Bolquers de tela

Més qüestions.
virolai
:: zebra
Entrades: 1592
Membre des de: dt. març 22, 2011 7:49 pm

Re: Bolquers de tela

dc. set. 30, 2015 3:06 pm

Hola noies, jo sóc usuària (bé, el meu fill de 2 anys, hehe) de bolquers de roba. Vam començar "en sèrio" als 4-5 mesos, perquè ell és força prim i abans els unitalla no li ajustaven bé. Jo el que us recomano és que no us quedeu amb els Pop-in. Van molt bé, són superabsorbents, però també fan molt d'envalum i hi ha bolquers no tan publicitats (no es pot negar que Pop-in fa bon màrqueting, en venen a tot arreu i en packs!) que van de meravella. Jo tinc uns quants Simplex, que poden ser o bé unitalla o anar per talles, i són la bomba en absorbència i en poc envalum. També he provat Grovia tot en 1 i tot en 2, Totsbots, artesans, Itti bitti… N'hi ha infinitat de marques!

De tota manera, cada nen és diferent i li van més bé uns o uns altres, i el que va bé a un no li va bé a un altre. Jo estic en grups de compravenda de bolquers de segona mà a facebook i ha sigut la solució, perquè allà pots comprar més barats bolquers que vols provar però no t'hi vols enganxar els dits, i si no et van bé els pots revendre. Per mi va ser la manera de començar a provar altres marques i de tenir un bon eixovar de bolquers sense gastar-nos un dineral.

Això sí, a nosaltres el bolquer de roba de nit no ens ha acabat d'anar bé, perquè al meu fill li costa mooolt adormir-se a la nit i entre que li posàvem el bolquer i que s'adormia ja li hauríem canviat perquè no anés a dormir pixat. Li posem bolquer de llençar i el millor és que com que fa caca quan es lleva, la fa al bolquer de llençar i llestos. Però hi ha bolquers específics per a la nit que van molt bé, i hi ha bolquers diürns amb absorbents específics per a la nit, com els Pop-in.

Jo us recomano provar-ne de diferents fins que trobeu els que us van bé. Nosaltres els portem fins i tot a la llar d'infants (allà només portem els pop-in per la facilitat del velcro) i mai ens han posat pegues. N'estem encantats, i tot i que requereixen una rutina de rentat, si t'hi acostumes no és gaire feina.

Ah, i hi ha famílies que comencen amb el bolquer als 12 i fins i tot 18 i 20 mesos de la criatura. No es pot saber quan deixaran el bolquer, tant pot ser als 20 mesos com als tres anys…
Jomateixa82
:: cèrvol
Entrades: 543
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

dv. oct. 09, 2015 10:04 pm

Hola!

Al final hem comprat bolquers pop-in per provar-los però per ara li fan massa bulto encara, i no veig clar quan deixaran de ser massa voluminosos. Sé que hi ha altres marques, i pel que es diu per internet n'hi ha que no abulten tan. El problema és que a Girona només conec l'Eco-logic on venguin bolquers de tela i allà només tenen els pop-in i els Hamac. Sabeu d'algun lloc de Girona i rodalies on en tinguin d'altres marques per veure'ls físicament?
Jomateixa82

dg. oct. 25, 2015 12:17 am

Hola de nou!

Bé, com que vaig encetar aquest fil al forum trobo just que us expliqui com he entrat al món dels bolquers de tela i a quines conclusions he arribat. No em resignava a comprar els pop-in d'entrada tot i que sempre m'han agradat visualment, doncs no volia fer una gran inversió sense comparar marques i sistemes però ningú em va saber dir on trobar botigues que tinguessin bolquers de tela físicament per la zona de Girona ( a banda de l'Eco-lògic que ja coneixia, però només té dues marques)... Mirant per internet vaig trobar un packs promoció per provar bolquers i vaig decidir comprar-los. Aquí faig un resum de què vaig provar i què en penso:

Tot en un "rellenables", el pack era de 4 bolquers amb diferents teixits (interior de bambú o forro polar; exterior de pul o de minky, un amb doble costura interior) i inseribles també de diferent teixit (bambú i microfibra) inclosos en el bolquer i algun extra, més una bossa impermeable: Vaig poder comprovar que el forro polar realment té efecte siempre seco! La microfibra absorveix molt però el tacte no te res a veure amb els de bambú de pop-in (els de bambú d'aquest pack també tenen un tacte "dur"), tot i així, al anar a la butxaca no és un inconvenient tan gran. El forro exterior de minky es molt xulo i agradable al tacte, el PUL és el que se sol utilitzar i molt bé també. Pel preu del pack (46 euros) trobo que són de bona qualitat i amb dissenys macos. Ara bé... A mi aquest sistema no em va convèncer ja que al no portar anitfugues (almenys és el motiu que imagino...) li trobava la roba humida a l'entrecuix quan no feia ni dues hores que duia el bolquer (sobretot amb el de minky). No sé si amb el de doble costura passaria, la veritat és que em va desmotivar haver-los de canviar tan aviat i aquest no l'he provat encara, a més abulta més que els altres! Són unitalla, amb snaps en comptes de velcros per tancar-los (personalment preferixo velcros) Si us va bé aquest sistema a vosaltres envieu-me privat i us passo enllaç on els vaig comprar (no sé si es poden publicar) ja que per preu si surten a compte, a mi no em van bé, però potser no els col·loco bé jo...

