diferencia de 5 o més anys entre germans/es

Per presentar-nos i parlar de tot alló que vulguis..
Mimets
Entrades: 3
Membre des de: ds. oct. 06, 2018 5:19 pm

diferencia de 5 o més anys entre germans/es

EntradaAutor: Mimets » ds. oct. 06, 2018 9:47 pm

Hola!! Desprès d'anys de llegir-vos... per fi escric!! M'agradaria saber les opinions de les persones que o bé teniu fills amb 5, 6 o més anys de diferència entre ells, o bé que sou germans/es en aquestes condicions. Nosaltres per raons de la vida per una part i per l'altra per la nostra forma de pensar, les meves dues filles es porten 6 anys. Entenc que cada edat té pros i contres, però sembla avui en dia que per aquestes diferències es tingui una opinió quasi com si no siguin germans... (o potser no i és que al meu voltant és concentren les persones que així ho veuen) No ho veig així, podria enumera pros i per suposat contres. Però pel que he vist, amb menys diferència també podria dir pros i també contres. Hi ha ocasions que si qui m'ho ha dit ha insistit molt, m'he sentit molt malament... Em diu experiències??? Us ho agrairé molt!!!
Avatar de l’usuari
VespresVerds
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

Re: diferencia de 5 o més anys entre germans/es

EntradaAutor: VespresVerds » dg. oct. 07, 2018 7:01 am

Se'm fa estrany aquest fil.. Penso que més que mai hi ha diversitat de famílies i maneres de fer..

Jo em porto 5 anys amb el meu germà i ningú ens ha dit mai res (i si ens ho diguessin al·lucinaria per la tonteria, sincerament). La meva mare se'n porta 14, d'anys, amb el seu germà.. I amigues meves 8,10, 12 anys...
L'edat entre dos germans no em sembla condicionant de res. En fi.
Mimets
Entrades: 3
Membre des de: ds. oct. 06, 2018 5:19 pm

Re: diferencia de 5 o més anys entre germans/es

EntradaAutor: Mimets » dg. oct. 07, 2018 2:31 pm

Gràcies per contestar!!!!
La veritat és que jo quan tenia només a la filla gran no m'ho havia plantejat mai tenir un altre amb una determinada diferència d'anys perquè el fet de portar-se "x" anys seria la clau de que es duguin bé, siguin amics per sempre, etc. Però és que últimament és: "oh si que us vau esperar, no?", "li deu fer de mami, oi?" I si algú té un embaràs prou seguit de l'anterior, algunes simplement és per desitg i d'altres ja diuen "si perquè voliem que és duguèssin poc (fins aquí perfecte) ja que jo em duc 5, 6 o més anys amb rls meus germans i no vull això pels meus fills". I em quedo amb una cara...
M'ha agradat saber la teva experiència!!! >.-<: >.-<: >.-<:
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: diferencia de 5 o més anys entre germans/es

EntradaAutor: Anna Maria » dl. oct. 08, 2018 3:45 pm

Bones Mimets,
mira, jo amb ma germà em portava 8 anys. Sí, hi havia diferències clar, perquè ell quan va tenir els 18 anys jo encara jugava a nines, però la connexió hi és. Però no és per això que et contesto, sinó per dir-te que de gent que posarà en dubte les teves decisions (o el que has pogut fer) respecte a la maternitat:
- "Només en tens un? Un és poc"
- "Estàs embarassada del tercer? no l'esperàveu, oi?"
- "encara no en teniu? se't passarà l'arròs"
... i un llarg etcètera.
Tu intenta fer un "ahá" i ja està. Tot i que jo tinc algunes respostes que et poden servir d'idea per quan els comentaris et resultin enutjosos:
- "Només en tinc un i perquè no me'n donaven 3/4"
- "Sí, aniré a pel segon i si em surten bessons en donaré un perquè serien masses"
- "A casa cuina la paella el meu home, jo prefereixo fregar la paella"
Si t'escoltes a la gent pararàs boja, "nunca llueve a gusto de todos"
Edito perquè quan n'estiguis fins als ous pots dir "mira, em volia estalviar el cangur". No sempre, està clar que et poses al seu nivell d'insolència, però jo les he utilitzat quan ha estat la mateixa persona qui m'ha dit vàries vegades la mateixa "frase lapidària".
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: diferencia de 5 o més anys entre germans/es

EntradaAutor: crunchi » dl. oct. 08, 2018 4:50 pm

Hola,
Estic dacord amb el que t'han dit, no en facis cas dels comentaris... entenc que molesten, però la gent sempre ha de dir algo.

Personalment conec dos casos de germans que es porten 6 anys i no em sembla cap disparat. Tinc amigues que se'n porten 7anys, i el meu pare se'n porta 13 amb un germà. Vull dir que.... hi ha de tot.

Sjgues forta i endavant :ok:
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Bea
:: conillet
:: conillet
Entrades: 389
Membre des de: dj. set. 02, 2010 5:39 pm

Re: diferencia de 5 o més anys entre germans/es

EntradaAutor: Bea » dl. oct. 08, 2018 6:23 pm

Mimets, jo crec que al fet que es portin pocs o molts anys, sempre hi ha pros i contres, no hi ha cap edat perfecta entre germans. I si hi ha una, és la que tu i la teva familia heu escollit.

