Primers dies recén nascut

Més qüestions.
tineta14
:: granota
:: granota
Entrades: 239
Membre des de: dl. oct. 13, 2014 9:31 am

Primers dies recén nascut

EntradaAutor: tineta14 » dc. feb. 21, 2018 2:20 pm

Hola!! Divendres va néixer el nostre petitó, i de moment doncs tant ell com jo no ens hem mogut de casa. Bé, ahir només vaig sortir un moment a comprar el pa i 4 coses més i ja està. Quan sortirieu amb el nen en plan passeig? La gran la vaig tenir a l'estiu, i des del primer dia a casa ja vam sortir amb ella, feia bon temps i això ajuda, és clar. Però aquesta vegada no sé com fer-ho, em fa molta por el tema fred, si anirà ben abrigat, etc...
Per altra banda, com porteu o heu portat els primers dies a casa? Ell està permanentment enganxat al pit...i la veritat és que no estic segura de si dorm prou. Avui per exemple, ha dormit de les 6h a les 9h, després s'ha passat el matí anant mamant i fent pauses en les que dormia uns 10 min. i fins la 13h no s'ha tornat a adormir del tiron, fins les 15:15h. Per les tardes normalment li costa dormir i no és fins el vespre que s'adorm. Hauria de ser així...??
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Primers dies recén nascut

EntradaAutor: Anna Maria » dc. feb. 21, 2018 4:19 pm

Hola guapa!
Primer de tot, enhorabona!
A veure, el tema del fred és molt relatiu, depèn d'on visquis, del temps que estigui fent perquè estem tenint un hivern una mica estrany, i sobretot també depèn del que tu notis i et sembli.
Diuen que els bebès han de sortir una estona cada dia, que s'acostumin. Jo vaig tenir l'Isaac el 13 de gener i va fer molt i molt vent. Entre això, que era el primer, i que estava tot el dia enganxat a la popa, doncs jo vaig estar 1 mes sense sortir al carrer a passejar. Només vam sortir per la revisió dels 15 dies, i jo vaig sortir a tirar les escombraries algun cop. I prou. No sortia ni jo perquè tot i que abans feia més fred que ara i bla, bla, no em sentia amb ànims i veia que feia fred.
D'altra banda, els nens als cotxets poden estar molt abrigadets, amb el bodi i la robeta d'hivern, si van amb la funda d'hivern del cotxet (ara no em surt el nom, aquella que es tanca amb una cremallera...) i si fa vent o boira o tal doncs la capa de la pluja també serveix.
Per tant, totes dues opcions són vàlides. Depèn de com ho vegis tu.
Pel que fa al popar i dormir durant el dia, pel que veig la gran no t'ho va fer i per això tens dubtes, suposo. Doncs és normal, almenys era la meva normalitat i la d'altres companyes que quan jo manifestava els meus dubtes també deien que estaven igual. Hi ha bebès més tranquils, que dormen més durant el dia, o n'hi ha que dormen durant el dia i a la nit no perquè tenen l'horari girat, n'hi ha que des de gairebé al principi dormen moltes hores a la nit seguides... Cada bebè és un món. L'important és que vegis que va fent pipís, que dins del que vagis veient si és nerviós doncs estigui tranquil (no sé si m'explico...). Tot s'anirà regulant, més tard o més aviat. El que sí que et pot passar si és un nen poc dormidor de dia, és que cap a la tarda-vespre li vingui "l'hora bruixa", a l'Isaac li passava cada dia cap allà a les 7, es notava que estava cansat de tot el dia, i tenia una estona bastant dolenta de nervis, que anàvem trampejant amb més popa, musiqueta a l'ordinador i mimitos.
Per qualsevol cosa aquí estem!´
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Primers dies recén nascut

EntradaAutor: Anna Maria » dc. feb. 21, 2018 4:39 pm

Uix, ara repassava la teva pregunta i la meva resposta, no sé si ben bé t'he contestat... Dins del que és el dia, jo sortiria més aviat a l'estona de més temperatura, que és la del migdia primeres hores de la tarda, més o menys des de les dotze fins a les quatre. Tot i que amb aquest temps que fa, hi ha dies que fa més bo més tard, perquè potser és un dia de vent i al migdia bufa fort i després s'apaga.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
aiguablava
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: dc. ago. 15, 2012 7:22 am