Tot en un:Es d'una bona marca, val més del doble que els anteriors, no vaig tenir fugues, però li vaig haver de canviar aviat, no sé si n'haguéssim tingut ja que els cosits són semblants als anteriors. Tarden molt a assecar-se, crec que surten més cars, ja que almenys aquesta marca va per talles. També sense velcro.

Tot en dos: El que he provat té dos talles, de 0 -12 mesos (o fins 9 Kg) i més de 9 Kg. Tacte molt agradable!!! tot i que al rentar-los es perd bastant aquest tacte (i crec que va deixar cel·lulosa al primer rentat (al segon no)). Absorbeix molt, crec que aquest sistema és ideal per les nits perquè tot el bolquer és absorbent, ara bé el pipi li pot arribar a la panxa i fins l'esquena... posant forro polar es podria solucionar. No descarto comprar-ne per les nits si veig que amb els pop in (em quedo amb aquests!! jajaja) no aguanta bé la nit.

Hibrids: No els he provat, però he vist físicament l'Hamac i no em convenç, a més surten bastant més cars que la resta.

Tot en dos pop in: Després d'haver vist el que he anat comentant són els que més em convencen tot i que també he detectat inconvenients, els resumeixo:

Inconvenients:
- Abulten molt (problema comú a tots els unitalla, no és exclusiu d'aquesta marca...)
- Quan la nena seu sembla que li apreten una mica massa a la panxa... Encara no té edat per seure tot i que a ella li agrada i ho intenta, entenc que quan pugui seure bé sola (que serà més gran físicament) això es solucionarà i de moment recolzada a nosaltres mirant endavant el problema es solventa.
- Els absorbents de bambú no tenen efecte siempre-seco (encara que hi ha llocs que diuen que sí...) per tant necessita forro polar si el volem (tallant tovalloles com heu proposat es solventa fàcil i econòmicament). A més he vist pàgines on venen packs amb inseribles de minky que diuen sí té aquest efecte (microfibra que a més s'asseca més ràpid, etc però té menys capacitat d'absorció).
- Les gomes se li marquen molt a cuixes i esquena (a foros hi ha gent que ja se'n queixa però diuen que quan creixen millora, crec que la goma va suavitzant-se a mesura que es renta (el que he provat més sembla que ja no li deixa tanta marca) i sino sempre es poden cambiar les gomes (he trobat tutorials).

Avantatges (des del meu punt de vista):
- Els absorbents són suaus al tacte (tot i que al rentar-los sense suavitzant es perd força, si algú té alguna idea de com millorar-ho i que no sigui utilitzar assecadora...), transpirables, m'agrada que s'agafin amb els clips i posant el forro polar s'aconsegueix efecte "siempre seco" (i les caques es netegen més fàcilment!) i fins i tot ens estalviem el forro que es tira al wc.
- Disseny vistós i de qualitat (de cares a l'estiu pot anar amb bolquers i prou i estalviem amb faldilles i pantalons ;-))) )
- Es tanca amb velcros (preferència personal)
- Unitalla (tot i que al principi trobo que abulten massa, posant només l'absorvent gros, o dos dels petits el bulto disminueix, a mi m'ha aguantat 3h sense fugues sense posar gros + petit).
- Com ja he dit cap fuga!
- S'aixuga amb un temps raonable, tot i que no rapidissimament.

Per aquests motius i perquè crec que a la llarga els inconvenients que he comentat s'acaben solventant m'he decidit per els pop-in. Molta feina per acabar al punt inicial, sí, però almenys tranquil·la de saber que és una decisió raonada i comprovada.

Crec que no em deixo res, excepte pop in (és un tot en dos però no ajustable + cobertor i no sé com dir-ho) he intentat no dir cap marca per no perjudicar-ne cap amb la meva opinió (l'hamac no l'he provat així que...). Si us interessa saber les marques o on ho he comprat passeu-me privat i us dic l'enllaç, etc.

Si algú més té clar que vol utilitzar pop in sapigueu que actualment hi ha una oferta a amazon on el pack de 20 (en colors vius) + 6 absrobents nit + 160 forros + bossa impermeble val 311 euros! (la millor oferta que havia vist eren 379 euros, així que no està malament), no sé quan durarà perquè el preu puja i baixa a vegades. La oferta és en colors vius, jo preferiria combinar (he trobat pàgina on et permeten combinar colors suaus + vius, i també combinar inseribles de minky i bambú) però pels 68 euros de diferència no em val la pena! :ok:

Apa, deu n'hi do quin rollo que he fotut. A veure si li serveix a algú la meva opinió, jo he passat hores llegint opinions i buscant informació i al final he format la meva provant! És una altre recomanació, abans de fer la gran inversió proveu diferents tipus, els que tinc i no m'han convençut com per fer la inversió gran els utilitzaré igualment quan no s'hagin assecat la resta, quan quedi poca estona per la hora del bany... així que no hi hauré perdut tant... i sinò sempre queda el mercat de "segon culet"
crunchi
Entrades: 1120
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

dc. ago. 31, 2016 5:20 pm

Hola!!
Encara estic a "cercadores", però una companya de feina que si està embarassada m'ha dit que ella farà servir els bolquers de tela pel seu bebé, i m'he animat a buscar info en aquest forum!!!!
La idea m'agrada, a nivell ecològic i econòmic crec que val la pena. Estic mirant marques i videos a youtube.... gent que recomana diferents marques....
Veig que aquest pos esta una mica oblida't...recuperem-lo!!!!
Quines marques recomeneu???