Els meus fills es porten 4,5 anys i tenen una relació boníssima, juguen molt a diari. I ara tindré una tercera que es durà pràcticament 8 anys amb la gran. I què? Doncs feliços que seran tots. I no en tindré més perque ja soc gran i l'economia no dona per tant, que si no encara en tindria un altre d'aquí 3 anyets i apa, tothom a preguntar si soc de l'Opus i jo a riure
Jo: SOP+RI
Ell: Translocació Robertsoniana 13-14 (Des'14)
Jul'10 TE+/Abr'11 Neix L
Set'12 TE+/Mar'13 M marxa
Nov'13 TE+/Des'13 Av. espontani
Ago'14 TE+/Oct'14 P marxa: ILE per anencefalia i trisomia 18
Des'14 TE+/Ago'15 Neix J
Ago'17 TE+/Oct'17 Av. diferit bessons Mo-Mo
Abr'18 TE+/Bioquímic
Mai'18 TE+/Gen'19 Neix V
Avatar de l’usuari
Vannion
:: gosset
:: gosset
Entrades: 407
Membre des de: dj. gen. 14, 2016 9:52 am

Re: diferencia de 5 o més anys entre germans/es

EntradaAutor: Vannion » dt. oct. 09, 2018 4:51 am

Bonica!

Que diguin el que vulguin, que en la variedad está el gusto!

Aquí una servidora es la hermana gran, i hem Porto sis i 9 anys amb les meves germanes, i sempre em tingut una relació genial, les tres juntes, som un gran equip.

En canvi el Vannionet, es porta dos anys amb el seu germà, i ara és quan comencen a parlar-se. Aixo es que va com va! Crec que mes que l'edat que es portin, la cosa va, de com criis als teus fills, i el feeling que es tinguin!
Mimets
Entrades: 3
Membre des de: ds. oct. 06, 2018 5:19 pm

Re: diferencia de 5 o més anys entre germans/es

EntradaAutor: Mimets » dt. oct. 09, 2018 3:56 pm

Hola de nou!
Doncs agafo la frase de "em volia estalviar la cangur", segur que algún cop la utilitzaré jjj
M'agrada sentir les vostres experiències o de casos que coneixeu, ja que són l'altra cara del que em diuen, i per tant és un reflexe de la diversitat de situacions que es donen per cada una de les diferències d'edats, i que res està escrit i que res és garantia de que la relació entre els fills hagi de ser millor. Comparteixo el que influeix el nostre paper de pares en la criança i també que els seus caràcters "lliguin" més o menys, i això últim ja no depen de nosaltres.... Potser és que estava anímicament una mica més xof i per això aquests comentaris em van arribar a fer qüestionar la nostra situació.
La gent sempre té a dir!
I molts cops estarien millor calladets!
Moltes gràcies, llegir-vos m'està anant molt bé!!!
:b-))) :b-))) :b-))) :b-))) :b-))) :b-)))

PD. Bea felicitats per aquest tercer fill! Jo algún cop he pensat ampliar la familia. En pocs dies cumpleixo 36 i quan ho he dit…
- Que si seràs molt gran...
- 3 són multitud, per gent amb molts diners,...
- clar com tens 2 nenes, és per buscar el nen ... ...
AIXXX increible
aiguablava
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: dc. ago. 15, 2012 7:22 am

Re: diferencia de 5 o més anys entre germans/es

EntradaAutor: aiguablava » dv. oct. 12, 2018 6:44 am

Els meus fills també es porten aproximadament aquesta edat. Massa petit un per poder-te contestar, sobre la nostra experiència (o seva) el temps dirà però si miro pel voltant penso que l'edat no té molt a veure amb la relació que puguin tenir. Naturalment els primers anys serà un gran condicionant 0-5, 3-8, 5-10, 7-12, 9-14.... hi haurà edats que un serà tot un nen, l'altre un adolescent... no ho podran compartir tot, però sempre tindran coses a compartir. I a partir dels 15-20, 17-22... les diferències aniran desapareixent. Quan més passat en comú hagin tingut, més lligams.

Per posar uns exemples, una besàvia de la meva família ha sigut sempre molt i molt amiga de la seva germana i es porten 10 anys de diferències, ja de joves els matrimonis sortien junts i les seves filles que es deuen dur uns 10-12 anys, també són molt amigues. Unes cosines meves es porten crec que 12 anys, a partir que la "petita" en va tenir uns 17-18 van ser molt amigues a banda de germanes, surten juntes amb les seves parelles i fills... molt unides. En canvi, tots coneixem casos de germans que se'n porten només 1, 2 o 3 i són germans, però res més, mai surten junts, només es veuen en els menjars dels caps de setmana a cals pares...

A mi em faria il.lusió que els meus fills fossin amics a banda de germans, l'amistat amb un germà és l'amistat més maca i incondicional que he vist mai. El meu pare ha tingut per millor amic el seu germà (en aquest cas, pocs anys de diferència) i és envejable.

Torna a “De tot una mica”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 10 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::