Ens estem tornant tots una mica... maleducats?

Per presentar-nos i parlar de tot alló que vulguis..
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2122
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Ens estem tornant tots una mica... maleducats?

EntradaAutor: Anna Maria » dt. ago. 14, 2018 11:31 am

Bones,
ja fa temps que veig que en general cada vegada ens estem tornant més maleducats. Jo sóc de poble, i cada vegada veig que a la gent li costa més de dir hola, adéu, gràcies... A ciutat, em trobo que clar, evidentment pel carrer no diràs hola a tothom, però quan entres en un espai petit tipus ascensor, botiga, sala espera metge, hi ha gent que no saluda, i no se si hem entrat nosaltres o una mosca collonera. No cal que em preguntin per ma vida, nooooo, només "bon dia" i ja està.
L'altre exemple el vaig comprovar ahir. Aquests dies d'agost porto l'Isaac a un centre on fan "esplai" a l'estiu, durant el curs és una acadèmia d'anglès i ho complementen amb això. Aquesta setmana és festa major, i l'aula només obria ahir i avui. Doncs bé, jo vaig portar l'Isaac perquè la propietària em va dir que hi havia nens apuntats.
Ja em va estranyar perquè vaig arribar que passaven de les 9 i no hi havia ningú més. Vaig comentar que si no venia cap més nen que em truqessin. Així va ser, a les 10:30. Resulta que dels nens apuntats aquesta setmana, 8 nens més, no havia avisat ningú. Altres que sí que hi han anat altres setmanes sí que havien avisat. La noia també estava una mica contrariada, i jo li vaig dir que quins c..., que costa avisar? Ara que lluïm uns megamòbils caríssims amb whatsapp, facebook, twiter, (per no oblidar la "tradicional" possibilitat de trucar), que costa d'avisar????????????????????????????
Sóc jo la rara?
S'accepten opinions.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
sika
:: peixet
:: peixet
Entrades: 261
Membre des de: dc. ago. 27, 2014 7:45 pm
Ubicació: Terrassa

Re: Ens estem tornant tots una mica... maleducats?

EntradaAutor: sika » dt. ago. 14, 2018 2:21 pm

Hola Anna Maria,

Jo també ho penso. L'altre dia, que teníem hora al pediatra, la gent a la sala d'espera no va dir ni hola. Jo ho trobo fatal! L'esforç no és tan gran, penso!

Per sort, i com tot, no tothom és així. Jo sempre que arribo a un lloc, saludo. Per educació. A mi m'han educat així, i així estic educant jo a la meva filla.

Una abraçada.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2122
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Ens estem tornant tots una mica... maleducats?

EntradaAutor: Anna Maria » dc. ago. 15, 2018 5:46 pm

sika ha escrit:Hola Anna Maria,

Jo també ho penso. L'altre dia, que teníem hora al pediatra, la gent a la sala d'espera no va dir ni hola. Jo ho trobo fatal! L'esforç no és tan gran, penso!

Per sort, i com tot, no tothom és així. Jo sempre que arribo a un lloc, saludo. Per educació. A mi m'han educat així, i així estic educant jo a la meva filla.

Una abraçada.


És cert, tot i que sembla que arribi al mig d'una muntanya (ho dic per la falta de resposta, i a la muntanya almenys hi ha l'eco, jeje) jo continuo dient hola.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Ens estem tornant tots una mica... maleducats?

EntradaAutor: Jomateixa82 » dc. ago. 15, 2018 10:59 pm

Doncs sí Anna Maria,...

I el pitjor de tot és que a part de la mala educació hi ha altres coses que veig fatal i que d'aqui uns anys crec que repercutirà a la societat....

