On viure a la costa catalana, amb nens?

Per presentar-nos i parlar de tot alló que vulguis..
Arbre
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dj. nov. 08, 2018 12:42 pm

On viure a la costa catalana, amb nens?

EntradaAutor: Arbre » dt. nov. 20, 2018 4:50 pm

Ara tinc un fill de pocs mesos, i he començat a pensar on viure, a Catalunya.

Ara visc a Barcelona. Però per la meva feina, no necessito estar a Barcelona (internet, etc.). No sóc de Barcelona, però sempre m'havia agradat, especialment pel mar. Però cada cop veig més que la tranquilitat es va perdent, per molts motius.

Certament, Barcelona té l'avantatge de tenir una gran varietat d'escoles i de sistema sanitari (públic i privat).

Se m'ha passat pel cap de canviar de vida. Per exemple, una possibilitat seria anar a la Costa Brava, estil Palamós o Sant Feliu de Guíxols. Una altra possibilitat seria Vilanova i la Geltrú. En tots aquests casos, hi ha escoles concertades fins a Batxillerat, i un hospital públic (no a Sant Feliu, crec).

Totes aquestes ciutats, tot i tenir turisme i immigració, crec que respecten en major mida la idea de viure en una "ciutat tradicional". I la natura, especialment a la Costa Brava, és privilegiada. I crec que per a un nen, pot ser més "natural" créixer en un entorn així.

Però a part d'un atractiu clar per l'estil de vida (i diferències en cost de la vida), no sé com funcionaria tot.

Hi ha algú que hagi fet aquest pas? O que conegui algú que ho hagi fet? Quines dificultats s'han trobat en el camí? Estan contents, o se'n penedeixen?

Gràcies.
Avatar de l’usuari
VespresVerds
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

Re: On viure a la costa catalana, amb nens?

EntradaAutor: VespresVerds » dt. nov. 20, 2018 6:59 pm

Jo vaig fer canvi de Barcelona a Mataró, però no tinc fills. I tampoc sé si em quedaré aquí gaire més... tampoc tornaré a Bcn.
Crec que si tens clar quin tipus de vida vols, no te'n penediràs!

En aquestes situacions que poses, jo tiraria per Costa Brava, però només per simple gust, m'agrada més a nivell d'ambient de gent. Ara bé, també és cert q està mal comunicada quant a transports, per exemple. I en canvi, des de Vilanova estàs a un cop de tren a Bcn.
Arbre
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dj. nov. 08, 2018 12:42 pm

Re: On viure a la costa catalana, amb nens?

EntradaAutor: Arbre » dc. nov. 21, 2018 5:31 am

Gràcies per la resposta. Et puc preguntar què vols dir amb "m'agrada més a nivell d'ambient de gent"? Jo he estat a la Costa Brava, però com a turista, i no conec com és la gent local d'allà.

Certament, l'accessibilitat a Barcelona és un punt d'avantatge per a Vilanova. Però si no hi he d'anar sovint, això no hauria de ser una de les variables més rellevants.

M'importa més com ens sentiríem com a família. Això que dius de l'ambient de gent.

Veig que Vilanova té uns 70.000 habitants, i Palamós uns 20.000. Però llavors hi ha, en un continu, Calonge, Platja d'Aro i Sant Feliu. I no gaire lluny, Palafrugell. No sé, doncs, on hi haurà la sensació de viure a un lloc amb molts de serveis. Certament, cap lloc serà mai Barcelona. Però potser un dels dos, i no sé quin, és més "complet" per a viure-hi.
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: On viure a la costa catalana, amb nens?

EntradaAutor: Takita » dc. nov. 21, 2018 11:28 am

Hola!
Jo sóc barcelonina i, amb la meva parella, fa 13 anys que vam fer el pas (quan encara no teníem fills) i vam venir a viure a un poblet de l'Anoia. No ens penedim. Estem molt satisfets de la qualitat de vida que tenim aquí i amb l'entorn en que s'estan criant els nostres fills. Tenim Barcelona a tres quarts d'hora en cotxe i hi anem quan volem. Això d'estar a prop de la capital, també ho vam valorar. Tenim un Hospital a 5 Kms, però més que res de cara als nens, tenim Sant Joan de Déu a 3/4 d'hora.
També estem contents amb l'escola i amb els amics que hem anat fent al llarg d'aquests anys.
A l'hora de triar l'indret, hauríeu de tenir clar quins serveis us són indispensables.
Arbre
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dj. nov. 08, 2018 12:42 pm

Re: On viure a la costa catalana, amb nens?

EntradaAutor: Arbre » dc. nov. 21, 2018 12:13 pm

Moltes gràcies, sí, tens raó, cal tenir en compte quins serveis voldrem.

Jo tinc clar que vull viure aprop d'un centre urbà, amb un mínim de serveis (hospital, educació fins a batxillerat de qualitat, etc.). Per tant, pensava tant en Vilanova com en Palamós, perquè crec que ambdues tenen aquest mínim.

Però no n'estic segur. I experiències com la teva, de gent que ha marxat de Barcelona per anar a un altre lloc, són enriquidores.
Avatar de l’usuari
VespresVerds
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

Re: On viure a la costa catalana, amb nens?

EntradaAutor: VespresVerds » ds. nov. 24, 2018 6:55 pm

T'escric un privat!

Torna a “De tot una mica”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::