Re: Primers dies recén nascut

EntradaAutor: aiguablava » dc. feb. 21, 2018 6:41 pm

Nosaltres vam tenir el primer fill a l'estiu i el segon també naixerà a l'estiu i clar, des del primer dia que vam sortir de la clínica ens fèiem un farts de passejar.
A mi també em faria cop sortir i no sé a quina comarca de Catalunya vius (n'hi ha de molt fredes) però per exemple a la que visc jo (i no és pas de les càlides) als migdies quan fa sol s'està molt bé i jo sempre tinc fred. Jo sortiria als migdies, amb el cotxet ben tapat amb capota però sortiria. Els dies més freds aprofitaria als llocs més protegits, al centre de la ciutat, o alguns grans magatzems dels que tenen espais oberts, però sortiria. De fet, pensa que als països nòrdics, surten.
Pel que fa a la resta. Nosaltres vam estar força de sort, molta organització, repartiment de tot i estant els dos de baixa ens en vam sortir molt bé. De baixa, però a l'estiu es va sumar l'horari intensiu del meu home. Recordo certa angoixa per controlar els horaris però no sé si podem aconsellar gaire perquè vam haver de donar biberons i això sense ser un objectiu, hi va ajudar molt, ens van dir que els nens que han de prendre biberons són més tranquils perquè mengen sempre de manera més regular, però no sé pas si és veritat i això és una cosa que tampoc es busca, les coses van anar així. També som molt d'horaris fixos, molt de rutines a casa i crec que ho vam transmetre al nostre fill que va ser d'aquells que aviat van ser com un rellotge i dormia molt i moltes hores seguides. Però bé, són tants factors (sort, tarannà de la pròpia criatura, transmetre seguretat...), que sí que podem explicar la nostra experiència, però aconsellar és una altra cosa. Quanta gent ens ha dit que cada fill li ha sortit ben diferent a l'altre, fent exactament el mateix? Però les primeres 4 setmanes encara no teníem horaris fixos, van ser a partir del segon mes en el dormir i en el menjar crec que als 3 mesos.
Avatar de l’usuari
illeta25
:: gosset
:: gosset
Entrades: 407
Membre des de: dc. jul. 31, 2013 10:36 am

Re: Primers dies recén nascut

EntradaAutor: illeta25 » dj. feb. 22, 2018 9:27 am

Hola,

La meva segona va néixer a principis de Febrer. I va sortir des del primer dia, clar que els primers dies de vida evitàvem sortir a les 9 del matí però al migdia i tarda que si estava millor anàvem fer passeig. Després del primer mes que el papa ja va anar a treballar per força cada matí a 3/4 de 9 ja érem a la llar a portar la germana. Normalment la portàvem a la motxilla, ja que la gran (que encara era petita) la posava el cotxet amb el sac. Els matins fot rasca a ple mes de Febrer/Març, normalment els cotxes i camps estaven glaçats. x*x*x
Roba d'abrigar? Doncs el matí la podria treure amb pijama (per logística no tenia ni temps a vestir-la pobreta :content: ), anorac, gorro i a dins la maleta. I si anàvem amb cotxet igual pijama, anorac, gorro i a dins el sac. A la maleta nosaltres i tenim una funda d'hivern que tapa els peus i tot.
Els segons han d'anar el ritme del primer sap greu però és el que hi ha, és un anar i venir. A vegades sap greu però que hi farem.
Del tema de la son no et puc ajudar, la veritat ja no sé què és el normal i no és el normal la meva ja té un any i encara no dormim a les nits és terrible. Hem arribat a la conclusió que cada nen és un món!!!! :-D
Imatge
beren
:: rateta
:: rateta
Entrades: 154
Membre des de: dv. març 10, 2017 1:31 pm

Re: Primers dies recén nascut

EntradaAutor: beren » dl. feb. 26, 2018 9:34 am

Hola,

no et preocupis pel tema pit i dormir. Jo tinc 2 i el primer mes, mes i mig se l'han passat enganxats al pit i fent vacainetes curtes. Amb el temps va millorant, es desenganxen una mica però si és poc dormidor, només et puc dir que paciència. A mi em va anar molt bé portejar. Els ficava al fulard que era l'únic lloc on dormien i jo podia fer alguna cosa. També m'anava molt bé per sortir a passejar. Els posava roba còmoda, dins del fulard ben calentons i al carrer.

Jo els treia gairebé a diari al carrer, el dia que no sortia tots estavem més nerviosos, de pitjor humor, encara dormien menys. Les millors dormides les feien al carrer portejant-los

Torna a “Altres temes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::