mateix que comenten els companys amb la diferència que comprem al dia o quasi perquè tenim una nevera i un congelador minúsculs (de fet tota la cuina és un cop de puny). Això implica tenir un o dos àpats clars i un parell més de previstos per fer amb el que sobri, per exemple si faig peix fregit i en sobra al següent àpat el barrejo amb tomàquet, ceba, pebrots i cogombre i faig un "picadillo" i similar. Congelar no és una opció (al congelador només ens hi caben els bàsics i prou, és a dir, les croquetes, pollastre i peix per fer brous i el pa). La part positiva és que a la pràctica menges més verdura i menys carn (perquè en compres la justa) i el peix sempre és fresc.

A part de les idees que han donat els companys (ouyeah, visca els empedrats!) altres plats que són molt pràctics són els escabetxats: de sardines, de seitó, de conill, de guatlla... perquè prepares el plat (la guatlla escabetxada es prepara en fred, no has ni d'estar a la cuina, només posar-ho tot a la cassola, engegar el foc i ja pots marxar) i el pots tenir fins a 4 o 5 dies i anar-lo gastant, a més que la carn queda tendríssima, la meva filla d'any i mig se la menja molt bé. També et recomano provar el romesco de peix: poses tots els ingredients de la salsa romesco a la batedora, la pasta resultant la sobrefregeixes a la cassola i després hi poses els filets de peix (el rap queda fantàstic) i una mica d'aigua (i unes patates, més tard, si vols), tapes i fins que sigui cuit el peix. Finalment, nosaltres cada dos-tres dies sopem pa amb tomàquet i formatge, a vegades també embotit, o una truita, o amb una mica de tonyina o sardines o escalivada, la nena picoteja el que li ve de gust i el merder a la cuina és mínim.

Ah, i sobre com saber què tens congelat i des de quan, nosaltres tenim un paper amb un imán al congelador i cosa que entra o surt, cosa que s'afegeix o es tatxa de la llista.
Avatar de l’usuari
Junno
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 94
Membre des de: dj. gen. 26, 2017 10:56 am

Re: Idees per organitzar-se amb els àpats

EntradaAutor: Junno » dl. juny 26, 2017 2:55 pm

Em semblen molt útils tots els comentaris i hi ha més d’una idea que la posaré en pràctica! Així que, em sumo a la conversa!

Tema congelador: El que nosaltres fem a l’hora de congelar menjar (ja sigui en tupper o en film) és enganxar una mica de “cinta de carrocero” y amb un retolador escrivim a sobre el que és (això ens va molt bé sobretot amb les cremes i pures perquè sinó ja no recordem si és de carbassó o de mongeta tendra) i també es podria aprofitar i ficar la data.

I del tema “àpats ràpids”, el que fem, especialment a l’hivern i ens va de conya, és fer brou de pollastre amb 4 cosetes en algun moment del cap de setmana i després comencem a fer pures. Per exemple, a una olla (si pot ser grandota millor) fiquem una carcassa i/o pit de pollastre, patata, porro, col, pastanaga, cigrons… i un cop esta fet el caldo no llencem res, només els ossos del pollastre. Reservem un parell de tuppers amb caldo, i amb la resta del caldo fem pures molt lleugers (no espessos): una mica de caldo amb cigrons, una altre amb la patata i una mica de porro, una altre amb una mica de col i pastanaga etc. Després ho congelem tot i tenim uns 5 o 6 àpats molt saludables que queden de conya als descongelar-los (per a quedin millor, un cop descongelats els tornem a donar un cop de minipimer). Amb el pollastre, o bé el fiquem a la sopa “desmenuzado” o el congelem per posar a les amanides o per fer croquetes.
Ara a l’estiu em costa més... amb tanta calor una ja no sap que fer per sopar tot i que, com diuen les altres noies, també soc molt fan dels empedrats.

Espero que t’ajudi.

Una abraçda!
Imatge

30 Abr '17 > 4a IA -------- Positiu!
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Idees per organitzar-se amb els àpats

EntradaAutor: jaruma » dg. jul. 02, 2017 3:06 pm

Moltes gràcies per totes les idees! De moment he fet ja un empedrat (no tenia ni idea del que era!) i unes fajitas per sopar. També aquesta setmana m'he organitzat una mica millor :ok:

Un problema que tinc és que la meva parella no menja verdura, la detesta. Quan érem només els dos, jo em feia verdura per mi i ja, però ara que som tres i que el nen tampoc vol verdura, he acabat per no fer-ne mai! I no pot ser. Però clar, fer tres plats de verdura vol dir tirar-ne dos directament! Ai en fi... :-:)

Amb tot lo altre ja he començat a posar ordre i espero que em duri. Moltes gràcies! :-()-)
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Idees per organitzar-se amb els àpats

EntradaAutor: crunchi » dg. jul. 02, 2017 7:46 pm

Ostres jaruma, pero no menja res de res de verdura???? No n'hi ha cap que li agradi???? ?-) Es que si el nen veu que vosaltres no en mengeu, o ni tant sols li oferiu, no en menjarà mai.....
I si ho tritures i en fas puré?? O pots fer hamburgueses de verdura (el que serien hamburgueses veganes), o posar mayonesa a la verdura.... No sé, aviam si trobes la manera d fer menjar verdura tant al petit com al gran!!! :-()-)
Imatge

Imatge
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: Idees per organitzar-se amb els àpats

EntradaAutor: Beikost » dc. jul. 12, 2017 10:27 am

Si a tu t'agrada la verdura, fes-ne per tu i que el petit vegi que en menges, que no tenen prejudicis i segur que li agrada tot. Així per donar-te idees, les que més exit tenen a casa són les bledes, sobretot la part de la penca que és dolça, i els trossets de pastanaga i pèsols a l'ensaladlilla russa. A les amanides d'estiu, els dauets de cogombre i els xerris també triomfen i, a l'hivern, li encanten els purés i els trinxats. De fet aquest últim amb força cansalada potser se'l menjaria el teu marit i tot!!
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Idees per organitzar-se amb els àpats

EntradaAutor: jaruma » dc. jul. 12, 2017 8:09 pm

Hola noies! Vaig exagerar una mica, alguna verdura sí que mengen, però no puc fer, per exemple, una ensaladilla russa per dinar perquè un se'n menja unes cullerades (el pare) i l'altre ni la tasta. La intento incloure com acompanyament, però molts cops, per falta de temps i d'energia, no la poso.

Però per exemple (i us ho especifico per si em voleu donar idees :content: ), al nen li agrada l'enciam, el tomàquet, el cogombre i una mica els pèsols. Si faig puré o sopa, encara que no sigui verda (com sopa de tomàquet, que li agrada!) no la prova. Pèsols en faig amb pernil, però pren una cullerada i prou. Està en una edat que no vol provar res nou :-:)

Al pare li agraden els pebrots, l'amanida en general, i tolera les carxofes, els pèsols i la carbassa. Es menja les sopes de verdura si tenen poca verdura i molta nata o brou de pollastre.

Sé que m'hauria d'esforçar en fer més verdura, però la tinc mentalment exclosa. M'esforçaré per reintroduirla, ni que sigui per donar exemple. A mi el que més m'agrada són els espinacs, les aubergínies, la coliflor, etc. i quan encara no vivia amb el meu home un primer plat habitual era una verdura d'aquestes amb patates i oli, però ara això no pot ser. Intentaré ser més creativa i treure temps d'on sigui perquè el meu fill com a mínim la tasti.
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: Idees per organitzar-se amb els àpats

EntradaAutor: Beikost » dv. jul. 14, 2017 8:51 am

Dooncs a veure, idees idees!

La carxofa i la coliflor, jo les faig arrebossades, la segona amb farina de cigrons estil pakora (exemple de recepta: http://masalabcn.com/pakora-de-verdures/), i l'albergínia m'agrada molt farcida amb carn picada i beixamel, segur que aquest plat sí que se'l mengen! També pots preparar-la con a acompanyament com a morcillas del campo o de verano:

http://www.regmurcia.com/servlet/s.Sl?s ... TAJESPADRE

I la carxofa, els pèsols, pastanaga, etc. en un estofat o un arròs de verdures, fantàstic. Al darrer també hi solc posar carbassó, coliflor, pernil i parmesà, a l'estil risssoto.

Si els agrada la cuina especiada, a la gastronomia índia hi ha mil exemples de curris de verdures, és a dir, verdures en salsa, el d'albergínies és increïble:

https://www.vahrehvah.com/baingan-ka-salan

I els espinacs, estofats amb cigrons, ou i xoriço, per exemple.

Ara que dius lo del primer plat, que abans sempre era verdura i patata, ben cert! A casa la meva àvia sempre era així, amanit amb oli, sal o inclús un rajolinet de vinagre.

Torna a “De tot una mica”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::