Jomateixa82 molt bon resum, merci x la info!!!
Imatge
capseta
Entrades: 1061
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

dc. ago. 31, 2016 9:22 pm

crunchi ha escrit:Hola!!
Encara estic a "cercadores", però una companya de feina que si està embarassada m'ha dit que ella farà servir els bolquers de tela pel seu bebé, i m'he animat a buscar info en aquest forum!!!!
La idea m'agrada, a nivell ecològic i econòmic crec que val la pena. Estic mirant marques i videos a youtube.... gent que recomana diferents marques....

Com que també estava interessada en aquest tema em vaig guardar a favoritos el link d'un fil on parlaven del tema, té moltes més pàgines que aquest, segurament hi trobes més xixa.
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?nomobile=1&f=27&t=30570

:-()-)
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: perdem al nostra nena (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la nostra segona nena
Agost ‘19: TE+
ImatgeImatge
crunchi

dj. set. 01, 2016 6:36 pm

capseta ha escrit:
crunchi ha escrit:Hola!!

Com que també estava interessada en aquest tema em vaig guardar a favoritos el link d'un fil on parlaven del tema, té moltes més pàgines que aquest, segurament hi trobes més xixa.
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?nomobile=1&f=27&t=30570

:-()-)

Ah que bé!!! Merci!!!! Ja m'estranyava que no hi hagues mes gent que els fes servir!!! Merci maca!
Imatge
crunchi

dj. gen. 26, 2017 6:22 pm

Rescato el poooost!! Ja nomsoc cercadora, ja soc futura mami de juliol 2017!!!!! :b-)))

M'interessa molt el tema, aixi que aviam si hi ha sort i tenim aquest post actiu i actualitzat i podem compartir coneixements i experiencies.

De moment m'estic informant, no n'he comorat cap.

Com us vaig dir, la meva companya de feina en fa servir, pero esta de baixa i no li he pogut preguntar tan com jo voldria. Se que els va comprar per Amazon, pero sabeu on mes els podria comprar??

He vist aquesta web, que explica molt be la diferecia entre els tipus que hi ha. Deixo el link per si us interessa http://www.monetes.es/guia-rapida-de-panales-de-tela/
Imatge
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 800
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

dj. gen. 26, 2017 11:17 pm

Hola!

Que bé que hagis rescatat aquest post! com més gent s'animi a utlitzar bolquers de tela més ajudem al nostre planeta :miko:

Jo vaig començar als 4 mesos amb els pop-in unitalla. Vam comprar uns 18 bolquers crec recordar i ens van durar fins els 2 anys aproximadament. Després, no sabem si per la cal de l'aigua o l'excés de sol, o perque els vam fer servir molt, la majoria es van anar fent malbé, les gomes ja no ajuistaven i els absorbents ja no absorbien. En aquell moment vam comprar un parell de tot en un imse-vimse, que també estan molt bé tot i que el tallatge és gegant i el disseny una mica retro, en el sentit d'abultat. El sistema tb és diferent pq has de rentar-lo sencer i triga més a eixugar-se, però retenien bé i no teniem fugues de pipis grans. A partir de 4 mesos jo em quedo amb popin, funcionen de fabula i ajusten molt bé, és facil netejar i eixugar.

Amb el petit, i amb l'experiència adquirida, vam començar des del naixament amb el pack recent nascut de pop-in, també vam comprar un grovia tot en un per provar i 3 capri amb els absorbents . per a recent nascut els popin no en van agradar massa. La mida dels bolquers esta molt bé però el velcro tan ample que porta moltestava , o almenys a mi no m'agradava pq quedava molt rigid damunt l'abdomen. El grovia tot en un per recent nascut em va encantar, super suau i adaptable, però és tan petitet que dura molt poc. Així que vam tirar de capri i força bé. vam comprar absorbents molt economics, d'aquells que son un rectangle que has de doblegar, fins que ja no li cabien. Després hem anat utilitzant els popin que teniem de la meva filla, i hem combinat amb descartables ecologics.

Per comprar-los o veure'ls si ets de Barcelona els pots trobar a La lleteria de poble sec, mamavaca a gracia o mapu-organic al gotic.

Espero haver-te ajudat!
Imatge

Imatge

Imatge
Jomateixa82

dj. gen. 26, 2017 11:59 pm

Hola Crunchi!!

Moltes felicitats per l'embaràs!! Pel juliol! Com la meva filla jiji, et perdràs platja i piscina aquest estiu però valdrà molt la pena!

Com que has reobert el post t'explico, la meva opinió actual!

Segueixo estant encantadíssima amb els pop-in, només hem tingut alguna fuga esporàdica i per mala col·locació (sortia una miqueta del forro polar que li posava per a què tingués efecte siempre-seco). Els problemes que comentava anteriorment, alguns es van solucionar, eperò n'han aparegut altres!
- Bulto, en fan molt, sí, és cert. Tot i que creixi en segueix fent, però quan és més gran és raonable. Tot i això el meu home té la mania de dir que li queden les cames massa obertes amb els bolquers de tela i que caminarà malament.... :ufs: Sincerament, a ell no li han agradat mai i no els hi posa... :ufs: Els hi posem jo i la meva mare quan se la queda a les tardes... Suposo que té la mentalitat de anar a lo fàcil i veure tot "lo dolent".
- Marques a la pell. A mesura que els vaig anar rentant no li van fer tan. A més suposo que al crèixer la seva pell també es va curtint més.
- L'efecte siempre seco s'aconsegueix fàcilment posant un forro de polar, que a més et permetrà posar cremes pel culet si és necessari (a tenir en compte que recentment he trobat uns forros de la marca pss que tenen plata i que serveixen per ajudar a curar els culets irritats, no els he provat encara, m'han arribat avui!!).
- Els rellenables que em fugaven els he tronat a utilitzar i ara no em fuguen (només un, el de minky per fora...), no sé si devia ser que no li ajustaven bé!

