Portar-lo o no portar-lo a la Llar d'infants

Més qüestions.
Jomateixa82
:: cèrvol
Entrades: 556
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Portar-lo o no portar-lo a la Llar d'infants

dt. feb. 23, 2016 10:47 pm

Hola!

Jo sempre he pensat que el millor és no portar al nadó a la Llar d'infants si tens altres opcions (amb els pares, avis, mares de dia,...) tanmateix la meva parella no opina el mateix... Actualment treballo a temps parcial i per tant de moment la nena estarà amb mi i les tardes que jo no pugui amb la meva mare que les té totes lliures, i els caps de setmana es pot quedar amb el pare o amb l'altre àvia. El tema és que la meva parella opina que encara que ens ho poguem anar combinant a la nena li aniria bé anar a la Llar (i altres familiars, que treballen d'educadores a una Llar, evidentment també defensen aquesta idea) ja que així jo disposaria de més temps lliure i la nena es socialitzaria. El temps lliure que tinc jo el vull passar amb la nena ara mateix! Les altres coses que feia de formació continuada, etc han quedat a un segon plà! I això que ella es socialitzaria... No sé... crec que tan petits tampoc juguen entre ells.

Abans que neixés la nena vam acordar que el primer any es quedaria a casa i llavors aniria a la Llar, però com més s'apropa la data de les preinscripcions més voltes hi dono. La meva situació laboral de moment no canvia i per tant no veig que sigui necessari que "s'escolaritzi" fins a l'ensenyament obligatori (si m'oferissin ampliar la jornada, sentint-ho molt perquè em perdria hores amb la nena, ho agafaria ja que amb els temps que corren no estem per dir que no a més sou, i hauria d'anar a la Llar segur).

Deixant de banda de la despesa mensual que suposaria (i que com repeteixo, ara mateix ens podríem estalviar), penseu que seria beneficiós per la nena anar-hi? Les que porteu els nens a la Llar (per decisió pròpia o perquè no hi ha altre opció) quins canvis en positiu o en negatiu heu vist en els vostres fills en comparació als nens que no hi van?
marcaina
:: papallona
Entrades: 103
Membre des de: dl. oct. 24, 2011 10:35 am

Re: Portar-lo o no portar-lo a la Llar d'infants

dc. feb. 24, 2016 6:30 am

Jo als meus fills el primer any els he deixat a casa, amb Avis I cangurs, pero Han fer dos anys de llar d'infants, ho Valoro molt positivament, no nomes pq Es sociabilitzen, tot I que no juguin gaire una amb amb altres, aprenen a estar amb altres nens/es, compartir, esperar-se, habits d'autonomia..... Els meus hi anavem molt contents, I feliços, jo ho recomano. Pero la decisio l'heu de prendre els pares conjuntament.
June
:: granota
:: granota
Ubicació: Barcelona
Entrades: 224
Membre des de: dl. maig 28, 2012 11:55 am

dc. feb. 24, 2016 6:50 am

Jomateixa82,

El meu fill va a la llar des dels 5 mesos. Personalment, si m'ho hagués pogut permetre sense hipotecar el temps lliure de cap familiar que no fóssim el seu pare o jo, jo no l'hagués portat fins l'any però, a partir de l'any, trobo que ha estat i que segueix essent una experiència per a ell.

Positiu:

- Coneix altres nens, alguns més grans (hem de tenir present que no és el mateix un nen de principis d'any que un de finals) que saben fer coses que ell encara no pot/sap/ha intentat fer i que el motiven a aprendre.

- Aprèn a tractar amb altres adults i altres infants, a esperar-se, a haver de relacionar-se amb altres persones que no tenen el mateix vincle fortíssim que hi tenim nosaltres.

- Ha après a fer-se més autònom i a tenir cura d'ell mateix. A ser "responsable" amb la seva motxilla, la seva jaqueta. Per molt que a casa li transmetis aquest valor, a la classe són 25 nens per tant la criatura ha d'aprendre a vetllar per les seves coses, a defensar la seves decisions ("he decidit jugar amb aquesta joguina, encara que l'altre nen jugui amb aquell conte que també m'agrada molt").

