Rutines nadó?

Més qüestions.
GuiRit
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: dl. oct. 24, 2016 10:52 pm

Rutines nadó?

EntradaAutor: GuiRit » dl. nov. 20, 2017 4:39 pm

Hola!

Tinc una nena de 5 setmanes i ara que el pare es reincorporarà a la feina m'he plantejat si cal establir algun tipus de rutina o no.

És a dir, sé que amb nens més grans a la majoria de gent li van bé però amb tan petits és necessari? O aconsellable? Va bé més que res per facilitar la vida als pares o ells sent tan petits ja ho noten? M'ho plantejo perquè ni als cursos de prepart ni pospart ens n'han parlat i no sé si és el més habitual o no. Perquè fins ara per dir algo, un dia la banyem al matí i un altre a la tarda... o jo me la porto al llit amb mi no sempre a la mateixa hora, etc. Cal dir que fem LME a demanda amb lo qual no tenim cap horari de menjar.

Com ho feu vosaltres?

Gràcies!
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: Rutines nadó?

EntradaAutor: Beikost » dl. nov. 20, 2017 5:21 pm

Hola,

Nosaltres no vam començar a establir rutines fins bastant més endavant, tot i que sí que es veritat que per comoditat hi ha coses que acabes fent cada dia a la mateixa hora i de la mateixa manera. Sobre quan comencen a notar-ho, quan la petita tenia un any i poc i va aprendre a caminar i a pujar l'escaleta del bany, hi anava directament després de sopar, ja que sabia que tocava rentar-se les dents i després m'agafava de la mà i m'acompanyava al llit. Suposo que sabent el que ve, i si els agrada (menjar, dormir) ho esperen i no s'impacienten (tant) i estan més tranquils, o això diu la teoria. Jo, però, no m'atabaleria pel tema, veureu com tot va sorgint de manera natural.
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Rutines nadó?

EntradaAutor: crunchi » dl. nov. 20, 2017 8:47 pm

Hola!!! Nosaltres no seguim cap rutina, i el nen té 4 mesos i 1 setmana. Fem LME a demanda i anem baatant al ritme del nen en general amb tot.
Si que em sol fer la migdiada allà les 12-13h i sobre las 18h, però hi ha dies que es cumpleix aquesta rutina i altres dies no. El bany el fem dia si i dia no, i normalment el fem allà les 20h, però hi ha dies que li he hagut de fer pel matí. A vegades fem sessió de massatge dsprés del bany i a vegades no.... crema rapidament jejeje
No ho sé Guirit, crec que estant sola amb la nena més val que t'ho agafis amb calma i vagis fent segons vegis. Jo és el que he fet i la meva parella només va estar de baixa una setmana, sé del que parlo sobre el que és quedar-te sola amb un nadó de dies... el primer més és força dur, així que la meva recomanació és que segueixis el teu instint i el ritme del bebé. Ella mica en mica anirà regulant les presses de llet, la son, etc. Crec que marcar horaris ara mateix pot fer que et possis massa pressió, que vulguis arribar a tot, no hi arribis i et frustris. No ho sé, fes el que mes et convingui. :-()-)
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Rutines nadó?

EntradaAutor: Anna Maria » dl. nov. 20, 2017 10:19 pm

Hola guapa,
m'alegro de llegir-te.
Doncs a veure, com han dit les companyes, el problema d'establir rutines més que res és perquè no et posis més pressió a tu mateixa, i acabis esgotada només de pensar en allò que havies de fer i no has pogut fer. Poc a poc, aniràs veient allò que pots anar repetint cada dia, perquè t'ho anirà marcant la criatura també. Jo, com la crunchi, vaig tenir només el pare els primers dies, i després ja em vaig quedar sola. És durillo, per tant no siguis exigent amb tu mateixa. Ves fent.
Jo per exemple, vaig banyar bastants mesos al matí, perquè vaig descobrir que hi havia una estona al matí (mooolt matí, cap allà a 2/4 de 7) que l'Isaac sortia de la nit, que havia estat una miqueta més tranquil; jo em dutxava deixant-lo a la tumbona. Jo m'ho vaig imposar, el tema de la dutxa, eren uns minuts per treure'm el pijama, higienitzar-me una mica i tal. També t'haig de dir que va plorar més d'un dia, però jo anava dient-li cosetes, cantant-li i tal. Després el banyava i popava (per variar, jeje).
Una altra cosa que vaig començar a fer, és que cap allà a 2/4 de 9 de la nit, quan ja hi era son pare i jo havia pogut sopar una mica (ei, res de tranquil·la eh, els àpats encara no els faig tranquil·lament ara, jeje) baixava les persianes del menjador, i afluixava la tele, popava i anàvem al llit, per poc a poc diferenciar el dia de la nit. Les popades de la nit, que al principi no podia fer al llit, anàvem al sofà però amb la llum fluixeta i sense sorolls, com durant el dia.
TAmbé vam estar bastant temps tenint "l'hora bruixa". Cap allà a les 7 de la tarda, estava molt nerviós, suposo jo perquè no havia dormit gaire durant el dia, estava cansat... no tenia còlics però sí aquest nervi. Vaig aconseguir que aquestes estones fossin més suaus posant-li música de youtube per relaxar bebès. aquesta era la seva preferida (i ho continua sent, encara l'escolta mentre dorm la migdiada):

Hi sol haver-hi moltes propagandes, però jo vaig aprendre a convertir-ho a MP3, sense imatge però sí amb música, a través d'aquesta web: http://www.vidtomp3.com/
Llavors si li posava abans que estigués molt histèric, l'estona era més suau.
El que t'he posat són exemples, coses que vaig anar incorporant, tu trobaràs les teves i poc a poc aniràs veient.
Molts ànims guapa!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “Altres temes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::