Els nous inconvenients són:
- Nit. Els vaig probar diverses nits posant els dos absorvents diurn + el nocturn i no m'aguantaven tota la nit. Cal dir també que la meva nena dorm moltes hores i té dies molt pixaners!
- Se li han quedat petits!!! La meva nena ara farà 18 mesos i pesa 12Kg i algu. Se suposa que els pop in aguanten fins als 16,5Kg,... doncs en el nostre cas no! Segueix sense fugues però els velcros li deixen unes marques horroroses a les cuixen que li acaben fent ferida. He arribat a la conclusió que és perquè se li han quedat petits perquè gairebé no li corden, i ella té molta panxolina i unes bones cuixotes, així que quan li posem es veu clarament que no li queden tan bé com li quedaven!

Noves recomanacions:
- Provar diferents marques, com ja han dit altres noies els bolquers s'ajustem millor o pitjor segons el nen (morfologia, si són més o menys pixaners,...) per tan cal primer probar. A més has de trobar el mètode que et sigui pràctic o sino et desanimaràs, i la veritat és que un cop trobes la rutina de rentadores no és la feinada que la gent es pensa.

- Els pop in fins cap als 5 mesos no ens anaven bé perquè feien molt de bulto!! Tot i posar només els dos absorvents petits com vaig dir en un altre post. He llegit que hi ha gent que posa només el cobertor més gases perquè no abulti quan són petits, però jo crec que la part del mig de les cames seguirà abultant massa...

Jo de cares a un segon fill (a veure si fem un cop de cap i ens posem a cercar ja! jiji) crec que compraria bolquers per talles per quan sigui petit i fins que li vagin bé els pop in. He conegut altres marques que no són tan publicitades i van bé també!!

He comprat nous bolquers (si et passa com a mí et farà gràcia comprar-ne més fins i tot quan no et faria falta jajaja), ja que els pop in li deixen aquestes feridetes. He provat els real easy i són espectaculars!! Els vaig trobar de casualitat buscant bolquers que tallessin gran! Tenen diverses talles, són tot en un, però amb una butxaca des d'on pots treure l'absorvent que va cosit perquè s'assequi més ràpid, i si et convé es poden posar més absorvents. Absorveixen moltíssim!! L'interior que tenen ja fa l'efecte siempre seco. Jo a la nit li afegeixo l'absorvent de nit de pop in i 0 fugues per ara! No té velcros, va amb snaps i van bé igualment. Abulten però no excessivament i suposo que abulten perquè diuen que la talla és de 13,5 a 20 Kg, per tant a mesura que augmenti de pes li haurien d'anar millor.

He comprat també uns bambinex tot en un (m'han arribat avui mateix i no els he probat encara) que també tallen gran (+ de 15 Kg). A primera vista m'ha semblat que potser li aniràn massa gran per ara i tot... L'interior és de minky super suau (se suposa que aquest teixit és efecte siempre seco). D'aqui uns dies quan els hagi provat si us interessa us dic quina opinió en tinc. Ara per ara he vist que van malament a l'hora de rentar-los perquè porten un velcro molt gros, i per rentar s'enganxa al minky anterior, als altres bolquers i sembla que farà "estirades" a altres bolquers! Si tanques el velcro perquè no s'enganxi a l'altre roba no sé si es rentarà bé... SI algú té alguna suggerència... Els velcros dels pop in es podien tapar amb una pestanyeta però aquests no i són enormes!!! No ho vaig tenir en compte a l'hora de comprar-los.

Bé, per acabar, que sempre m'allargo massa, dir-vos dues coses. A facebook hi ha grups sobre bolquers de tela on resolen tots els dubtes que pugueu tenir! A pañalea locamente m'han resolt alguns dubtes. A Barcelona suposo que hi ha més opcions per a veure'ls fisicament però jo a Girona només conec la botiga "eco-lògic" que com vaig dir només treballen amb dos o tres marques (si no han canviat) i jo ho acabo comprant tot per internet! Hi ha miscanguritos.com, monetes.es, bebesnaturales.com (precisament en aquesta última és on he comprat els realeasy i els bambinex que estàn de promoció i surten per menys de 10 euros!).

Apa, ja no us foto més la tabarra.
crunchi

dv. gen. 27, 2017 4:56 pm

Moltissssssimes gràcies noies per tota aquesta info!!!!! :ok:

El tema es que no se on comprar-ho, no se si anar primer a una botiga o comprar per internet.... com vau començar vosaltres??? Crec que primer fare botiga i despres ja faria internet. Merci per les vostres recomanacions noies, prenc nota.

Crec que el primer mes faré els Bio Moltex de usar i tirar i despres ja fare servir aquests de tela. Pero potser m'animo amb un de recent nascut, no ho se.... aqui dubto.

Un dubte imporatant que tinc es si la roba de recent nascut (bodies) talla 0-1, lo entrara be si li posés un bolquer de tela??? Aixi en general creieu que se li ha de comprar 1 talla mes de pantaló?

Jomateixa82 aquests bambinex que parles de la web bebenaturales, els estic mirant ara. Entenc que parles del pack de 2 que diu talla unica, que esta en diferents colors, tambe el recomanes per recent nascut per exemple??? I entenc doncs que s'ha de comprar apart el pack de forros, no? Quants forros en general es necessiten???si li canviem 8 cops al dia, per exemple, entenc q serien 8 cobertors diaris.... posa-li per 3 dies per anar sobrats....8x3=24 no? I els conertors amb 2 o 4 potser ja faria??? Es per calcular mes o menos el que em suposaria economicament el 1r mes de recent nascut...
Ja ens explicaras la teva opinio, si!!!!

