Dit i no vol xumet!

Més qüestions.
Avatar de l’usuari
mireiamom
:: granota
:: granota
Entrades: 203
Membre des de: dv. des. 24, 2010 6:14 am

Dit i no vol xumet!

EntradaAutor: mireiamom » dt. juny 28, 2011 1:52 pm

Hola!
Tinc un nen de 3 mesos que no ha volgut la pipa mai. Al principi, en fer LM, no li vam oferir fins als 15 dies, fins que establís bé la LM. I la treia, no la volia.
Jo ja sospitava que de posar-se els punys aviat aniria el dit, però per molt que insistia, no volia el xumet.
Total, que ara es posa el dit gros.
Ho va fent, però no molt, durant el dia, quan està despert a l'hamaca, i ara ho fa a les nits. No quan s'adorm, sinó més tard.
Abans que això passés ja dormia de 21h a 5h aprox.
Ara el sentia amb el dit a les 3h i fins ahir l'agafava i me'l posava al pit perquè em fa una por això del dit (paladar, dit gros, dents etc.) però la pediatra diu que no l'agafi, que si sentís un xumet no l'agafaria, perquè ell està adormit i no plora.
De fet, és un nen que plora ben poc.
Avui ha dormit fins les 7h amb el seu dit i jo dels nervis, he dormit pitjor que si li hagués donat de mamar cada 2h.
La meva filla de 3 anys sí va acceptar el xumet i ha estat tan fàcil treure-li ara!
Alguna solució? Experiència similar?
Gràcies!
Menudeta
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 541
Membre des de: dt. ago. 31, 2010 9:44 am

Re: Dit i no vol xumet!

EntradaAutor: Menudeta » dt. juny 28, 2011 2:28 pm

Hola Mireiamom, quines conseqüències pot tenir que es faci la pipa? la veritat és que no ho sé. La meva es possa també els dits

La meva sí que agafa el xumet, xucla les eus dits i els meus. També li encanta mossegar la roba i hi ha gent que es preocupa per si serà un vici (????). El meu germà també es xupava la roba però mai va ser un problema. Es possible que els nens que necessitin xuclar o succionar ho fan de tota manera? a veure si algu en té experiència.
Menudeta
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 541
Membre des de: dt. ago. 31, 2010 9:44 am

Re: Dit i no vol xumet!

EntradaAutor: Menudeta » dt. juny 28, 2011 2:33 pm

Avatar de l’usuari
surtelsol
:: rateta
:: rateta
Entrades: 164
Membre des de: dv. abr. 08, 2011 2:23 pm

Re: Dit i no vol xumet!

EntradaAutor: surtelsol » dt. juny 28, 2011 4:27 pm

Hola Mireiamon!

Mira, jo sóc logopeda i el que et puc dir és que hi ha una obsessió extrema en que els nens no facin la pipa amb el dit.
Ara encara és molt petit perquè se li faci cap malformació o se li aplani el paladar ja que encara se li ha de formar bé tota la boqueta perquè hi falten les dents, ja et dic si la preocupació ve per aquest costat no et preocupis.

Un altre punt és la preocupació de si agafa l'hàvit de dormir fent succió del polze. Et repeteixo que és molt petit i el que li ara és plaent potser no li serà d'aquí a un temps. Per estar més tranquila pots provar la pipa de cauxo, aquella que és entre marró i groc de tota la vida, que sol tenir força èxit.

Estigues tranquila ja que si ha de ser un nen que ha de portar ferros per les dents ho serà tant si fa succió del polze com si no, tot i que no treu que amb la succió del polze tingui més provabilitats (però poques).

Espero haver-te ajudat!

PD: Per cert! la meva filla té 6 sis mesos i fa la pipa amb el polze desde els dos mesos, això sí que és el colmo d'una logopeda! si ho fa durant el dia li trec i si ho fa durant la nit no, el que m'ha resultat és fer que succioni el doudou de dormir.
Avatar de l’usuari
Rosie
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 503
Membre des de: dl. oct. 04, 2010 3:52 pm

Re: Dit i no vol xumet!

