En català com s'escriu correctament Cloe o Chloe?

Per presentar-nos i parlar de tot alló que vulguis..
aijo54
Entrades: 3
Membre des de: dl. gen. 21, 2019 11:52 am

En català com s'escriu correctament Cloe o Chloe?

EntradaAutor: aijo54 » dl. gen. 21, 2019 11:56 am

Bon dia,

tenim una nena en camí i ja hem decidit com es dirà. Però ens queda el dubte de si en català s'escriu Cloe sense h, amb h.. o com seria... He vist a la pàgina de la generalitat dels noms que apareix de les dues maneres però no trobo si en català hi ha una fórmula correcta o si ho son les dues.

Gràcies per la vostra ajuda!
MarionCole
:: papallona
:: papallona
Entrades: 120
Membre des de: dg. feb. 09, 2014 10:37 pm

Re: En català com s'escriu correctament Cloe o Chloe?

EntradaAutor: MarionCole » dl. gen. 21, 2019 1:37 pm

Home, per lògica ha de ser "Cloe", no? Perquè en català, la "CH" crec que no existeix.

Però al final li heu de posar com us sembli a vosaltres.

La meva filla té un nom que originàriament sona com una paraula plana, però nosaltres la vam inscriure sense accent i que sonés aguda. És més maco.

Enhorabona per la nena!
aijo54
Entrades: 3
Membre des de: dl. gen. 21, 2019 11:52 am

Re: En català com s'escriu correctament Cloe o Chloe?

EntradaAutor: aijo54 » dl. gen. 21, 2019 7:47 pm

Jo també suposo que és Cloe. Pero en català no existeix la Ch com a fonema pero en aquest cas no actua com a ch (com a “x”). Al provenir del francès.. tinc dubtes de com s’escriu. Entenc que en Català no té massa sentit aquesta h al mig de dues consonants però...
gràcies per respondre!
Mirinda_Taronja
:: puça
:: puça
Entrades: 42
Membre des de: dl. nov. 23, 2015 2:15 pm

Re: En català com s'escriu correctament Cloe o Chloe?

EntradaAutor: Mirinda_Taronja » dt. gen. 22, 2019 12:39 pm

No sé si ja hauràs vist l'article del nom a la wikipèdia.
El pots llegir aquí https://es.wikipedia.org/wiki/Cloe
El motiu que sovint s'escrigui amb CH és perquè prové del grec antic i es transcriu així en el nostre alfabet. Es tracta de una C seguida per una H muda, no del fonema "CH" del castellà.
Podeu escriure-ho com més us agradi, la fòrmula actual és Cloe (o Cloé si us agrada més) però la original seria Chloe (Chloé) així que només vosaltres decidiu ja que en noms propis no hi ha normativa que prevalgui!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: En català com s'escriu correctament Cloe o Chloe?

EntradaAutor: Anna Maria » dt. gen. 22, 2019 8:59 pm

Bones,
doncs jo crec que ho heu de posar com millor us agradi. Sí que diria que si ho catalanitzem és Cloe la forma correcta, sense la H i potser sense l'accent a la E; però al final, és el nom que li posareu a la vostra filla i que haureu de veure escrit i segurament que us preguntaran i voldreu que ho diguin correctament, per tant heu de triar la forma que més us convenci. També hi ha els exemples de noms com Esther, Judith o Ivette, que depèn del gust de la persona que l'ha de portar.
El meu fill es diu Isaac, i tinc clar que la major part de la gent la segona a no la pronunciem, perquè aquí a Lleida les dobles no es diuen, també em passa amb el meu nom que té dues n i ni jo mateixa les pronuncio. Però a l'escriure m'agrada aquesta doble a del nom del meu fill de la mateixa manera que vull que posin el meu amb doble n, i per tant, sempre ho dic en cas que hagin d'escriure el seu nom. La gent en general també està conscienciada i quan tenen el dubte el pregunten. Fins ara, tot i que hi ha gent molt catalana, ningú m'ha demanat el tema de perquè no poso una sola a.
Doncs el que deia, és el nom que trieu a la vostra filla, per tant, el que trieu estarà bé.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Embarassada
:: peixet
:: peixet
Entrades: 268
Membre des de: dv. juny 29, 2012 4:07 pm

Re: En català com s'escriu correctament Cloe o Chloe?

EntradaAutor: Embarassada » dj. gen. 24, 2019 3:08 pm

Hola!
Com a filòloga que sóc no puc estar-me de dir-hi la meva... ;-)))
El nom és grec i vol dir “herba naixent”. Pensant sobretot en la novel.la clàssica “Dafnis i Cloe” i les seves versions catalanes, em sembla que hem de concloure que ha de ser Cloe, sense hac i sense accent... Però és ben cert que és la vostra filla i sou vosaltres, al cap i a la fi, qui ha de decidir...
Felicitats per l'embaràs!
aijo54
Entrades: 3
Membre des de: dl. gen. 21, 2019 11:52 am

Re: En català com s'escriu correctament Cloe o Chloe?

EntradaAutor: aijo54 » dv. gen. 25, 2019 5:12 pm

Moltes gràcies a totes i tots per les respostes!!
Doncs em sembla que al final ens decidirem per Cloe.

Si vol... que sel canviï ella quan sigui gran! jejejejej

Torna a “De tot una mica”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::