Suposo que començar amb aixo es un repte, despres ja li deus agafar el ritme....
Imatge
capseta
Entrades: 1061
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

dv. gen. 27, 2017 7:03 pm

Hola!!

Ara no tinc gaire temps per extendre'm, però m'interessa molt el tema ja que volem aventurar-nos amb els bolquers de tela, al meu company el tinc mentalitzat, la meva sogra està entusiasmada (suposo que com que es tant tradicional....) i la meva mare la tinc mig convençuda, jajaja.
Que me la criaré jo, la nena, però semrpe va bé tenir les iaies del teu costat, per si algun dia la cuiden que segueixin en la teva linia.

Quin embolic de marques, jo tinc força fitxats els de la web de crianza natural, però clar, a amazon trobes preus increibles però no estant ant clares les marques i les qualitats.

A Girona he estat a l'eco-lògic i no em van agradar gaire els que vaig veure, els trobo aparatosos pels petits. Miraré les ultimes webs que heu compartit, i miraré les ofertes que surten per menys de 10 €!!

La meda idea era comprar algun pack per provar diferents marques i sistemes (tot en un, tot en un emplenable.... els pre-pelgats i així els trobo massa com els antics, complicats per posar i tot això).

Ens aniran genial els vostres consells!!! Jo sobretot tinc dubtes amb els temes de neteja (per no fer-los malbé i tot això). Tinc entès que poden posar-se a la secadora >.-<: >.-<:

I me n'alegro molt de que una companya juliolera també vulgui aventurar-se amb els bolquers de tela!! Anirem compartint batalletes :ok:

Anem llegint-nos!!!
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: perdem al nostra nena (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la nostra segona nena
Agost ‘19: TE+
ImatgeImatge
crunchi

dv. gen. 27, 2017 9:16 pm

Jajaja capsetaaaa i tant que si!!!!! Com a minim crec que s'ha de provar!!!! :ok:

Ens anem dient!!!! Jo crec que comprare mes endavant, pero be, anire recopilant info!!!! :ok:
Imatge
Jomateixa82

dv. gen. 27, 2017 11:09 pm

Hola,

Crunchi, no, els bambinex que et deia jo no són els que tu dius d'un pack de dos. Els que dius tu són cobertors, a part hauries de comprar els absorbents. Els que jo et deia són aquests: http://bebesnaturales.com/tiendaos/prod ... ts_id=4605, tot i que jo vaig comprar els talla XL. Encara no els he provat, tot just vaig fer la primera rentada ahir i era encara estàn una mica humits. Crec que demà ja els podrem estrenar. Cal tenir en compte, però que la capacitat d'absorció total no s'aconsegueix fins varies rentades. O bé es renten varies vegades abans d'estrenar-los o bé es posen sabent que els haurem de canviar una mica abans al principi per si de cas.

Com que encara teniu molt temps per endavant jo miraria de trobar una botiga de bolquers de tela prou gran com per tenir els diversos sistemes i diverses marques (si més no sistemes) així ho veieu en directe. Per exemple jo no he acabat utilitzant el sistema amb cobertor + "ajustado" perquè crec que és com posar dos bolquers, i a la meva nena no és que li encanti el moment de canviar el bolquer precisament i no para quieta, així que si puc fer-ho ràpid millor. Tanmateix tinc una amiga que els va estar utilitzant un temps i li anava bé.

Sobre la neteja... potser donaria per obrir un fil a part, perquè de fet no sé si el que jo faig és el més correcte... Ho faig en base al que vaig anar llegint i em sembla que em va prou bé perquè no han perdut absorbència, segueixen pràcticament nous,... En principi sí que poden posar-se a la secadora però no sé si es fan malbé abans (els cobertors diuen que no s'hi poden posar, però s'assequen ràpid, no sé si això implica que els que són tot en un no poden anar-hi). A part a la secadora també s'ha de fer amb una Tª i no sé què més determinat. Com que jo no tinc secadora no hi vaig parar atenció.

Jo recomano començar comprant pocs, per probar i anar augmentant stock en funció del que us vagi millor. Un unitalla pot anar bé aviat si el bebe surt gran eh! Que jo sé de bebes que han sortit amb 4Kg! Així que a aquests segurament els bolquers talla nadó els hi van petits!

Ah! I sobre els que surten molt bé de preu a l'amazon és un risc, però poder ser bons també! Jo vaig comprar els primers com a pack de prova pels tipus de tela i tal i sortien per menys de 10 euros cada un. La web era espanyola, però vistos els preus de les altres marques i dels artesanals em dóna per pensar que eren xinos... A més a aliexpress n'he vist amb el mateix estampat que els que tinc jo!! Com vaig dir al principi em fugaven tots i gairebé deixo la tela desanimada, encara ara li poso (amb absorvents pop in) i li van bé. A saber si era perquè no li ajustaven bé, per l'absorvent... No sé pas. Sí que puc dir que he fet dos cicles menstruals amb compreses de tela (he agafat afició a això de la tela jeje) i en tinc de marques bones i de xines, i em van exactament igual de bé unes que les altres. Com ja he dit només les he utilitzat dos vegades perquè no m'havia tornat la regla fins al desembre i no sé si la diferència es notarà en un desgast més ràpid o no...
GuiRit
:: papallona
Entrades: 131
Membre des de: dl. oct. 24, 2016 10:52 pm

dt. maig 23, 2017 3:49 pm

Hola noies!

