Per les que teniu gats!!

Temes off-bebes, parts, embarassos..
Penny
:: lleona
Entrades: 996
Membre des de: dv. nov. 13, 2009 9:31 am

Per les que teniu gats!!

EntradaAutor: Penny » dc. set. 29, 2010 7:32 pm

Hola!!!!! :gat:

A veure, que jo fa molts anys que vull tenir un gatet, però fins ara no he tingut espai suficient a casa per tenir-lo en condicions. Però ara segurament ens traslladarem a un pis bastant gran i allà sí que hi cabria un mininu!!!

Però tinc molts, molts dubtes!

- evidentment, l'adoptarem. Però no sé si és millor un cadellet o bé un gat adult. Tinc l'opció d'adoptar un gat d'uns 3 mesets (d'un amic), o bé puc anar a la protectora. Què faig? he llegit que els cadells volen molta atenció, i jo només seré a casa a les tardes a partir de les 17:00.

- a casa tenim parquet sintètic. Suposo que fins que el gat no aprengui a fer servir la caixa, es farà pipi per tot arreu. És molt difícil de netejar?? és que com es carregui el parquet, el meu home em mata!

- tenim 2 balconets, apart de finestres vàries i un celobert. He llegit per Internet que s'han de posar unes malles perquè els gats no saltin daltabaix (és un 3r pis). Vosaltres què hi teniu? a mi m'agradaria que el gat pogués sortir al balcó quan volgués, però sense perill.

segur que se m'acudeixen més dubtes, però de moment tinc aquests!!! :-)

merci!!! :gat: :gat: :gat: :gat:
Imatge
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

Re: Per les que teniu gats!!

EntradaAutor: angelina » dc. set. 29, 2010 7:48 pm

Potser els costa una mica aprendre a fer pipi al seu lloc, però normalment son bastant nets i mes si ja l'adoptes de 3 mesets o així... quan son mes petitons (els meus ho havien fet, però els vaig pujar amb biberó i esclar eren molt peques) es feien pipi i caca al seu llit però per terra no en van fer mai. Mes tard vaig adoptar una gateta mes gran i a la que li vaig ensenyar la caixeta ho va fer allà pq si estan mes o menys acostumats a fora ells ja ho fan per terra i en llocs amagadets (menys el gat del meu vei que te els sants nassos de cagar-se a la meva terrassa i mira que hi ha terra per tot, però això ja es problema dels amos em sembla.

Nosaltres viviem en un 3 pis i mai es van tirar ara quan vam viure al primer pis baixava al jardi dels veïns... :-D però després no saia tornar a pujar en principi els gats no els agraden ,assa les altures aixi que no crec que saltés!!! si a vegades ja els costa baixar d'un arbre!!

Espero haver-te ajudat una mica!!! Jo ara no en tinc però m'encantaria!!! >.-<: però el meu home ja no en vol més.... vaig tenir molt disgust cada cop que els altres van "desapareixer" :ufs:
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge

El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
adeleta
:: tigre
:: tigre
Entrades: 763
Membre des de: dt. abr. 29, 2008 1:40 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: adeleta » dc. set. 29, 2010 7:59 pm

Bones!

Jo tinc una gata que vaig adoptar amb 11 mesos (MIMI) d'una protectora i una altre que vaig adoptar amb 2 mesos (LILA) d'un vei que els seus van criar.
Es super important (m'ho van aconsellar a la protectora) que cuan arribesim la deixessim amb el transportin obert a l'habitació on hi habia la caixa amb la sorra minim un parell d'horetes, així instintivament coneixen la zona on aniran a fer les seves cosetes.

La Lila, era molt trapessera de menuda, rosagava els cables s'enfilaba pere les cortines rascava per tot arreu, pero mai mai ha fet pipi fora de lloc.

Per el tema de rascar els mobles jo tinc un rascador i des de el principi quan rascaven on no tocaba les portaba al rascador i els feia rascar, així van apendre que nomes habien de rascar allà.

Jo tinc un balcó però nomes les deixo sortir cuan puc vigilar per que son una mica atrebides i s'enfilen...