- Aprèn coses que potser et pot ensenyar i, creu-me, li encantarà ensenyar-te una cançó que tu no saps >.-<:

- Li ha donat autoconfiança per saber que pot fer coses encara que la mama i el papa no hi siguin.

Negatiu:

- És cert: es posen malalts. Però si no és a la llar, et passarà quan comenci P3 tot i que, si com dius, prefereixes no escolaritzar-la fins que sigui obligatòria, no començarà fins a 1er de primària, als 6 anys, ja que la educació infantil no és obligatòria.

Et pot semblar dur separar-te'n si mai ho has fet, però crec que ho passem pitjor nosaltres que no pas ells. :-o00m
nivalis
:: rateta
:: rateta
Entrades: 170
Membre des de: dj. des. 19, 2013 12:13 pm

dc. feb. 24, 2016 8:16 am

Hola,
Jo també el vaig deixar el primer any amb la meva mare i el vaig portar a l'escola bressol a partir dels 15 mesos. I tal com ha anat tot, és l'opció que recomano.
Penso que quan són nadons, que encara no caminen ni juguen amb altres nens, és millor una atenció personalitzada, ja que els nadons necessiten molts braços i a la llar, per molt que s'hi esmerin, hi ha una cuidadora per 8 nadons. No és el mateix que la iaia, que només està per ell.
En canvi, a partir de l'any, que ja comencen a ser autònoms, a caminar i a jugar, s'ho passen pipa a l'escola. A més, allà aprenen hàbits qua a casa costa molt. A rentar-se les mans abans de dinar, a menjar de tot, a recollir... És molt el que aprenen els nens imitant-se els uns als altres.
lilylau
:: formigueta
Entrades: 87
Membre des de: dc. gen. 21, 2015 10:42 am

dc. feb. 24, 2016 9:30 am

Jo a partir de l'any sí que ho recomano. Així és com ho hem fet nosaltres i el meu fill hi va tant content que quan el vaig a buscar a les 5 no vol marxar!!! :: orrr::
gemmagemma
Entrades: 69
Membre des de: dl. des. 23, 2013 4:38 pm

dc. feb. 24, 2016 10:01 am

Hola,
Doncs jo fins als 2.5 anys no li he portat, acava de començar aquest any, i li he portat ara per començar adaptar-se per p3 (ja que començara al setembre), entra la meva mare i la meva sogra em fet, ara ja sels hi feia molt pesat i per això li he portat.
Jo sóc partidaria de no portar-li, primer que tot perque crec que un bebé no està suficientment fet emocionalment ni físicament per estar rodejat de 25 nens, separat de la familia...,perque penso que lo de socialitzar, els nens no es cert, hi ha gent que diu que no socialitzen fins als 2-3 anys, i desprès perque ja tindrà molts anys per compartir amb amics, per apendre i per relacionar-se, ara toca forjar-se com a persona, i un cop tingui clar qui es ell, la seva familia, el seu entorn, el seu caràcter... llavors si podrà entendre que es una escola i adaptar-si bé.
Però clar son diverses opinions.
Respecte a enmalaltir, es evident que no es el mateix posar-se malalt amb 6 mesos que en 3 ansy, i està comprovat que a partir dels 2 anys hi ha moltes malalties que ja no es cursen, per això els pediatres no recomanen l'escola bressol abans del 2 anys.
Un consell, sigui quina sigui la decisió que prengueu, que sigui perque vosaltres ho decidiu, deixeu a banda comentaris d'amics, de veïns i de gent en general. A mi em deien 2 anys i no va a la guarde??
Doncs no senyora, no hi va, no serà ni menys sociable, ni més autònoma, ni menys espavilada, jo tampoc hi vaig anar hi he asolit el mateix que gent de la meva edat que si que hi va anar.
Sempre he pensat, que les escoles bressol hi són per facil.litar les coses al pares, no als nens, hi que si la societat avui en dia deixés que la mare o el pare es fesin càrrec dels fills fins a l'entrada a l'escola molta gent no hi portaria els seus fills.
Ara com que 16 ridícules setmanes de baixa maternitat s'esgoten en seguida, i llavors ens trobem que no sabem on deixar el nadó, ens autoconvencem que per ell es el millor (aprenen tant, interactuaen tant...) ens autoconvencem, si, perque no tenim cap altre remei, ja que es prou dur deixar el teu fill ho filla de 4 mesos, com per pensar que el lloc on el deixes, no es el millor en aquests moments
Apa ja tens aquí el meu rollo jejeje, ja diràs que opteu al final
Mireia80
Entrades: 82
Membre des de: dl. feb. 02, 2015 8:44 am

