Guardar cel·lules mare dents de llet per malaties futures

Més qüestions.
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Guardar cel·lules mare dents de llet per malaties futures

EntradaAutor: Jomateixa82 » dt. ago. 21, 2018 11:22 pm

Hola!

He vist que hi ha la opció de que et guardin congleades cèl·lules mare de les dents de llet per a possibles teràpies en un futur (com guardar la sang de cordó umbilical). Crec que el preu més o menys és similar a guardar cèl·lules mare del cordò. Per varis motius no vam guardar la sang del cordó de cap de les dues nenes, però trobo que aquesta pot ser una bona opció no invasiva i que no les perjudicaria.

Algú coneix una mica com va aquest tema?
beren
:: rateta
:: rateta
Entrades: 154
Membre des de: dv. març 10, 2017 1:31 pm

Re: Guardar cel·lules mare dents de llet per malaties futures

EntradaAutor: beren » dc. ago. 22, 2018 7:32 am

Arrel del teu post he buscat una mica i podria ser una opció a tenir en compte. Sembla que hi ha força cél.lules mare a la polpa de les dents de llet. Pel que he trobat, la dent s'ha de treure abans de que caigui per poder processar-la i conservar les cél.lules.
Em sembla que de moment és tot banc privat.
Jo al meu primer embaraç vaig parlar amb una empresa de conservació de cél.lules de cordó, es diu Future Health i van ser molt amables donat informació, resolent dubtes ... Intenta trucar a veure que et diuen. Si ells no ho fan, com a mínim segur que et poden orientar.

Jo també intentaré investigar una mica perquè m'ha semblat molt interessant. Si esbrino alguna cosa, ja aniré informant
Beamother
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: ds. jul. 28, 2018 7:35 pm

Re: Guardar cel·lules mare dents de llet per malaties futures

EntradaAutor: Beamother » ds. ago. 25, 2018 2:32 pm

No sabia que existis i ja m,ha semblat raro, per això he investigat un xic:

https://elpais.com/diario/2009/01/28/so ... 50215.html

Sembla ser que no té cap mena de sentit, que és un «saca» diners i prou...
Avatar de l’usuari
ner
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 575
Membre des de: dt. abr. 17, 2012 4:15 pm
Ubicació: Girona

Re: Guardar cel·lules mare dents de llet per malaties futures

EntradaAutor: ner » ds. ago. 25, 2018 8:49 pm

Hola,

Jo tampoc n'havia sentit a parlar mai i m'heu encuriosit.

Beamother, l'article que reenvies del País és de l'any 2009 així que fa anys i pot ser que aquest tema hagi evolucionat o no. No ho sé però preguntaré per saber més (m'ha picat la curiositat).
Imatge
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

EntradaAutor: Jomateixa82 » ds. ago. 25, 2018 11:36 pm

Home...

He llegit l'article, no sabia que també hi havia bancs de cèl·lules de grassa i de sang menstrual... Jo crec que les cèl·lules de les dents sí que poden tenir aplicacions en un futur perquè ja havia llegit coses sobre estudis que es fan amb aquest tipus de cèl·lules relacionades amb ADN i tal.

Sí és cert que s'estava treballant en agafar una cèl·lula adulta diferenciada i modificar-la perquè torni a ser cèl·lula mare doncs realment guardar-ne de cordó o de les dents o del que sigui perdria sentit... Hauré d'investigar més a fons el tema jejeje A veure si s'ha avançat en aquestes altres investigacions els últims 9 anys i hi ha informacions fiables.

El que jo tindria clar en cas de tenir un tercer fill tampoc no donaria les cèl·lules del cordó umbilical, ni guardar-lo per ell/a ni per donar-lo a un banc públic ja que em vaig estar informant bastant i per treure-ho han d'extreure uns ml de sang molt ràpid, i és una quantitat de sang que el recent nascut perd, i tot i que pot semblar tonteria (com si fos una analítica per nosaltres) no ho és ja que augmenta molt el risc que comenci la seva vida tinguent anèmia i altres coses...Aquest va ser el principal motiu de no guardar-ne de cap de les dues filles que he tingut, tot i que sàpiga greu pensar que potser en un banc públic hagués servit per algú. Però si la ciència avança i finalment es podrà fer teràpia amb una "cèl·lula qualsevol" millor!

Quina ràbia per no dir coses pitjors, fa pensar amb el munt de retallades que es fan en investigació. Quantes vides s'han perdut, es perden i es perdran per culpa de retrassar els avenços cientifics per falta de finançament i quina ràbia també la gent que puja al carro d'aquestes coses només pensant en termes de "negoci".

Torna a “Altres temes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::