Intento recuperar aquest post perquè seré mare a l'octubre, tant jo com la meva parella estem d'acord d'usar bolquers de tela al màxim que puguem (encara no hem tantejat l'entorn... avis, etc.) però sóc un mar de dubtes, malgrat haver intentat llegir blogs, webs i fils del SP... :ufs:

Per això, ara que encara tinc temps per endavant, vull tenir-ho tot una mica més clar i take it easy... :-o00m

Per tant, començo una bateria de preguntes a veure qui me les pot resoldre:

- Més o menys m'he anat informant dels tipus de bolquer, dels que són d'una sola peça, o de dues, etc. Pregunto: siguin d'una peça o de dos (és a dir, tinguin l'absorbent inclòs o separat, etc.) l'absorbent és sempre el que cal rentar, oi? En el cas dels d'una peça doncs tot perquè l'absorbent va enganxat i en els altres només la part absorbent... Sí?
- Llavors: la gent que usa aquests forros biodegradables que llencen al WC directament, els posen damunt de tot? Sigui quin sigui el tipus de bolquer que tenen? És un a més a més que no és imprescindible, per dir-ho d'una altra manera? No em sembla haver llegit que cap de vosaltres l'usi. Si s'usa, el preu puja molt? Perquè sembla una opció practiquíssima. Si no els useu, per què és?
- Per altra banda, la part escatològica: sóc primerenca i no he vist gaires caques de lactant ni crio, a banda d'algunes dels meus nebots però... totes heu comentat com una cosa molt senzilla, casi de passada, que la caca es treu fàcilment de l'absorbent amb un raspall de dents antic o posant-lo sota la dutxa. Això és així? No ho acabo d'entendre gaire. Les caques de bebè no són molt pastoses, per dir-ho d'alguna manera? No són gens sòlides, no? Potser és que no he vist cap bolquer en directe i no m'imagino la textura del material però m'imagino un bon pastís no tan fàcil de desenganxar d'un tros de roba! :content:
- Com rentant a temperatura freda com aconsella tothom (vosaltres i les marques comercials) marxen les taques de caca? És pel tipus de material de què estan fets?

De moment crec que ho deixo aquí, perquè si pregunto per tipus i marques preferides sé que cadascú em dirà les seves, pel que he anat llegint!

Una abraçada!!!
Jomateixa82

dj. maig 25, 2017 11:31 pm

Hola GuiRit,

Començo jo a contestar-te a les preguntes i a veure si algú més si afegeix, ja que com tu mateixa dius, tot el tema de bolquers de tela acaba sent molt personal i les coses que van bé a una persona poden anar-li fatal a una altre.

Respecte a les preguntes que fas:

- Jo he utilitzat tot en un rellenables amb l'absorbent cosit, de manera que cal canviar i rentar tot junt, i també els pop-in que com deus saber els absorbents s'enganxen al cobertor impermeable. Hi ha molta gent en foros que compra x bolquers complets i llavors absorbents sueltos ja que no ho canvia tot cada vegada. Així t'estalvies diners, sí, però personalment no ho veig higiènic. No sé si només ens passa a nosaltres però a cada canvi de bolquer el cobertor està també humit (ull! per fora no eh! per la part de dins), i per molt que llavors hi posis absorbents nets a sobre,... no sé,... si m'ho hagués de posar jo no m'ho posaria i per tant a ella tampoc. Jo li canvio i li rento sempre tot.

- Sobre els forros "desechables", són pràctics, sí, indispensables, no. Com ja he comentat en algun altre missatge en aquest mateix post jo vaig acabar fent forros "siempre-seco" amb una manta micropolar (del decathlon mateix) i utilitzo normalment això com a forro. A part de l'efecte sempre sec (que no aconseguiràs amb els biodegradables) la caca en aquest teixit no s'enganxa tant i es treu fàcilment (en el teixit de l'absorbent no!! Si se't taca costa molt treure, millor que ho faci la rentadora tot ;-))) . Total forros "desechables" si en tens sí, van bé, però pots passar sense i això que t'estalvies d'anar comprant. Un altre tema és, li posaries tot el dia el mateix fins que fes caca? Si és així es va mullant-assecant varies vegades al dia... Li trauries a cada canvi de bolquer i el rentaries a la rentadora (algunes marques aguanten varies rentades)? No sé, jo al final em vaig acostumar als que vaig fer jo i dels altres poc, no he acabat el rollo de regal al pack de pop-in.

- Part escatològica. Com acabo de comentar amb el micropolar (hi ha bolquers amb la part interior de micropolar), les caques de lactant surten molt fàcilment. Amb les sòlides és tan fàcil com girar el bolquer al WC i listo. El "problema" bé quan la caca ja no és de lactant i és pastosa. Llavors sí costa més... però jo deixo que la caca s'assequi i aconsegueixo treure la majoria, i llavors, el que queda a la rentadora (no sé si tothom ho fa així o ho considerareu guarrada...). Per assegurar-me que la rentadora es vagi "autonetejant i higienitzant" de tant en tant faig una rentada amb un "limpiamquinas" (així la consciència està més tranquil·la, jajaja).