dc. feb. 24, 2016 10:48 am

Hola! Jo els vaig dur tots dos a la guarde quan tenien uns 8 mesos aprox. La gran va començar un setembre amb casi 8 mesos, i el petit un gener amb casi 9. Els podia haver deixat amb la meva sogra però vaig preferir no fer-ho. La meva opinió és que s'ho passen millor a l'escola, on poden jugar, cantar, ballar, estar amb altres nens, etc, que a casa amb l'àvia, que per molt que els porti al parc o de passeig, acabaran passant moltes estones davant dels dibuixos. Són moltes hores i és molt esclau per algú ja gran. Tots dos anaven a la guarde de 8:30 a 17:30, i vaig haver de sentir molts "pobrets!!!" que em feien posar malalta, ja que no entenc pobrets per què!! Anaven al cole contentíssim i sortien rient i feliços. A més vam fer colla amb les altres mares i cada tarda en sortir anàvem junts al parc del costat de la guarde (encara ara ens trobem allà i ja fan p5 els grans!). Aprenien un munt de cançons, de balls, hàbits, ens van ajudar molt amb el tema troços i el tema bolquers,... vaja, jo encantada amb la guarde!

Ara, això, com tot en el tema maternitat, és super personal i facis el que facis estarà ben fet si és el que tu creus que és millor!! Com et deien abans, ni cas dels comentaris, tant si decideixes dur-la com si no, la gent que digui missa! Hi ha nens que a casa estan estupendament, aprenen igual i per sociabilitzar ja van al parc, i hi ha d'altres que a casa s'avorreixen i al guarde disfruten molts.

Pel tema malalties, dóno fe que això depèn del nen!! La meva filla que va fer 3 anys de guarde, crec que com a molt va faltar dos dies per curs, i encara ara que fa p5 no s'ha posat mai malalta més que encostipats o virus de panxa de 24h (toco fusta perquè segueixi així!). El peque potser una mica més, però vaja, 4 dies per curs, i va tenir el virus manos-pies-boca, però ja està. Potser tenen més números d'agafar coses perquè estan més en contacte amb virus, però depèn del nen!
turuleta
:: gosset
Entrades: 432
Membre des de: dv. maig 24, 2013 12:33 pm

dc. feb. 24, 2016 10:49 am

Comoletament dacord amb gemmagemma.res a afegirhi!
Imatge
Imatge
NYITUS
:: lleona
:: lleona
Entrades: 958
Membre des de: dv. jul. 16, 2010 4:39 pm

dc. feb. 24, 2016 10:59 am

Penso com la gemmagemma.
El Jan i va anar amb 21 mesos i la Mar si tot va bé i anira el setembre que en tindra 25.
ImatgeImatgeImatge
garota
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

dc. feb. 24, 2016 11:51 am

Hola!

Doncs jo, que he sigut mestra d'escola bressol, i reconec quefemuna feina preciosa i elmillor que podem, tinc unnen que té 2 anys i mig i no trepitjarà la llar. Anirà a P3 directament. He tingut la sort de poder-me organitzar i quedar-me jo amb ell i no ho canviaria per res.
Ell té contacte diari amb altres nens amb els que juga i comparteix tot el matí, ens ho hem muntat amb diverses families i ens va molt bé. Anem al parc, a comprar, passejar, amb tren,,,... En fi que experiències no n'hi falten.
És autònom, té cura de les seves coses, sap concentrar-se, juga molt, ens mimem molt, xerra moltíssim i va al ritme igual que amiguets que van a la guarde. És segur d'ell mateix, i em té a mi i a la iaia que algun dia a la setmana se l'emporta de parranda i a dinar, i el peque súper feliç.
És una decisió que heu de pendre vosaltres però jo, quan he pogut escollir, he escollit compartir el dia a dia ambell. I ja et dicno ho canviaria per res del món, els beneficis de fer això són immensos t'ho ben asseguro.
A la llar estan molt bé, ben atesos, bones activitats,.... Però no oblidem que són necessitats dels pares no dels nens. Ja que existeixen, les mestres hem de fer la millor feina del món, però no són imprescindibles. No ho són , en families amb normalitat educativa i emocional a casa. En certs casos de desemparament, o nuclis de població on hi ha molt gueto ipoques possibilitats educatives, les escoles bressol fan una funció fonamentl per l'educació futura d'aquells nens. Però en el vostre cas,repeteixo, no és pas obligatori anar a lallar. Aprofita per gaudir que els anys passen volant,..!,
Jomateixa82
Entrades: 556
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

dc. feb. 24, 2016 2:33 pm

Hola maques.

Gràcies per les vostres respostes. Jo també he pensat sempre que les escoles bressol són per necessitat dels pares perqué no poden fer-ho de cap altre manera, i no per necessitat del nen. I que consti que mai he posat en dubte que estaria super ben atesa!! Però no es el mateix estar a carrec d'un nen que de 8 o 10...

És el mateix que, per exemple, donar un bibi amb cerals abans d'anar a dormir perqué aguantin més... Quan vagi a treballar potser necessitaré dormir més hores seguides, no ho sé, però hi ha gent que m'ho diu des de fa mesos. Ho necessita ella o ho necessito jo? Doncs si ella no ho necessita no té perqué fer-se obligatòriament (com a vegades sembla...)

Jo pensava portar-la als 3, ni sabia que la obligatoria no es fins als 6!! No me n'havia preocuapt mai per saber-hi i pensava que la obligatoria era als tres anys.

També és cert que si la iaia no pot i ha d'estar tota la tarda mirant la tele... M'ho plantejaria diferent...

A veure... Encara falta un temps... Fins l'any segur que no serà. Segons com portem les coses aquestes primeres setmanes que treballi suposo que ho veure més clar. Això espero!!! Jejeje

Gràcies per les vostres opinions!
rundi
Entrades: 460
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 10:04 am

dc. feb. 24, 2016 4:17 pm

Hola,
La meva filla hi va anar als 7 mesos i el meu fill a l'any.
En la teva situació NO el portaria. Els meus s'ho passaven molt bé i tot el que vulguis però, sincerament, si no hi ha necessitat ja se socialitzarà al parc o amb els cosins.
Aprofita el temps que tens per estar amb ell si tu en gaudeixes i que diguin missa!
martulineta
:: puça
:: puça
Entrades: 30
Membre des de: dl. juny 15, 2015 4:38 pm

dc. feb. 24, 2016 5:49 pm

Hola!
Em quedo per aquí perquè m'interessa el tema i estic llegint tots els vostres comentaris que aporten tant...
La nostra filla farà 2 anys el maig i fins ara s'ha quedat els matins amb mi i a les tardes-vespre, que jo treballo, amb els avis (alternant un dia a casa dels materns i l'altra dels paterns). El seu pare treballa matí i tarda. En principi nosaltres NO érem partidaris de guarderia per això, els matins els podem passar ella i jo juntes i les tardes a casa els avis on també hi van els seus cosins. Amb això consideràvem que les seves necessitats estaven ben cobertes i els avis contents de tenir-la i en el meu cas si la portés a la llar d'infants només la veuria l'estona de llevar-la i de dinar.
Peeeeerò ara que es va fent més gran i és una nena bastant/molt absorbent vaig veient que hi ha matins que se'm fan durs i... llargs! Em fa pena reconeixeu però és així. Em trobo cada dia més estressada i agobiada. És una nena de maldormir, demandant de teta a la nit, suma-hi les feines de la casa i després haver d'anar a treballar. No tinc cotxe i els matins acaben sent molt rutinaris. Però això cada cop li dono més voltes al fet d'apuntar-la a la llar d'infants el proper octubre o almenys provar-ho. Que d'acord és més pels pares que per ells però també penso que amb aquesta edat allà els ofereixen més repertori d'activitats, més materials, més jocs, que les que les hi puc oferir jo a casa per moltes activitats que l'hi munti. Agafen una rutina en quant als horaris, hàbits, etc...
Alesta
:: zebra
Ubicació: Al peu del Montseny
Entrades: 1034
Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm

dv. feb. 26, 2016 12:29 am

Anem a pams... Els nens es socialitzen a la societat, és a dir, amb el veí, la fornera, els nens del parc, laiaia, el senyor que escombra el carrer, etc. I en la nostra societat sol haver més adults que infants, així doncs, una llar o una escola no és un espai pensat per la socialització de l'infant ja que aquest es socialitxa en el seu dia a dia. Evidentment, takbê es socialitza en un centre educatiu, però aquest no hauria de ser l'objectiu per dur-hi a l'infant. En aquestes edats el contacte amb els iguals (infants de la seva edat o similar) no és necessari que es doni cada dia durant 3 o més hores, anant al parc uns quantes estones a la setmana tindtà perfectament assolit aquest objevtiu.
per altra part està comprovadissim que tots els infants ha acaben fent tot (caminar, parlar...) i que cada un té un ritme, independentment de si van a la llar o no (ma filla seia sola amb 6 mesos i va caminar als 12 i mai va anar a la llar).
així que si es pq s'espabili o socialitzi... no li cal la llar!
jaruma
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

dv. feb. 26, 2016 2:09 am

Jo no la portaria, si tu pots estar amb ella i ho estàs desitjant, llavors no pot estar enlloc millor.

He treballat a llars d'infants, i els nens hi estan molt bé, però per moltes coses que facin, són molts nens per una professora, i de vegades "cundeix" més fer una cosa a la setmana, ben feta, amb temps, amb la mama tota per tu, que 5 coses al dia amb presses i 14 nens al voltant "liant-la".

També està el tema dels virus, que la majoria agafen un darrera l'altre, i no és el mateix posar-te malalt amb un any que amb 3. Encara no tenen les defenses del tot desenvolupades.

I ja dic que els nens estan bé, però jo a aquestes edats penso que les llars d'infants són per quan no hi ha altra opció.

El meu fill té 20 mesos i ja m'han començat a dir que hauria d'anar-hi, que està sobreprotegit, que si és tímid és perquè no l'hi porto... Per sort nosaltres estem d'acord i no el volem dur enlloc fins que comenci P3 (que no és obligatori, però si la gent ja se't tira a sobre per no escolaritzar-lo amb un any, no vull ni pensar el que dirien si no el portes a P3).

En fi, resumint: si pots i vols, estigues amb ella, aprofita!
numa1982
Ubicació: Mallorca
Entrades: 1706
Membre des de: dt. des. 04, 2012 10:09 pm

dg. feb. 28, 2016 1:11 pm

Jo crec que no hi ha una resposta vàlida per tothom. Jo, amb tota la pena del món, vaig haver de portar el gran aamb cinc mesos, però com que treballava a temps parcial, només el portava els dos dies de la setmana q jo treballava. En el cas de la petita, va començar als set mesos i hi ha hagut d'anar cada dia perquè m'ampliaren la jornada.

Jo no sóc partidària de deixar-la amb els avis com a rutima perquè els meus pares són joves (51 i 54 anys quan va néixer en Pau) i sé que haurien de deixar la seva vida per estar amb els nens, que hem tingut perquè hem volgut. Amb els sogres no hi puc comptar perquè viuen fora.

Ja t'ho han dit les companyes, però el més important és que vosaltres esteu d'acord.
Imatge

ImatgeImatge
Clara13
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

dt. març 01, 2016 3:17 pm

Hola! Jo tampoc la portaria. Tinc un peque de 18 mesos i no hi anirà, anirà directament a P3. Mentrestant esta amb els seus avis cada dia unes 4h. El porten a passejar, als gronxadors, al sorrall...s'ho passa pipa. Com diu Carlos González, les escoles bressol estan pensades per satisfer les necessitats dels pares, no la dels nens. Res millor que estar amb la familia.
Shasha
Entrades: 106
Membre des de: dv. feb. 26, 2016 10:01 pm