Espero haver-te ajudat
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

EntradaAutor: angelina » dc. set. 29, 2010 8:09 pm

Ai la meva també es deia MIMI!!! :love: :gat: :love: :gat:
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge

El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
heaven25baby
:: girafa
Entrades: 2050
Membre des de: dc. abr. 30, 2008 10:48 am
Contacta:

EntradaAutor: heaven25baby » dc. set. 29, 2010 8:29 pm

JO ARA TINC 4 GATS (3 NENES I 1 NEN JEJEJE) I SÓN UNS TRASTOS... JEJEJE LES 3 NENES SÓN ADOPTADES DE PROTECTORA I VAN ARRIBAR A CASA AMB 2-3 MESSETS, VAN SER MOLT ENTREMALIADES SEMPRE (ENCARA ARA HO SÓN UNA MICA) PERÒ MAI HAN FET PIPI O CACA FORA DEL SEU LLOC. EL NEN EL VAIG AGAFAR DEL CARRER JUST DAVANT LA PORTERIA I ÉS EL MÉS PETIT, TB UNA MICA ENTREMALIAT PERÒ ES VA FER A LA CASA EN POQUET TEMPS. ELS MEUS SURTEN DE TANT EN TANT AL BALCÓ PERÒ AMB VIGILANCIA PERQUE DE VEGADES S'ENFILEN A LA BARANA I HEM FA UNA MIQUETA DE POR. :gat:
Imatge
Imatge

ImatgeImatge
ClaraO.
:: zebra
Entrades: 1872
Membre des de: dg. nov. 08, 2009 7:06 pm
Ubicació: Barcelona, Zona Diagonal Mar

EntradaAutor: ClaraO. » dc. set. 29, 2010 9:03 pm

Hola! Jo tinc 2 gates adoptades, les vaig agafar quan tenien 6 mesos
- Sobre si és millor un cadellet o bé un gat adult. Si només seràs a casa a les tardes a partir de les 17:00 crec que millor un gat a partir de 6 mesos que ja són autònoms. A les protectores trobaràs gats de pis que han estat abandonats per tant, en principi ja saben comportar-se més o menys en un pis i per tant faran servir el sorrer sense problemes, per tant el segon dubte sobre el parquet quedaria arreglat.
Només comentar.te que li donis malta dos o tres vegades per setmana per evitar que vomiti pels i salvar el parquet, pq si s'escola entre les jutnes te'l pot obrir i no té remei. La malta i pentinar-lo cada dia 2 minuts
- tema balcó, nosaltres també tenim 2 balconets, i una finestra i també visc a un 3r. pis. No hem posat res i a l'estiu deixem els 2 balcons oberts mentre estem treballant i mai a passat res. Abans viviem en un 5ºpis i també deizxaven balcó i finestres obertes i passejaven d'una finestra a una altra i tal i mai ha passat res, van amb molt de compte i jo sempre he pensat que si el gat es tonto no és culpa meva i si un dia passa alguna cosa doncs ho lamentarem però no vull viure empressonada per culpa del gat. Això sí alguna tila m'he prees després de veure-les caminar o mirar cap avall amb mig cos a l'aire, he intentat agafar-les però això sí que els hi fa por i s'enganxen amb les urpes que no hi ha manera de treure-les, o sigui que tenen unes urpes molt potents.
A l'estiu Quan he anat a un apartament de lloguer, no les deixo soles al balcó perquè les molt bandarres sempre fan la visiteta de rigor als veïns, aleshores només surten quan estem al pis i després quan anem a la platja o donar un volt, tanquem tot i els posem l'aire condicionat. I es queden dormint tan panxes, pensa que dormen molt els gats o sigui que no tinguis rmeordiments per deixar-la sola fins les 17 cada ia i si un dia no pots amb el remordiment n'adoptes el 2º i arreglat, i veuràs que la diversió i el carinyu que sentiràs es multiplica!

bona sort
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
El post d'en Quique viewtopic.php?f=91&t=25606
Tisketa
:: puça
Entrades: 42
Membre des de: dc. jul. 21, 2010 9:48 pm
Ubicació: Manresa i Barcelona

EntradaAutor: Tisketa » dc. set. 29, 2010 10:46 pm

Hola,

Jo tinc dos gats, el Nemo i la Dora. I abans en tenia un altre, el Salomón.
Tots tres van arribar de ben petits (uns tres mesos) i no van tenir cap dubte d'on havien de fer pipi.

Aixó sí, decideix on posaràs la caixa i no la canviïs. Tampoc no deixi roba bruta al seu abast... quan s'enfaden, solen marcar la roba amb pipi... i costa moltíssim que marxi la olor.

Jo n'agafaria un de petit, però no massa. Si és adult, vindrà amb costums d'un anterior amo, o asilvestrat si havia estat abandonat. Si no tens molt de temps per a que s'acostumi a tu, millor un petit que aviat aprendrá els ritmes de la casa. Aixó sí, intenta que te'l dónin en un cap de setmana llarg, o quan tinguis temps per a que el veigi a casa!

Sobre el parquet no podràs evitar que de tant en tant treguin boles. Si és així, ràpidament treu la vomitada ja que es pot inflar!! (només m0ha passat un cop, si et serveix de consol.

Sobre el balcó... si volen sortir, surten. I normalment, no cauen. Els meus passejen i DORMEN sobre la barana... (aquí no hi ha res a fer, ni malles ni res) Vivim a un primer pis, i ens ha caigut un cop cada gat (per sort, no els ha passat mai res)

Molta sort amb el gatet!!

Tisketa
sivi
Entrades: 1803
Membre des de: dt. juny 29, 2010 10:08 am
Ubicació: girona

EntradaAutor: sivi » dj. set. 30, 2010 8:18 am

Hola a totes, nosaltres actualment tenim un gat en mitjó. El varem adoptar fa un any quan el varem trovar abandonat pel carrer i ara te uns tres anys.
A casa els pares hem tingut molts gats i sempre ben petits. Com ja t'han dit, tingues una safata amb sorra i no li canviis de lloc, quan arrivi a casa teva li ensenyes i cap problema, això ho aprenen ràpid, al igual que el menjar i el vol d'aigua, sempre al mateix lloc i separat del seu lababo.
Donar-li una mica de malta ( ve en tub en botigues d'animals) t'anirà bé perque així no vomiten el pel, el digereixen, i si a mes li plantes grana de donar als canaris en una jardinera, ell anirà i es menjarà l'herba quan li vingui de gust.
Raspallar-lo de tant en tant també els va molt bé pel tema boles de pel.
A casa estem en un segon i mai ha caigut d'altabaix, ells van molt en compte si s'enfilen, dificilment un gat caurà, tenen molt equilibri.
Si et decideixes per un de petit, treu les cortines que pengin, i deixa-li un rascador o una alfombra de les que es posen a l'entrada dels pisos però de les de fibres naturals (no plastic) i no et rascarà els mobles, però li has d'ensenyar tu a on ho ha de fer. Si vols que jugui, una pilota de tenis els agrada mes que si tenen casacabells i son de plàstic.
El meu gat era gran i es va adaptar a la perfeció a casa, i quan n'hem tingut de petits amb pasciencia hem aconseguit que s'adaptin a les normes.
Quan el portis a casa teva, deixa-li el transportin obert i deixa'l que ell inspeccioni tot el pis, potser al principi s'amagarà, però passada una estona ja investigarà, tu no li fagis cas, quan el vegis que ja no va amb por pel pis, fes-li uns manyacs i dona-li alguna cosa bona (llauna o malta) com a premi i es sentirà com ha casa.
Un consell, les llaunes millor un cop a la setmana i prou, sempre pinso, i un bon vol d'aigua fresca al costat del menjar.
Imatge

Imatge
soleilua
Entrades: 2568
Membre des de: dv. jul. 16, 2010 4:42 pm

EntradaAutor: soleilua » dj. set. 30, 2010 8:29 am

aquí una altra gatera... en tenim 4. Tres els vam agafar de moooooolt petitons, el primer amb 3 setmanes, la segona amb 3 mesos i el tercer amb 2 mesos... La última la vam agafar que tenia entre 10 mesos i un any, era de carrer i és una cabra boja!

No han tingut mai cap problema amb la sorra, el primer és el que costa més, però ens va costar, posa 4 dies com a molt... els demés quan arribaven a casa i ja notaven la olor de la terra ja anaven directes...

Jo, la veritat, si tens opció d'agafar-lo petitó, l'agafaria... així li ensenyes tu i sempre et farà cas. No et preocupis perque estarà moltes hores sol... el primer nostre estava hores sol i estava la mar de bé, el que passa que a mi em feia pena i li vam buscar una germaneta...

Tema balcó... els meus es passen tot l'estiu (i part de l'hivern) al balcó... deixem la persiana a un pam i mig de terra i obrim una mica el balcó. Vivim en un 2n, mai els he vist sobre la barana, i els fa mooolta por estar fora... de fet, si els vols agafar, fan una força descomunal... el que si fan és abocar-se, quan arribem de treballar sempre estan al balcó miulant amb mig cos fora, però calculen molt bé! i ves, que també els agrada pendre la freca i a l'estiu el solet... com deia per aquí una noia, si són tontos no en tenim la culpa! El que si vaig fer a la terrassa és posar-hi canyes envoltant-la tota, però la raó no va ser que saltéssin daltabaix (la terrassa és un 3r), sino que podien saltr a la terrassa del veí i això no m'agrada... els gats són meus i no vull que molestin a ningú. Si estan els tres primers a la terrassa, amb les canyes, els puc deixar sols sense cap problema, però la cabreta boja l'he de vigilar, perquè aquella s'emparra per les canyes i va a fer una visiteta al veí...

Et recomano moltíssim tenir una gatet,fan una companyia increíble i sembla mentida el que t'arrriben a estimar... I si l'agafes de la protectora o del carrer, ja veuràs... serà el més agraït del món! (jo en tinc dos de carrer, carrer i dos donats)

Bueno, qualsevol cosa ja saps, a preguntar que aquí som basantes amb gatets!!
Shimmy
:: poltre
Entrades: 602
Membre des de: dl. abr. 12, 2010 5:53 pm
Ubicació: Mataró
Contacta:

EntradaAutor: Shimmy » dj. set. 30, 2010 9:44 am

Penny,

Nosaltres tenim una gateta, la Vespa, d'un any i poc. La vam agafar quan tenia 3-4 mesets de la protectora, i la veritat és que no ens ha donat cap problema greu. Si que té els seus punts trapelles, però és que encara és joveneta.

Des del primer dia va fer pipi i caca a la seva caixa sense haver-li d'ensenyar res :ok:

L'única cosa és que als vespres li donava un "atac" de bogeria i començava a córrer per tot el pis a tota velocitat i s'enfilava a les cortines (les tinc com un colador), però entenc que era perque estava tot el dia soleta i quan tornàvem de treballar volia jugar :-D :-D

Nosaltres tenim una terrasseta, i la Vespa s'enfilava a la barana per anar a casa del veí, és una mica cotilla. Ara ho hem solucionat posant una barana més alta i unes jardineres per impedir-li el pas, i ja no ho fa. Li encanta la terrassa, espatarrar-se al sol... és una passada!

És molt maco veure com des de peque et va agafant confiança i està pendent de tu tot el dia :love:

Ja veuràs que si la vas ensenyant de petita, no tindràs cap problema :ok: :ok:
disseny i comunicació gràfica___http://elegraphika.blogspot.com

Imatge
Penny

EntradaAutor: Penny » dj. set. 30, 2010 9:56 am

Hola!!

Ufff noies, m'heu ajudat i engrescat una passada!!! :p-)

El que em fa més por de tot plegat és el tema del balcó, la veritat...
Mireu, la meva barana és com aquesta. O sigui que queden uns bons forats per on el gat podria escolar-se.

Imatge

Posar-hi canyes em fa por perquè imagina que el gat agafa i salta! com que no sap "què" es trobarà a l'altra banda...
Apart que, si hi poso canyes, li impedeixo que vegi el carrer, els cotxes... :-:)
Ostres, és que no sé què fer!!!

Un altre tema és el de la caixa. L'hi volem posar al safareig que hi ha al costat de la cuina, però per anar-hi hauria de passar per una gatera. Ho saben fer això??

Les que teniu més d'un gat, fan servir tots la mateixa caixa?

I una altra pregunta que potser us semblarà xorres... Els gats de la protectora ja tenen nom. Quan els vau agafar els vau canviar el nom? és que a mi em fa "cosa"...

merciiiiii :p-)
Imatge
soleilua
Entrades: 2568
Membre des de: dv. jul. 16, 2010 4:42 pm

EntradaAutor: soleilua » dj. set. 30, 2010 12:03 pm

penny el meu balcó és també d'aquest tipus, i treuen el cap, però tranquila que no es tiren... treuran el cap, i mig cos fins i tot, però no es tiren.
Jo tinc 4 gats i tinc dues caixes, prquè una no em dura ni un dia la sorra més o menys decent... l'hauria de canviar dos cops al dia gairebé, aixi que en tinc dos, però aigua i menjar només un bol de cada pels 4... aigua si que els en poso de tres a quatre cops al dia( a l'estiu 5 i 6 fins i tot), menjar només dos cops al dia.