- La meva rutina de rentat (a mi em funciona, poques vegades sento pudors en els bolquers nets i secs, i en general, diuen que quan passa és perquè no s'ha esbandit bé el detergent) és : un esbandit inicial (per esbandir pipis), un programa de 20 min a 30 graus i centrifugat a 400 (no puc fer sense centrifugar en aquest programa curt), aquí és quan hi poso detergent, el de bebè de mercadona sense perfum, poca quantitat (o no s'esbandeix prou i poden fer pudor) i hi afegeixo una mica de polvos de perborato (també del mercadona), que blanqueja i higienitza (i també fa molta espuma que cal esbandir bé), finalment un nou esbandit amb esbandit extra (uns 40 minuts) i últim centrifugat a 400 màxim. La rutina total de rentat suma una hora i 20 min aprox. No n'he parlat amb ningú de les rutines de rentat, no sé si us semblaran poc o molt... però és el que jo vaig deduir més o menys del que vaig anar llegint a altres foros. A veure si algú més comenta com renta emmagatzema els bolquers bruts, que tot i que ja porto gairebé dos anys amb els bolquers de tela sempre s'aprenen coses noves.

- Sobre emmagatzemar, he llegit de tot, gent que els deixa en remull (es recomana només absorbents, cobertors no), altres que no. Jo deixar-ho en remull ho trobo de nou poc higiènic, perquè amb la humitat hi pot sortir de tot, no?, a més recomanaven canviar l'aigua cada dia, encara que la rutina de rentat fos cada dos o tres dies. Jo ho deixo tot en una "basura" d'aquestes de plàstic negre amb tapa, en sec, si ho deixo gaires dies pot acabar fent pudor d'amoníac dels pipis degradats, com que la caca ja intento deixar la mínima se sent menys que el pipi. Si fa molta olor es pot posar essència d'arbre de té, que a més de desinfectar neutralitza les olors. Sincerament, des del meu punt de vista fa molta més pudor un contenidor ple de bolquers de tirar, per mí és molt pitjor. A vegades fins i tot m'ofen la olor del bolquer de tirar quan encara el porta, ja que amb els productes químics que porten deixen unes olors que tela (per sort no passa sempre, no sé si depèn del lot o que...).

Apa, a veure si algú més s'anima a contestar.
GuiRit
Entrades: 131
Membre des de: dl. oct. 24, 2016 10:52 pm

ds. maig 27, 2017 6:10 pm

Moltes gràcies, Jomateixa!

Comencen a quedar-me clares més coses. També m'ha anat bé mirar vídeos a Youtube perquè al mostrar-te'ls, etc., et queda més clar que només llegint. També n'hi ha de rutines de rentat i emmagatzematge, si ho vols buscar!

He pensat que, com que visc a prop de Barcelona, aniré a algun dels tallers gratuïts que fan a la botiga DeTela on t'expliquen coses i et resolen dubtes. A partir d'aquí, vosaltres sou de Barcelona? Els heu comprat en alguna botiga física? N'hi ha més a part de la que comento? O tots per internet? Per internet hi ha packs prou econòmics però fa por no veure'ls abans.

Una abraçada!
Beikost
:: rateta
Entrades: 162
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

dc. maig 31, 2017 3:31 pm

A casa hem fet servir bolquers de tela des de quasi l'inici (vam començar a les 3 setmanes) i n'estem molt contents. Ara bé, cada marca i cada sistema és un món i el que va bé per un no funciona pel veí.

Responent al teu missatge, GuiRit, nosaltres n'hem comprat la meitat a De tela i l'altra meitat per internet ja que era una marca amb la qual no treballaven (GNappies). A De tela ens van atendre molt bé i ens van donar unes explicacions tan extenses que quasi va ser com fer un taller per nosaltres sols. D'entre les coses que més ens van recomanar sobretot al principi és evitar els packs precisament perquè no saps quin tipus de bolquer et serà més còmode a tu i al menut i pot ser que en compris molts d'un tipus per estalviar i després no t'agradin. L'altra recomanació és no atabalar-te i anar provant ara un bolquer, ara un altre, establint les rutines de rentat... i tenir un paquet de bolquers "dels que es llencen" a mà per si de cas! La tercera recomanació és, abans d'anar a la botiga, haver rumiat mínimament cada quan teniu intenció de posar una rentadora de bolquers. D'això depèn el número de canvis que haureu de poder fer entre una rentadora i la següent.

Aprofito per mencionar algunes marques que hem provat nosaltres i la nostra opinió:

ADZnadons: és unitalla, cosa que vol dir que al principi feia molt d'embalum i teníem fugues però encara el duu i li durarà, està amortitzadíssim. Com a desavantatge, el cobertor es mulla bastant per dins i agafa força olor encara que sigui poc pipi, cosa que vol dir que no el podem aprofitar i el rentem cada vegada.

Milovia: Molt agradable, quedava molt ben ajustat i amb els clecs de talles l'ha dut fins als 9 mesos. Com a desavantatge, les gases no s'aguantaven bé plegades de forma rectangular, així que amb aquest cobertor vam començar a plegar-les com un bolquer tradicional. Va solucionar el problema.

Hamac: Aquest ens el van recomanar però l'hem trobat un fracàs: no li quedava ben col·locat i teníem fugues 2 de cada 3 vegades i els velcros s'obrien a vegades. Potser vam agafar una talla massa petita, qui sap.

Tucuxi: de tucuxi vam agafar-ne un de complet (cobertor i interior) i l'hem fet servir molt. Quan era més petita i només feiem servir el cobertor, les gases les doblegàvem com he indicat més amunt i perfecte, ara que ja és més gran posant-les a la solapa s'aguanten bé. És molt ràpid de rentar a mà i alguna vegada si el pipi era petit l'hem aprofitat una segona vegada canviant la gasa. Molt versàtil.

