ELS PORTABEBÈS: TOT UN MÓN FASCINANT!!!!

Més qüestions.
AINAMM
:: zebra
Entrades: 1673
Membre des de: dg. jul. 20, 2008 10:12 am

Re: ELS PORTABEBÈS: TOT UN MÓN FASCINANT!!!!

dl. ago. 10, 2009 5:49 pm

granoteta ha escrit:Hola!!

Aquesta tarda estreno el meu nou Mei Tai!!! En tinc unes ganes :p-) :p-) posso fotos quan pugui!! Algú més s'anima a possar fotos? Les fotos que heu penjat són molt xules, en Bernat i la Marta es veuen d'allò més còmodes :ok:

Granoteta, què tal amb el mei tai? Com et va?
Imatge Imatge
Blanca07
:: poltre
Ubicació: Aquí i allà! Estressadíssimaaaaaaa
Entrades: 647
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 8:20 am

dt. ago. 11, 2009 9:26 am

djiluga ha escrit:
San, amb la bandolera d'anelles, pots posar el nen en posicions diverses, com pots veure en del vídeo d'aquest enllaç: http://kangurafrica.wordpress.com/2009/ ... bandolera/
No necessàriament amb la bandolera el nen ha d'anar en posició bressol, també ho pot fer en posició vertical ventre a ventre des del naixement amb la tela que li subjecta el cap, i més endavant pot anar assegut a la cadera.

Meri, molt recomanable l'enllaç de la Red Canguro, jo també us convido a totes a fer-hi un cop d'ull, hi trobareu molta informació.

Eiiiii jo vull una bandolera d'anelles... m'interessa molt...i la meva pregunta és:

Es pot fer per una mateixa o s'ha de comprar? M'agradaria fer-me-la al meu gust (bueno jo no , me la faria la meva àvia però amb la tela que jo volgues) llavors, suposo que té mides, m'agradaria saber quines mides de bandolera necessit jo: medeixo 157 cm i ara peso 64 (embarassada però rondo el 62 kilos de normal). Quines mides ha de tenir la tela tan d'ample com de llargada, la vul que em duri desde el naixament fins el màxim posible i quin tipus de tela ha de ser: no sé, cotó, o que tingui algun component més. Suposo que les anelles es troben a qualsevol tenda o son anelles especials?
djiluga
Contacta:
Ubicació: El Maresme
Entrades: 1913
Membre des de: dt. abr. 22, 2008 9:34 am

dt. ago. 11, 2009 10:00 am

Hola Blanca,

La bandolera te la pots fer tu mateixa, i tant!

Pots fer servir una tela que t'agradi, tal com dius, perquè et duri tant de temps com vulguis el més recomanable és una tela de fular, ja que són les que millor suporten el pes. Si no, per començar pots fer servir una tela de cotó 100%.

Les mides de les bandoleres solen oscil·lar entre 1,80m-2,10m de llargada per 70cm d'amplada.

Les anelles sí que és imporant que siguin les anelles de Slingrings (anelles fabricades específicament per a portabebès i testades), les pots trobar a gairebé totes les botigues on-line de venta de portabebès.

Si tens cap altre dubte, aquí estem.
ImatgeImatgeImatge
Blanca07
Ubicació: Aquí i allà! Estressadíssimaaaaaaa
Entrades: 647
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 8:20 am

dt. ago. 11, 2009 11:59 am

ok!

ja m'he comprat les anelles (m'he comprat 2 jocs iguals de les grans de 7'32 cm)

Ara em falta la tela, suposo que si vaig a una tenda que venguin tela i els hi dic que necessito tela de foular suposo que elles sabren com ha de ser la tela no?

Si compro tela de cotó 100% pot ser qualsevol ho hauria de ser alguna que sigui doble (en el sentit de gruixuda pq no "es trenqui")? I he vist que als voltants de la bandolera li posen beta, llavors suposo que primer se li haurà de fer el dobladillo a la tela del foular i despres posar-li la beta al damunt pq quedi més bonica no? Més que res per expicar-li a la "iaia modista" com ho ha de fer... He vist que fins i tot les bandoleres que venen per internet medeixen fins a 2.60 m... però suposo que llavors "sobra" molt i penja no?