He estat professora durant uns anys i els primers anys bé, res fòra del normal... Però cada any anava empitjorant la cosa... Hi havia clarament dos tipus d'alumnes, uns que eren uns cracks, moooolt més que jo a la seva edat, amb molts recursos a tots els nivells i sabent aprofitar les noves teconologies per el seu aprenentatge etc i altres que "viva la pepa", t'exigien molt a tu com a professor però per ells la llei del mínim esforç. Entregar treballs copiats els uns dels altres (m'han arribat a presentar el mateix treball un en català i l'altre en castellà per veure si colava... i a sobre on en un apartat es demanava una experiència personal i els dos parlaven d'una experiència amb una àvia, clavada vaja...., Treball idèntic presentat per dos alumnes amb una falta d'aquelles que fan que et surti sang dels ulls i cap de les dos adonar-se'n. Treballs trets clarament d'internet (es veu d'una hora lluny pel vocabulari i expressions), en fi,... fatal... Després de corregir-ho, a la classe següent vaig dir: "He corregit els treballs, tinc una memòria bastant fotogràfica i tot i corregir 80 treballs els llegeixo tots de dalt a baix i els recordo (a grosso modo, sé que un paràgraf l'he llegit igual o molt semblant fa 200 pàgines) i he detectat x alumnes que han presentat treballs copiats, sabran qui són pq tenen un asterisc al llistat de notes (amb DNI, conservant l'anonimat, es clar), que em vinguin a veure al despatx... SI algú més ha copiat i no té l'asterisc felicitats, has aconseguit col·lar-me'l". Doncs bé, a una classe d'una companya es van queixar que jo havia detectat treballs copiats, que què era això de fer recuperar treballs i no sé què més... I quan van venir, tots junts al despatx algun encara va tenir llengua i em vaig haver de sentir: "Ho haurieu de valorar positivament, això vol dir que sabem treballar en equip...", Us juro que encara flipo quan hi penso... Doncs sí, parlem d'alumnes que són qui portaran "el món" d'aquí 4 dies...

Doncs això, entre la maleducació i els "doneu-m'ho tot fet i doneu-me les gràcies per estar a aquest món" la societat està ben servida. Sort que com he dit hi ha l'altre cara de la moneda i hi ha gent super solidària, educada, treballadora...
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2122
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Ens estem tornant tots una mica... maleducats?

EntradaAutor: Anna Maria » dc. ago. 15, 2018 11:27 pm

Ostres, aquests alumnes ja els hagués volgut veure "passant" un treball a màquina d'escriure com encara vaig haver de fer jo, jejejejejeje
I parlant de les noves tecnologies, crec que sí, són útils, ens ajuden moooooolt i bla bla bla, però aquesta falsa immediatesa que tenim aquesta falsa quantitat d'informació ens està passant factura.
I també ens està passant factura el que durant uns anys molts ens hem pensat que podiem lligar els gossos amb llonganisses, és a dir, el fet de tenir facilitat o semblar que hi havia facilitat per comprar-ho tot... i encara ho arrosseguem, tot i la crisis, perquè jo que ara per ara estic bé econòmicament (hi dic bé perquè no em falta feina ni casa i arribo a final de mes, no cap exageració de diners però molt bé segons la meva opinió), haig de batallar cada dia amb "oh, pobret, si això no val res" o "oh, pobret, perquè no li compres" o "oh, si ho trenca no passa res, ja en comprarem un altre", o "ah, ja ho recullo jo, que està cansadet" ??????? i ensenyar-li que costa guanyar els diners? i ensenyar-li que si escampa ha de recollir (l'esforç, al cap i a la fi)
Aix, m'estic posant melodramàtica, però és així.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
beren
:: rateta
:: rateta
Entrades: 154
Membre des de: dv. març 10, 2017 1:31 pm

Re: Ens estem tornant tots una mica... maleducats?

