Transtorn per afartament compulsiu

Per presentar-nos i parlar de tot alló que vulguis..
Guapeta81
Entrades: 1
Membre des de: dc. des. 19, 2018 10:56 am

Transtorn per afartament compulsiu

EntradaAutor: Guapeta81 » dc. des. 19, 2018 12:00 pm

Des de fa molt de temps la meva relació amb el menjar no ha estat gaire sana. Sempre he pensat que tenia un problema, que no era normal afartar-me a menjar i els sentiments que això em suposava. Fa uns dies vaig començar a buscar info, ja que la meva situació està afectant la meva vida personal i vull canviar-la i està clar que únicament amb dieta no és possible (crec que porto tota la vida a dieta). Buscant informació vaig trobar aquest trastorn amb el qual em vaig sentir totalment identificada(afartaments de menjar, culpa, sobrepès, menjar d’amagat, menjar sense gana, menjar tot lo prohibit(con una caixa sencera de ferrero rocher)....) vaig començar a llegir i a tot arreu orientaven cap al canvi de dos aspectes:
1er_ Evitar restriccions amb el menjar (allò dels menjars prohibits)
2on_ Aprendre a gestionar les emocions
He començat pel tema dieta, faig més àpats al dia i menjo de tot. Intento que no siguin grans quantitats, po si vull un plàtan del postre me’l mejo! Encara que sigui molt calòric... i menjo pasta, arròs i patata... po controlant quantitats però sense restringir-me res. Això que potser sembla un a tonteria m’ha fet canviar el xip. Ara mateix no vull ni perdre pes, vull poder controlar.
Per altra banda he començat a escriure un diari, només per a mi, per “explicar-me” com em sento.
Gracies per llegir-me i si algú està passant per alguna situació semblant podem parlar-ho.
giuletta
:: peixet
:: peixet
Entrades: 282
Membre des de: dj. juny 16, 2011 9:17 am

Re: Transtorn per afartament compulsiu

EntradaAutor: giuletta » dj. des. 20, 2018 11:32 am

Molt interessant això que expliques i la veritat és que em sento totalment identificada. No havia pensat mai que fos un transtorn i que tingués un nom... Et segueixo llegint ja que m'interessa molt.

Sort i ànims!!!

giuletta
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 895
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Transtorn per afartament compulsiu

EntradaAutor: jaruma » dv. des. 21, 2018 8:40 pm

Jo tinc aquest problema, identificat des de fa uns anys. El tenia més o menys "controlat" però amb el naixement del meu fill i l'estrés i falta de temps, es va descontrolar i he guanyat més de 15 kg en tres anys. Fins l'any passat em sentia molt malament amb mi mateixa, molt acomplexada, molt fastiguejada... i aquest sentiment em feia menjar encara més. Després vaig canviar el xip, vaig acceptar que estic grassa i punt, vaig deixar de culpabilitzar-me (tant), i ara almenys sembla que no em sento tan malament i no m'afarto tant. Però ara "pico" contínuament, i no controlo gens el que menjo, i clar, no puc perdre pes.

Anava a escriure't per privat perquè és un tema que m'avergonyeix bastant, però després he pensat que podia ajudar a algú llegir-ho.

Si vols mantenir contacte ja saps...

Ànims, que venen temps difícils per aquest problema... :-()-)

Torna a “De tot una mica”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: