Baja maternal + lactancia acumulada + vacaciones

Més qüestions.
laiabt
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dv. jul. 24, 2015 6:35 pm

Baja maternal + lactancia acumulada + vacaciones

EntradaAutor: laiabt » dc. oct. 14, 2015 1:36 pm

Buenas tardes,

Actualmente estoy disfrutando de la baja por maternidad desde el día 5 de Agosto hasta el día 25 de Noviembre que es cuando debería reincorporarme al trabajo, pero ya informé a mi jefe que quería ( si a él no le importaba, ya que tanto a él como a mí nos interesa hacerlo de esta manera) acumular los días por lactancia y disfrutar de las vacaciones (me pertenece un mes).

Tengo un par de dudas. Para empezar, si realizo la lactancia acumulada justo después de la finalización de la baja por maternidad y después las vacaciones, sería correcto para no perder horas de lactancia? Es que ando un poco perdida en esto, ya que he leído de todo y quiero que alguien me diga si haciéndolo de un orden u otro, perderé los días de lactancia por disfrute de vacaciones.

Por otro lado, mi horario laboral es de 40 horas semanales repartidas en 6 días de la semana, es decir, de lunes a jueves hago 6 horas diarias y el viernes y sábado hago 8 horas diarias. He calculado (contando el tiempo que estaría de vacaciones) 90 días correspondientes a mi jornada de 6 horas diarias (15 días) y 42 días correspondientes a mi jornada de 8 horas (5'25 días) . ¿Debo y/o puedo calcularlo de esta manera?

En total me saldrían 20 días de lactancia acumulada.

De esta manera, mi reincorporación al trabajo después de disfrutar de la baja maternal, la lactancia acumulada y las vacaciones sería el 19 de enero de 2016. ¿Sería correcto?

¿Debo informar a la empresa mediante un informe escrito?

Lo pregunto porque yo acordé verbalmente que quería disfrutar de las vacaciones y de la lactancia acumulada pero no dije en qué orden lo haría ni nada. Mi jefe me comentó que lo calculara y que le dijera que día empezaba a trabajar.

Gracias
Boniqueta
:: peixet
:: peixet
Entrades: 269
Membre des de: dl. gen. 14, 2013 9:38 am

Re: Baja maternal + lactancia acumulada + vacaciones

EntradaAutor: Boniqueta » dc. oct. 14, 2015 3:21 pm

Que algú em corregeixi si ho dic malament però em sembla que la lactància correspon a 1 hora diària fins que el nadó fa els 9 mesos, oi? Em sembla que si això es vol compactar correspon a 14 dies naturals (aproximadament). No he entès gaire com ho has calculat. Per altra banda em sembla que no hi ha cap problema en primer fer vacances i després compactar lactància, o al revés, sempre i quan arribis a un acord amb l'empresa i no tens perquè perdre hores ni de una cosa ni de l'altre.
Imatge
Marga33
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 315
Membre des de: dc. gen. 01, 2014 11:41 am

Re: Baja maternal + lactancia acumulada + vacaciones

EntradaAutor: Marga33 » dc. oct. 14, 2015 4:42 pm

Hola,
No sé si et servirà, en el meu cas vaig consultar al sindicat i vaig fer una cosa darrera l'altre, primer lactancia, despres vacances d'un any i seguides les del seguent.
jellwill2
:: gosset
:: gosset
Entrades: 429
Membre des de: ds. jul. 05, 2014 11:34 am

Re: Baja maternal + lactancia acumulada + vacaciones

EntradaAutor: jellwill2 » dc. oct. 14, 2015 6:36 pm

Hola,

segons tenia entès, l'hora de lactància és 1h diària fins als 9 mesos. Si ko la disfrutes i la compactes és mitja hora fins als 9 mesos. No sé com computa. Jo vaig fer l'hora de lactància després de les vacances despres de la baixa.
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Baja maternal + lactancia acumulada + vacaciones

EntradaAutor: Clara13 » dj. oct. 15, 2015 6:43 am

Hola Laiabt!

Això funciona segons el conveni de cada empresa. El meu nen va nèixer el 10 d'Agost i vaig tenir baixa maternal fins el 29 de Novembre (dates molt semblants a les teves). Tot seguit vaig compactar la llicència per alletament (22 dies) i finalment vaig disfrutar de 1 mes més de vacances no disfrutades per que el nen va nèixer a l'Agost. Em vaig reincorporar a la feina el 9 de Febrer.

L'ordre diria que és irrellevant, ho has de pactar amb la teva empresa.
noviachuky
:: dinosaure
Entrades: 7535
Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm

Re: Baja maternal + lactancia acumulada + vacaciones

EntradaAutor: noviachuky » dj. oct. 15, 2015 9:21 am

Bon dia!

Com diu la Clara13 això ho posa al conveni que tinguis tu a la teva empresa, jo m'havia d'incorporar al gener del 2013, tot seguit vaig fer 15 dies de lactancia i per finalitzar els dies de vacances que no vaig fer l'any anterior, al final em vaig incorporar el dia 8 de març de 2013.

I si, ho vaig fer per escrit.

Salut!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ner
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 575
Membre des de: dt. abr. 17, 2012 4:15 pm
Ubicació: Girona

Re: Baja maternal + lactancia acumulada + vacaciones

EntradaAutor: ner » dj. oct. 15, 2015 9:26 am

Bon dia,

En primer lloc enhorabona pel <:-<

Com t'indica la Clara13, la compactació de lactància i les vacances ho sol indicar el conveni al qual està subjecte l''empresa. En el cas del conveni del comerç de Catalunya 2015, que és amb el que jo treballo, indica en l'article 44 "Es podrà acumular en 14 dies feiners el període de lactància legal a gaudir a continuació de la finalització del permís de maternitat".

Boniqueta, en el conveni de comerç són 14 dies feiners i no naturals.

I referent al que preguntaves si cal informar per escrit jo et diria que si. Per exemple el conveni que et citava (el de comerç) així ho indica "En el cas de fer ús d'aquest dret (referit a l'acumulació de lactància) s'ha de preavisar sempre a l'empresa amb 15 dies d'antelació a la finalització de la baixa maternal".

Per tant la meva recomanació és que consultis (a internet el trobaràs) el conveni que té la teva empresa a veure si et precisa la informació que preguntes.
Imatge
lanit44
:: granota
:: granota
Entrades: 211
Membre des de: dl. feb. 18, 2013 4:15 pm

Re: Baja maternal + lactancia acumulada + vacaciones

EntradaAutor: lanit44 » dc. abr. 12, 2017 1:56 pm

Bon dia,

Tinc un dubte en relació amb la lactància compactada.

Jo estic esperant bessons i treballo jornada completa. Per tant em tocaran 46 dies de lactància compactada.

El meu dubte és: un cop comencen a comptar els 46 dies, es poden aturar aquests dies i tornar a fer la resta de dies més endavant?

Estic calculant i pot ser que l'època on em demani la lactància compactada em caigui amb el Nadal. Jo sóc professora i per Nadal tenim dues setmanes de vacances. M'agradaria demanar uns 10 dies de lactància compactada abans de Nadal, que Nadal no em comptés com a lactància, i després afegir-hi els 36 dies restants.

Sabeu si això és possible?

Moltes gràcies
Mare de 3
Avatar de l’usuari
mes
:: papallona
:: papallona
Entrades: 149
Membre des de: dt. juny 26, 2012 7:44 pm

Re: Baja maternal + lactancia acumulada + vacaciones

EntradaAutor: mes » dl. maig 01, 2017 3:45 am

Lanit,

Crec que depèn si ets professora de pública o privada. Si ets de privada depèn del teu conveni, si ets de pública NO es pot fer així... O, al menys, és el que em van dir amb el meu primer fill. Només es poden recuperar els dies del mes d'agost tot presentant una instància, però no hi ha res a fer amb les vacances de Nadal o de Setmana Santa.

A hores d'ara suposo que has rebut la mateixa info, veritat? Amb aquest segon fill tornaré a "perdre" les vacances de Nadal i seria una sorpresa per mi que ho haguessin canviat. .

Gràcies,
Set 2012: 1IA ++++, un nen.
2015 No ha pogut ser
2016 A pel segon 3IA ++

Torna a “Altres temes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::