Tema noms ni idea... a mi dos me'ls van donar d'una casa i els altres dos els he trobat al carrer i he posat jo els noms a tots... jo crec que si els agafes petitons (2-3 mesos) el nom els pots posar el que vulguis... total, et faran cas només quan ells vulguin...jijjijij
Shimmy
Entrades: 602
Membre des de: dl. abr. 12, 2010 5:53 pm
Ubicació: Mataró
Contacta:

EntradaAutor: Shimmy » dj. set. 30, 2010 2:41 pm

Penny ha escrit:
I una altra pregunta que potser us semblarà xorres... Els gats de la protectora ja tenen nom. Quan els vau agafar els vau canviar el nom? és que a mi em fa "cosa"...

merciiiiii :p-)

Sí que tenen nom els gats de la protectora, però en el moment d'adoptar-los et demanen quin nom li vols posar, així ells ho enregistren junt amb el codi del xip.
La meva es deia Dilluns ( cada germà tenia un nom de la setmana, eren 6), i al anar a adoptar-la li vaig dir que li canviessin per Nina. Al dia següent vam decidir que es diria Vespa per que no parava de roncar (ronronear) i semblava el motor d'una moto. Així que diguem que el seu nom de pila és Nina :-D :-D :-D

En quant a lo de aprendre a sortir per una gatera... tranquil.la, que ho aprenen tot, tot!! :ok: :ok: :ok:
disseny i comunicació gràfica___http://elegraphika.blogspot.com

Imatge
tombarella
Entrades: 2036
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm

EntradaAutor: tombarella » dv. oct. 01, 2010 3:34 pm

Penny, jo no tinc gat, però sí una patufeta molt entremaliada. I, vist que ha sortit en força coses a sa tieta que de petita es va dedicar a llençar pel balcó la coberteria "bona" de la meva àvia... :-:) :-D , vam posar això al balcó, per seguretat. Ella pot veure el carrer, però sense risc que llenci res entre els barrots. ;-) I estèticament queda força bé.

http://www.segurbaby.com/p329/seguridad ... cones.html
Imatge Imatge

||*||
Tisketa
Entrades: 42
Membre des de: dc. jul. 21, 2010 9:48 pm
Ubicació: Manresa i Barcelona

EntradaAutor: Tisketa » dv. oct. 15, 2010 9:16 pm

La barana:
No pateixis, que són molt hàbils. Si coneix la barana, sabrà perfectament on ha de trepitjar. (Però ves amb compte els primers dies, i no l'espantis quan estigui al balcó...).
Si et quedes més tranquil·la, posa una reixeta blanca de jardinería a la part inferior, o bé la xarxa que ha posat la tombarella. I tingues per segur que si li ve de gust passejar per sobre la barana o per fora el balcó (si hi ha un pedrís de finestra, per exemple, ho farà posis el que posis!!

La caixa/gatera
Tinc dos gats i una sola caixa. La comparteixen. Això sí, s'ha de canviar força sovint.
Els primers dies, deixa la porta oberta, per a que tingui clar que ha de passar cap allà per anar a la caixa. Quan ja s'ho sàpiga, llavors, li ensenyes la porteta... (de fet, la caixa dels meus gats tenia una porta basculant,... al principi la feien servir, però el Nemo és MOLT poruc i li va agafar mania...)

El nom:
S'acostumaran a la teva veu, i al nom que li posis. La Dora es deia Mica, i el Nemo... segur que ara es pensava que es diu Fastuqui... (què fas-tu-aqui??!!)

Tisketa!
Penny

EntradaAutor: Penny » dg. des. 05, 2010 6:48 pm

Hola de nou!!!!!

Per fi!! El nostre gatet arribarà demà!! :p-) És un gatet persa de 9 mesos que, fins ara, ha viscut en un pis però ja no se'n poden fer càrrec i l'adoptem nosaltres :love: Estem molt, molt, MOLT il·lusionats!!!!!!!
Quan li faci alguna foto us la penjo :love:
Ja ho tenim tot apunt: la caixa de la sorra, els bols pel menjar i l'aigua, el menjar, dos llitets (perquè com que no sabem on es voldrà estar, n'hi hem preparat dos xxo.0.o ...

Però tinc dos dubtes existencials!!!
- Vosaltres amb quin producte netegeu els pipins del gat (si és que algun cop fa pipi fora de la caixa)?

- A les nits tenen gaire fred? és que nosaltres no tenim calefacció al pis i, a les nits, només tenim radiador encès a la nostra habitació. A la resta del pis no hi fa fred, clar... però es deu estar a uns 16º (¿?). Li he preparat unes casetes cobertes, són com un cau... HI estarà bé???
De dia sí que estic segura que estarà calentó perquè el pis és molt assoleiat.

ainsssssss quina mussió!! >.-<:
Imatge
sivi
Entrades: 1803
Membre des de: dt. juny 29, 2010 10:08 am
Ubicació: girona

EntradaAutor: sivi » dl. des. 06, 2010 7:02 pm

Penny moltes felicitats per el nou membre de la família.
Primer de tot, practicament mai es fan pipi fora de la caixa, si ho fa, hi ha uns esprais que neutralitzen la seva olor (venta en veterinaris o botigues d'animals). Si per costum fa pipi en una zona del pis que no es la seva caixa posa-hi peles de taronja (no els hi agraden) i neteja la zona si pots amb lleixiu o amoniac (mai junt).
Dubto que es fagi pipi on no toca, si ho fa molt sovint consulta al veterinari perque sol ser un motiu de transtorn del gat, però es algo molt poc corrent.
Els gats no solen tenir fred, el meu a l'estiu dorm al terra i a l'hivern en un cabas amb una mateta polar, però mai es posa sota la manta.
Si el teu gat es mes de tenir fred( es mes aviat que els agrada molt l'escalfor) ja es posarà sota una manta o algo que trovi, però no pateixis, s'espavilen molt bé.
Dels dos llits que li estas preparant posan un amb una mica de manta (d'aquestes senzilles tipus polar)així si ell es dels que els agrada molt l'escalfor (no a tots els gats els agrada) ja es posarà sota la manta.
Un consell de veterana i mes si dius que es un gat persa, hi ha uns tubs de malta ( veterinaris o botigues d'animals)que els va molt bé per digerir el pel i així no bomiten. Et poses uns 10 cm de la pasta de malta (es com una crema dentífrica) al dit i que ell la llepi. Si pots fes-ho cada dia i així evitaras que bomiti, si pots planta-li grana de menjar els canaris en una jardinera i quan creixi que ell se la mengi (també els va bé pel pél).
No t'acostumis a donar-li llauna cada dia, millor una a la setmana i la resta d'apats pinso, que si no pot agafar sobrepes entre d'altres coses, ja que per a ells es com una llaminadura tot i les propagandes que en fan per la tele.
Si tens cap dubte avisa, fa molts anys que tinc gats i tots han viscut mes de 16 anys!!
Imatge

Imatge
Maduixeta
:: peixet
Entrades: 284
Membre des de: dc. jul. 28, 2010 3:27 pm

EntradaAutor: Maduixeta » dt. des. 07, 2010 12:59 pm

sivi ha escrit:Penny moltes felicitats per el nou membre de la família.
Primer de tot, practicament mai es fan pipi fora de la caixa, si ho fa, hi ha uns esprais que neutralitzen la seva olor (venta en veterinaris o botigues d'animals). Si per costum fa pipi en una zona del pis que no es la seva caixa posa-hi peles de taronja (no els hi agraden) i neteja la zona si pots amb lleixiu o amoniac (mai junt).
Dubto que es fagi pipi on no toca, si ho fa molt sovint consulta al veterinari perque sol ser un motiu de transtorn del gat, però es algo molt poc corrent.
Els gats no solen tenir fred, el meu a l'estiu dorm al terra i a l'hivern en un cabas amb una mateta polar, però mai es posa sota la manta.
Si el teu gat es mes de tenir fred( es mes aviat que els agrada molt l'escalfor) ja es posarà sota una manta o algo que trovi, però no pateixis, s'espavilen molt bé.
Dels dos llits que li estas preparant posan un amb una mica de manta (d'aquestes senzilles tipus polar)així si ell es dels que els agrada molt l'escalfor (no a tots els gats els agrada) ja es posarà sota la manta.
Un consell de veterana i mes si dius que es un gat persa, hi ha uns tubs de malta ( veterinaris o botigues d'animals)que els va molt bé per digerir el pel i així no bomiten. Et poses uns 10 cm de la pasta de malta (es com una crema dentífrica) al dit i que ell la llepi. Si pots fes-ho cada dia i així evitaras que bomiti, si pots planta-li grana de menjar els canaris en una jardinera i quan creixi que ell se la mengi (també els va bé pel pél).
No t'acostumis a donar-li llauna cada dia, millor una a la setmana i la resta d'apats pinso, que si no pot agafar sobrepes entre d'altres coses, ja que per a ells es com una llaminadura tot i les propagandes que en fan per la tele.
Si tens cap dubte avisa, fa molts anys que tinc gats i tots han viscut mes de 16 anys!!

A casa tenim dues nenes, les vam adoptar amb tres mesos totes dues i van arrribar juntes a casa, una és de la gata de la meva mare i l'altra de la meva sogra, això de la calor tens raò encara que s'han criat juntes una és molt fredolica i li agrada posar-se a ota de la manta de fet li encanta dormir a sobre del radiador i en canvi l'altra preferixel terra .

Això que dius de les peles de taronja ho provarè perquè porten una temporada que sobretot una li ha agafat mania a les plantes i se'm fa pipi al test i ja no sé que perf-li he provat a posar-hi pinso seu barrejat amb la a terra de la planta , posar-hi pebre, ho netejo molts sovint amb aigua calenta i lleixiu perquè perdi l'olor i no ho torni a fer però no hi ha manera.

Bona idea ho provarè.
Maduixeta
Entrades: 284
Membre des de: dc. jul. 28, 2010 3:27 pm

EntradaAutor: Maduixeta » dt. des. 07, 2010 1:01 pm

Maduixeta ha escrit:
sivi ha escrit:Penny moltes felicitats per el nou membre de la família.

A casa tenim dues nenes, les vam adoptar amb tres mesos totes dues i van arrribar juntes a casa, una és de la gata de la meva mare i l'altra de la meva sogra, això de la calor tens raò encara que s'han criat juntes una és molt fredolica i li agrada posar-se a ota de la manta de fet li encanta dormir a sobre del radiador i en canvi l'altra preferixel terra .

Això que dius de les peles de taronja ho provarè perquè porten una temporada que sobretot una li ha agafat mania a les plantes i se'm fa pipi al test i ja no sé que perf-li he provat a posar-hi pinso seu barrejat amb la a terra de la planta , posar-hi pebre, ho netejo molts sovint amb aigua calenta i lleixiu perquè perdi l'olor i no ho torni a fer però no hi ha manera.

Bona idea ho provarè.

Perdoneu per les faltes i les incoherencies no se que li passa a l'ordinador la pantalla em salta i no em deixa veure el que estic escriguent . fa el burro
Penny

EntradaAutor: Penny » dt. des. 07, 2010 2:50 pm

Hola noies! moltes gràcies per les respostes i els consells! de moment no ha fet res del que més m'amoïnava: ni fa pipi fora de la caixa ni sembla que tingui fred :ok:

És més bo, més guapo... és un tros de pa! Avui hem anat al veterinari i s'ho ha deixat fer tot. És com un peluix, de debò :love:
Estic amoïnada perquè ens ha arribat a casa fet un "cristo": brut com una guilla, amb nusos al pèl, amb caspa (!!), feridetes a la pell que la vete diu que potser és que va tenir puces i es rascava, sense vacunar, els bigotis d'un costat més curts que de l'altre (¿?)... buf... un greu i una peneta... Aviam si amb el temps el recuperem, perquè de debò que és un amor de gat.

També em preocupa que ha agafat el costum, des d'ahir que va arribar, de dormir dins el sorral!! diu la veterinària que això és que està estressat, que ja li passarà quan agafi més confiança. A estones també dorm dins el transportin. I ahir al vespre vam estar els dos pesant figues juntets al sofà :love: Però ara mateix, per exemple, està dins el sorral...

Tampoc no vol jugar amb cap joguina... les ensuma, però no fa res, no ens fa ni cas quan hi volem jugar. Està molt apàtic.

En fi, suposo que mica en mica ens anirà agafant confiança, de moment el deixem fer tranquil.

Ah, Maduixeta!! dius que fregues amb lleixiu? he llegit en diversos llocs que l'olor del lleixiu els encanta i els estimula a fer pipi, potser per això per més que freguis ella hi torna!!

fins aviat!!!
Imatge

Torna a “Off-topic”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::