Ajudes famílies monoparentals

Més qüestions.
Avatar de l’usuari
julieta12
:: rateta
:: rateta
Entrades: 178
Membre des de: dt. jul. 17, 2012 9:49 pm

Ajudes famílies monoparentals

EntradaAutor: julieta12 » ds. gen. 19, 2013 12:10 am

Hola, el meu cas és que el pare de la meva filla i jo ens vem separar durant l'embaràs, ell em passa una petita pensió, i voldria saber si existeix alguna ajuda per aquests casos.

Gràcies
Avatar de l’usuari
annajana
:: granota
:: granota
Entrades: 205
Membre des de: dc. gen. 25, 2012 1:57 pm

Re: Ajudes famílies monoparentals

EntradaAutor: annajana » ds. gen. 19, 2013 9:26 am

hola julieta! el primer de tot és tramitar el carnet de familia monoparental. llavors es veurà si ets familia monoparental o no. familia monoparental és quan es depen economicament nomes d'uns dels ma-pares. si et passa una pensió, s'ha de mirar si supera els mínims o no. si és molt petita potser si que ets familia monoparental.
després d'això, si et surt favorable, hi ha descomptes i més facilitats a l'hora de demanar plaça a llars d'infants, a escoles, per demanar beques. equivaldria al carnet de familia nombrosa.
pots baixarte els impressos i tu adjuntes la documentacio q demanen i ho portes a una oficina de benestar social. espero haver-te ajudat!
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: Ajudes famílies monoparentals

EntradaAutor: ada_bcn » ds. gen. 19, 2013 3:20 pm

jo sóc familia monoparental... i no equival a familia nombrosa ni de lluny.
si el pare surt a la partida de naixement i et passa una pensió depen del que sigui la pensió et poden considerar familia monoparental, jo tinc una amiga amb dos fills que està en aquest cas i li van considerar. Et demanaran documentació, sentencies que tingueu de separació, etc... sino no dificilment t'ho donaran... a mi em va costar mesos i el meu fill no té pare...
el carnet de familia monoparental et serveix pels punts de desempat a l'escoal bressol o a l'escola... i si ets de fora de barcelona poca cosa més.
a barcelona et fan un descompte de l'IBI, però é sla única ciutat de catalunya crec. A la resta fan el desmonpte a families nombroses però no a monoparentals, ni tant sol a les de categoria especial.
transports metropolitans té alguns descomptes en algunes targetes (T-mes, T-familia... ) no en la T10 per exemple...
ha Barcelona tens algún descompte a lloc de l'ajuntament, piscines, activitats de bibilioteques... fora de Barcelona en general no el reconeixen, el meu fill per exemple a l'escola municipal de música i allà tenen descompte les nombroses però no les monoparental, ni de categoria especial, tampoc tenim descompte el l'IBI, ni a les piscines, ni al teatre, ni a les activitats pagades de la biblio, ni enlloc més... Únicament m'hagués servit pels punts de l'escola però no m'ho van acceptar per altres motius que nov enen al cas ara i per tant no em va servir de res el carnet.
hi ha algunes botigues que et fan descompte, però a tote sle suqe fan descompte a familiesnombroses, a mi només me n'han fet a una el Cocktail...
crec que en el cas que optis a un pis de protecció oficial de lloguer, no sé si es diuen així, si tens alguna cosa, però no m'hi he trobat i per tant no ho sé.
abans l'ajut que donava al gene per fill era una mica més per les familie smonoparentals i a més era fins els 6 anys, però aquest ajut ja el van treure.
també quan hi havia le cheque bebé a families monoparentals amb uns ingresos inferior a 11000euros els donaven 1000euros més, però dubto que en el teu cas et consideressin monoparental si surt el pare al llibre de familia o a altre documentació independentment dels ingressos
Avatar de l’usuari
julieta12
:: rateta
:: rateta
Entrades: 178
Membre des de: dt. jul. 17, 2012 9:49 pm

Re: Ajudes famílies monoparentals

EntradaAutor: julieta12 » dt. gen. 22, 2013 12:01 am

Moltes gràcies per la vostra ajuda, però on haig de gestionar lo del carnet?? a quina web hi ha les instruccions??
Gràcies!!
Pacman
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dc. nov. 26, 2014 9:14 am

Re: Ajudes famílies monoparentals

EntradaAutor: Pacman » dc. nov. 26, 2014 9:36 am

Hola també teniu familiaxs.com una web de descomptes i avantatges per a famílies monoparentals.
Es gratuita i cada vegada hi ha més comerços. Jo soc monoparental i nombrosa i faig servir molt familiaxs i familiaxl.. jeje
Pacman
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dc. nov. 26, 2014 9:14 am

Re: Ajudes famílies monoparentals

EntradaAutor: Pacman » dc. nov. 26, 2014 9:37 am

Ay si però primer has de tenir el carnet de la Generalitat... de fet jo m'ho vaig fer per aixo perque si no m'anava millor el de nombroses..
estefania.ruiz
Entrades: 1
Membre des de: dj. maig 25, 2017 1:18 pm

Re: Ajudes famílies monoparentals

EntradaAutor: estefania.ruiz » dj. maig 25, 2017 1:24 pm

La veritat es que al Vallés occidental no Hi ha gaire a Fer amb aquest carnet. Trrient q et donen punts pero les inscripciones a lescola no e trobat CAP ventatge. No Hi ha gairebe CAP comerç pm re onegin aquest carnet. Per tant no se si vale la pena ni tramitarlo.

Algu SAP quins comersos fan descompresión al Vallés? Gracies
ake
Entrades: 1
Membre des de: dj. set. 28, 2023 9:08 am

Re: Ajudes famílies monoparentals

EntradaAutor: ake » dj. set. 28, 2023 9:10 am

Bon dia
https://www.familiesmonoparentals.cat/ca/descomptes
aqui sempre actualitzen els descomptes,
Des de la generalitat s'ha fet una miqueta :
https://dretssocials.gencat.cat/ca/ambi ... noparental
aqui teniu el buscador, molts supermercats fan descompte
https://dps.gencat.cat/sgtfnm/AppJava/g ... sesInspect

Torna a “Altres temes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::