EntradaAutor: Rosie » dt. juny 28, 2011 5:18 pm

Doncs una altra que està igual, em passa el mateix que a la Mireiamom. La meva petita, que té 3 mesos, ja té un màster en pipa :-o00m :-o00m

He provat tots els tipus de xumets del món z2:-) : cautxú, silicona, tot de cautxú, tot de silicona, anatòmic, fisiològic...també he provat de sucar-los amb llet materna i res de res :-(( . M'he donat per vençuda i he arribat a la conclusió que si el dit la calma i fa que s'adormi, doncs endavant amb el dit.
Imatge
Avatar de l’usuari
aral
:: peixet
:: peixet
Entrades: 262
Membre des de: dg. març 06, 2011 7:20 am
Ubicació: VIC

Re: Dit i no vol xumet!

EntradaAutor: aral » dt. juny 28, 2011 8:27 pm

Els meus també ho han fet i el nen encara ho fa. La nena va voler pipa deseguida fins els 4 mesos, llavors dit a la boca, primer el xumava el dit index, llavors vaig aconseguir treure-li i ho feia amb el polze. Ara ja no ho fa, però es mossega les ungles. El nen també va voler pipa deseguida, però a partir dels 2 o 3 mesos ja es xumava el dit polze, i encara ho fa i té quasi 3,5anys, sobretot quan té son o està cansat, mà al cabell i l'altre el dit a la boca, i fa unes xumades fortes. No hi ha manera de treure-li. Té el dit bastant pla, i a vegades li han sortit duricies. Suposo que ell mateix ja ho anirà deixant. Tema dentista, jo hi vaig anar per tots dos, i em va dir que el més probable es que haurien de portar ferros per aixamplar el paladar.
ImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
JOMAX
:: conillet
:: conillet
Entrades: 385
Membre des de: dv. feb. 18, 2011 9:04 pm
Ubicació: El Maresme

Re: Dit i no vol xumet!

EntradaAutor: JOMAX » dt. juny 28, 2011 9:18 pm

Buffffffffffffffffff quin mal rotllo!!!
Jo estic igual que vosaltres noies!!! Amb la Joana tot va anar perfecte, pipa i cap problema, ara amb en Max, fa pipa amb el dit sempre!!!! no hi ha manera de treure-li. El meu problema és ales nits, quan es desperta, l'ùnica manera de calmar.lo és amb el pit, Amb l'altra li donava la pipa i ja estava... no se noies!!
L'altra dia vaig parlar amb una amiga que es dentista d'ortodoncia infantil i em va dir que tranquila... que als dos aanys ja en parlaríem i que era millor si dormia sense el dit a la boca, és a dir, al vespre li trec...
bé noies!! a veure si algú ens dona la sol.lució ;)
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
minerva2
:: conillet
:: conillet
Entrades: 366
Membre des de: dt. set. 02, 2008 11:58 am

Re: Dit i no vol xumet!

EntradaAutor: minerva2 » dc. juny 29, 2011 9:10 am

Jo estic com la jomax, amb la primera era pipa i es tranquilitzava, ara amb aquesta petitona; que no li agrada gens la pipa, es posa tot a la boca, la ma, el dit, els vestidets, de moment no li dono importancia, ja veurem més endavant.
Avatar de l’usuari
glori
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 80
Membre des de: dv. abr. 08, 2011 10:42 pm
Ubicació: Baix Camp

Re: Dit i no vol xumet!

EntradaAutor: glori » dc. juny 29, 2011 10:00 am

Hola a totes;

Jo estic igual que vosaltres. Em sembla que a casa tinc tot el repertori de xumets que hi ha al mercat, bé, no! em falta el de silicona en forma de cirera que no el trobo enlloc. El busco perquè és el que em penso que té la forma més semblant al mugró, i de silicona perquè el cauxo li fa molta angunia.

Us he de confessar que em consolo pensant que l'unic xumet que voldrà és el que no tenim encara i que, per tant, no porta xumet perquè jo no l'he trobat. Però... crec que només és una idea consoladora....

Per si us pot servir d'ajuda, ahir vaig trobar un mossegador en forma de mà i un en forma de peu (els venen junts i són de la marca Jané, uns 5€). He pensat que potser per la forma que té la distraurà una mica de fer la pipa, i xuclarà la joguina.
De moment, l'unic que he aconseguit és que s'enrabii quan no el pot agafar per on ella vol, o el perd o li cau a terra.... seguirem provant....

També he provat amb el biberó d'aigua... Allí sí que s'hi aferra i xuma, però tampoc és plan que li doni gaire sovint!

Us entenc molt bé a totes perquè es una mica desesperant que es posi de tot a la boca menys el xumet, aix! aquests petits petardos!

Gràcies Menudeta pel link, està molt bé l'article, i fa que no et preocupi tant això de sentir-la a la nit com es xuma el dit. Gràcies!
"L'escencial és invisible als ulls" El Petit Príncep

Imatge
Menudeta
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 541
Membre des de: dt. ago. 31, 2010 9:44 am

Re: Dit i no vol xumet!

EntradaAutor: Menudeta » dc. juny 29, 2011 3:55 pm

De silicona en forma de cirera? no el trobes o no existeix? Una amiga fa servir els Difrax: http://www.difrax.nl/es/shop/chupar-y-morder/chupetes
Avatar de l’usuari
mireiamom
:: granota
:: granota
Entrades: 203
Membre des de: dv. des. 24, 2010 6:14 am

Re: Dit i no vol xumet!

EntradaAutor: mireiamom » ds. jul. 02, 2011 11:15 am

Gràcies pels vostres inputs!
Avatar de l’usuari
feeling
:: gosset
:: gosset
Entrades: 404
Membre des de: dv. ago. 20, 2010 4:42 pm

Re: Dit i no vol xumet!

EntradaAutor: feeling » ds. jul. 16, 2011 9:16 am

Hola. Mi peque cogió el chupete el día después de nacer (suavinex anatómico), pero ahora con casi 3 meses ha empezado a chuparse el pulgar y ya no le hace tanta gracia el chupete. Bueno, hay que decir que desde hace unas semanas lo chupa tooooodoooo!! Si lo cojo me chupa el brazo, si se le sube la camiseta pues la chupa también, si lo llevo en la mochila mirando a la calle chupa el borde, cuando está en la cuna chupa la sábana, su muñeco o lo que tenga a mano y si no, pués a por el pulgar que va... y el caso es que al chupete tampoco dice que no del todo... Cuando nació lo hizo con los puños en la boca, decían que porque tenía hambre, pero lo sigue haciendo ahora también. Yo he llegado a la conclusión de que chupando algo se tranquiliza, porque con lo pequeño que es, es puro nervio, nunca está quieto, así que no le quiero dar más importancia por el momento... De todas formas como en agosto tenemos la revisión de los 4 meses se lo comentaré al pediatra, no sea que yo le deje hacer y luego pueda perjudicarlo en algo... Aunque en su día el médico ya me dijo que el niño era nervioso y punto, que nada de darle cosas para relajarlo... a ver como sigue... Uff que parrafada he soltado :-) !!!
Salu2
DENÍS
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Dit i no vol xumet!

EntradaAutor: crunchi » dj. set. 28, 2017 2:05 pm

Hola, pujo el tema, aviam si algú pot aportar algo....!!!

El meu nen té 11 setmanes (2 mesos i mig), i fem LME i no porta xumet. Una nit de plors li vam oferir i el va escupir i ja no hem insistit més. Sempre el calmo amb la teta, i tot i que jo tenia pensat tornar a oferir-li el xumet més endavant (ara, als 2 o 3 mesos) també tenia esperances que el nen no el volgués mai i visquessim feliços sense xumet. Què ingènua, oi?
Fa unes setmanes es xupa les mans, i avui ha descobert el polze. Aquesta nit, l'he enganxat despert xuclant-se el polze, me l'he posat al pit i ja està. M'ha semblat que se'l xupava pq tenia gana, pq m'ha mamat amb ganes pobre, desesperat. Potser feia estona que estava despert, pero en comptes de bramar com sempre per demanar teta, s'ha posat el dit, amb lo que m'ha costat escoltar-lo, clar.
Durant el dia ha tingut també el moment de xuclar-se el dit.
No sé com afrontar això. És dolent xuclar-se el dit? És millor o pitjor que el xumet?? Això em passa x no haver-li donat el xumet??
He buscat info a internet i diuen que és lo normal que es xupin el dit, que fins els 6m no agafen el vici i bueno, això.
Però no puc deixar de preocupar-me pq no sé que fer. Tinc dos xumets aqui a la cuina esperant a ser esterilitzats per si acas.
La meva idea ERA donar xumet només quan no pugui oferir pit (al cotxe, al supermercat...), pero ara ja dubto de tot.

:anec:
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
dolly
:: rateta
:: rateta
Entrades: 159
Membre des de: dl. març 24, 2014 6:25 pm

Re: Dit i no vol xumet!

EntradaAutor: dolly » dj. set. 28, 2017 4:26 pm

Hola Crunchi maca,

La Julia tambe es xupa la ma o el dit polze desde fa alguns dies.
Al principi li vaig intentar posar el xumet quan plorava (no per gana, ho fa sovint quan no pot agafar la son) pero el tira...
Haig de dir que em va sortir una clivella al mugro pq el xupava massa modo xumet i per aixo vaig intentar introduir el xumet aviat, pero no li agrada
El meu marit diu que es millor el dit que el xumet, ja que aixi poden ells mateixos controlar i calmar-se sols; no sempre el pit es gana, pot ser comfort, relax, mimitos.. potser quan es xupen el dit nomes volen calmarse
Jo en principi no veig malament el dit, potser el problema ve mes endavant quan siguin grandets i no volguem q es xupin el dit.
perque et preocupa que faci servir el dit enlloc del xumet?
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Dit i no vol xumet!

EntradaAutor: crunchi » dj. set. 28, 2017 5:52 pm

Dollyyyy com va? :oset:
Si, em preocupa que li costi deixar-ho en un futur, que li agafi vici, i que li pugui deformar el paladar i tot això que diuen... i a més, em fa dentera. Que potser el problema és meu i xupar-se el dit és natural i normal i blabla bla,...
No sé, la veritat que no sé que fer, si deixar-lo fer, si insistir amb el xumet o que...

No ho fa tota l'estona, m'ha smblat que ho fa quan dorm (aquesta nit, ara a la migdiada...). Sé que es descobreixen els dits tots just ara, però em fa cosa que agafi aquest vici.

Aish....

Petonets per la Julia!!! :oset:
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Dit i no vol xumet!

EntradaAutor: Anna Maria » dt. oct. 03, 2017 4:02 pm

Bones!
Doncs a veure... el meu missatge és de calma. El problema amb el paladar i les dents el pot tenir igual amb el xumet, és a dir, que la idea és que s'hi desacostumi (si s'hi ha acostumat... jeje) cap als 2 anys.
L'Isaac també es va xupar els dits un quant temps, jo li oferia pit i poc a poc ho va deixar de fer.
Respecte a intentar que agafi el xumet, no tinc bones notícies, ja que hi ha nens que no volen xumet. A mi em van dir: força'l, però jo només li vaig oferir, de diferents textures (làtex, silicona...) i formes (arrodonit, llarg, petit, gros...) i res. L'infermera que el porta, en el seu moment, em va dir: "un nen intel·ligent, sap que de la pipa no hi surt res..." a mi m'hagués agradat perquè era moooooooooooolt nerviós i una mica de xumet per descansar les meves pobres popes hagués anat bé, però res, a la que ho provava feia com ascos, com l'acció d'anar a vomitar, perquè ens entenguem.
Avantatges? com que no el va voler ara no l'he hagut de treure, jejej.
Molts ànims!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Dit i no vol xumet!

EntradaAutor: crunchi » ds. oct. 07, 2017 2:38 pm

Jejejjee doncs si Anna Maria, això que us heu estalviat.
Jo tampoc sóc gaire partidaria del xumet, pq tb sé lo dificil que sol ser treure'ls-hi...
Al final he observat que fa dit quan per la nit té gana, li ofereixo teta i ja.
I quan va en el carro tb fa dit, i li poso xumet. Normalment l'acaba escupint, però bueno, almenys s'oblida del dit. Normalment es queda adormit al carro.
Estic mes tranquila pq veig que no ho fa tota l'estona, i q si fa dit li ofereixo teta o xumet segons on estiguem...
Mica en mica :-()-)
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Dit i no vol xumet!

EntradaAutor: Anna Maria » ds. oct. 07, 2017 10:10 pm

Per cert, has provat algun objecte tipus dudu o similar, que també ni'hi han amb mossegador?
https://www.google.es/search?rlz=1C1AFA ... KfURu1AyH4
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “Altres temes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::