ELS PORTABEBÈS: TOT UN MÓN FASCINANT!!!!

Més qüestions.
marta9
:: poltre
Ubicació: Rubí (Vallès Occidental)
Entrades: 657
Membre des de: dj. oct. 23, 2008 3:01 pm

Re: ELS PORTABEBÈS: TOT UN MÓN FASCINANT!!!!

dv. ago. 07, 2009 7:18 pm

Ah, djiluga, oi que feies un taller ara a finals d'agost? Arano trobo el post, quan i on era? Cal apuntar-se? m'agradaria venir
Imatge
Imatge
Imatge
juliet
:: zebra
Ubicació: Barcelona
Entrades: 1145
Membre des de: dc. març 04, 2009 2:02 pm

dv. ago. 07, 2009 8:37 pm

Hola!m'interessa molt el tema, fa molts mesos que intento trobar un portabebes que li vagi bé al Roger i a mi, però preguntava a les botigues si apart de la Babyjorn i el Premaxx n'hi havia d'altres i no em sabien donar més informació...
Jo tinc la Babyjorn de la meva primera filla però amb el Roger no em va bé, ja té 10 mesos i no m'aguanto l'esquena!!
Al Roger li agraden molt els braços i a mi tenir-lo amb mi, però fins que no he llegit aquest post no sabia la quantitat de portabebes còmodes que existien!!i tot i que ja ho havia donat per perdut, ara torno a tenir ganes de tenir una d'aquestes, que a més serveixen fins als 3 anys o més!!
Heu anat anomenant unes quantes, i m'agradaria que em guiéssiu una mica perquè no en tinc ni idea de la que ens podria anar millor. El Roger té deu mesos i pesa deu kilos, i m'interessaria una que em servís d'ara fins ben tard. M'he fet un embolic entre totes!!!
Apart, aquest taller que comenteu sobre portabebes, on es fa i quan comença?on em podria apuntar i quin preu té?
Imatge
Imatge
marta_mum
:: girafa
:: girafa
Ubicació: Sant Boi
Entrades: 2129
Membre des de: dt. feb. 24, 2009 8:32 pm

dv. ago. 07, 2009 8:53 pm

Caram Marta9 que quina família mes maca tots cangurejant. El mameco vermell és com el meu, a veure si m'hi faig alguna foto i també la poso. Tot i que la meva nena ara és gran he intercanviat una bandolera per un fular minsá verdet, i aquesta setmana el provaré i podré comparar entre els dos tema de subjecció, calor... ja us explicaré.

Juliet, per l'edat del teu nen, tots el portanadons que estem comentant al post li van bé, una mica depèn de les vostres necessitats, si el teu nen és molt mogudet, i ja camina o està a punt potser millor tirar per una bandolera o una motxilla ergonòmica, que el pots posar i treure mes ràpidament, si és tranquilot, i heu de fer llàrgues passejades, doncs potser millor un fular, o un mei tai, que es triga una miqueta mes a posar-los.

si vols explica'ns el tarannà del teu nen, i per quines estonetes els vols dur i et podrem orientar millor.

de tota manera, pensa que com a mínim se'n tenen un parell de diferents, i segons el moment i l'ocasió se n'agafa un o un altra. Per exemple ara en plè agost, doncs una pouch o una baandolera és el mes fersc, però depèn d'on visquis, és clar....

en fin, espero haver-te orientat una mica

petons!!!
djiluga
Contacta:
Ubicació: El Maresme
Entrades: 1913
Membre des de: dt. abr. 22, 2008 9:34 am

dv. ago. 07, 2009 9:23 pm

Marta9, que xules les fotos! el proper taller de portabebès és el 28 d'agost a les 17h a Arenys de Mar. No queden massa places, així que si us decidiu, confirmeu-m'ho perquè hi compti.
Trobareu tota la informació al meu blog http://kangurafrica.wordpress.com/

Juliet, si t'hi vols afegir, el mateix ;-) Tots els tallers que estic fent són gratuïts.
Pel que comentes, hi ha gran varietat de portabebès aquí al meu blog, amb aquest petit resum http://kangurafrica.wordpress.com/portabebes/ et pots fer una idea general dels que hi ha.
Per l'edat del teu petit, concretament et podria anar molt bé una motxilla o un mei tai per la seva facilitat d'ús i perquè reparteix el pes entre les dues espatlles i la cadera, de manera que resulten molt còmodes. Una bandolera està bé per a utilitzar estones curtes, ja que tot el pes recau en una espatlla. El fular, és molt adaptable i comodíssim, però cal aprendre un xic de tècnica... t'animes a venir al taller i provar-los tots? ;-)
Si t'interessa també et pots apuntar als "portabebès viatgers"... hi ha un post en aquest mateix apartat.
ImatgeImatgeImatge
Laure
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3416
Membre des de: dv. març 07, 2008 12:35 pm

dv. ago. 07, 2009 10:35 pm

DJILUGA! Apunta'm pel taller d'agost!! ;-)
djiluga
Contacta:

dv. ago. 07, 2009 11:01 pm

Laure ha escrit:DJILUGA! Apunta'm pel taller d'agost!! ;-)

:gat: prenc nota. :cangui:
ImatgeImatgeImatge
djiluga
Contacta:

dv. ago. 07, 2009 11:12 pm

Uns quants fulars... o-o:)
No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.
ImatgeImatgeImatge
djiluga
Contacta:

ds. ago. 08, 2009 12:19 am

I cangurejant per Menorca, fa una setmaneta
No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.
ImatgeImatgeImatge
san
:: tigre
:: tigre
Ubicació: osona
Entrades: 729
Membre des de: dc. ago. 06, 2008 4:22 am

ds. ago. 08, 2009 11:48 am

Ja tinc a casa , el fular de pinjarra, m'ha arribat molt rapidament i un servei excepcional, ho he comprat a kangurafrica i un 10.
Ara busco videos per anar practicant, tot i que porta un llibre de instruccions per fer diferents postures, pero jo soc molt torpe prefereixo videos que ho veig tot mes be. Si algun en sap algun video ... gracies.
i per ficar-lo a la rentadora???
Imatge

Imatge
djiluga
Contacta:

ds. ago. 08, 2009 12:12 pm

Hola San,

S'aprèn mil vegades millor amb vídeos que amb les instruccions que incorporen la majoria de fulars. Al meu blog hi ha vídeos classificats. Et recomano començar amb la "cruz envolvente" davant, sense tancar les bandes. Ho pots veure aquí: http://kangurafrica.wordpress.com/2009/ ... s-delante/
I quan dominis aquest nus, si t'animes amb l'esquena, el més senzill per a començar és el cangur http://kangurafrica.wordpress.com/2009/ ... a-espalda/

Pel que fa a rentar al fular Pinjarra, com que els materials són cànyam i cotó orgànic, les instruccions indiquen rentar fins a 40º, no posar a l'assecadora i es pot fer un planxat suau del revés

Un cop rentat i quan li vagis donant ús, el fular anirà quedant més suau. D'això se'n diu "domar" el fular. S'aconsegueix que un fular estigui "domat" utilitzant-lo molt, rentant-lo, fent-li nusos, asseient-nos-hi a sobre al sofà, etc. com més l'utilitzis per tot, més aviat estarà suau i flexible, tot i que el Pinjarra és prou suau estant nou, això es pot aplicar a tots els fulars.

Bones vacances ;-)
ImatgeImatgeImatge
juliet

ds. ago. 08, 2009 12:53 pm

gràcies marta_mum i djiluga per l'ajuda!!
El Roger és molt belluguet, més que fer grans trajectes a peu a mi m'interessa sobretot per les passejades i per quan estic a casa i necessito les dos mans lliures per fer les feines...
ei djiluga!qué xules les fotos!!quines ganes em venen de portar així al Roger, es veu molt còmode tan pel peque com per la mama!!
Trobo molt interessant això del "portabebés viatger", és una iniciativa genial!!!!
El meu dubte és sobre els requisits perquè jo sóc bastant nova al fòrum, no tinc 250 entrades...encara estic bastant lluny!!si no pot ser ara doncs més endavant!!
De moment seguiré instruint-me per aquí amb tot el que aneu explicant i els links que aneu posant. gràcies!!
Imatge
Imatge
djiluga
Contacta:

ds. ago. 08, 2009 1:19 pm

Juliet, podem arribar a un acord pel que fa als portabebès viatgers.
T'animes al taller d'agost?
ImatgeImatgeImatge
maredelpau
:: gosset
Ubicació: Bages
Entrades: 414
Membre des de: dg. abr. 19, 2009 7:14 pm

ds. ago. 08, 2009 3:55 pm

Hola!

Nosaltres tenim la ergo, tot i que la vam comprar quan el nen ja tenia uns 10 mesos. I ens va anar molt bé, tot i que a l'estiu resultava massa calurosa i la feiem servir menys.
M'han dit que per a nounats hi ha un adaptador (com un coixinet) que es posa dins l'ergo pq ja els hi puguis dur des del naixement. US volia preguntar si alguna de vosaltres el té o l'ha fet servir i si el nen hi va bé, doncs no queda pas totalment estirat. Us poso una foto:

Imatge
Imatge

Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
marta9
Ubicació: Rubí (Vallès Occidental)
Entrades: 657
Membre des de: dj. oct. 23, 2008 3:01 pm

ds. ago. 08, 2009 8:52 pm

Ei, djiluga, apunta'm pel taller del 28 d'agost! :pandi:
Imatge
Imatge
Imatge
djiluga
Contacta:

ds. ago. 08, 2009 10:48 pm

Marta9, apuntada. En principi el grup pel 28 d'agost queda tancat.
ImatgeImatgeImatge
djiluga
Contacta:

dg. ago. 09, 2009 12:13 pm

maredelpau ha escrit:Hola!

Nosaltres tenim la ergo, tot i que la vam comprar quan el nen ja tenia uns 10 mesos. I ens va anar molt bé, tot i que a l'estiu resultava massa calurosa i la feiem servir menys.
M'han dit que per a nounats hi ha un adaptador (com un coixinet) que es posa dins l'ergo pq ja els hi puguis dur des del naixement. US volia preguntar si alguna de vosaltres el té o l'ha fet servir i si el nen hi va bé, doncs no queda pas totalment estirat. Us poso una foto:

Imatge

Hola Maredelpau,

El coixí de l'Ergo, si ve jo no n'he utilitzat sí he ensenyat a col·locar-lo a altres mares amb nadons.
A veure, per a mi seria la última alternativa, dins els portabebès ergonòmics. Abans que l'adaptador de la Manduca o el coixí de la Ergo hi ha moltes opcions millors més recomanables per assegurar una bona posició del bebè: un fular elàstic, un fular normal, una bandolera, una motxilla ergonòmica adequada per a bebès a partir de 3,5kg.
Abans que en una motxilla no ergonòmica o sempre en un cotxet, millor el coixí adaptador de la Ergo però ;-) , si els pares no volen un altre tipus de portabebè endavant.
Però te'n dic els inconvenients: de cara al fred és adequat, però a l'estiu és excessivament calurós; has de controlar que el bebè hi quedi ben posat (al tenir les cametes per dintre no sempre és tan senzill) i té "data de caducitat", a partir dels 2 mesos aproximadament l'adaptador se'ls queda petit i la motxilla se'ls queda gran fins als 4-5 mesos.
ImatgeImatgeImatge
juliet

dg. ago. 09, 2009 12:49 pm

Hola djiluga!
faràs un altre taller cap a mitjans o finals de setembre?la meva germana acaba de tenir el seu petit i potser també li interessaria, ella crec que tampoc arriba a les entrades mínimes. Quan pugui a veure si es pot inscriure al post i que vagi veient!
Jo ja m'hi vaig connectant, també quan puc!! i a veure si al proper taller hi puc anar. Per cert, quins són els horaris i quant de temps duren?potser ja ho has escrit en alguna altra banda, si és així diga-m'ho i m'ho miro, ok?
moltes gràcies
Imatge
Imatge
maredelpau
Ubicació: Bages
Entrades: 414
Membre des de: dg. abr. 19, 2009 7:14 pm

dg. ago. 09, 2009 1:44 pm

Moltes gràcies, djiluga. :-()-)

Volia saber opinions per decidir si aprofitava l'ergo des del començament o més endavant. No veig massa clara aquesta postura que surt a la foto, amb els peus a dins que deuen xocar contra la teva panxa, suposo... Pel que em comentes, millor buscar un alternativa... ja he estat mirant pouches, bandoleres... el que necessito és que sigui algo ràpid de posar i treure, pràctic per quan porti el nen gran al cole (hi anem en cotxe) i que no em tingui que estar molta estona per colocar-me la nena i ho pugui fer a dins del cotxe mateix.

Alucino quan veig mares que porten a l'escola al gran en cotxe i s'han d'estar a muntar tot el cotxet per portar el petit només per acompanyar al gran fins a la classe i després tornar al cotxe i a desmuntar.ho tot novament... quina feinada, amb lo pràctic que és portar.los a coll!
Imatge

Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
djiluga
Contacta:

dg. ago. 09, 2009 5:13 pm

Juliet, pots veure el calendari de tallers a la meva web o bé al blog http://kangurafrica.wordpress.com/categ ... ortabebes/
Normalment en faig un cada mes i algun assessorament a grups pre-part, de totes maneres si per algun grup o associació se'm demana n'organitzo més. Els tallers solen durar unes 2 hores.
Si no voleu esperar fins al taller de finals de setembre, podeu venir igualment. Atenc a totes les famílies que m'ho demanen per assessorar-les en l'ús dels portabebès, només cal que acordem la data i l'hora.

Maredelpau si vols una cosa de pim-pam adequada per a un nen des del naixement, pot ser una motxilla com la Marsupi Plus o la Bondolino. La segona no la conec directament, però la primera sí i és molt fàcil i ràpida de col·locar i la postura del nen és excel·lent; una altra opció és la bandolera d'anelles que requereix ser ajustada, però resulta senzill. O bé un fular elàstic, que pots portar "preanusat" i posar i treure el nen sense treure't el fular (per estones curtes) i a més és molt còmode i el pots utilitzar moltíssim i de moltes maneres diferents.
Per a un recent nascut no et recomano un pouch, tots els portabebès que t'he anomenat abans s'adapten al portador i al nadó en cada moment, el pouch no. És difícil trobar la talla adequada i aconseguir una bona postura amb bebè en posició bressol.
ImatgeImatgeImatge
AINAMM
Entrades: 1673
Membre des de: dg. jul. 20, 2008 10:12 am

dg. ago. 09, 2009 8:06 pm

maredelpau ha escrit:
Alucino quan veig mares que porten a l'escola al gran en cotxe i s'han d'estar a muntar tot el cotxet per portar el petit només per acompanyar al gran fins a la classe i després tornar al cotxe i a desmuntar.ho tot novament... quina feinada, amb lo pràctic que és portar.los a coll!

Estic completament d'acord amb tu!!!! Jo he portat en Biel sempre amb portabebès des del seu naixement i això ho he pogut comprovar aquest passat any que el meu fill gran va fer P3, veia les mares que venien amb el cotxe i es passaven minuts i minuts intentant tenir el cotxet a punt. Després a sobre vaig haver de sentir coses de l'estil: "els nens on millor van és al cotxet". I què més? Et puc assegurar que quan algun cop he hagut d'agafar el cotxet per anar a buscar el meu fill he trigat més del doble del que trigo amb la motxilla per exemple, ja que perdo ple d'estona darrere de tota la gent mentre em vaig obrint pas cap a la classe i en canvi quan el porto amb el portabebè en un moment ja he passat davant de tothom!!!! :cangui:
Imatge Imatge

Torna a “Altres temes”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::