EntradaAutor: beren » dj. ago. 16, 2018 8:05 am

Totalment d'acord amb tu. Jo també crec que cada vegada ens estem tornant més maleducats, més individualistes i exigents amb els nostres drets però sense deures. Cada vegada que ho penso o ho dic em sento com una vella remugona però és que és veritat! A l'autobús sóc de les poques que saluda al conductor al pujar. El mateix passa a llocs petits com ascensors, sales d'espera, botigues petites ...
Un dia m'ho va dir un conductor d'autobús. A una parada super plena, quan em toca pujar li dic bona tarda i em respon: "Saps que ets l'única que ha saludat al pujar? Després tothom t'exigeix que obris les portes quan ja has tancat, fora de la parada, que els avisis a l'arribar a determinada parada ... però no es molesten ni en dir-te hola" Suposo que tenia un dia cremadet però em va sorprendre el comentari
Em fa molta ràbia perque no costa gens i ens fa la vida més amable i més humana. Per no parlar de donar les gràcies o demanar les coses si us plau.
Anna Maria, el que comentes de no portar els nens i no avisar ja em sembla un nivell superior de mala educació. És una falta de respecte total.
beren
:: rateta
:: rateta
Entrades: 154
Membre des de: dv. març 10, 2017 1:31 pm

Re: Ens estem tornant tots una mica... maleducats?

EntradaAutor: beren » dj. ago. 16, 2018 8:12 am

El que dius del nens també és veritat. Els estem educant en el consumisme i la comoditat: tot fet, sense esforç, amb recanvi inmediat si es trenca o es perd. Amb això, després no podem pretendre que siguin responsables i valorin l'esforç.

El problema és que moltes vegades et quedes sola lluitant contra el món i acabes sent la bruixa que no li compra tot a la nena, la que no li vol donar les postres que li agraden cada dia, la que intenta posar normes ... Total, si ens ho podem permetre, si no costa tant, tots ho fan, pobreta que jugui ja recollirem quan dormi que és un moment ...

Jo també m'he posat melodramàtica però crec que valorar l'esforç, ser responsable ... són valors molt importants
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2122
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Ens estem tornant tots una mica... maleducats?

EntradaAutor: Anna Maria » dj. ago. 16, 2018 2:35 pm

Sí, és cert. Jo sé que he triat aquesta opció, i em sento malament, és a dir, jo he decidit que el meu fill poc a poc entengui que la vida és així, que hem de netejar, recollir, i que sí, que pot resultar un pal quan estàs cansat, però que s'ha de fer. I quan m'haig de quadrar perquè no vol recollir, sempre la veueta de la consciència al damunt que no ho faig bé i tal. És clar que és més fàcil recollir jo, i més ràpid i tots contents, però és el meu esforç també, penso.
Pel que fa als modals, jo ho tinc molt introduÏt. Amb l'exemple que has posat tu de l'autobús està ben clar, perquè a mi no m'han de donar les gràcies per tenir bons modals, penso que és el que haig de fer. A mi em va passar en motiu d'una festa que es va fer aquí al poble, que els que tenen el forn de pa va repartir un tros de coca i un suc a tots els nens que hi havia. Doncs jo no vaig parar ni esment en què ho feia, però el pròxim cop que vaig anar al forner em va donar les gràcies perquè es veu que havia estat l'única que li havia donat les gràcies. Jo al principi no sabia ni de què anava, i no en tinc ni el record, però suposo que li vaig donar les gràcies per repartir coca i suc, tan simple. Altres pares, no només no van donar les gràcies sinó que van demanar-ne per ells i perquè per ells no n'hi havia... Doncs jo penso que encara gràcies que ho va fer pels nens. Suposo que l'ajuntament li va donar uns diners per aquests productes, dic jo però no ho ser segur, però tot i així, ell i la seva dona i una treballadora un diumenge a la tarda a ple sol van repartir, quan mira, un altre podria dir que se n'anava a jugar amb els seus fills.
Res, que no arreglarem res, però ens hem pogut desfogar una estoneta :-o00m :-o00m :-o00m

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Ens estem tornant tots una mica... maleducats?

EntradaAutor: jaruma » dj. ago. 16, 2018 10:51 pm

Buf! A mi em desespera tot això...