dj. set. 08, 2016 11:06 pm

Ho se que arribo mooolt tard pero bueno... Jo ni ho dubtaria no la portis. Jo pensava fer el que has dit primer any a casa i despres escola bressol pero quan la vaig tenir en braços ... Va ser una altra historia. Mho he pogut muntar per estar amb ella els seus primers anys i els estic disfrutant molt. Lo de la socialitzacio... No necessiten anar a l'escola bressol nosaltres anavem a la ludoteca del centre civic del barri dos dies a la setmana i a l'espai familiar dos dies mes, ella es "relacionava" amb altres nens pero sempre tenintme a mi de referent i pel que em necessitava i jo feia terapia de grup amb els altres papis/mamis que va molt be veure que no ets lunica que a moments posaries a la venta a ton fill o allo que fa la criatura tambe ho fan els altres... Si tens temps per estar amb ella hi ha alternatives
Aquest any amb dos anys i mig comença a una escoleta pero perque tenen una metodologia de respectar els ritmes dels nens, un proces dadaptacio a la mida de cada petit i perque (com a minim fins ara, dilluns ja ho veurem) ella te ganes danar al cole...
Anna Maria
Ubicació: Lleida
Entrades: 1770
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am

ds. set. 24, 2016 10:29 pm

Bones,
jo també aportaré el meu granet de sorra... Jo no treballo fora de casa, i vaig portar a l'Isaac a P0, quan tenia 7,5 mesos. M'ho vaig estar pensant molt bé l'agost abans, valorant els pros i els contres. Com tot, té una part negativa i una de positiva. Vaig decidir portar-lo els matins (i ara encara hi va els matins només). Per què? Doncs ho necessitava jo i considerava que a ell també li aniria bé. Per què? Doncs perquè va estar enganxat a mi els primers 5 mesos pel pit, i a més de començar a introduir aliments, l'escola em va ajudar a començar a regular. Per què? Doncs perquè tenia la casa feta una merda, si no treballo fora de casa, em sabia greu pagar una persona perquè la netegés, i també necessitava temps per fer mínimament el dinar. Si el tinc a casa, però haig d'anar dient-li tota l'estona "ara vinc", tampoc estic amb ell, i ho he pogut comprovar aquest agost, moment en què s'ha emmarat i que ho he fet com he pogut per arribar a fer el mínim. També l'Isaac de seguida va mostrar curiositat pel món, i tot i tenir els coneixements per fer activitats d'escola a casa (sóc TEI), considero que a casa jo haig de ser mare, no profe d'escola, i sí que farem coses però no com si fossim a l'escola, no se si m'explico.
Però era el meu cas, i cada persona ha de fer el que bonament pot i cregui convenient.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Imatge
Ho vaig escriure: http://relatsencatala.cat/relat/hola-cr ... va/1037584
13-1-15: el millor regal!
Imatge

Al novembre al Club de lectura del SP llegirem L'any de la plaga de Marc Pastor. T'apuntes?
manutena
Entrades: 1
Membre des de: dl. oct. 03, 2016 3:43 pm

dl. oct. 03, 2016 4:07 pm

Yo pensaba como muchos de los post de este foro. Sobre el papel puede ser mejor que el bebe esté en contacto con sus padres o familiares. El tema económico , sin duda puede tener su peso en la decisión, pero si quitamos ese componente mi experiencia es que nosotros llevamos a nuestra hija a la guardería Maria Reina al lado del parque de la Ciudadela de Barcelona. No tenemos familia en Barcelona, y los dos padres tenemos trabajos que tenemos que mantener para cubrir hipotecas, gastos y ahorrar para los gastos que vienen de colegios, clases de ingles..puff.

Es basico encontrar una guardería enla que estés agusto. Donde veas que tratan a tu hijo como alguien espeial, unico. Que no es uno mas de la clase. En nuestro caso, creo que acertamos de pleno con la guardería que elegimos y todo el equipo es fantástico. Están todo el dia en constante comunicación con nosotros y nos sentimos muy apoyados por ellos. Además, esta guardería coge nuestras opiniones y consejos sobre las singulairdades de nuestra hija para que ella encuentre cierta armonía y continuidad entre los dos mundos.
En una semana, la pequeña ya es capaz de comer sola el biberón y se la ve hablando mucho mas. Creo que allí tiene una compañia y unos profesionales estupendos. En casa siempre tienes que estar al tanto de las cosas de casa y no creo que tenerla en tus brazos o en una amaca mientras tu haces tu vida sea lo mejor. En nuestro caso, Paula puede estar feliz en los brazos de otra gente sin tener un vinculo de dependencia que nosotros nunca hemos querido que tenga. Ella nos reconoce y nos quiere igual.

Torna a “Altres temes”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::