Gnappies: són els que hem fet servir més: rentem a mà els cobertos de plàstic (que s'assequen rapidíssim) i la part de fora de roba l'aprofitem d'un canvi a l'altre si no s'ha tacat. La pega és que va per talles i la despesa és més gran, però queden molt bé posats.

Finalment, n'hem comprat recentment un de Bandola amb exterior de llana, però no ens acaba de funcionar. Serà que no l'hem lanolitzat bé? Algú més té experiència amb cobertors de llana?
crunchi

dt. juny 06, 2017 10:59 am

Bon dia noies, us portto un parell de preguntes!!!

1. Heu provat els BlueBerry??? Els estic veient a la web de Crianza Natural i no em semblen malament. Entenc que necessito el cobertor i després l'absorvent, oi? Quants absorvents creieu que es necessiten??? Sé que cada persona es un món, pero si em poguessiu dir quants teniu vosaltres o que puc calcular que necessitaria???

2. Ma mare m'ha passat roba de quan jo era petita, i entre les bosses he trobat panyals de tela. Son estil cobertor de cotó, no van plastificats, i dins hi poses la gasa. He trobat 3 o 4 paquets nous de gases de cotó també, per estrenar. Estem parlant que tot això té 32 anys ;-))) però estic disposada a provar-ho. Ho veieu molt bogeria??? Entenc que el cobertor al ser primet de cotó tot i dur la gasa dins, no abosrbirà tant, pero potser per a l'estiu són fresquets.... o potser complementant amb els cobertors actuals ho puc anar combinant per sortir del pas.... o per estar a casa....Com ho veieu???
Hauré d'aprendre a doblegar aquestes gases de cotó, espero que no sigui molt dificil. Quants usos creieu que tenen aquestes gases??? Son com els absorvents, que son rentables i entenc que duren molt, no?

Merci nenes!!!
Imatge
Beikost
Entrades: 162
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

dt. juny 06, 2017 11:40 am

Hola,

He fet un cop d'ull als Blueberry i veig que són tot en un, això si no ho tinc entès malament significa que duen l'absorvent cosit, cosa que vol dir que no has de comprar l'absorvent a part.

Sobre lo dels bolquers de cotó + gases, els primers no els conec però les gases són molt pràctiques i econòmiques, nosaltres és l'absorvent que fem servir. Aprofita-les! Hauràs de fer pràctiques de doblegat i anar-lo adaptant a mida que creixi, però de seguida t'hi acostumes i l'estalvi és increïble. Nosaltres en tenim unes 40 i així quan posem una rentadora cada dos dies encara ens en queden de netes. Pels cobertors, vam comprar-ne d'actuals, això sí.

Aprofito per repetir la pregunta que feia uns missatges més amunt: Algú té experiència amb cobertors de llana?
crunchi

dv. juny 09, 2017 7:15 pm

Merci Beikost :ok:
Es que he contat i tinc 10 paquets de muselines/gases 100% cotó noves a estrenar!!! Ara les he obert, i he vist que hi ha unes de mida gran i unes altres de mida petita. A part tenia algunes ja obertes.... total, que m'he posat a contar i dec tenir unes 10 gases llargues i unes 5 curtes aprox. I m'he estat mirant videos a youtube i veig que hi ha gent que fa servir això de les gasses, que es posa una petita dins la gran, i llavors el cobertor. És aixi, no? Aquest finde li preguntaré a ma mare, pero m'ha deixat flipant la quantitat de muselines que tenia... i clar, en aquest cas, els cobertors que ella utilitzava (any 85) son de cotó també, que algun podré aprofitar (o no), pero la meva idea es mirar-me cobertors per Amazon i anar tirant amb aixo.
He pensat que a l'hivern no ho sé, però ara que és estiu que tot s'aixuga super rapid amb aquest sol que fa, jo estaré se baixa i tindré temps, i a part el nen potser també estarà mes fresquet (a part dels beneficis medioambientals i de la pell que tenen els bolquers de roba). A l'hivern ja no sé si serà tan facil quan m'incorpori a la feina.
Com ho veieu? Vaig ben encaminada?

Demà les rentaré totes i les estendré al sol.
Potser em miro algun altre tipus d'absorvent mes endavant per internet, per provar altres tipus.
També no sé si en aquest cas hauria de comprar aquestes pinces anomenades snappi per tancar la muselina en forma de bolquer.
21vuaS55JwL.jpg

Que opineu? Tot i que li posi el cobertor, bé hauria de tancar la muselina també no? Suposo que abans ho feien amb imperdibles, nose li preguntaré a ma mare com ho feia. No hem parlat del tema pero deu ser tota una experta perquè m'ha deixat parada la quantitat de muselines que tenia!!!! Mes les que deuria llençar imagino!!!!!

També sé que hi ha gent que posa una mena de protector desechable que es posa entre la pell del nen i el absorvent. Que diu que aixi les caques no s'enganxen tant. Ho feu servir vosaltres??

En fi, no sé, vist aixi crec que no haurua de fer un desembolso tan gran com si comencés de zero. I potser mai arribaré a utilitzar només bolquers de tela, pero per compaginar ni que sigui crec que pot estar be. Almenys ho vull intentar.

A Amazon he vist aquests cobertor de Littlezbloom que valen uns 6u euros. Algu li sona?? Pel peeu podria comprar-ne un aviam que tal es....
descarga (2).jpg

Merci noies per llegir-me, vaya parrafada us he soltat.....
No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.
Imatge

Torna a “Altres temes”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: