Videojocs

Per presentar-nos i parlar de tot alló que vulguis..
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Videojocs

EntradaAutor: jaruma » dv. juny 22, 2018 3:59 pm

Hola, m'agradaria saber a quina edat heu deixat que els vostres fills comencessin amb els videojocs, i quins límits els poseu, com ho gestioneu, etc.

El meu fill té 4 anys, i fins fa un any només li interessaven una mica les app de la tablet, majoritàriament educatives, que li baixàvem de tant en tant. Però un dia va veure un joc de la Wii, a casa dels avis, i li va encantar. I des de llavors el que més li interessa al món són els videojocs! I no m'agrada, clar. A casa el deixem jugar, però només una estoneta. Però de vegades demana veure vídeos de jocs, enlloc de dibuixos tipus Peppa Pig, vol veure vídeos dels jocs que li agraden! Al principi li dèiem que sí, perquè tampoc no hi vèiem res dolent, una estoneta... Però clar, va sumant, l'estoneta de jugar, l'estoneta de veure els vídeos dels jocs... Quan està bé ho compenses sortint de casa, o proposant-li jocs a terra, amb cotxes, etc. i ja li agrada. Però quan no es troba bé (que amb el cole aquest any ha estat malalt molt sovint) només que li ve de gust jugar a la consola, o a la tablet, o veure la TV, i no vol res més. I també em preocupa que a casa ho gestionem més o menys (o ho intentem), però a casa de l'àvia pot jugar tanta estona com vulgui.

No sé, com ho feu? És molt petit encara per jugar a videojocs? De quina manera el pot perjudicar? Quanta estona seria l'adequada? Val a dir que sempre juga amb nosaltres o amb les cosines, mai juga sol.

Moltes gràcies!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Videojocs

EntradaAutor: Anna Maria » dg. juny 24, 2018 10:03 am

Hola guapa!
Jo encara no m'hi he trobat, de moment a l'Isaac li agrada el Mic i els germans Krat del súper 3, els mirem al matí abans d'anar a escola. Et passo un fil en què l'ametista i altres companyes en parlaven:
viewtopic.php?t=52386
Parlen de nens de 8 anys. Ma nebot ara també en té 8, no té tablet ni wii. Sé que l'any passat jugava a un joc a l'ordinador que era com una competició entre barquetes, bastant simple però no violent. Ajuda bastant el fet que és un nen a qui li agrada mooooooooooolt el futbol, i baixa al garatge a xutar a pilota quan no estan a la plaça o a les piscines, etc.
Jo intentaria restringir-ho tot el possible, eliminar-ho del tot està clar que no, no podem anar contracorrent, i més si el teu fill ja ho ha tastat, que el que hagués estat perfecte (que bonica la teoria, no?) és que no ho hagués provat, però és complicat quan hi ha nens més grans a la família que ja en tenen.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Videojocs

EntradaAutor: Clara13 » dl. juny 25, 2018 6:28 am

Hola Jaruma,

El meu també té 4 anys i el dia que va descobrir el Mario Kart de la Wii es va tornar lelo. Li va encantar. Nosaltres hem mirat de deixar-lo jugar una estona (uns 20 minuts), avisant-lo abans de començar a jugar de que no s'hi pot estar massa rato. Algunes vegades ha funcionat i altres ha muntat la rabieta al acabar, però al final sembla que ho ha entés.

Precisament no negant-li jugar hem aconseguit que se n'acabés avorrint, i ara ja no sembla interessar-li com abans. També hem decidit que de moment no es compren jocs nous que afavoririen el seu interés una altra vegada.

Tema tablets el mateix. Pot jugar una estona, però quan l'avisem de que ja s'ha acabat doncs fora i ha passat el mateix, ell mateix la tanca i se'n va a jugar amb els seus cotxes o a dibuixar. Tot això era sobretot al principi de tenir accés per primera vegada a les tecnologies. Ara ni tan sols mostra interés, no demana ni la wii ni el tablet. És un tema complicat, però penso que prohibir a sac significa generar un desig que d'aquesta manera queda més apaivagat. Vindria a ser com quan volen alguna marranada, si sempre els dius que no es passen la vida desitjant-la.

:ok:
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Videojocs

EntradaAutor: jaruma » dt. juny 26, 2018 8:39 am

Gràcies noies per les respostes! He passat a veure l'enllaç que em posaves, Anna Maria, i si als 4 anys ja estic així, no sé pas què faré als 8!

El problema és que al meu fill el fascinen. Si el deixem uns dies sense jugar-hi no se n'oblida, potser sí que fins i tot guanya interès, com deies tu, Clara13, però si juga cada dia hi segueix tenint moooolt d'interès. Després, quan juga amb ninos o cotxes, parla de vides, de nivells, etc. No hi ha res que el motivi tant. I a sobres no li agrada sortir de casa, l'has pràcticament d'arrossegar per anar a la platja, al parc, on sigui!

I a casa al pare li agraden molt els videojocs, i clar, tenim consoles, jocs d'ordinador...

En fi, veurem com ho gestionem. Jo veig que per una part l'espavilen molt, fins i tot l'ajuden amb la motricitat fina, la lateralitat... és una passada com domina el que fa amb les mans quan juga. Però em preocupa el mal que li puguin fer també, perquè clar, és molt petit.

Buscarem solucions i alternatives! Gràcies per les respostes!

Torna a “De tot una mica”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::