Precisament avui, estava a una botiga amb el meu fill, ell caminava davant pel passadís, i una dona s'ha parat a mirar una cosa. El meu fill m'ha dit, prou alt "no hi ha espai!", I ella tan tranquil·la. Ens hem apanyat per passar per l'espai minúscul que deixava, només per trobar-nos una altra que, ni quan jo he dit "perdona, no podem passar" li ha donat la gana de mirar-nos. Ha seguit a la seva fins que ha volgut apartar-se :sogra:

A l'escala tenim uns veïns, porta per porta, que si per ells fos mai saludarien. Jo sempre els saludo, ja per molestar, perquè llavors es veuen obligats a respondre. Però tenen un fill d'uns 10 anys que encara que el saludis no respon, encara se somriu com enfotent-se'n!

I bueno, la mala educació dels nens i pares als parcs infantils ja és la bomba. Jo ensenyo el meu fill a deixar passar, a fer cua, a no molestar, a demanar permís... i de vegades em sento culpable, perquè se sent totalment desorientat davant la majoria d'actituds!

I ja el "colmo" va ser l'altre dia, que estava jo a la biblioteca consultant una estanteria, i el noi que estava assegut davant em va demanar que me n'anés, que estava fent una carta molt important per la feina! :-D Jo al principi no el vaig entendre, i després vaig marxar, enlloc de dir-li res, de tant sorpresa com estava. Quin tipus d'educació ha rebut algú que es pensa que una biblioteca pública és seva?

No sé, però totes aquestes mostres de despreci cap els demés em fan sentir malament pel meu fill. En quin tipus de societat li tocarà viure? I a sobres jo no el preparo, jo l'educo, i encara serà més dur per ell! Però tampoc pots fer altra cosa ?-)
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2122
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Ens estem tornant tots una mica... maleducats?

EntradaAutor: Anna Maria » ds. ago. 18, 2018 2:47 pm

Déu ni do, Jaruma. No, no s'hi pot fer res, i nosaltres seguirem fent, jo no em vull tornar una maleducada, això està clar!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Ens estem tornant tots una mica... maleducats?

EntradaAutor: crunchi » ds. ago. 18, 2018 11:40 pm

Ui, doncs jo treballo cara al públic, aixi que ja us imagineu.... podria escriure un llibre!!!

El hola, perdona (abans de fer una pregunta), gràcies.... molts cops s'ometen, si. A vegades saludes i ni et contesten, ets invisible. Algun cop he acabat dirigint-me en anglès, i et contesten "ah no, si som de Vic!!" (Cas real) i dic "ah, com que us he parlat en català i castellà i no m'heu contestat, pensava que ereu anglesos". o-o:)

El que em toca la figa són els estrangers que et pregunten (sense hola, perdona....) i et parlen en el seu idioma natal (sense un "perdona que parles anglès?". Tal qual, t'interrompen i et solten "where is the toilet....?". Em sembla una falta de respecte increíble, perque la cordialitat se la passen pel forro i donen per fet que tú parles el SEU idioma. Que dius a mi no se m'ocorriria mai anar a UK i parlar en espanyol a un anglès, en tot cas primer li diria "perdona, que parles espanyol?" Abans de preguntar-li qualsevol cosa. En fi....

El tema del conductor d'autobus ho trobo molt trist també, jo sempre els saludo.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2122
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Ens estem tornant tots una mica... maleducats?

EntradaAutor: Anna Maria » dg. ago. 19, 2018 11:54 am

Hola Cruchi,
els que treballem o hem treballat de cara al públic sabem que a més de la càrrega que hi hagi a nivell de feina tenim aquest "plus", que és treballar amb la gent. La gent pot ser molt maca, però també pot ser un pet. Com a clients a vegades ens creiem amb el dret de tot simplement pel fet que estem pagant un servei. Està clar que ens trobem de tot i que hi ha professionals que s'ho haurien de revisar, però també heu d'aguantar gent de tota mena.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “De tot una mica”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 8 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::