Perdó per la retalia de preguntes i moltes gràcies.
djiluga
Contacta:

dt. ago. 11, 2009 12:32 pm

Blanca07 ha escrit:Ara em falta la tela, suposo que si vaig a una tenda que venguin tela i els hi dic que necessito tela de foular suposo que elles sabren com ha de ser la tela no?

No, la tela de fular no es ven en botigues de tela. Els fulars estan teixits, en sarga creuada (majoritàriament, tot i que hi ha altres tipus).

Blanca07 ha escrit: Si compro tela de cotó 100% pot ser qualsevol ho hauria de ser alguna que sigui doble (en el sentit de gruixuda pq no "es trenqui")?

Es fabriquen bandoleres amb teles molt fines també (sense que es trenqui) pensant en l'estiu. Però per a pesos pesats o per a èpoques de fred, millor una tela gruixuda.

Blanca07 ha escrit: I he vist que als voltants de la bandolera li posen beta, llavors suposo que primer se li haurà de fer el dobladillo a la tela del foular i despres posar-li la beta al damunt pq quedi més bonica no?

La beta és optativa i decorativa. Hi ha moltes bandoleres que només tenen la vora feta a la tela.

Blanca07 ha escrit:He vist que fins i tot les bandoleres que venen per internet medeixen fins a 2.60 m... però suposo que llavors "sobra" molt i penja no?

Una bandolera de 2,60m és XXXL, la podria utilitzar una persona molt grossa, en cap cas les bandoleres mesuren això per norma general. Per cert, ara tinc curiositat, on has vist una bandolera tan gran?
Les "estàndard" de la majoria de marques fan entre 2 i 2,10m. Jo, les prefereixo d'1,80m o menys...
ImatgeImatgeImatge
Esquiroleta
:: papallona
Ubicació: Baix Llobregat
Entrades: 128
Membre des de: dl. jul. 21, 2008 4:56 pm

dt. ago. 11, 2009 4:02 pm

Hola noies,
fa dies que segueixo aquest post ja que m'interessa força el tema. El meu petit ha de nèixer en breu i m'agradaria dur-lo en una motxilla ergonòmica. M'han deixat una de marca comercial però, després de informar-me en vàries webs, he arribat a la conclusió que no la faré servir. El fet és que no som gaire de fulars ni altres portabebès però ens agradaria poder portar-lo a la motxilla des del principi. Voldria plantejar-vos el meu dubte:
en principi, tenia pensat comprar la Manduca perquè sembla ser que té un adaptador per posar-hi bebés des del naixement però, segons he pogut llegir, no és lo més recomenable. Com a segona opció, he trobat la Marsupi Plus, que sí que permet portar bebés des del naixement, però se'm presenta el tema de la talla, no és que siguem gaire incompatibles però no estic segura que el meu home pugués utilitzar la mateixa motxilla que jo (jo entro perfectament a la talla S i ell, per alçada, també però de cintura fa uns 92 o 93 cm).
No sé si alguna de vosaltres podria aconsellar-me una mica. Us agraeixo molt. I perdoneu el rotllo.
marta_mum
:: girafa
Ubicació: Sant Boi
Entrades: 2129
Membre des de: dt. feb. 24, 2009 8:32 pm

dt. ago. 11, 2009 4:26 pm

Hola esquiroleta!

felicitats pel proper naixement, encara que el que et faci il·lusió una motxilla, realment pel nadó no és el mes recomanable pels primers dies. Si no sou de foularts, ni de teles que penjen, jo realment et recomanaria una pouch, perque així li podras donar el pit al teu fill fins hi tot passejant pel carrer, i podrà fer unes bones dormidetes, i tindrà mes airet a la cara, i estarà mes fresquet, una motxillla és molt bona elecció però per una mica mes endavant, a partir dels 5-6 mesos.
djiluga
Contacta:

dt. ago. 11, 2009 4:38 pm

Esquiroleta, enhorabona! :-) Si bé és cert que la major part de motxilles no són recomanables per al recent nascut, el portabebè "marsupi plus" sí. No és exactament una motxilla (encara que el classifiquem així), si la veus en directe és molt diferent de les altres, és molt toveta i funciona mitjançant velcros, i sí que respecta una molt bona postura des dels 3,5kg sense que els pares hagin de fer res especial. Respecte a la talla, normalment en una mateixa persona es poden adaptar dues talles. Jo per exemple sóc alta i prima i em van bé la S i la L. L'inconvenient és que si la parella sou molt diferents, no la podeu compartir, pel que dius, vosaltres sou de constitució semblant... si em dius l'alçada, pes i cintura de cadascun de vosaltres dos us podré aconsellar millor.

Marta_mum, no comparteixo la teva opinió respecte els pouch. Si parles amb altres mares cangur que hagin portat el seu bebè des del principi, veuràs que la majoria opina el mateix que jo, un pouch no és un portabebè idoni per a un recent nascut, i tampoc et permet l'espai per a donar el pit (un pouch d'una mateix talla no et serivira per portar el bebè en posició bressol, donar-li el pit o posar-lo en una altra posició, caldrien pouch diferents per fer tot això). I et parlo per pròpia experiència, per la formació que he rebut i per l'experiència d'altres mares cangur amb recent nascuts.
Diferent és la bandolera, que sí que ens pot permetre una bona posició des del principi si està ben posada.
ImatgeImatgeImatge
Esquiroleta
Ubicació: Baix Llobregat
Entrades: 128
Membre des de: dl. jul. 21, 2008 4:56 pm

dt. ago. 11, 2009 5:20 pm

Moltes gràcies per les vostres respostes! :pandi:
Marta_mum, no m'havia plantejat l'opció del pouch, m'agrada més la idea d'una motxilla o similar. Suposo que també hi dec tenir el problema de la talla amb el pouch, no ho sé
Djilunga, les nostres talles són: ell (alçada 1,73m, pes 73 Kg, cintura 93 cm) jo (alçada 1,55m, abans pesava uns 53 Kg, de cintura tenia una talla 36-38)
MAINE
:: gosset
Entrades: 478
Membre des de: dv. ago. 31, 2007 11:20 pm

dt. ago. 11, 2009 5:48 pm

Hola!

La meva peque té quasi 5 setmanes i voldria portar-la "penjadeta" ens van regalar una premax però no li agrada gens :-(( he estat investigant una mica i em sembla que el que ens aniria més bé és un fular (a ella li encanta anar a coll panxa-contra-panxa) a més a més últimament hem començat amb els còlics i he llegit que anar penjadeta l'ajudarà. Qué en penseu? Em recomaneu algún model que no doni molta calor?

Volia apuntar-me al taller d'agost però he fet tard i m'agradaria tenir resolt el tema com més aviat millor (tan pels còlics com pels meus braços, que lacampiona ja pessa 5 kilets i m'està destrossant :r) )

Moltes gràcies guapíssimes!
Imatge
djiluga
Contacta:

dt. ago. 11, 2009 8:06 pm

Esquiroleta, per assegurar-vos que la podreu portar els dos, jo agafaria una L. Jo és la que utilitzo en els tallers i la que he fet servir en ocasions amb en Bernat, peso 55kg i sóc força alta... em sobra força a les tires, i a tu et passarà el mateix, malgrat la pòdràs utilitzar bé, és que si agafessiu una S podria ser que al teu marit li quedés justa. Jo no sé d'on sou, però si voleu provar-la en directe, no hi ha cap inconvenient.

Hola Maine! Enhorabona per aquesta peque! I per tenir ganes de ser també mare cangur. Que no doni calor i amb l'edat de la teva petitona, et recomanaria un Fular MamEco. És elàstic (però molt diferent dels elàstics amb lycra), fet amb cànyam i cotó orgànic, fresc i de molt bon suport (fins als 14 kg) jo encara hi porto de vegades el gordito de 11kg que tinc aquí. És fàcil d'utilitzar si no tens experiència amb l'ús dels fulars... i pel que dius del taller, t'animo a que concretem una hora i quedem. Et puc ensenyar els meus portabebès tranquilament. En tot cas si hi hagués alguna baixa pel taller d'agost, t'ho faria saber perquè hi poguessis venir.
ImatgeImatgeImatge
MAINE
Entrades: 478
Membre des de: dv. ago. 31, 2007 11:20 pm

dt. ago. 11, 2009 10:55 pm

moltes gràcies djiluga!és genial poder comptar amb l'ajuda d'una mami-cangur amb tanta experiència!

m'he mirat el fular que em recomanes a kangurafrica, just al costat hi ha els de jpmb i he entrat a la seva web, el video on ensenya com van col-locant al bebé esta super bé, sembla molt fàcil de fer servir, m'han agafat unes ganes boges de tenir el meu :r) :r) :r) :r) suposo que em recomanes el mameco perquè és més fresquet, no? funciona igual que el jpmb? és que me n'he enamorat :love:
Imatge
marta9
Ubicació: Rubí (Vallès Occidental)
Entrades: 657
Membre des de: dj. oct. 23, 2008 3:01 pm

dt. ago. 11, 2009 10:59 pm

Hola maine!

Jo tinc un MamEco i em va superbé! :ok: És moooolt còmode, el Guiu hi va la mar d'agust! Des que el tinc amb prou feines agafo el carro! I com t'ha dit la djiluga és molt fàcil de posar!

Jo també em miro molt el jpmbb! és superxula la web! No és tant elàstic com un de licra, però pel meu gust millor, així aguanta millor el pes! Sí he fet servir els seus vídeos, crec que pel MamEco és el mateix, encara que jo de moment només utilitzo el nus bàsic amb el bebé davant, a l'esquena encara em fa una mica de por!

Si al final t'animes i te'l compres ja ens posaràs fotos eh! :love:
Imatge
Imatge
Imatge
djiluga
Contacta:

dt. ago. 11, 2009 11:37 pm

Doncs tant el MamEco con el JPMBB són molt bons fulars.
Marta9, que bé que comparteixis la teva experiència amb el MamEco.

Us dic una mica les difències entre els dos:
El MamEco està fet amb cànyam i cotó orgànic i és fresquet, el JPMBB és de cotó i lycra i és calurós (va genial per a bebès que neixen a la tardor-hivern); el MamEco no és tant elàstic, és com una barreja entre un fular de sarga i un elàstic i suporta molt bé el pes de nens grans sense rebotar (còmodament fins als 14kg); el JPMBB és més elàstic i és molt agradable al tacte, molt suau i aguanta bé el pes fins a 14 kg.
Els dos són bons fulars, i d'estètica i tacte ben diferent... va a gustos, però el que més tindria en compte a l'hora de decidir-se per l'un o l'altre és l'època de l'any. A l'estiu sens dubte MamEco, per la resta JPMBB està genial també, així que si és per a un petitó que no neix a l'estiu, qualsevol dels dos són excel·lents fulars elàstics.
Els vídeos de JPMBB estan genials, l'única posició que caldria evitar és la de mirar endavant. A l'apartat de vídeos expliquen tot d'anusats a l'esquena, també com abrigar un petitó amb una manta dins el fular... molt xulo ho tenen.
ImatgeImatgeImatge
marta_mum

dc. ago. 12, 2009 3:07 pm

djiluga, ja sé que tu i jo no opinem igual respecte al tema de les pouch, però cada vegada que en donc la meva opinió, no cal que em comentis la teva que jo ja la sé, simplement que cadascú aconselli segons la seva experiència, com es fa en tot el soc petit, i com mes opinions diferents hi hagi mes ric serà el fòrum!!! :pandi: :pandi: :pandi:

què et sembla, guapa?
djiluga
Contacta:

dc. ago. 12, 2009 3:12 pm

marta_mum ha escrit:djiluga, ja sé que tu i jo no opinem igual respecte al tema de les pouch, però cada vegada que en donc la meva opinió, no cal que em comentis la teva que jo ja la sé, simplement que cadascú aconselli segons la seva experiència, com es fa en tot el soc petit, i com mes opinions diferents hi hagi mes ric serà el fòrum!!! :pandi: :pandi: :pandi:

què et sembla, guapa?

Em sembla perfecte :ok:

Ja sé que tu ja saps la meva opinió, però la dono a les noies que pregunten sobre quin portabebè utilitzar.
Igual com tu aconselles un pouch pels recent nascuts, jo el desaconsello ;-)
ImatgeImatgeImatge
Noe
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3672
Membre des de: dc. set. 26, 2007 12:18 pm

dc. ago. 12, 2009 6:18 pm

hola noies,

fa dies q us llegeixo, i m'encanta aq tema.
Jo tinc una Joana de 15 mesos, i ja estant embarassada em vaig comprar un foulard de la marca Hoppediz (no se si és bona marca o no...). Al principi de tot, amb pocs mesets el fèiem servir bastant, però ara el tenia bastant oblidat i m'heu fet entrar ganes de tornar-lo a recuperar. Avui per exemple la he dut una estona a davant, crec q amb la posició q es diu "creu simple", q és la mateixa q feia servir quan era petita (a part de molt al principi q utilitzava una tipus bressol q quedava més recollida). Us deixo una foto d'aquesta primera posició, la Joana tenia un meset, pq no en trobo cap en que estigui amb la de creu simple. Però a part d'això, crec q a l'edat q té potser la millor posició seria a l'esquena, però encara no m'hi veig amb cor; he mirat els vídeos q heu penjat i són molt il·lustratius, però sembla molt més fàcil quan ho fan les altres mames. :-D
A part d'això, penso q potser ara q fa calor necessitaria un foulard fet amb algun altre tipus de tela més prima, o potser elàstic, o algun altre portabebès, no ho se noies, vaig una mica perduda... Què m'aconsellarieu?
Imatge
Imatge
marta_mum

dc. ago. 12, 2009 6:36 pm

uau!!! quin goig què feu!!!

Clar, per plè estiu el foluar és una mica calurós, però pensa que ja estem a 12 d'agost, això està mig passat ja, no sé... o et compres un bandolera de lli o cotó-lli ja mateix, o pel tema de calor potser ja no et val la pena. I si troves difícil el tema de l'esquena, doncs potser amb una motxilla o un mei tai t'hi trobaràs més còmode.
djiluga
Contacta:

dc. ago. 12, 2009 8:45 pm

Noe, quina foto més preciosa :love:
El Hoppediz no és una marca com per tirar coets, però com a primer fular de sarga està perfecte :ok: amb pesos pesats acaba cedint i cal reajustar-lo, però això ja és filant molt prim. Com que és un fular 100% cotó, força gruixut i llarg, sí que sol ser més calurós que altres fulars.
El secret està en utilitzar nusos d'una sola capa de tela, com els nusos cangur (tant si és davant, darrere com a la cadera).
La creu simple, no és dels nusos més recomanats ni tampoc més còmodes, has provat la "cruz envuelta"? També és senzilla de fer i hi ha una diferència de comoditat!
A l'esquena, és qüestió de fer-ho quan tu et sentis segura, i si et pot ajudar alguna altra mare cangur seria genial. Ja veuràs que amb els nens a l'esquena és molt diferent... tens tant espai davant per fer coses, i a més a ells els agrada molt mirar per sobre de l'espatlla de la mare.
Per l'edat de la teva peque, no valdria la pena invertir en un elàstic (sí que pots portar-la amb un elàstic alguna estoneta, o fer proves amb algun que et deixin), si el que vols és un fular més fresc i que aguanti més el pes els de mescla amb cànyam o lli són els més indicats. Si no, pots seguir amb un de 100% cotó, d'una marca més bona, i pot ser més curtet...
O si vols provar altres portabebès, ja saps tota la varietat que hi ha... i amb aquesta edat un mei tai o una motxilla són bastant agraïts, perquè a més són molt fàcils de posar a l'esquena.
Tens alguna mare cangur a prop que t'ho pugui deixar provar?
ImatgeImatgeImatge
AINAMM
Entrades: 1673
Membre des de: dg. jul. 20, 2008 10:12 am

dc. ago. 12, 2009 9:14 pm

Noe, la foto és preciosa!!!! Se la veu tant a gust dins!!!! Quina preciositat!!!! M'encanta!!!!

A veure si m'animo a penjar alguna foto, però les he de reduir totes i no trobo un segon...

Petonets!!!!
Imatge Imatge

Torna a “Altres temes”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::